Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 13 van 35
Pagina 13 van 35 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 24 ... 35
Re: Cupcakes!
Chipp schreef:Ik wil, ik wil!
Haha, dat mag hoor. Ik ga ze zelf niet eten. Moest gewoon even bezig zijn.
Gast- Gast
Chipp schreef:Ik wil, ik wil!
+1! Zien er erg lekker uit!
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Jolee schreef:Chipp schreef:Ik wil, ik wil!
Haha, dat mag hoor. Ik ga ze zelf niet eten. Moest gewoon even bezig zijn.
Waar woon je
Gast- Gast
Jolee schreef:Ik heb ook weer eens gebakken. Red Velvet cupcakes:
Ze zien er heerlijk uit! Mag ik misschien het recept?
Ik heb gewoon via Google gezocht en dit recept aangehouden: http://www.cupcakerecepten.nl/2012/01/red-velvet-cupcakes-mmmm
Gast- Gast
Wat zijn jullie cupcakes mooi tot het randje.. Doe ik er dan te weinig in, want ik houd altijd nog een randje papier over zeg maar..
Gast- Gast
Ik heb inmiddels stervormige en bloemvormige uitsteekvormpjes gekocht. Fondant en marsepein was in de aanbieding bij V&D, heb 1 fondant (aangezien de favo marsepein hier is en ik ervan uitga dat het minder lekker is) en 2 marsepein. Choco en hazelnootsprinkels heb ik ook nog gekocht en oh ja papieren bakvormpjes.
Zag ook zo zak voor botercreme, 1 kg was nog geen 5 euro. Maar is het niet makkelijker om het zelf te maken of is zo kant en klare zak juist handig.
Die tubes van Wilton wat op verftubes lijken, is dat glazuur? Dus dat het hard word.
Btw, de modelleerstokjes in allerleu vormen zijn bij Xenos 3.99 en bij Jamin 18.99 en ze zijn exact hetzelfde!:shock:
Zag ook zo zak voor botercreme, 1 kg was nog geen 5 euro. Maar is het niet makkelijker om het zelf te maken of is zo kant en klare zak juist handig.
Die tubes van Wilton wat op verftubes lijken, is dat glazuur? Dus dat het hard word.
Btw, de modelleerstokjes in allerleu vormen zijn bij Xenos 3.99 en bij Jamin 18.99 en ze zijn exact hetzelfde!:shock:
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Joan schreef:Wat zijn jullie cupcakes mooi tot het randje.. Doe ik er dan te weinig in, want ik houd altijd nog een randje papier over zeg maar..
Hoeveel doe je erin?
Ik vul ze voor 2/3e en vaak stijgen ze er bovenuit. Leg altijd eerst even een boek erop als ze uit de oven komen, dan zakken ze weer wat in.
Gast- Gast
Bij V&D hebben ze wat versiersels voor cc's, maar helemaal niks om ze te maken............echt zo raar! Ga vandaag even bij de Action kijken wat zij zoal hebben.............hopelijk veel. Bij de Makro hebben ze wel wat, maar nu ik het nogmaals zag vond ik het tegenvallen.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Bij V&D hebben ze wat versiersels voor cc's, maar helemaal niks om ze te maken............echt zo raar! Ga vandaag even bij de Action kijken wat zij zoal hebben.............hopelijk veel. Bij de Makro hebben ze wel wat, maar nu ik het nogmaals zag vond ik het tegenvallen.
Wat voor versiersels bedoel je? Want Action heeft alleen maar deegroller/vormpjes/houders.
Gast- Gast
Xenos heeft ook het een en ander!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Oh ja en CL, is het wel rolmarsepein?
Lejow- Lady Post-a-lot
Ehhhh geen idee, hoezo? Kan je niet alle marsepein uitrollen? Het is zo blok die je ook bij de Makro hebt dus echt voor cc en ik neem aan dat het voor cc's zijn. Zag ook zo roller bij Jamin, maar ik doe het lekker met de houten ga echt geen nieuwe kopen speciaal daarvoor.
Caribbeanlover- Ratel
Nee, niet alle marsepein is geschikt voor decoratie. Dat is afhankelijk van de verhouding amandel die er in zit.
Om uit te rollen is marsepein met de verhouding 1:3 of 1:4 het beste.
1:2 is veel te grof.
Maar als het bij de CC spulletjes stond, zal het wel goed wezen.
1:2 marsepein staat meestal bij het snoepgoed.
Om uit te rollen is marsepein met de verhouding 1:3 of 1:4 het beste.
1:2 is veel te grof.
Maar als het bij de CC spulletjes stond, zal het wel goed wezen.
1:2 marsepein staat meestal bij het snoepgoed.
Lejow- Lady Post-a-lot
Het staat er iig niet op. Hier nog wat vragen van mij.
* Hoe lang kan je marsepein/fondant na opening bewaren?
* Moet het in de vriezer/koelkast?
* Wat gebruiken jullie om de cc zelf te bedekken over de doorsnede dus als de bovenkant helemaal bedekt is met marsepein? Ik heb daar nl geen uitsteekvorm voor.
* Is het niet lastig als je bijv. 10 cc wilt maken om alles af te wegen?
* Is het niet handiger om een hele verpakking mix te gebruiken en zoveel mogelijk cc maken en die je niet nodig hebt in vriezen (zodat je ze daarna eventueel alleen nog moet versieren, maar in 1x versieren kan ook he)?
* Bij dat programma Cup Cake Girls zie ik ze er als een champignon uitkomen, maar volgens mij snijden zij er niks af. Ik zie dat uitsteeksels iig niet meer als er topping op zit. Hoe kan dat?
* Wat als je muffinmix gebruikt?
* Hoe meet je botercreme/mix af voor een klein aantal cc's?
* Waarom botercreme voor zo toef en niet slagroom oid?
* Kleuren jullie die met kleurstof of limosiroop ofzo?
* Waar zijn die modelleerpennen voor?
* Kan je ze eenmaal versierd wel opstapelen in de vriezer of is dat niet handig?
* Hoe lang kan je marsepein/fondant na opening bewaren?
* Moet het in de vriezer/koelkast?
* Wat gebruiken jullie om de cc zelf te bedekken over de doorsnede dus als de bovenkant helemaal bedekt is met marsepein? Ik heb daar nl geen uitsteekvorm voor.
* Is het niet lastig als je bijv. 10 cc wilt maken om alles af te wegen?
* Is het niet handiger om een hele verpakking mix te gebruiken en zoveel mogelijk cc maken en die je niet nodig hebt in vriezen (zodat je ze daarna eventueel alleen nog moet versieren, maar in 1x versieren kan ook he)?
* Bij dat programma Cup Cake Girls zie ik ze er als een champignon uitkomen, maar volgens mij snijden zij er niks af. Ik zie dat uitsteeksels iig niet meer als er topping op zit. Hoe kan dat?
* Wat als je muffinmix gebruikt?
* Hoe meet je botercreme/mix af voor een klein aantal cc's?
* Waarom botercreme voor zo toef en niet slagroom oid?
* Kleuren jullie die met kleurstof of limosiroop ofzo?
* Waar zijn die modelleerpennen voor?
* Kan je ze eenmaal versierd wel opstapelen in de vriezer of is dat niet handig?
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Het staat er iig niet op. Hier nog wat vragen van mij.
* Hoe lang kan je marsepein/fondant na opening bewaren? Je kunt het vrij lang bewaren, goed luchtdicht verpakken!
* Moet het in de vriezer/koelkast? NEE! Op een niet te warme donkere plaats.
* Wat gebruiken jullie om de cc zelf te bedekken over de doorsnede dus als de bovenkant helemaal bedekt is met marsepein? Ik heb daar nl geen uitsteekvorm voor. Dat kan ook met een glas =). Even de juiste maat meten.
* Is het niet lastig als je bijv. 10 cc wilt maken om alles af te wegen? Nee, gewoon een kwestie van omrekenen toch?
* Is het niet handiger om een hele verpakking mix te gebruiken en zoveel mogelijk cc maken en die je niet nodig hebt in vriezen (zodat je ze daarna eventueel alleen nog moet versieren, maar in 1x versieren kan ook he)? Dat kan, dan zit alleen wel heel je vriezer vol. Je kunt ze ervoor en erna versieren.
* Bij dat programma Cup Cake Girls zie ik ze er als een champignon uitkomen, maar volgens mij snijden zij er niks af. Ik zie dat uitsteeksels iig niet meer als er topping op zit. Hoe kan dat? Misschien toch er af gesneden of de fondant/botercréme eromheen gedaan.
* Wat als je muffinmix gebruikt? Dan krijg je muffins...
* Hoe meet je botercreme/mix af voor een klein aantal cc's? Kijken voor hoeveel cc's het is en omrekenen.
* Waarom botercreme voor zo toef en niet slagroom oid? Omdat dit steviger is, slagroom kan ook maar zakt sneller in, is dus meestal minder mooi.
* Kleuren jullie die met kleurstof of limosiroop ofzo? Dat kan, het kan ook met cacao bijvoorbeeld. Dan krijg je alleen ook wel de smaak en wordt het snel dunner of dikker. Je hebt er kleurstoffen voor.
* Waar zijn die modelleerpennen voor? Om te modelleren, bijvoorbeeld als je aan het boetseren bent.
* Kan je ze eenmaal versierd wel opstapelen in de vriezer of is dat niet handig? Dat kan.
Je kunt ook eens op deleukstetaarten.nl kijken, daar staan heel veel van je vragen gewoon beantwoord. Op andere plaatsen op internet trouwens ook!
_Muppit- Fluisteraar
Sluit me aan bij Muppit
Lejow- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:Het staat er iig niet op. Hier nog wat vragen van mij.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Jop schreef:Caribbeanlover schreef:Het staat er iig niet op. Hier nog wat vragen van mij.
Meer kan ik er niet van maken !
_Muppit- Fluisteraar
_Muppit schreef:Jop schreef:Caribbeanlover schreef:Het staat er iig niet op. Hier nog wat vragen van mij.
Meer kan ik er niet van maken !
Je kan het ook achterstevoren in de vormpjes doen.. Dan heb je niffums
Lejow- Lady Post-a-lot
Nee, maar zolang het grappig is !
_Muppit- Fluisteraar