Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger worden na miskraam.

+41
koNijntje
Tummy
Parel
Filoria
Linnie1985
mystery mom
Purpleflower
Pussycat
slaatje
mzcharlotte
Snoes
Wennes
Mama Titty
Twellie
Bruintje Beer
Darius
liesje
Happydobby
SarahKey
meisje
Puzzle
L!ND@
Pien
Monnie
Puggle
Flower_L
Jasmine
Amber-
Makamba
Muppetje
Alyssa
lente
Lejow
kwak
Elmo
vlinder-19
Flip Fluitketel
Vlinderjoy
Viva
Weegschaal
Sofie
45 plaatsers

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 Empty Re: Zwanger worden na miskraam.

Bericht  mzcharlotte ma 16 jul 2012 - 5:06

Filoria, jouw zondag was mijn dinsdag (dus begin bloedverlies) en het is bij mij op een donderdag rond het middaguur gebeurt. Er staat geen tijd voor. Sterkte meid. Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

Sofie, wat een ingewikkeld verhaal! Wel fijn dat je een aardige arts had.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sofie ma 16 jul 2012 - 5:52

Filoria: Ik ben eerder zwanger geweest van een tweeling. De ene is een miskraam geworden en de andere was een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik zou het wel erg leuk vinden als het er twee zouden zijn, maar wel eerst even schrikken denk ik. Het is met de ruimte in huis ook niet erg handig, want we hebben nu soms al ruimte te kort. Wij willen graag verhuizen, maar ons huis staat na bijna 10 maanden nog steeds te koop.

Bij mij varieerde het van 2 dagen tot bijna 3 weken tot ik het vruchtje verloor. Ik hoop voor je dat je het vruchtje snel verliest. Nogmaals sterkte!!!

Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 354
Punten : 362

Bericht  Sofie ma 16 jul 2012 - 5:57

mzcharlotte schreef:Sofie, wat een ingewikkeld verhaal! Wel fijn dat je een aardige arts had.

Wat vind je er ingewikkeld aan? (Misschien ben ik er wel vanuit gegaan dat iedereen mijn verhaal kent, maar misschien staat het er ook wel ingewikkeld als je het niet kent).
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mzcharlotte ma 16 jul 2012 - 6:26

Ik ken je verhaal niet goed Sofie, daarom vind ik het inderdaad ingewikkeld. Ik vind het sowieso een ingewikkeld iets, het lichaam en z'n werking.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria ma 16 jul 2012 - 6:30

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige bij wie het wat langer duurde.

Ik ben het vruchtje net verloren. Het zag er vrij compleet uit: placenta, navelstreng en een klein wormpje. Ik heb het eerst even bekeken onder een lamp en toen toch maar door de wc gespoeld. Wat moet ik er anders mee? Pff vreemd hoor, zo'n miskraam.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Sofie ma 16 jul 2012 - 6:46

Mzcharlotte: Het is af en toe ook ingewikkeld hoe een lichaam werkt.
Ik zal het even in het kort vertellen...
Voor de zwangerschap van mijn dochter heb ik 2 miskramen gehad. Was beide keren meteen zwanger. Daarna een ronde pauze en had totaal geen cyclus meer en kwam toen ook in de medische molen terecht met onderzoeken om te kijken of er een oorzaak was, maar die is niet gevonden. De volgende ronde was ik meteen weer zwanger en dat ging gelukkig goed.
Na mijn zwangerschap had ik een erg onregelmatige cyclus en toen wij voor een tweede wilden gaan ben ik begonnen met zink slikken en had ik een nette cyclus. Ik was meteen weer zwanger, maar wist dit niet omdat ik negatieve testen had. Toen ik het vruchtje verloor wist ik dat ik een miskraam had gekregen. De week daarna kreeg ik hevige buikpijn en toen bleek ik ook nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben. Eileider was al aan het scheuren en die kon niet meer gered worden en is verwijderd. Daarna weer lange cyclussen en daarom werd ik niet zwanger. Weer in de medische molen terecht gekomen en heb ik clomid voorgeschreven gekregen. Twee maanden terug is gebleken dat ik PCOS heb. Dus nu eindelijk weer een kans om zwanger te worden en hopen dat het dan eindelijk weer een keer goed gaat.

Hoe gaat het nu met jou?

Filoria: Wat fijn dat je het vruchtje zo snel al verloren bent. Heb je al een afspraak staan voor een echo om te kijken of alles weg is?
Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 6:49

Filoria schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige bij wie het wat langer duurde.

Ik ben het vruchtje net verloren. Het zag er vrij compleet uit: placenta, navelstreng en een klein wormpje. Ik heb het eerst even bekeken onder een lamp en toen toch maar door de wc gespoeld. Wat moet ik er anders mee? Pff vreemd hoor, zo'n miskraam.

Oooh dikke knuffel meid, wat moet dat confronterend zijn Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 1371890812

Gast
Gast

Bericht  Filoria ma 16 jul 2012 - 6:50

Sofie schreef:Filoria: Wat fijn dat je het vruchtje zo snel al verloren bent. Heb je al een afspraak staan voor een echo om te kijken of alles weg is?
Jeetje Sofie wat een naar verhaal om te lezen. Dat er een eileider is verwijderd ook. Wat een heftige jaren moeten dit voor jou zijn.

Ik heb geen afspraak voor een echo. De verloskundige zei dat ik er van uit kan gaan dat alles weg is als het bloeden langzaam minder wordt.

Wel heb ik 16 augustus een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om te bespreken of ik nu alsnog Clomid zal gaan slikken of niet. Mijn gevoel zegt eigenlijk van niet omdat ik toch al twee keer uit mezelf zwanger ben geworden.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Sofie ma 16 jul 2012 - 7:01

Filoria schreef:
Sofie schreef:Filoria: Wat fijn dat je het vruchtje zo snel al verloren bent. Heb je al een afspraak staan voor een echo om te kijken of alles weg is?
Jeetje Sofie wat een naar verhaal om te lezen. Dat er een eileider is verwijderd ook. Wat een heftige jaren moeten dit voor jou zijn.

Ik heb geen afspraak voor een echo. De verloskundige zei dat ik er van uit kan gaan dat alles weg is als het bloeden langzaam minder wordt.

Wel heb ik 16 augustus een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt om te bespreken of ik nu alsnog Clomid zal gaan slikken of niet. Mijn gevoel zegt eigenlijk van niet omdat ik toch al twee keer uit mezelf zwanger ben geworden.

Met de geboorte van mijn dochter heeft het allemaal een plekje gekregen. Had toen nooit verwacht dat het nog eens zou gaan gebeuren en dan nog een beetje erger. Maar dat krijgt ook wel weer een plekje.

Ik hoop voor je dat alles weg is. Ik moest steeds na 2 weken terug komen om te kijken of alles weg was. De eerste keer waren de vliezen blijven zitten. De keren daarna was alles weg.
Heb je ook PCOS? Ik ben 4 keer uit mijzelf zwanger geworden, maar krijg nu toch clomid om een kortere cyclus te krijgen.

Sofie
Sofie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mzcharlotte ma 16 jul 2012 - 7:02

Wow, wat een verhaal Sofie. Ik begrijp het nu wel een stuk beter. Heftig hoor. Met mij gaat het wel goed, we kijken steeds meer vooruit.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes ma 16 jul 2012 - 20:16

Filoria schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige bij wie het wat langer duurde.

Veel sterkte meid Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Weegschaal ma 16 jul 2012 - 22:53

@ Amber; Heb jij de eerste 12 weken dan ook progesteron moeten gebruiken? Ik weet nog dat jij medicatie kreeg voor je kortere lf, maar wist niet dat het progesteron was.

@ Sofie; Een dubbele kans dus deze maand, dat is mooi!

@ Filoria; Toen ik het de eerste keer spontaan verloor heb ik het ook doorgespoeld, wist ook niet wat ik ermee moest doen. Wat betreft de clomid; door de miskramen was mijn cyclus erg verstoord. Door clomid kan je wrs wel sneller zwanger worden... Lijkt me een moelijke afweging, maar misschien heeft de gyn dan wel goed advies voor je. Ook hier een Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888 voor je, het is allemaal niet niks!

Ik zit ontzettend op mijn menstruatie te wachten, wil zo graag weer proberen zwanger te worden! Hopelijk eind van de week...
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Amber- di 17 jul 2012 - 0:49

[quote="Weegschaal"]@ Amber; Heb jij de eerste 12 weken dan ook progesteron moeten gebruiken? Ik weet nog dat jij medicatie kreeg voor je kortere lf, maar wist niet dat het progesteron was.

quote]

Nee heb het alleen 12 dagen na een positieve ovulatietest moeten slikken. Toen ik zwanger bleek te zijn moest ik stoppen. Op de bijsluiter staat wel dat het ook gebruikt word om miskramen te voorkomen, en dan moet je het inderdaad de eerste 12-20 weken van je zwangerschap blijven gebruiken. Toen ik dat stuk las, twijfelde ik ook heel erg om te stoppen. Vond het eng, was bang dat dat weer een miskraam zou veroorzaken. Maar het is goed gegaan.

Hopelijk komt je menstruatie snel!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Weegschaal di 17 jul 2012 - 1:00

@ Amber; Voor mij goed om te lezen dat het ook zonder progesteron goed is gegaan bij jou! Ik begin er weer steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het ook zonder een behandeling goed kan gaan. Nu alleen nog een vervelend gevoel over het dunne baarmoederslijmvlies. Maar als ik binnen een half jaar niet zwanger ben wil ik gewoon dat ze daar verder naar kijken. Mijn lf is trouwens 14 dagen, dus dat is goed gelukkig.

Bij jou schiet het wel op nu. Gaat alles nog goed?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 1:15

Weegschaal schreef:@ Filoria; Toen ik het de eerste keer spontaan verloor heb ik het ook doorgespoeld, wist ook niet wat ik ermee moest doen. Wat betreft de clomid; door de miskramen was mijn cyclus erg verstoord. Door clomid kan je wrs wel sneller zwanger worden... Lijkt me een moelijke afweging, maar misschien heeft de gyn dan wel goed advies voor je. Ook hier een Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888 voor je, het is allemaal niet niks!

Ik zit ontzettend op mijn menstruatie te wachten, wil zo graag weer proberen zwanger te worden! Hopelijk eind van de week...
Ik hoop met je mee dat je gauw ongesteld wordt!

Ik wist niet dat je cyclus verstoord kan raken door een miskraam. Nu ik dat lees ben ik wel blij dat ik die afspraak bij de gyn maar vast heb gemaakt. Ik hoop inderdaad dat hij me advies kan geven. Ben heel slecht in zelf knopen doorhakken.

Was vorig jaar bij een KNO-arts voor Tomas en hij liet ons beslissen of we Tomas' amandelen zouden laten knippen of niet. Hij vond het niet noodzakelijk, maar hij zou het ook begrijpen als we het wel wilden. Pfff ik heb er zo'n hekel aan als de dokters niet gewoon zelf zeggen wat goed is! Ik hoef helemaal niet zo nodig mee te beslissen ofzo. Hij heeft toch geneeskunde gestudeerd?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 11:02

Wow ik ben even helemaal in de war.

Ik dacht dat ik het vruchtje gisteren al verloren was. Had vandaag ook geen pijn meer en amper bloedverlies. Maar net rond half tien voelde ik plotseling iets zakken. Ik keek en zag nu heel duidelijk dat dit het vruchtzakje was.

Wat ik gisteren heb gezien moeten stolsels zijn geweest, waar ik met veel fantasie vanalles van heb gemaakt.

Omdat het zakje vast bleef zitten en niet loskwam heb ik de verloskundige gebeld. Ze is langsgekomen en heeft geholpen om het eruit te laten komen. We hebben het samen bekeken. Daarna hebben we nog wat met me gepraat en is ze weer weggegaan.

Mijn man heeft de hele dag in bed gelegen met hoge koorts en heeft er allemaal weinig van meegekregen. Ik heb nog vanalles gedaan vandaag: naar het bos geweest, gekookt, ijsje gegeten...

Wat een bizarre ervaring dit.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 11:04

Vlak voordat het gebeurde heb ik hier nog vrolijk berichtjes getypt over roze bloesjes scratch
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Muppetje di 17 jul 2012 - 18:58

Filoria hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Amber- di 17 jul 2012 - 20:09

Weegschaal schreef:@ Amber; Voor mij goed om te lezen dat het ook zonder progesteron goed is gegaan bij jou! Ik begin er weer steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het ook zonder een behandeling goed kan gaan. Nu alleen nog een vervelend gevoel over het dunne baarmoederslijmvlies. Maar als ik binnen een half jaar niet zwanger ben wil ik gewoon dat ze daar verder naar kijken. Mijn lf is trouwens 14 dagen, dus dat is goed gelukkig.

Bij jou schiet het wel op nu. Gaat alles nog goed?

Aan mijn duimen zal het in iedergeval niet liggen, het is je zo gegund! Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat dan alles goed!! Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

met mij alles goed, het gaat inderdaad snel! Voel me goed al merk ik natuurlijk wel dat het zwaarder word, vooral erg moe. Maar dat geeft niet. Volgende week donderdag krijg ik verlof! Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 561177

@ Filoria, Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888 Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Snoes di 17 jul 2012 - 21:16

Filoria Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888 Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Filoria di 17 jul 2012 - 22:00

Het geeft me dan wel weer een geruststellend gevoel dat dit topic bezet wordt door hordes zwangere vrouwen.

Jullie zijn schatten Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

Ik zei gister tegen de verloskundige: 'de volgende keer doe ik de miskraam wel op de normale manier hoor'. Zij helemaal verontwaardigd: 'de volgende keer draag je de zwangerschap gewoon uit ja?!'
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes di 17 jul 2012 - 22:11

Filoria schreef:Het geeft me dan wel weer een geruststellend gevoel dat dit topic bezet wordt door hordes zwangere vrouwen.

Jullie zijn schatten Zwanger worden na miskraam. - Pagina 32 699888

Ik zei gister tegen de verloskundige: 'de volgende keer doe ik de miskraam wel op de normale manier hoor'. Zij helemaal verontwaardigd: 'de volgende keer draag je de zwangerschap gewoon uit ja?!'
Dat zou ik ook denken ja! Wink

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mystery mom do 19 jul 2012 - 0:17

Hier ben ik ook weer eens.

Gistere de curettage gehad en het is me echt 100% meegevallen. Heb nergens last van gelukkig. Was wel erg duf gistere van de narcose. Ben blij dat het achter de rug is. Vind het wel vreemd dat het nu weg is zonder dat ik er zelf iets van gezien of gemerkt heb...moet echt ff schakelen! Hoop nu dat mijn cyclus weer snel op gang komt en we echt verder kunnen. Ik moet over 4w weer op controle.

Ik heb nog even een vraagje aan de andere meiden die een curettage hebben gehad, mijn schoonvader vroeg vanmorgen of ik gewoon alles mocht tillen (ik wilde met mijn kindje gaan wandelen in de nieuwe draagzak), maar daar is me helemaal niks over gezegd gistere, dus ik neem aan van wel?
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Bericht  Jasmine do 19 jul 2012 - 0:49

Mystery mom: Ik kreeg na mijn curretage een formulier mee, waarop stond wat wel en niet mocht. Daar stond verder niks bij over tillen, dus volgens mij mag dat gewoon hoor.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Makamba do 19 jul 2012 - 2:18

Jasmine schreef:Mystery mom: Ik kreeg na mijn curretage een formulier mee, waarop stond wat wel en niet mocht. Daar stond verder niks bij over tillen, dus volgens mij mag dat gewoon hoor.

Tillen mag inderdaad! Wel goed luisteren naar je lichaam, want bepaalde bewegingen doen toch nog wel wat zeer (tenminste, bij mij dan). Heb je geen formulier meegekregen mystery mom?
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 32 van 40 Vorige  1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: