Draait jouw leven om je kind?
+21
Printje
Susan
Vixen
Bolleke
Aagje!
PapillonRose
M@niek
kwak
Luce
Coco
Highway
Tania
Sanne
bolus26
Snoopy
Aggi
Razz
Ayla
Sun88
Manderijn
Engelse Drop
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Draait jouw leven om je kind?
N.a.v. een ander topic ben ik benieuwd hoe jullie deze vraag zouden beantwoorden; draait jouw leven om je kind?
Engelse Drop- Prater
- Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13
Re: Draait jouw leven om je kind?
Ik snap eigenlijk nog nooit hoe mensen deze uitspraak bedoelen.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Haha, nee ik dus ook niet!
Engelse Drop- Prater
Jup, heb gelukkig nog genoeg mogelijkheden om dingen voor mezelf te doen, maar ook dan moeten we altijd rekening houden met m. Dus ja ons leven draait om hem. Heel bewuste keuze geweest overgings.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik kan gewoon niks met zo'n uitspraak denk ik.
Natuurlijk, als je kinderen hebt, hou je daar rekening mee. Daar moet je voor zorgen en die moet je opvoeden. Bewust voor gekozen of niet heeft daar weinig mee te maken. Maar ik kan niet zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait. Er is namelijk nog zo veel meer dan alleen mijn kinderen.
Natuurlijk, als je kinderen hebt, hou je daar rekening mee. Daar moet je voor zorgen en die moet je opvoeden. Bewust voor gekozen of niet heeft daar weinig mee te maken. Maar ik kan niet zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait. Er is namelijk nog zo veel meer dan alleen mijn kinderen.
Manderijn- Kletskop
Nee, maar ik houd wel rekening met haar, en ik maak het haar graag naar haar zin.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ja, zo voel ik dat dus ook. Mijn dochter is natuurlijk heel belangrijk in mijn leven, maar nog altijd zijn ook al die andere dingen belangrijk, zoals mijn partner, mijn familie, mijn vrienden, mijn grote passie, mijn werk, mijn ambities, etc. etc. Mijn leven draait om al die dingen tegelijkertijd en zeker niet alleen om mijn dochter. Ik begrijp nooit zo goed waarom (vooral moeders) zo graag benadrukken dat echt alles om hun kind(eren) draait. Waarom is dat?
Engelse Drop- Prater
Nee, maar ik hou wel altijd rekening met ze.
Het is alleen niet zo dat ik alleen maar dingen doe om het hun naar de zin te maken en mezelf daarom wegcijfer. Natuurlijk wil ik graag dat ze blij en gelukkig zijn, maar dat worden ze ook als ze leren dat ze niet altijd het middelpunt zijn en altijd maar hun zin moeten krijgen.
Het is alleen niet zo dat ik alleen maar dingen doe om het hun naar de zin te maken en mezelf daarom wegcijfer. Natuurlijk wil ik graag dat ze blij en gelukkig zijn, maar dat worden ze ook als ze leren dat ze niet altijd het middelpunt zijn en altijd maar hun zin moeten krijgen.
Gast- Gast
Ik zie die vraag anders denk ik, ik lees m als dat bij alles wat je doet je rekening moet houden met je kind. Of er in ieder geval over na moet denken. want in mijn ogen is dat zo, altijd.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ayla schreef:Nee, maar ik houd wel rekening methaarhem, en ik maak hethaarhem graag naarhaarzijn zin.
Dit
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Nouja, ik zie het zo... mijn leven draait om meerdere dingen, om mijn kind, mijn gezin en bepaalde dingen en of mensen er naast zeg maar... dit maakt allemaal een deel uit van mijn leven...
Maar wat er ook gebeurd mijn kind, gezin staan op een 1ste plaats.
Maar wat er ook gebeurd mijn kind, gezin staan op een 1ste plaats.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Juist, het is toch een wisselwerking. Ik denk niet dat het leven er perse leuker van gaan worden als alles om je kinderen draait. Met onze eerste in de babytijd heb ik ook te vaak dingen voor mezelf weggecijferd. Niet met het idee dat alles om mijn kind moest draaien, maar gewoon omdat ik er weinig fut voor had. Maar naarmate de kinderen groter word, vind ik het juist wel heel belangrijk worden om de wereld weer wat vanuit ander perspectief te zien, en nee, niet altijd voor, door en met de kinderen.
Manderijn- Kletskop
Toevallig had ik het er gisteren met iemand over, dat het bij sommige mensen (niet alleen moeders, maar ook vaders) wel zo is.
Een kennis was op vakantie en het enige wat op zijn facebook verscheen was foto's van zijn kinderen. Niks anders, geen foto's van de omgeving of van zichzelf en zijn vrouw (1 foto waar hij en vrouw op stonden was met de kinderen). Ook de rest van zijn facebook buiten de vakantie om gaat alleen om zijn kinderen. Gesprekken ook. Dus dan vraag je je wel eens af of er niks anders meer in zijn leven gebeurd.
Een kennis was op vakantie en het enige wat op zijn facebook verscheen was foto's van zijn kinderen. Niks anders, geen foto's van de omgeving of van zichzelf en zijn vrouw (1 foto waar hij en vrouw op stonden was met de kinderen). Ook de rest van zijn facebook buiten de vakantie om gaat alleen om zijn kinderen. Gesprekken ook. Dus dan vraag je je wel eens af of er niks anders meer in zijn leven gebeurd.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Het meest belangrijke in mijn leven zijn nu toch wel mijn kinderen, dus in die zin leef ik wel voor ze. Als ik moet kiezen tussen kinderen of werk, kies ik kinderen. Als ik moet kiezen tussen vrienden/familie en kinderen, kies ik kinderen. Mijn kinderen zijn op dit moment wel het middelpunt van mijn leven, met alles wat ik doe hou ik rekening met ze, dus op zich zou ik in die zin wel kunnen zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait.
Ik werk, ik heb een sociaal leven en doe ook dingen zonder de kinderen, maar zodra er iets met de kinderen is, komt dat allemaal op de tweede plek.
Ik werk, ik heb een sociaal leven en doe ook dingen zonder de kinderen, maar zodra er iets met de kinderen is, komt dat allemaal op de tweede plek.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Ik ervaar het wel zo als t laatste stukje van vixen.
Ik heb genoeg hobby,s interesses e.d. naast mijn kind maar alles moet sowieso rond haar gepland worden en ik merk dat ik het de laatste maandenook pas weer echt fijn vind om zonder haar dingen te ondernemen.
Ik heb genoeg hobby,s interesses e.d. naast mijn kind maar alles moet sowieso rond haar gepland worden en ik merk dat ik het de laatste maandenook pas weer echt fijn vind om zonder haar dingen te ondernemen.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ik heb een dochter, een fulltime baan, ambities om door te groeien en dat zal ik ook zeker doen, maar wat er ook gebeurt, mijn dochter staat op de eerste plaats. Dus ja, ik ben bereid om een baan op te geven als blijkt dat die niet te verenigen is met mijn gezinsleven. Als mijn kind ziek ik, terwijl ik net wilde gaan sporten en ze wil graag bij mij zijn, dan sport ik wel een andere keer. Als ik niet menstrueer omdat zij nog steeds borstvoeding krijgt, dan heb ik pech en zet ik mijn kinderwens nog even opzij. Dus in die zin draait mijn leven om mijn kind. Ik heb alles voor haar over en als zij gelukkig is, ben ik dat ook. Daar geniet ik namelijk van en daarvoor ben ik bereid om af en toe eens dingen te laten.
Ik word juist altijd wat kriebelig van mensen die zo gevat moeten reageren op dit soort uitspraken. Dat ik mijn dochter heel belangrijk vind en veel voor haar doe, betekent niet dat ik zelf geen leven meer heb, kom nou. En ook niet dat ik alleen nog maar 'moeder' ben (om er nog maar eens zo'n dooddoener in te gooien). Mijn dochter staat op nummer 1 en gaat voor mijzelf ja, als ik bijna geen eten meer kon kopen, dan gaf ik mezelf net genoeg om in leven te blijven en haar genoeg om geen honger te hebben (in ernstige tijden van oorlog bijvoorbeeld).
Ik word juist altijd wat kriebelig van mensen die zo gevat moeten reageren op dit soort uitspraken. Dat ik mijn dochter heel belangrijk vind en veel voor haar doe, betekent niet dat ik zelf geen leven meer heb, kom nou. En ook niet dat ik alleen nog maar 'moeder' ben (om er nog maar eens zo'n dooddoener in te gooien). Mijn dochter staat op nummer 1 en gaat voor mijzelf ja, als ik bijna geen eten meer kon kopen, dan gaf ik mezelf net genoeg om in leven te blijven en haar genoeg om geen honger te hebben (in ernstige tijden van oorlog bijvoorbeeld).
Laatst aangepast door Sanne op za 3 aug 2013 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Nee, de kinderen draaien in principe mee in ons leven. We bekijken welke behoeftes er zijn en hoe we die kunnen bevredigen. Dat kan zijn: we moeten de hypotheek betalen, dat bereiken we door te werken. Dat is een vast gegeven. Omdat we beiden moeten en willen werken om in financiële behoeftes te kunnen voorzien moeten we een praktische oplossing bedenken voor de kinderen, namelijk: opvang. In die zin draaien de kinderen dus mee in ONS schema en niet andersom.
Maar ik denk dat dit meer emotioneel bedoeld wordt. In die zin draait het veelal om de kinderen: hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze gelukkige, emotioneel stabiele individuen worden? Ik probeer ervoor te zorgen mijn leven zo in te vullen dat dat doel centraal staat, binnen bepaalde grenzen uiteraard. Bijvoorbeeld: ik kan als opvoeder alleen goed functioneren als aan mijn basisbehoeftes is voldaan. Dat kan in de vorm van slapen, ontspanning, intellectuele uitdaging, sociale activiteiten etc. Als daaraan voldaan is, ben ik in staat mijn kinderen zo goed als mogelijk te begeleiden en op te voeden.
Als er iets met de kinderen is dat directe aandacht verdient, dan laat ik wel direct alles vallen om die aandacht te kunnen geven.
Dus...beetje wazig verha geworden geloof ik.
Maar ik denk dat dit meer emotioneel bedoeld wordt. In die zin draait het veelal om de kinderen: hoe kunnen we ervoor zorgen dat ze gelukkige, emotioneel stabiele individuen worden? Ik probeer ervoor te zorgen mijn leven zo in te vullen dat dat doel centraal staat, binnen bepaalde grenzen uiteraard. Bijvoorbeeld: ik kan als opvoeder alleen goed functioneren als aan mijn basisbehoeftes is voldaan. Dat kan in de vorm van slapen, ontspanning, intellectuele uitdaging, sociale activiteiten etc. Als daaraan voldaan is, ben ik in staat mijn kinderen zo goed als mogelijk te begeleiden en op te voeden.
Als er iets met de kinderen is dat directe aandacht verdient, dan laat ik wel direct alles vallen om die aandacht te kunnen geven.
Dus...beetje wazig verha geworden geloof ik.
Gast- Gast
Engelse Drop schreef:Ja, zo voel ik dat dus ook. Mijn dochter is natuurlijk heel belangrijk in mijn leven, maar nog altijd zijn ook al die andere dingen belangrijk, zoals mijn partner, mijn familie, mijn vrienden, mijn grote passie, mijn werk, mijn ambities, etc. etc. Mijn leven draait om al die dingen tegelijkertijd en zeker niet alleen om mijn dochter. Ik begrijp nooit zo goed waarom (vooral moeders) zo graag benadrukken dat echt alles om hun kind(eren) draait. Waarom is dat?
Misschien om dezelfde reden dat andere moeders zo graag benadrukken dat hun leven vooral niet om hun kind draait.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn leven draait om ons en niet meer om mij, maar ookniet alleen om haar.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn leven draait wel voornamelijk om mijn gezin, alles wat daarbuiten is is minder belangrijk, maar niet onbelangrijk.
Mbt facebook. Deze heb ik eigenlijk alleen genomen omdat vriendinnen en familie hun niet vaak zien en mij vroegen facebook te nemen daarvoor (foto's dus). Dus dat plaats ik ook voornamelijk.
Mbt facebook. Deze heb ik eigenlijk alleen genomen omdat vriendinnen en familie hun niet vaak zien en mij vroegen facebook te nemen daarvoor (foto's dus). Dus dat plaats ik ook voornamelijk.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Vixen schreef:Het meest belangrijke in mijn leven zijn nu toch wel mijn kinderen, dus in die zin leef ik wel voor ze. Als ik moet kiezen tussen kinderen of werk, kies ik kinderen. Als ik moet kiezen tussen vrienden/familie en kinderen, kies ik kinderen. Mijn kinderen zijn op dit moment wel het middelpunt van mijn leven, met alles wat ik doe hou ik rekening met ze, dus op zich zou ik in die zin wel kunnen zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait.
+1.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Vixen schreef:Het meest belangrijke in mijn leven zijn nu toch wel mijn kinderen, dus in die zin leef ik wel voor ze. Als ik moet kiezen tussen kinderen of werk, kies ik kinderen. Als ik moet kiezen tussen vrienden/familie en kinderen, kies ik kinderen. Mijn kinderen zijn op dit moment wel het middelpunt van mijn leven, met alles wat ik doe hou ik rekening met ze, dus op zich zou ik in die zin wel kunnen zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait.
+1.
En zo is het maar net.
+1
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
kwak schreef:Luce schreef:Vixen schreef:Het meest belangrijke in mijn leven zijn nu toch wel mijn kinderen, dus in die zin leef ik wel voor ze. Als ik moet kiezen tussen kinderen of werk, kies ik kinderen. Als ik moet kiezen tussen vrienden/familie en kinderen, kies ik kinderen. Mijn kinderen zijn op dit moment wel het middelpunt van mijn leven, met alles wat ik doe hou ik rekening met ze, dus op zich zou ik in die zin wel kunnen zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait.
+1.
En zo is het maar net.
+1
Yup sluit ik mij helemaal bij aan!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ook!M@niek schreef:Yup sluit ik mij helemaal bij aan!kwak schreef:Luce schreef:Vixen schreef:Het meest belangrijke in mijn leven zijn nu toch wel mijn kinderen, dus in die zin leef ik wel voor ze. Als ik moet kiezen tussen kinderen of werk, kies ik kinderen. Als ik moet kiezen tussen vrienden/familie en kinderen, kies ik kinderen. Mijn kinderen zijn op dit moment wel het middelpunt van mijn leven, met alles wat ik doe hou ik rekening met ze, dus op zich zou ik in die zin wel kunnen zeggen dat mijn leven om mijn kinderen draait.
+1.
En zo is het maar net.
+1
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ayla schreef:Nee, maar ik houd wel rekening met haar, en ik maak het haar graag naar haar zin.
Dit dus! ik snap ook nooit zo goed als mensen zeggen dat ze nu leven voor de kinderen. Je hebt naast je kinderen toch ook nog 'eigen' dingen, zoals je partner en vrienden?
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe is jouw leven?
» Hoe is jouw leven op dit moment?
» Wat maakt jouw leven
» Jouw leven op dit moment
» Zou jouw kind...
» Hoe is jouw leven op dit moment?