Gestopt met de pil in augustus 2010!
+14
piertje
Limburg85
smooch
Muppetje
Susan
Fenna
_Sneeuwwitje_
Happydobby
sweetgirl27.
Summergirl
mimikske2
Fiebje
joyce0606
DeniseT
18 plaatsers
Pagina 17 van 20
Pagina 17 van 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Re: Gestopt met de pil in augustus 2010!
Hoi, wij hebben geen combitest laten doen. Bij ons in de families komt het niet voor. Dus hadden een standaard kans van 0.07% kans dat je een kindje met down hebt. Daarbij is erbij de uitslag een afwijking in de uitslag van 0.09% kans dat ze dus de verkeerde uitslag geven. Dus wisten we eigenlijk nog niks. Dus wij vonden het beide niet nodig om te laten testen. Onze verlos had ons wel gewezen op de kosten. Zelfs al op de kosten als je poliklinisch wilt bevallen zonder medische noodzaak, zijn daar ook kosten aan verbonden die je verzekering niet dekt. Uit m'n hoofd zeg ik een paar honderd euro, weet het niet meer precies. Stond ook bij wanneer het wel medische noodzaak is en je het wel weer vergoed krijgt. En hoe gaan jullie met de warmte om? Is het vol te houden? Ik ben getransformeerd naar een lopende waterzak. Niet te geloven hoeveel vocht ik vast hou. Zit vandaag de hele dag al lekker binnen, lekker koel!
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
maar omdat het in beide families niet voorkomt zegt niets. Down syndroom is in een kleine hoeveelheid maar genetisch en dus veel vaker komt het "spontaan" voor. ik weet zelf het één en ander af van genetische ziektes af. tuurlijk zul je het eerder laten onderzoeken als het in de familie zit, maar dat het in beide families niet voorkomt is voor ons geen geldig argument, maar misschien is dit ook wel zo omdat ik dit van dichtbij heb mee gemaakt, van een grietje van 26 jaar. en daar zou je het ook niet snel van verwachten...
daarbij worden tegenwoordig ook nog 2 andere ziekten gescreened patout en edwards. dit zijn hele ernstige ziektes waarbij het kindje na de bevalling overlijd. mocht mijn kindje dit hebben zou ik dit ook van te voren willen weten.
daarbij worden tegenwoordig ook nog 2 andere ziekten gescreened patout en edwards. dit zijn hele ernstige ziektes waarbij het kindje na de bevalling overlijd. mocht mijn kindje dit hebben zou ik dit ook van te voren willen weten.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Met mij gaat het goed met de warmte... gisteren was de enige dag dat ik er echt last van heb gehad. Toen was het zo benauwd en warm! En geen zuchtje wind. Vandaag was al een hele andere dag vond ik. Ik kan er tot nu toe nog goed tegen, heb ook niet echt veel last van vocht vasthouden. Heb mijn ringen ook nog gewoon om.
Gast- Gast
Dat is wel heel fijn kruumel. Ik heb m'n ringen al een tijdje niet meer om. Zondag was hier ook te warm. Vandaag was het gelukkig een stuk minder. Winkel belde vandaag kunnen donderdag de kinderwagen ophalen' helemaal happy!
Fiebje- Prater
Gisteren was ik met een vriendin uit eten, ik kom daar vaker. Toen we weggingen vroeg de eigenaresse "bent u zwanger?" haha, ze zei "ik had het straks helemaal niet gezien, de meeste vrouwen krijgen zo'n dik gezicht, en u bent overal smal, behalve bij de buik" haha, ik moest er wel om lachen!
Gast- Gast
Fiebje, leuk dat jullie de kinderwagen al kunnen halen.
Hoe vroeg moet je die eigenlijk ophalen? Die van ons staat nu gepland om begin september op te halen (ik ben half november uitgerekend) is dat op tijd?
Kruumel, leuk dat ze dat zag, de eigenaresse.
Hoe vroeg moet je die eigenlijk ophalen? Die van ons staat nu gepland om begin september op te halen (ik ben half november uitgerekend) is dat op tijd?
Kruumel, leuk dat ze dat zag, de eigenaresse.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Hey Kruum!
Sommige mensen!!! Kun je nog wel je gewone broeken aan?
Vandaag weer bij de verlos geweest.
Alles zag er keurig uit. Moet over drie weken wel prikken om zwangerschap suiker en krijg rond de 32 weken weer een groei echo.
Ze had vandaag het apparaat toch aan staan dus hebben het weer even kunnen bewonderen!
Het was weer druk en levendig zat!
Sommige mensen!!! Kun je nog wel je gewone broeken aan?
Vandaag weer bij de verlos geweest.
Alles zag er keurig uit. Moet over drie weken wel prikken om zwangerschap suiker en krijg rond de 32 weken weer een groei echo.
Ze had vandaag het apparaat toch aan staan dus hebben het weer even kunnen bewonderen!
Het was weer druk en levendig zat!
Fiebje- Prater
Hoi Floor,
Dat is ruim op tijd.
Je moet rond de 32 weken alle belangrijke dingen in huis hebben.
Dan komen ze van de kraamzorg kijken of het in orde is.
Ik hoop dat ik hem donderdag nog steeds mooi vind!
O ja heb in het buikjes topic nog even gespamd met mijn buik
Dat is ruim op tijd.
Je moet rond de 32 weken alle belangrijke dingen in huis hebben.
Dan komen ze van de kraamzorg kijken of het in orde is.
Ik hoop dat ik hem donderdag nog steeds mooi vind!
O ja heb in het buikjes topic nog even gespamd met mijn buik
Fiebje- Prater
Ja, ik kan mn gewone spijkerbroeken nog wel aan. Niet meer heel lang denk ik, want ze beginnen strakker te zitten. Bij mijn spijkerrokje heb ik sinds kort een afdruk als ik die aan heb gehad terwijl die niet te strak zit.
Gast- Gast
Dus dan moet je er ook aan geloven! Ik pas m'n spijkerbroeken niet meer aan.vind ze al lang niet meer lekker zitten. Heb nog een paar nette pantalons die k nog wel aan kan, schuif ze onder m'n buik. Vanavond m'n eerste pufclub avond gehad. Hebben jullie je ergens voor opgegeven? Weten jullie ook al of je borstvoeding gaat geven. En waar je wil bevallen?
Fiebje- Prater
Ik draag nu wel positie broeken en rokjes, gewone ging echt niet meer.
Ik ga niet naar een of andere cursus, heb in een half jaar stage op de verloskamers genoeg puf- ervaring opgedaan denk ik.
Ik wil wel proberen om BV te geven, maar weet niet of het gaat lukken met 2 en of ik genoeg heb voor allebei. Lukt het niet wil ik er ook geen drama van maken, maar als ik het zelf kan wil ik het ook zelf doen.
Qua bevallen heb ik geen keus natuurlijk.
Hoop wel heel erg dat het voor de 36 weken spontaan op gang komt ipv inleiden...
Ik ga niet naar een of andere cursus, heb in een half jaar stage op de verloskamers genoeg puf- ervaring opgedaan denk ik.
Ik wil wel proberen om BV te geven, maar weet niet of het gaat lukken met 2 en of ik genoeg heb voor allebei. Lukt het niet wil ik er ook geen drama van maken, maar als ik het zelf kan wil ik het ook zelf doen.
Qua bevallen heb ik geen keus natuurlijk.
Hoop wel heel erg dat het voor de 36 weken spontaan op gang komt ipv inleiden...
Gast- Gast
Ik heb met het mooie weer jurkjes aangehad van vorig jaar, gewone dus, dat ging prima, lekker luchtig, geen geknel. Maar ik zal binnenkort moeten geloven aan positiekleding.
Mijn spijkerbroeken zijn ook allemaal erg laag model, dus zit lekker onder de buik.
Ik heb vandaag mijn 4e les zwangerschapsyoga gehad, ik vind het erg fijn. Het duurt 13 lessen in totaal. Elke maand heeft z'n eigen thema.
Ik wil wel borstvoeding gaan geven, maar niet koste wat kost. Als het niet wil lukken ga ik er geen drama van maken. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel lukt.
Als ik kan en mag wil ik graag thuis bevallen. Maar ook hiervoor geldt weer... als het niet mag/kan geen drama.
Jij dan?
Mijn spijkerbroeken zijn ook allemaal erg laag model, dus zit lekker onder de buik.
Ik heb vandaag mijn 4e les zwangerschapsyoga gehad, ik vind het erg fijn. Het duurt 13 lessen in totaal. Elke maand heeft z'n eigen thema.
Ik wil wel borstvoeding gaan geven, maar niet koste wat kost. Als het niet wil lukken ga ik er geen drama van maken. Maar ik hoop natuurlijk dat het wel lukt.
Als ik kan en mag wil ik graag thuis bevallen. Maar ook hiervoor geldt weer... als het niet mag/kan geen drama.
Jij dan?
Gast- Gast
Ik heb nog geen idee of waar ik een cursus kan volgen dus ik zou nog niet weten wat te doen.
Volgende week start ik met zwangerschapszwemmen, samen met een vriendin (zij is nu ongeveer 24 weken zwanger, maar we vinden het gezellig om samen te gaan).
Bevallen ga ik in het ziekenhuis, daar heb ik zelf voor gekozen, ik ga nog naar 2 infoavonden, van 2 verschillende ziekenhuizen en hoop zo een goede keus te kunnen maken.
Volgende week start ik met zwangerschapszwemmen, samen met een vriendin (zij is nu ongeveer 24 weken zwanger, maar we vinden het gezellig om samen te gaan).
Bevallen ga ik in het ziekenhuis, daar heb ik zelf voor gekozen, ik ga nog naar 2 infoavonden, van 2 verschillende ziekenhuizen en hoop zo een goede keus te kunnen maken.
Floor- Ratel
he dames
ik ben gisteren weer na de verloskundige geweest heb het hartje gehoord wat is dat dan geweldig om te horen alles was veder goed alleen mijn bloed is o negatief daar moet ik in jullie weer geprikt worden en dan kijken ze of de baby het ook heeft dan is er niks aan de hand zoniet dan nkrijg ik een spuit met antistoffen
liefs sweetgirl27.
ik ben gisteren weer na de verloskundige geweest heb het hartje gehoord wat is dat dan geweldig om te horen alles was veder goed alleen mijn bloed is o negatief daar moet ik in jullie weer geprikt worden en dan kijken ze of de baby het ook heeft dan is er niks aan de hand zoniet dan nkrijg ik een spuit met antistoffen
liefs sweetgirl27.
sweetgirl27.- Fluisteraar
- Aantal berichten : 43
Punten : 44
Je kunt bij je verloskundige vragen welke cursussen er zijn, of op internet zoeken wat er in jouw omgeving is.Floor schreef:Ik heb nog geen idee of waar ik een cursus kan volgen dus ik zou nog niet weten wat te doen.
Ik doe ook zwangerschapszwemmen, ik vind het erg fijn. Het is heel relaxed en rustig.Floor schreef:
Gast- Gast
[quote
="ProudMama"]
Ik wil wel proberen om BV te geven, maar weet niet of het gaat lukken met 2 en of ik genoeg heb voor allebei. Lukt het niet wil ik er ook geen drama van maken, maar als ik het zelf kan wil ik het ook zelf doen. [/quote]dit is ook mijn instelling. Maar de verlos was het daar niet helemaal mee eens. Ze zei je moet zeggen ik ga bv geven! Moet ook geen babyvoeding in huis halen. En een kolf pas als je bent bevallen zodat je weet hoe je voeding is en welke kolf je het beste kunt gebruiken. Die vrouw deed er zo fanatiek over, schrok er eigenlijk wel een beetje van!
="ProudMama"]
Ik wil wel proberen om BV te geven, maar weet niet of het gaat lukken met 2 en of ik genoeg heb voor allebei. Lukt het niet wil ik er ook geen drama van maken, maar als ik het zelf kan wil ik het ook zelf doen. [/quote]dit is ook mijn instelling. Maar de verlos was het daar niet helemaal mee eens. Ze zei je moet zeggen ik ga bv geven! Moet ook geen babyvoeding in huis halen. En een kolf pas als je bent bevallen zodat je weet hoe je voeding is en welke kolf je het beste kunt gebruiken. Die vrouw deed er zo fanatiek over, schrok er eigenlijk wel een beetje van!
Fiebje- Prater
kruumel hoe reageerd jouw verlos op dat bv verhaal? Toevallig dat wij alle3 dezelfde instelling hierover hebben! Ik ben er nog niet uit waar ik wil bevallen. Dacht miss als ik jullie redenen lees kan ik miss een keuze maken. Alle2 heeft z'n voor en nadelen. Ik had woensdag voor het eerst zwangerschapscursus. Is allemaal wel erg op de bevalling gericht. En ben daar eerlijk gezegd nog niet echt mee bezig. Floor je kan ook je verwerkering even bellen en vragen met welke zij een contract hebben dan krijg je het grootste gedeelte zo niet alles terug van je verzekering. Dat geld ook voor je kraamzorg. Daarvan kreeg ik een lijst van de verlos, heb vervolgens verzekering gebeld en gekeken waar zij mee samenwerkte (er bleef nog 75% van over) en toen een kraamzorg eruit gehaald. Sweetgirl leuk hè om je baby te zien. Je hebt dus kans op een resuskindje? Weet je ook de bloedgroep van je vriend al?
Fiebje- Prater
Fiebje schreef:kruumel hoe reageerd jouw verlos op dat bv verhaal? Toevallig dat wij alle3 dezelfde instelling hierover hebben!
Mijn verloskundige heeft alleen een paar keer gevraagd of ik bv wil gaan geven. Toen ik ja zei leek het wel of ze opgelucht was, zo'n lachje. Verder heb ik een dvd meegekregen over het geven van bv, maar die heb ik nog niet gekeken, zal ik binnenkort eens gaan doen.
Dat was alles... ze heeft er verder niks over gezegd of gevraagd.
Gast- Gast
Vind wel dat ze nogal pro borstvoeding zijn. snap wel dat het het beste voor je kindje is, maar toch. Gelukkig reageerde jouw verlos zo. Ik ben blij dat ik nu een andere heb!
Fiebje- Prater
Dat hadden wij niet, maar als je het graag wilt halen, heb je ook pakjes met 2 zakjes om op te lossen Is niet meteen zo'n heleboel
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ik denk het niet... was het niet van plan eigenlijk. Stuur mijn man wel naar de winkel als het nodig is. Maar nu begin ik weer te twijfelen, dalijk is het 's nachts en krijgt de baby geen voeding? (Ik kan soms zo twijfelen over dingen...)ProudMama schreef:Halen jullie FV in huis voor het geval dat?
Gast- Gast
Bij een vriendin van mij, heeft ze haar man 's nachts weg gestuurd naar de dienstdoende apotheek om voeding te halen, de bv liep toen niet goed. (later is het helemaal goed gekomen met de bv)Kruumel schreef:Ik denk het niet... was het niet van plan eigenlijk. Stuur mijn man wel naar de winkel als het nodig is. Maar nu begin ik weer te twijfelen, dalijk is het 's nachts en krijgt de baby geen voeding? (Ik kan soms zo twijfelen over dingen...)ProudMama schreef:Halen jullie FV in huis voor het geval dat?
Floor- Ratel
Ow, dat is ook weer lastig natuurlijk. Maar in huis hebben terwijl t niet nodig is is ook weer zoiets...*lastig*Floor schreef:Bij een vriendin van mij, heeft ze haar man 's nachts weg gestuurd naar de dienstdoende apotheek om voeding te halen, de bv liep toen niet goed. (later is het helemaal goed gekomen met de bv)Kruumel schreef:Ik denk het niet... was het niet van plan eigenlijk. Stuur mijn man wel naar de winkel als het nodig is. Maar nu begin ik weer te twijfelen, dalijk is het 's nachts en krijgt de baby geen voeding? (Ik kan soms zo twijfelen over dingen...)ProudMama schreef:Halen jullie FV in huis voor het geval dat?
Gast- Gast
Klopt idd, ik vind het ook lastig. Aan de andere kant als je het in huis hebt stap je miss snel over. Hoe gaat het met je pm, kun je je rust een beetje vinden?
Fiebje- Prater
Pagina 17 van 20 • 1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20
Soortgelijke onderwerpen
» Gestopt met de pil in Augustus!
» Gestopt met de pil.
» Gestopt met de pil... erge last in onderbuik
» Gestopt met borstvoeding en ongesteld...
» Gister gestopt met de pil.
» Gestopt met de pil.
» Gestopt met de pil... erge last in onderbuik
» Gestopt met borstvoeding en ongesteld...
» Gister gestopt met de pil.
Pagina 17 van 20
Permissies van dit forum: