De wereld draait door...
+96
Creabea_28
sheila123
Jordana
Minx
Zwerver
Earane
PluDan
Poisongirl
*Lookie*
Snoopy
Filoria
bbguv
Caresses
Sylvana
LMCurious
Jasmine
frolic
Happy
Macelka
meisje
Bolleke
Cranberrie
mzcharlotte
Beachgirl
Kat1980
ShallY
Printje
Stuiterbal
woezel
diddie
TGR
Weegschaal
Nana
Aimee
studiebol
Sjaantje
Teddyaapje
Marin
Jade
Lady4
Parisienne
SleepingBeauty
Pussycat
Alyssa
JD
kwak
Annie24
Rouge
M@niek
Diese
PiP
Shy
Flip Fluitketel
duckie
PapillonRose
Tiara
Flower_L
Bruintje Beer
shadow
Puggle
Monnie
Ezzer
Koffieleut
Clapperdie
Alex
Liadan
Muis
liesje
rapa nui
Arwyn
LindaK
Thunder
nillis
Darius
Happydobby
Jazzlyn
Sarah1985
Linda
Monte
Roodkapje
ekiaam87
Tania
Lindsya
Amber-
Jezzie
*Troela*
Ugly Betty
Susan
loesje
CCC
joyce0606
Supertalentje
Bubbelicious
Pien
Muppetje
Lejow
100 plaatsers
Pagina 2 van 13
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Re: De wereld draait door...
Lejow schreef:Susan schreef:Kun je niet ouderschapsverlof of zoiets dergelijks opnemen?
Ja, naar zo iets dergelijks wil ik wel gaan kijken.
De gedachten om te moeten werken maakt me misselijk, misschien is mijn meisje dan pas 6 weken thuis.. Hoe kan ik dan weer gaan werken?
Ik vind het ook moeilijk om topics van hier te lezen, van moeders met kindjes die al ouder zijn.. Ik kan niet goed uitleggen waarom.
Als het goed is krijg je sowieso nog 10 weken na thuiskomt verlof, als ze echt zolang in het ziekenhuis moet blijven.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik lees op de site kleine kanjers, dat ze vorig jaar bezig zijn geweest met een wetsvoorstel om het verlof voor moeders van couveuse baby's te verlengen, zodat ze na de thuiskomst van het kind nog 10 weken verlof hebben.
Nu kan ik alleen nergens vinden of dit er nou al doorheen is of niet...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lieve Lejow,
Het is ook niet makkelijk wat je is overkomen! Kan me goed indenken dat dit je even flink tegen zit! Zeker als je dan nog 3 uur moet rijden door die fijne sneeuw :S!
Je weet, mijn huis is op 20 minuten van het LUMC, je kan hier komen slapen, eten, uitrusten, even tussendoor zijn (tussen de bezoekjes aan je meisjes), allemaal geen probleem!
Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een dikke geven en geniet van je meisje als je daar bent, maar dat doe je vast en zeker wel!
Het is ook niet makkelijk wat je is overkomen! Kan me goed indenken dat dit je even flink tegen zit! Zeker als je dan nog 3 uur moet rijden door die fijne sneeuw :S!
Je weet, mijn huis is op 20 minuten van het LUMC, je kan hier komen slapen, eten, uitrusten, even tussendoor zijn (tussen de bezoekjes aan je meisjes), allemaal geen probleem!
Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wil je wel een dikke geven en geniet van je meisje als je daar bent, maar dat doe je vast en zeker wel!
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Lejow schreef:
Ik vind het ook moeilijk om topics van hier te lezen, van moeders met kindjes die al ouder zijn.. Ik kan niet goed uitleggen waarom.
Ik snap wel wat je bedoelt. Onze situaties zijn niet hetzelfde, maar ik snap wel het gevoel.
Ja, en waarom het gevoel is weet ik niet, ik kan het niet goed onder woorden brengen..
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Ik lees op de site kleine kanjers, dat ze vorig jaar bezig zijn geweest met een wetsvoorstel om het verlof voor moeders van couveuse baby's te verlengen, zodat ze na de thuiskomst van het kind nog 10 weken verlof hebben.
Volgens mij wel
*Troela*- Prater
ekiaam87 schreef:Lieve Lejow,
Dank je wel meis
Lejow- Lady Post-a-lot
Mama1985 schreef:Lejow schreef:Ik lees op de site kleine kanjers, dat ze vorig jaar bezig zijn geweest met een wetsvoorstel om het verlof voor moeders van couveuse baby's te verlengen, zodat ze na de thuiskomst van het kind nog 10 weken verlof hebben.
Volgens mij wel
En hoe lang moeten ze daar dan nog voor in het ziekenhuis blijven?
Lejow- Lady Post-a-lot
Even kijken je was 29.5 toch? Je hebt nu 16 weken verlof. Als ze binnen 6 weken thuis is heb je nog 10 weken van je gewone verlof. Daarna krijg dan als het goed is standaard de 10 weken.
Moet ze bijv 10 weken blijven, zou je daarna eigenlijk nog 6 weken hebben van je verlof, wat dus uitgebreid word naar 10 weken.
Ik merkte wel dat ze op de nicu echt uitgingen van de uitgerekende datum voor de thuis komst, en in het streekziekenhuis ze streefde naar thuiskomst na de 36 weken als alles goed was.
Je zou inderdaad UWV even kunnen bellen, waarschijnlijk hebben die wel de extra info.
Moet ze bijv 10 weken blijven, zou je daarna eigenlijk nog 6 weken hebben van je verlof, wat dus uitgebreid word naar 10 weken.
Ik merkte wel dat ze op de nicu echt uitgingen van de uitgerekende datum voor de thuis komst, en in het streekziekenhuis ze streefde naar thuiskomst na de 36 weken als alles goed was.
Je zou inderdaad UWV even kunnen bellen, waarschijnlijk hebben die wel de extra info.
Laatst aangepast door Mama1985 op vr 3 feb 2012 - 7:27; in totaal 1 keer bewerkt
*Troela*- Prater
Lejow... ik ken bepaalde gevoelens wel... Hier kwam kleine O. 5 weken eerder ( en hoewel ik met week 22 al eens weeën had gehad en continue bloedingen had) dus wellicht wel had kunnen vermoeden kwam het zooo onverwacht...
Ik ben binnen een minuut bevallen, op het toilet nog wel.... De één dumpt zijn/ haar afvalstoffen daar...ik breng er een kind ter wereld..
Een kind die ik de eerste dagen amper mag aanraken.. Een kind in een glazen huisje.. .Een kind waarvan ik maar moet geloven dat het van mij is... het is abrupt weggehaald toen hij geboren was, geen romantisch doorsnijden van de navelstreng..een wildvreemde sneed het abrupt door... geen warme baby op mijn buik...
Ik was ook jaloers op andere baby's die al snel de afdeling mochten verlaten. Ik lag op de kraamafdeling (mocht max 5 dagen blijven) maar ik kon het niet aan dat andere moeders lekker hun baby naast hun bed hadden en ik daar alleen lag.. mijn kind een paar minuten lopen bij mij vandaan.
Ik heb uren gehuild en niemand om me heen had door hoe ontzettend zwaar ik het had.. Ik was toch zoooo makkelijk bevallen.. geen weeën en hup zomaar een kind rijker.... maar de klap kwam achteraf... mede hierdoor begrijp ik ook dat mijn man altijd heeft getwijfeld om voor een 4e te gaan.. De kans op weer een vroeggeboorte is heel reeël... de kans op weer zo'n snelle bevalling ook... evenals de afwijking van O. Alles is besproken met de artsen... maar op het moment dat we er dalijk weer in de buurt komen qua weken ga ik leven als kluizenaar, ik geniet nu ook maar extra want ik weet dat mijn engste weken nog komen....Het is ook de reden dat ik absoluuut niet wil weten wat het wordt... bang dat ik gek wordt al voor de baby er is.... en dat terwijl ik echt zooo nieuwsgierig aangelegd ben...
Ik kan je niet heel veel tips geven... Schrijf alles op..! maandag zal elke dag weer een dagje verder zijn... dat is helaas niet anders... maar elke dag is ook een stapje dichterbij naar huis. Qua verlof zou ik zeggen.. kijk hoe het gaat! Maar denk aan jezelf! ga niet werken als je er nog niet aan toe bent! Hoe is je vriend eronder? Kan je niet in het RmcDonaldhuis logeren in de buurt nu het weer zo guur is?
Ik denk aan jullie!
Ik ben binnen een minuut bevallen, op het toilet nog wel.... De één dumpt zijn/ haar afvalstoffen daar...ik breng er een kind ter wereld..
Een kind die ik de eerste dagen amper mag aanraken.. Een kind in een glazen huisje.. .Een kind waarvan ik maar moet geloven dat het van mij is... het is abrupt weggehaald toen hij geboren was, geen romantisch doorsnijden van de navelstreng..een wildvreemde sneed het abrupt door... geen warme baby op mijn buik...
Ik was ook jaloers op andere baby's die al snel de afdeling mochten verlaten. Ik lag op de kraamafdeling (mocht max 5 dagen blijven) maar ik kon het niet aan dat andere moeders lekker hun baby naast hun bed hadden en ik daar alleen lag.. mijn kind een paar minuten lopen bij mij vandaan.
Ik heb uren gehuild en niemand om me heen had door hoe ontzettend zwaar ik het had.. Ik was toch zoooo makkelijk bevallen.. geen weeën en hup zomaar een kind rijker.... maar de klap kwam achteraf... mede hierdoor begrijp ik ook dat mijn man altijd heeft getwijfeld om voor een 4e te gaan.. De kans op weer een vroeggeboorte is heel reeël... de kans op weer zo'n snelle bevalling ook... evenals de afwijking van O. Alles is besproken met de artsen... maar op het moment dat we er dalijk weer in de buurt komen qua weken ga ik leven als kluizenaar, ik geniet nu ook maar extra want ik weet dat mijn engste weken nog komen....Het is ook de reden dat ik absoluuut niet wil weten wat het wordt... bang dat ik gek wordt al voor de baby er is.... en dat terwijl ik echt zooo nieuwsgierig aangelegd ben...
Ik kan je niet heel veel tips geven... Schrijf alles op..! maandag zal elke dag weer een dagje verder zijn... dat is helaas niet anders... maar elke dag is ook een stapje dichterbij naar huis. Qua verlof zou ik zeggen.. kijk hoe het gaat! Maar denk aan jezelf! ga niet werken als je er nog niet aan toe bent! Hoe is je vriend eronder? Kan je niet in het RmcDonaldhuis logeren in de buurt nu het weer zo guur is?
Ik denk aan jullie!
Laatst aangepast door Roodkapje op vr 3 feb 2012 - 7:26; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Lees nu dit:
Standaard krijg je zestien weken zwangerschapsverlof, waarvan tien weken na de bevalingen. Als je kind bijvoorbeeld een week in het ziekenhuis ligt, krijg je dus een week extra zwangerschapsverlof. Er zijn elk jaar ongeveer 4.000 couveusekinderen.
Heeft iemand enig idee waar ik kan checken wat mijn rechten zijn?
Het UWV ofzo?
Standaard krijg je zestien weken zwangerschapsverlof, waarvan tien weken na de bevalingen. Als je kind bijvoorbeeld een week in het ziekenhuis ligt, krijg je dus een week extra zwangerschapsverlof. Er zijn elk jaar ongeveer 4.000 couveusekinderen.
Het UWV ofzo?
Lejow- Lady Post-a-lot
Lejow schreef:Lees nu dit:
Het UWV ofzo?
Maar probeer je daar niet druk over te maken, als je het niet trekt om te werken zijn er echt wel andere oplossingen! Gewoon uwv bellen voor extra info, maar ook daar niet van uit gaan gewoon kijken hoe het dan met jou en de kleine meid gaat!
*Troela*- Prater
Lejow schreef:Susan schreef:Lejow schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt. Onze situaties zijn niet hetzelfde, maar ik snap wel het gevoel.
Ja, en waarom het gevoel is weet ik niet, ik kan het niet goed onder woorden brengen..
Is het heel raar om te denken dat dit een soort vorm van ´jaloezie´ is?
Dat is overigens volledig normaal, die kindjes zijn op een leeftijd en in een vorm waarvan jij hoopt dat jouw kindje nu ook verkeert.
Het is maar een hersenspinsel hoor!
Ik kan me voorstellen dat het een hele vreemde situatie is, probeer daarom jezelf aan te passen aan de situatie, hoe moeilijk ook, en daarin te genieten van de kleine dingen.
Gast- Gast
Dat wetsvoorstel is er nog niet door dus je krijgt in totaal 16 weken verlof.
Hier kun je info vinden:
http://www.couveuseouders.nl/index/364
Edit; hier staat onderaan ook nog een stukje:
http://www.couveuseouders.nl/index/959
Hier kun je info vinden:
Laatst aangepast door Tania op vr 3 feb 2012 - 7:32; in totaal 1 keer bewerkt
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Parel schreef:Lejow schreef:Susan schreef:Lejow schreef:
Dat is overigens volledig normaal, die kindjes zijn op een leeftijd en in een vorm waarvan jij hoopt dat jouw kindje nu ook verkeert.
Ik kan me voorstellen dat het een hele vreemde situatie is, probeer daarom jezelf aan te passen aan de situatie, hoe moeilijk ook, en daarin te genieten van de kleine dingen.
Dat zou best wel kunnen.. Kan het niet goed onder woorden brengen.
Genieten van kleine dingen doe ik zeker, als ik mag buidelen met haar. Viel vanmiddag bijna in slaap, het was zo vredig en rustig. En toen dacht ik neeeee niet slapen! Dat kan ik thuis ook.. haar vasthouden niet!
Lejow- Lady Post-a-lot
Parel schreef:Lejow schreef:Susan schreef:Lejow schreef:
Bij mij was het ook soort jaloezie, nog steeds steekt het ergens als het bij andere helemaal loopt zoals ze het zelf uitgedacht hebben, denk dan: je hebt het niet voor het kiezen.
Ook was er angst, bang dat mijn kleine meisje het niet op die manier zou halen, of er dingen aan over zou houden.
*Troela*- Prater
Zwangerschapsverlof
De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, hangt af van de datum waarop u denkt te bevallen. Het verlof begint op z’n vroegst 6 weken en op z’n laatst 4 weken voor de datum waarop u bent uitgerekend. Als u minder dan 6 weken voor de verwachte bevallingsdatum met verlof gaat, worden de dagen die u niet hebt opgenomen als zwangerschapsverlof maar waarop u wel recht had, opgeteld bij het bevallingsverlof.
Baby te vroeg geboren
Een voorbeeld: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus 16 weken verlof.
Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je te vroeg bevalt. In dat geval blijf je recht houden op je 16 weken verlof. Het verlof dat je voor je bevalling niet hebt kunnen gebruiken, wordt dan bij je verlof na je bevalling opgeteld.
Stel dat je verlof is ingegaan 6 weken vóór de vermoedelijke bevalingsdatum. Je bevalt 2 weken te vroeg. In totaal heb je recht op 16 weken zwangerschapsverlof. In dit voorbeeld heb je dan 4 weken voor en 12 weken na je bevalling.
En misschien is er nog meer te vinden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.html
http://www.zwangerschapsverlof-informatie.nl/index.php/zwangerschapsverlof-lengte-uitkering
De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, hangt af van de datum waarop u denkt te bevallen. Het verlof begint op z’n vroegst 6 weken en op z’n laatst 4 weken voor de datum waarop u bent uitgerekend. Als u minder dan 6 weken voor de verwachte bevallingsdatum met verlof gaat, worden de dagen die u niet hebt opgenomen als zwangerschapsverlof maar waarop u wel recht had, opgeteld bij het bevallingsverlof.
Baby te vroeg geboren
Een voorbeeld: u bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus 16 weken verlof.
Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je te vroeg bevalt. In dat geval blijf je recht houden op je 16 weken verlof. Het verlof dat je voor je bevalling niet hebt kunnen gebruiken, wordt dan bij je verlof na je bevalling opgeteld.
Stel dat je verlof is ingegaan 6 weken vóór de vermoedelijke bevalingsdatum. Je bevalt 2 weken te vroeg. In totaal heb je recht op 16 weken zwangerschapsverlof. In dit voorbeeld heb je dan 4 weken voor en 12 weken na je bevalling.
En misschien is er nog meer te vinden:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verlof-voor-ouders/vraag-en-antwoord/hoe-lang-duurt-zwangerschapsverlof-en-bevallingsverlof.html
http://www.zwangerschapsverlof-informatie.nl/index.php/zwangerschapsverlof-lengte-uitkering
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Tania schreef:Dat wetsvoorstel is er nog niet door dus je krijgt in totaal 16 weken verlof.
Hier kun je info vinden:
Potver Alle krantenberichten spreken er over alsof het er al doorheen is
Lejow- Lady Post-a-lot
Misschien deels jaloezie, maar het gaat dieper, er is iets wat je mist, waar je verdriet om hebt en wat je heel erg aan het hart gaat en dat wordt er dan extra ingewreven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wat naar dat je je zo voelt. Een kind op de wereld zetten is heftig, en in jouw situatie helemaal. Schroom niet om hulp te vragen. Misschien is er een medisch maatschappelijk werkster waar je mee kan praten. Iemand die wat verder van je af staat kan dan heel fijn.
Wbt uwv, die kan je bellen. Op het forum van zwangerschapspagina kan je ook vragen stellen aan uwv, misschien dat ze dat ook in het weekend doen.
Wbt uwv, die kan je bellen. Op het forum van zwangerschapspagina kan je ook vragen stellen aan uwv, misschien dat ze dat ook in het weekend doen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Belachelijk trouwens dat je niet allang meer verlof krijgt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Misschien deels jaloezie, maar het gaat dieper, er is iets wat je mist, waar je verdriet om hebt en wat je heel erg aan het hart gaat en dat wordt er dan extra ingewreven.
Ja, alleen kan ik momenteel ook heel slecht tegen mijn eigen ticker..
Wat ik al zei, ik hang zo onwijs aan maandag...
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik vind het zo erg om te lezen hoe jij je voelt. Lijkt me echt verschrikkelijk als je meisje zo ver weg is en je er niet bij kan zijn. eigenlijk best raar dat de moeder niet bij haar kindje mag blijven.
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Susan schreef:Misschien deels jaloezie, maar het gaat dieper, er is iets wat je mist, waar je verdriet om hebt en wat je heel erg aan het hart gaat en dat wordt er dan extra ingewreven.
Wat goed onder woorden gebracht, ik krijg het er niet zo uit maar raakt me omdat ik het herken!
*Troela*- Prater
Veel sterkte lejow! ik ken je gevoel gedeeltelijk. ik moest hem ook achterlaten, maar het was voor ons maar kort rijden en het duurde ´maar´ 2 weken.
Je gevoel staat helemaal op zijn kop, net als je wereld.
Je gevoel staat helemaal op zijn kop, net als je wereld.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Pagina 2 van 13 • 1, 2, 3, ... 11, 12, 13
Soortgelijke onderwerpen
» De wereld gaat gewoon door....
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Draait jouw leven om je kind?
» Kinderen en digitale wereld
» Geld afgeschreven door Nationaal Spaarfonds door fout
» Ruzie ontploft door, tja door wat eigenlijk.
» Draait jouw leven om je kind?
» Kinderen en digitale wereld
Pagina 2 van 13
Permissies van dit forum: