Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel uur werken jullie als moeder?

+49
Clapperdie
Darius
ProudMom
Filoria
Purpleflower
Sophiee
Fearie
studiebol
chipa
Urban Naked
snoezel
*Lookie*
Snoes
Mida4you
liesje
kwak
Niene
Thunder
Amber-
Floor
-Ieniemienie-
Flip Fluitketel
Sanne
moepie
Ayla
bolus26
Theezakje13
Muppetje
Theeleut
SarahKey
SparklingEyes
Liadan
Twellie
Supertalentje
Puggle
Bloem86
Lilypie
Slakje
Happydobby
Dille
Printje
Bruintje Beer
Linda
Pien
Annie24
Dora
vlinder-19
Flower_L
MamaCa
53 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  MamaCa ma 2 jul 2012 - 9:42

Ik ben benieuwd wat jullie als moeder zijnde aan aantal uren werken. Ik heb 2 kindjes, de oudste is 4 en de jongste is 1. Ik werk 20 uur onregelmatig per week. Draai ook bereikbare diensten en ik merk dat ik dat toch best pittig vind. Vooral soms een gedoe om oppas te krijgen. We maken geen gebruik van opvang omdat we beide vaak al om 7u beginnen. Opa's en oma's passen op en de oudste gaat naar school, alleen op donderdag naar de voorschoolse. Ik werk in principe met een vast rooster. Mijn man werkt minstens 40uur per week. Ik zit er aan te denken om terug te gaan naar 16 uur per week maar ben bang dat mijn salaris erg daalt en we eind van ons loon een stuk maand over houden;) .. daarom ga ik a.s donderdag met mijn team overleggen of ik voor 4 maand op proef naar 16 uur kan. Dan kan ik bekijken hoe dat bevalt en zien wat mijn maandloon dan gemiddeld is. Nou was ik benieuwd wat de gemiddelde moeder aan aantal uren werkt. Ligt het aan mij dat ik het best pittig vind 20u werken en mijn man ook en 2 kindjes? hoe gaat jullie het af?
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 9:45

Ik zit nu nog in mijn zwangerschapsverlof, maar werk straks weer 24 uur met 2 kinderen en mijn studie. Met 1 kindje vond ik het prima te doen, maar denk dat het met 2 wel een stuk pittiger is. Ik heb ook een tijdje 32 uur gewerkt. Maar om er dan nog een studie naast te doen en kind en huishouden, dat vond ik toch wel te pittig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Flower_L ma 2 jul 2012 - 9:46

ik werkte tot voor kort 32u, nu 28u (4dgn/3dgn/etc). Ben héél blij met die keuze achteraf. Toen vond ik het moeilijk om een stapje terug te doen, maar zoals deze week...heerlijk. Werken vrij Werken vrij Werken weekend! Alleen jammer dat er volgende week gewoon weer 4 dagen gewerkt moet worden Hoeveel uur werken jullie als moeder? 561177

Vriend werkt 40+. Doet nog vaak dingen thuis 's avonds laat. Hij wil graag terug in aantal uren, maar dan moet de hoeveelheid werk ook teruggebracht worden, en dat is een beetje een lastig issue helaas.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  vlinder-19 ma 2 jul 2012 - 9:47

Ik werk 32u en blijf dit straks ook werken.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Dora ma 2 jul 2012 - 9:49

Wij werken beide 32 uur gemiddeld, want wij zitten beide met wisselende diensten.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Annie24 ma 2 jul 2012 - 9:50

Ik werk 36 uur (4x9) en volg daarnaast nog een studie.

Mijn vriend heeft een contract voor 36 uur in de horeca, maar werkt vaak meer ivm opruimen/sluittijden.

Ons zoontje gaat op maandag en dinsdag naar het kdv. Woensdag zijn we met z'n allen vrij (vriend werkt dan 's avonds) en donderdag en vrijdag is het papa dag.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Pien ma 2 jul 2012 - 9:50

37 uur....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Linda ma 2 jul 2012 - 9:51

Ik werk 24 uur en man 30 uur per week.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Bruintje Beer ma 2 jul 2012 - 9:55

Ik werk 24u p.w met een vast rooster, onregelmatig in de zorg. Mijn man werk 32u p.w. onregelmatig in de zorg.
Ik vindt het wel redelijk te doen met 2 kindjes. Mijn man werkt slaapdiensten van 15 t/m de andere dag half 10 en ik begin om 7.30 uur als ik dagdienst heb. Ze gaan 1 dag p.w. naar de gastouder en de rest regelen we zelf of ze gaan naar mijn schoonouders als we beide moeten werken. Het scheelt wel dat mijn man het rooster maakt van zijn team en dus kan afstemmen op mijn rooster als dit gaat.
Maar toch ga ik volgend jaar augustus w.s. iets minder werken omdat de oudste dan naar school gaat en ik haar zelf naar school wil brengen en halen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Printje ma 2 jul 2012 - 9:59

Hoeveel uren het zijn weet ik niet, zo werken wij in het onderwijs niet ahaha, maar ik werk 3 dagen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Dille ma 2 jul 2012 - 10:02

Ik werk 32 uur (3 om 4, werk dus 9 uur per dag en soms nog wat thuis). Mijn man werkt 36 uur (4 dagen van 9 uur). Vind dit fijn en goed te doen. Maar als één van beide wisselende diensten heeft (en niet allebei, zodat je elkaar kan aanvullen zeg maar) lijkt me dat echt een stuk heftiger!
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Happydobby ma 2 jul 2012 - 10:04

Ik werk 12 uur per week in de nachtdienst + nog wat uren als flexer.

Kan je niet gewoon de administratie bellen wat je gaat verdienen met 16 uur. kunnen ze zo voor je uitrekenen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 10:20

Ik werk 20 uur doordeweeks, met onregelmatige dagdiensten, verdeeld over 3 dagen. L. gaat mee naar het dagverblijf waar ik werk.

Ik zou inderdaad even navragen wat je gaat verdienen, zo kan je al wat berekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 10:22

40u tot 48u per week. Over het algemeen 40u, heb tijdens de zwangerschap 2 maanden 48u gedaan, dan weer eens 2 weken 48u, de laatste 2 maanden meestal 42 tot 44u. De 40 uren staan wel heel erg vast. De andere uren zijn wisselend.

IK WIL EEN POETSVROUW! Jullie zouden eens een foto moeten zien van onze keuken en living. Ik denk dat jullie een hartattack krijgen.

Louise gaat op mijn vaste uren naar het kdv. De overige uren is ofwel de papa er, en anders mijn schoonouders.


Laatst aangepast door Slakje op ma 2 jul 2012 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Linda ma 2 jul 2012 - 10:22

Parel, krijg je nou eigenlijk een korting op de uurprijs als je je eigen kind mee neemt naar het kdv waar je werkt?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Lilypie ma 2 jul 2012 - 10:27

ik werk gemiddeld 22 uur in de week.
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 10:29

Linda schreef:Parel, krijg je nou eigenlijk een korting op de uurprijs als je je eigen kind mee neemt naar het kdv waar je werkt?

Wordt het kdv bij jullie per uur gerekend? Wat is de gemiddelde kost ervan dan, als ik vragen mag?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Bloem86 ma 2 jul 2012 - 10:30

Ik werkte voor mijn verlof 28u, na mijn verlof wordt dit 24u. Voorheen werkte ik 34u, maar ik neem ouderschapsverlof op. Mijn vriend werkt 40 uur.
Ik werk onregelmatig en draai ook slaapdiensten!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Puggle ma 2 jul 2012 - 11:01

Ik werkte 38 uur en na mijn verlof ga ik 24 uur werken in 3 dagen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Supertalentje ma 2 jul 2012 - 11:12

Slakje schreef:
Linda schreef:Parel, krijg je nou eigenlijk een korting op de uurprijs als je je eigen kind mee neemt naar het kdv waar je werkt?

Wordt het kdv bij jullie per uur gerekend? Wat is de gemiddelde kost ervan dan, als ik vragen mag?

Mijn kinderdagverblijf kost:
Standaard uurtarief € 6,50
Standaard dagtarief € 71,50



Reguliere opvang (per dag)Per maandGem. uren per maand
Hele dagopvang€ 309,8647,67
Halve dagopvang€ 191,2428,00
Flexibele dagopvang€ 356,3347,67
Flexibele halve dagopvang€ 219,9328,00
Even/oneven weken dagopvang€ 178,2523,83
Even/oneven weken halve dagopvang€ 106,2913,54

Ontopic: Ik werk 24 uur waarvan K. 2 dagen bij opa en oma is en 1 dag pw op het kinderdagverblijf.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 11:13

Holy shit, dan was ik al lang failliet als ik dat ging betalen. Ik betaal 2,88 euro per dag :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Supertalentje ma 2 jul 2012 - 11:16

Waarom denk je dat iedereen, als het half kan, zijn kindje naar Belgie brengt? Wink Maargoed, hier hebben we belastingteruggaaf, heb je dat in Belgie ook?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Slakje ma 2 jul 2012 - 11:19

Supertalentje schreef:Waarom denk je dat iedereen, als het half kan, zijn kindje naar Belgie brengt? Wink Maargoed, hier hebben we belastingteruggaaf, heb je dat in Belgie ook?

Wij hebben inkomensgebondenprijs. Ik moet het minimum betalen. Dus ik denk dat dat wel hetzelfde is. Hoe komt het dat het bij jullie zo duur is?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Twellie ma 2 jul 2012 - 11:38

Heel varierend: tussen de 10 en 45 uur. Voorheen lag het gemiddelde op 24 uur per week, maar momenteel ligt dat wel hoger.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Gast ma 2 jul 2012 - 11:40

Ik werk 16 a 20 uur per week verdeeld over 2 dagen en soms met nog een avond erbij. Onze zoon gaat dan 1 dag naar mijn ouders en de andere dag komt mijn schoonmoeder in huis. Baby nummer 2 gaat straks 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar een gastouder waarschijnlijk (waarschijnlijk maar voor 1 jaar iig tot onze zoon naar de basisschool gaat)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel uur werken jullie als moeder? Empty Re: Hoeveel uur werken jullie als moeder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum