Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De wereld draait door...

+96
Creabea_28
sheila123
Jordana
Minx
Zwerver
Earane
PluDan
Poisongirl
*Lookie*
Snoopy
Filoria
bbguv
Caresses
Sylvana
LMCurious
Jasmine
frolic
Happy
Macelka
meisje
Bolleke
Cranberrie
mzcharlotte
Beachgirl
Kat1980
ShallY
Printje
Stuiterbal
woezel
diddie
TGR
Weegschaal
Nana
Aimee
studiebol
Sjaantje
Teddyaapje
Marin
Jade
Lady4
Parisienne
SleepingBeauty
Pussycat
Alyssa
JD
kwak
Annie24
Rouge
M@niek
Diese
PiP
Shy
Flip Fluitketel
duckie
PapillonRose
Tiara
Flower_L
Bruintje Beer
shadow
Puggle
Monnie
Ezzer
Koffieleut
Clapperdie
Alex
Liadan
Muis
liesje
rapa nui
Arwyn
LindaK
Thunder
nillis
Darius
Happydobby
Jazzlyn
Sarah1985
Linda
Monte
Roodkapje
ekiaam87
Tania
Lindsya
Amber-
Jezzie
*Troela*
Ugly Betty
Susan
loesje
CCC
joyce0606
Supertalentje
Bubbelicious
Pien
Muppetje
Lejow
100 plaatsers

Pagina 12 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Ga naar beneden

De wereld draait door... - Pagina 12 Empty Re: De wereld draait door...

Bericht  Gast do 9 feb 2012 - 2:39

Ik zou het toch is met het ziekenhuis overleggen, vaak zijn die overnachtkamers (sleep-in heette het volgens mij) gewoon leeg en dan kun je er ook gebruik van maken. Een stel waarvan hun kindje ook een tijd in de couveuse heeft moeten liggen, kon wekelijks minimaal 1x overnachten. Zij hebben daar gebruik van gemaakt vanwege het reizen en het gezinsleven thuis en dit was voor hun en hun kindje fijn zodat ze 2 dagen echt de tijd voor haar hadden zonder heen en weer reizen ertussen. Sterkte meid.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Poisongirl do 9 feb 2012 - 2:41

Marin schreef:He meis toch! Vanochtend even alle laatste pagina's en updates doorgelezen en natuurlijk je pm. Ik heb echt zo met je te doen en moet tussen alle bedrijven door steeds aan je denken. En als ik dat al - als forummer die je amper kent - doe, dan weet ik zeker dat er heel veel mensen zijn die met jullie meeleven. Nu, maar ook straks als B thuis is, en ik weet wel zeker dat je dan nog genoeg bezoek krijgt en hopelijk dán echt kunt genieten van een soort verlate kraamtijd. Dan is je meisje al wel ouder, maar hopelijk keert dan alle rust weer terug. Let in de tussentijd echt heel goed op jezelf. Ik vind de tip die Kruimeltje gaf wel goed: Probeer de goede en slechte momenten echt te scheiden. Die slechte momenten zijn kut en die zijn er nu gewoon. Ik denk niet dat je daar aan ontkomt, denk dat je daar echt door heen moet. Dus beleef die ook, en probeer daar over te praten (inderdaad met een maatschappelijk werkster). Maar ook de mooie momenten moet je goed beleven. Jullie meisje doet het hartstikke goed, en probeer toch die kleine, mooie momentjes te creeren en bewust mee te krijgen. Die zijn ook heel wat waard. Zet dan even je zorgen opzij en geniet van haar en het moeder zijn. Op die manier hou je hopelijk ook wat mooie herinneringen aan deze hectische tijd en kan je daarop teren als je het even moeilijk hebt.

Heel fijn om te lezen dat ze in elk geval in het SFG ligt nu, en ook daar vinden jullie wel weer je routine. Het scheelt al dat ze een stuk dichterbij ligt.

En als je je zo rot voelt: Neem dan even het moment je rot te voelen. Ga even een uurtje uitrusten (want ik neem aan dat je echt doodmoe bent ook, dus neem je rust ook, je bent een pas bevallen vrouw!), kruip even echt letterlijk onder die dekens. Maar kom er wel weer onderuit, en ga met goede moed vanavond weer met je meisje kroelen.

Liefs!!

Ik had het met geen mogelijkheid beter en mooier kunnen zeggen. ben al een paar dagen aan het denken hoe ik wat ik voel en denk over jullie situatie onder woorden moet brengen. Nou zoals Marin dat nu dus heeft gedaan...

Knuffel
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PluDan do 9 feb 2012 - 6:16

Dikke knuffel voor jullie Lejow hug .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Bericht  Earane do 9 feb 2012 - 7:01

Wat fijn dat jullie meisje nu dichterbij jullie is, Lejow. Ze doet het echt goed! Erg verdrietig dat het met je moeder zo slecht gaat. Het moet enorm moeilijk zijn allemaal. Hou je taai he De wereld draait door... - Pagina 12 699888
Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Lejow do 9 feb 2012 - 8:10

Wederom dank jullie wel lieve allemaal!
Marin, je hebt helemaal gelijk!! Dank je wel hug

Shoe, we hebben het even nagevraagd, en dit gaan we strakjes doen als ze bijna naar huis mag.

Vanmiddag was echt even fijn. Ons meisje was weer lekker wakker (gister en eergister sliep ze veel door de verhuizing naar het andere ziekenhuis), en toen we aankwamen en we tegen haar praatten, moest ze lachen I love you I love you I love you
Gelijk de camera erbij gehaald... en toen deed ze het natuurlijk niet meer... nerd

Ook is mijn nichtje die in portugal woont, en nu toevallig in Nederland is, even langs geweest. Dat was echt heel fijn!

Al met al vandaag dus een best redelijke dag!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Zwerver do 9 feb 2012 - 8:13

Dikke knuf voor jou Lejow! Ik vind je onwijs sterk
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow do 9 feb 2012 - 8:18

Dank je wel wc eend!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx do 9 feb 2012 - 8:32

Als ik alles zo lees gaat het gewoon steeds beter met jullie mooie meid. Echt een vechtertje. En zeker niet aan jezelf gaan twijfelen hoor. Je doet het echt hardstikke goed.

Wat fijn dat je nichtje er was. Was dat van te voren al gepland?? Of was het toeval.

En wat marin al aangeeft iedereen denkt aan je.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lejow do 9 feb 2012 - 8:50

Was al gepland, ze moest hier iets regelen voor haar rijbewijs.
We hadden afgesproken dat ze mn bolle buik en ons huis zou zien..

Dat werd mooie baby ipv bolle buik hehe

Ja, ze doet het echt heel goed, volgens de zusters is het een pittige tante!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin do 9 feb 2012 - 11:00

Goed om te lezen Lejow!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Jordana vr 10 feb 2012 - 1:08

Ook ik heb alles even bijgelezen maar meid meid toch wat ben jij sterk. Tuurlijk heb je je mindere dagen maar wat dames voor mij al zeiden probeer ze te scheiden.

Jullie B is een echte vechter, zon mooi meis ook.

Mocht je willen ik ben van uit D. zo een keer bij je. Keer babbelen of gewoon niets zeggen mag ook.

Ik denk aan jullie De wereld draait door... - Pagina 12 699888
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Kat1980 vr 10 feb 2012 - 2:14

Lejow: Wat vervelend dat je je zo rot kan voelen! Vind het echt super dat je gaat praten met een maatschappelijk werkster en ik zou ook even hulp vragen (aan bv familie, een vriendin???) om wat klusjes in het huishouden te doen of iets dergelijks. Dit is zo onverwachts gegaan en je "verheugd" je als zwangere vrouw nu eenmaal op bepaalde dingen zoals in een bui van nesteldrang het hele huis soppen, de babykleertjes te wassen en te strijken, het kamertje helemaal af te ronden etc.
En dan ook nog eens de zorgen om je moeder, zo verdrietig om te lezen! Maar denk ook goed aan jezelf en zorg ook goed voor jezelf. Jij moet er straks zijn als je kleine meisje uit het ziekenhuis komt. Dus zorg nu dat je op een bepaalde manier toch kan opladen en weer wat lekkerder in je vel komt te zitten!

In ieder geval fijn om te lezen dat je meisje het zo goed doet, het is echt een vechtertje!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lejow vr 10 feb 2012 - 8:03

Ik ga nu iets typen wat ik behoorlijk lastig vind om toe te geven eigenlijk..

De liefde voor ons meisje groeit met de dag, zeker als ik echt met haar bezig ben, het verschonen enz. Vanmiddag heeft ze zelfs even bij me aan de borst gelegen en hapte en sabbelde ze al aardig wat!

Ik had een filmpje naar mijn vriend gestuurd en hij typte dat hij niet kon wachten tot ze eindelijk thuis komt.
Ik heb dat gevoel ook.. maar toch schiet er af en toe door mijn gedachten heen, dat ik helemaal niet wil dat ze thuis komt.
Ik kan het gevoel niet goed onder woorden brengen, maar ik denk het soms wel..
Embarassed Embarassed Embarassed

En ben vandaag al de hele dag zonder tranen, terwijl ik eigenlijk wel zou willen huilen, maar mn tranen lijken wel op.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sheila123 vr 10 feb 2012 - 8:08

Ach Lejow,ik weet niet wat ik zeggen moet.. Er moet een achtbaan van gevoelens door je heen gaan.... Hele dikke knuffel voor jullie! Ik hoop dat je gevoel blijft groeien voor je meisje en dat jullie snel bij elkaar mogen zijn zonder zorgen en gewoon helemaal happy! Want een beter gevoel als dat is er niet... Blijf vechten meid.. Veel sterkte! X
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  nillis vr 10 feb 2012 - 8:12

@ Lejow, allereerst een dikke De wereld draait door... - Pagina 12 699888Jullie leven is ineens zo op de kop komen te staan. Jullie kleine meisje is zo'n vechter en jullie zelf ook. Het ziekenhuis is nu de veilige omgeving en straks als ze naar huis mag ben je er vast helemaal klaar voor. Heel veel sterkte en blijf je gevoelens op schrijven en bespreken met iedereen die je lief is.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aimee vr 10 feb 2012 - 8:24

Lejow schreef:Ik ga nu iets typen wat ik behoorlijk lastig vind om toe te geven eigenlijk..

De liefde voor ons meisje groeit met de dag, zeker als ik echt met haar bezig ben, het verschonen enz. Vanmiddag heeft ze zelfs even bij me aan de borst gelegen en hapte en sabbelde ze al aardig wat!

Ik had een filmpje naar mijn vriend gestuurd en hij typte dat hij niet kon wachten tot ze eindelijk thuis komt.
Ik heb dat gevoel ook.. maar toch schiet er af en toe door mijn gedachten heen, dat ik helemaal niet wil dat ze thuis komt.
Ik kan het gevoel niet goed onder woorden brengen, maar ik denk het soms wel..
Embarassed Embarassed Embarassed

En ben vandaag al de hele dag zonder tranen, terwijl ik eigenlijk wel zou willen huilen, maar mn tranen lijken wel op.

Dat is toch helemaal niet gek Lejow! Je was nog helemaal niet klaar om al moeder te worden, je zat nog midden in het proces daar naartoe. En nu is het ineens zo en moet je er maar mee dealen, moet je er blij mee zijn en het maar leuk vinden. En natuurlijk is het hardstikke fijn dat jullie meisje het zo goed doet, maar liever had je waarschijnlijk alsnog gehad dat ze nog even was blijven zitten... En trouwens, ik was wel helemaal klaar met mijn zwangerschap, maar heb ook al weleens gedacht: als iemand hem nu op komt halen, zou ik dat helemaal niet erg vinden.
Zwanger zijn, bevallen en moeder zijn is allemaal hardstikke mooi, maar ook hardstikke zwaar. Je leven veranderd 100%, je bent ineens verantwoordelijk voor een (in jouw geval hééél) klein wezentje. Dat is hardstikke overweldigend! En ik vind het dan ook echt helemaal niet gek dat je af en toe zo denkt

hug
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 8:27

Natuurlijk wil je nu nog niet dat ze naar huis komt, omdat jij weet dat ze het gewoon nog niet aankan nu. Als ze straks sterk genoeg is, en alles álleen kan, dan mag ze mee naar huis en dan ben je daar echt wel heel blij mee hoor! Ik denk dat je er gewoon naartoe moet groeien, en dat gaat stap voor stap.

Naarmate de zorgen verdwijnen, komen er weer heel veel leuke(re) dingen voor terug en dan ben je stapje voor stapje klaar voor haar thuiskomst!

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 10 feb 2012 - 8:33

Daar zijn in ieder geval de tranen... hehe

Aimee, is inderdaad waar.. Ik vond het hele zwanger zijn niets, maar had haar nog zo graag in mijn buik gehad. Ben ook best 'jaloers' als ik vrouwen met een bolle buik zie lopen. En iedereen reageert dan met: Ach, je hebt er iets prachtigs voor terug gekregen, en dat is absoluut waar..
Maar ook een hele hoop zorgen meer, en onzekerheid, en controles in het ziekenhuis de eerste tijd van haar leventje...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 8:35

Daarom is ze nu nog veilig in het ziekenhuis lieve Lejow. De rest, die komt vanzelf. Ze moet eerst maar groeien tot een wijs dametje, en jullie groeien er ook in als ouders.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 10 feb 2012 - 8:40

Ik kan me wel voorstellen dat je het een veel veiliger idee vindt dat ze daar is en dat het doodeng is dat je het straks zelf moet gaan doen, maar tegen die tijd is alles alweer zo anders. Breek daar je hoofd nou maar niet over en ga je niet schuldig voelen over dingen die je soms denkt.

Trouwens, nu ze nog niet thuis is, schroom ook niet om nog even je rust te nemen op de momenten dat het kan, die heb je hard genoeg nodig.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lejow vr 10 feb 2012 - 8:54

Ik heb het gevoel dat dat niet kan Susan..moest van de lactactiekundige minder tijd tussen het kolven 's avonds en 's morgens laten zitten. Dus ben gister tot 23 uur opgebleven en heb om 7 u mijn wekker gezet, toen gekolfd, maar kon daarna niet meer slapen..
's Morgens kom ik mijn bed uit, eet wat, dan gaan we al vrij snel naar het ziekenhuis, tegen de tijd dat we thuiskomen is het bijna tijd voor het avondeten, dan lig ik nog wat op de bank, te wachten tot ik moet kolven en dan weer slapen.
Kan gewoon geen moment vinden om overdag even te gaan liggen.. En vaak sta ik overdag zo 'strak' van de adrenaline en het maar doen en gaan, dat ik met geen mogelijkheid mn ogen dicht krijg..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 feb 2012 - 8:57

Ik denk dat het heel normaal is hoor Lejow.

Ik vond het doodeng toen C.iske naar huis mocht. Tuurlijk was ik ook blij maar ik was ook gehecht geraakt aan de couveuseafdeling, vond het heel veilig daar en in de "boze"buitenwereld kon er van alles met hem gebeuren en was ik daar nog verantwoordelijk voor ook.
Maar het komt echt wel goed, je krijgt straks ook een ander stukje rust als ze thuis is.
En inderdaad wat Susan zegt, probeer nu ook je rust te pakken, goed bij te slapen enz.

Gast
Gast

Bericht  Creabea_28 za 11 feb 2012 - 7:56

Wat heftig allemaal Lejow! Het is ook heel logisch dat je er even doorheen zit. Dit is toch behoorlijk anders dan je je had voorgesteld. Maar je komt heel sterk over meid, dus hou vol!!! Jullie meisje doet het ook goed toch? Probeer ook aan jezelf te denken, anders loop je straks jezelf voorbij. Sterkte in ieder geval!! hug
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Lejow zo 19 feb 2012 - 21:54

En dan zijn we verdorie alweer 3 wkn verder, ons meisje is 3 wkn oud en zou in zwangerschapsduur nu 32w5d zijn...
De dagen vliegen voorbij, ik heb er geen grip op, kan amper stil staan bij de dag en de momenten dat ik geniet zijn zeldzaam.
Gisteren heeft B. helemaal zelf een flesje van 24 ml op gedronken. We waren zo trots! Alle zusters zeggen dat ze het zo goed doet, je wordt er bijna overmoedig van. Maar tegelijk heeft ze ook nog regelmatig een dip in haar hartslag en/of ademhaling, die je weer met beide benen op de grond zet en doet beseffen hoe jong, klein en kwetsbaar ze nog is...

Ik ben vooral boos op de hele situatie. Boos op mezelf dat ze niet in mijn buik kon blijven, dat ik mijn vriend op jonge leeftijd in zo'n moeilijke situatie breng.. boos op de situatie van mijn moeder..

Heb besloten dat ik ga stoppen met kolven. B krijgt nu 288 ml per dag en ik kolf niet eens de helft meer bij elkaar. Aan medicijnen of dingen wil ik niet, dus ik vind het goed zo. Ze heeft in ieder geval 3 wkn voor t merendeel bv gehad!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 22:31

Alle eerst een dikke hug

Wat rot dat je je zo voelt en dat de bv maar niet op gang wil komen. Je hebt haar idd al 3 weken bv gegeven en dat is natuurlijk al heel wat als je bedenkt dat je dat helemaal niet van plan was.
Ik denk dat je nu wel een stukje rust krijgt nu je niet meer hoeft te kolven. Probeer dan ook uit te rusten op de momenten dat het kan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 12 van 13 Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: