Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

werken naast moeder zijn

+23
missmarm
Bolleke
RYW
Mamasapje
Mamsie
Lindsya
Thunder
Monnie
Live Laugh Love
moepie
Famke
Flemy
Bruintje Beer
Petteflet
Susan
meisjesmama
Liadan
sheila123
yes1984
bo
Flip Fluitketel
PapillonRose
Caresses
27 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  Sjonno zo 9 jan 2011 - 20:26

Ik ben het ook met Lilith eens, Ik werk dan ook 'maar' 16 uur maar we hebben altijd een full-timer daarbij in dienst gehad. Sinds een jaar hebben we 4 parttimers en het werkt zo naast elkaar. Dingen worden niet doorgegeven, niet gedaan enz enz. Mijn baas is dan ook gigantisch aan het mopperen de laatste tijd, maar aan 1 kant zijn fout. Had hij maar 1 full-timer aan moeten nemen ivp 2 part-timers.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 20:47

Wat Sjonno omschrijft herken ik dus erg goed. Ook bij ons werken veel part timers waaronder ikzelf (16 uur) er worden dingen vaak niet goed doorgegeven of half, rapportage's worden onvoldoende gelezen, er worden overdrachten naar elkaar geschreven van dag op avonddienst die maar half kloppen en ga zo maar door. Erg treurig om te zien. Onze baas wil nu ook alleen nog maar full timers aannemen en ze heeft groot gelijk. In mijn vorige team werkte we met 3 contactpersonen op 1 afdeling van 12 longclienten, we zorgde ervoor dat er altijd 1 iemand van ons aanwezig was en we schreven héle uitgebreide overdrachten naar elkaar en dat werkte goed. Ik werkte toen 24-28 uur, mijn andere collega's 32 uur. Nu zou ik deze functie niet goed meer kunnen beoefenen omdat ik daarvoor te weinig werk en te weing op de hoogte ben van de gang van zaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  missmarm zo 9 jan 2011 - 23:11

Hier heb ik het grote voordeel dat mijn manager ziet dat ik en mijn duo collega allebei 27 uur werken goed kunnen overdragen en beiden per telefoon of thuis inloggen en zo elkaar helpen. We willen allebei promotie maken zij snel ik in 3/4 jaar en dat is in de ogen van mijn manager gewoon haalbaar met het huidige aantal uren in een duobaan of als ik de uren 27/28 over 4 dagen verspreid.

Minder is gewoon niet te doen. Ik werk op hbo niveau in een mannenwereld.

Maar het is vooral belangrijk dat je zelf overal achterstaat. Een vriendin van mij is vrij laag opgeleid heeft geen ambitie wil alleen 2 dagen werken voor de centjes die ze nodig hebben en verder vind ze het allemaal niet zo boeiend. Ze is tevreden zo. Prima toch al moet ik er niet aan denken.

Een andere vriendin is leidster op een kdv weinig doorgroei mogelijkheden en ze wil niet naar kantoor. Dus pakt ze OR etc erbij. Nu schrijft ze mee aan een personeelsplan dus wat meer hr achtige taken. Zo blijft het voor haar leuk.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 3:13

Razz_ schreef:Ik werk 24 uur per week maar ik merk echt dat het te veel voor me is. De dagen dat ik werk sta ik op 6 uur op en ga ik s'avonds pas echt om 20.15 zitten. Af en toe werk ik 3 dagen achter elkaar en ben ik de 4e dag echt bek af.

Erg herkenbaar, al werk ik 32 uur smile Het is veel en eigenlijk ook teveel, maar met 1 dag minder werken, word het financieel ook een grote stap achteruit. Dus het is veel, maar hou ook genoeg vrije tijd en geld over om te genieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 6:55

Mijn zwangerschapsuitkering loopt tot 21febr. en ben afgelopen week alweer begonnen met solliciteren. Heb ook al 3 afwijzingen binnen..(goed begin, lekker positief gelijk he?)
Ik werkte tot mei vorig jaar, begin van mn zwangerschap dus, op papier 26uur, maar in de praktijk was het zo'n beetje 20-24uur, dus dit wil ik ook zo houden, omdat het financiel zoiezo de komende maanden even moet aangezien ons spaargeld door alle wachttijden met UWV etc op is geraakt een beetje.
Als manlief straks ook met de tijd een andere, leukere baan heeft, en het is financiel te trekken zal ik nog minder gaan werken en uiteindelijk huis-mama-/vrouw worden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  M@niek ma 10 jan 2011 - 8:38

Ik werk nu nog 36 uur, ik vind dit erg zwaar (respect voor de fulltimers!). Per 1 februari heb ik een andere baan waar ik 28 uur ga werken, het liefst zou ik nog minder werken maar helaas is dat financieel niet haalbaar en voor de nieuwe functie ook niet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werken naast moeder zijn - Pagina 5 Empty Re: werken naast moeder zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum