Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 24 van 35
Pagina 24 van 35 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 29 ... 35
Re: Cupcakes!
Caribbeanlover schreef:Tazz schreef:Voordat ik cheesecake geproeft had gruwelde ik ook bij het idee. Een taart van kaas. Maar toen ik er een op had was ik verkocht. Het smaakt echt heerlijk! Misschien toch gewoon een keer proberen?
Als ze het niet wilt, dan wilt ze het niet heb ik iig gemerkt met melk.
Als iemand t voor me maakt wil ik het best eens proberen hoor.
Maar melk inderdaad niet, dat drink ik gewoon niet
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow, wat is ganache? Ik heb de overige cream cheese in de vriezer gedaan. Kan dat wel? Roomkaas is niet echt iets om in te vriezen denk ik, maar weggooien vond ik zonde.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
_Jackie schreef:Om je kom zeker weten vetvrij te maken kun je een citroen door de helft snijden en dan de gesneden kant door de kom heen halen!
Smaakt niet alles naar citroen dan? Of moet je de kom daarna gewoon nog afwassen met afwasmiddel?
Caribbeanlover- Ratel
Geen idee of het kan, merk je snel genoeg als je het ontdooit hehe.
Ganache is volgens mij een soort vloeibare chocola, volgens mij ook met slagroom erdoor.
Daar kun je taarten ook heel strak mee afsmeren ipv botercreme. Al is t wel lastiger dan botercreme
Ganache is volgens mij een soort vloeibare chocola, volgens mij ook met slagroom erdoor.
Daar kun je taarten ook heel strak mee afsmeren ipv botercreme. Al is t wel lastiger dan botercreme
Lejow- Lady Post-a-lot
Caribbeanlover schreef:_Jackie schreef:Om je kom zeker weten vetvrij te maken kun je een citroen door de helft snijden en dan de gesneden kant door de kom heen halen!
Smaakt niet alles naar citroen dan? Of moet je de kom daarna gewoon nog afwassen met afwasmiddel?
Nee hoor, je hoeft namelijk niet veel citroensap te gebruiken, de citroen met de gesneden kant door de kom halen is genoeg! Voor de zekerheid kun je daarna nog een schoon keukenpapiertje door de kom halen maar dit is eigenlijk niet nodig.
Mocht je een pasje van een groothandel hebben zou ik trouwens kijken voor een flesje gepasteuriseerd eiwit, dit klopt veel makkelijker op en je kunt het langer bewaren!
Gast- Gast
Even een vraagje van een cupcake leek.
Ik ga vh weekend een taart maken voor mijn dochter. Nu wil ik voor de kinderen cup cakes maken en die mogen de jongens dan met hulp versieren. Maar wat doen jullie onder de marsepein, ook de botercreme?
Ik ga vh weekend een taart maken voor mijn dochter. Nu wil ik voor de kinderen cup cakes maken en die mogen de jongens dan met hulp versieren. Maar wat doen jullie onder de marsepein, ook de botercreme?
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
@ woezel: pasta (voor op brood) kan ook
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
woezel schreef:Even een vraagje van een cupcake leek.
Ik gebruik chocoladepasta voor eronder
Gast- Gast
Chocoladepasta hebben we altijd wel in huis.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Caribbeanlover schreef:Lejow, wat is ganache? Ik heb de overige cream cheese in de vriezer gedaan. Kan dat wel? Roomkaas is niet echt iets om in te vriezen denk ik, maar weggooien vond ik zonde.
Ganache kan je ook opkloppen, dat doe ik altijd... Ik verwarm de slagroom 1:1 verhouding met chocola (alleen witte chocolade moet je andere verhouding doen) niet laten koken, dan van het vuur afhalen, chocola erin doen en laten smelten en goed doorroeren met een garde... Daarna zet ik het een uurtje ong. in de koelkast en klop het daarna op... Gebruik het meestal voor toeven... Is wel machtig trouwens, maar ik vind het heerlijk! En het is lekker stevig als toef!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
slagroom met chocolade.
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Kan je de choco ook voor wat anders vervangen?
Caribbeanlover- Ratel
Nee, niet dat ik weet. Volgens mij hoort er bj ganache echt chocolade.
Summerlovin- Kletskop
Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Euhm?! Slagroom met chocolade, dat had ik toch neergezet? Of heb ik weer last van de vergeethormoontjes?
CCC- Ratel
chococupcake schreef:Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Euhm?! Slagroom met chocolade, dat had ik toch neergezet? Of heb ik weer last van de vergeethormoontjes?
Had je inderdaad neergezet!
Summerlovin- Kletskop
Summerlovin schreef:chococupcake schreef:Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Had je inderdaad neergezet!
Had al even stiekem gekeken
CCC- Ratel
Lejow schreef:Caribbeanlover schreef:Tazz schreef:Voordat ik cheesecake geproeft had gruwelde ik ook bij het idee. Een taart van kaas. Maar toen ik er een op had was ik verkocht. Het smaakt echt heerlijk! Misschien toch gewoon een keer proberen?
Als ze het niet wilt, dan wilt ze het niet heb ik iig gemerkt met melk.
Als iemand t voor me maakt wil ik het best eens proberen hoor.
Maar melk inderdaad niet, dat drink ik gewoon niet
Cheesecake proeft echt in de verste verte niet naar kaas. En de mon chou (roomkaas) is ook zeker niet te vergelijken met roomkaas met kruiden...
Ik heb dit weekend voor m'n verjaardag (o.a.) een cheesecake (citroen) gemaakt en had ook één gast die bij het woord 'cheese'cake ook reageerde met 'ik hou niet van kaas'... Zijn vriendin vond dat ie niet zo kortzichtig moest zijn en moest proeven en hij vond het HEERLIJK!
Hij verwachtte bij 't woord 'cheese' een kaassmaak...
Ik wil best een keer cheesecake voor je maken, weet alleen niet waar je woont (en anders; als je toevallig eens bij een starbucks in de buurt bent, daar een puntje halen, zó lekker)
Anders moet je er zelf eens een kleintje maken: dit recept heb ik voor afgelopen weekend gebruikt:
http://overeten.com/2011/citroendroom-cheesecake/
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
chococupcake schreef:Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Euhm?! Slagroom met chocolade, dat had ik toch neergezet? Of heb ik weer last van de vergeethormoontjes? :roll:
Klopt dat zei je al, maar dacht dat het iets was wat je zo koopt en wist niet dat het zo gemaakt word.
Caribbeanlover- Ratel
Maar, (niet lullig bedoelt) als je zo vaak vraagt wat dat is, is het toch veel sneller op het even te Googlen?Caribbeanlover schreef:chococupcake schreef:Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Klopt dat zei je al, maar dacht dat het iets was wat je zo koopt en wist niet dat het zo gemaakt word.
Of ben ik dan zo ongeduldig dat ik dat dan doe?
Gast- Gast
_Jackie schreef:Maar, (niet lullig bedoelt) als je zo vaak vraagt wat dat is, is het toch veel sneller op het even te Googlen?Caribbeanlover schreef:chococupcake schreef:Caribbeanlover schreef:Klinkt lekker. Maar wat is ganache van zichzelf dan, een soort room? Als ik niet weet wat het is valt er niks op te kloppen.
Of ben ik dan zo ongeduldig dat ik dat dan doe?
Nee hoor, en daarbij, als ze goed had gelezen had ze het ook geweten.... En idd... lang leve google...
CCC- Ratel
Het kan ook zijn dat op internet er wat anders onder wordt verstaan en dat de verhoudingen anders zijn waardoor toeven inzakken. Dat recept wat ik had daarvan had ik verwacht dat het goed was, want uit een boek zal het vast goed zijn.........not! Dus vertrouw ik eerder op jullie omdat jullie het zelf ook hebben gemaakt.
Caribbeanlover- Ratel
CBL, recepten in boekjes zijn wel goed, maar het is altijd zelf wikken en wegen met de ingrediënten, naar wat jij prettig vindt, wat jij fijn vindt om mee te werken.
Lejow- Lady Post-a-lot
Lekker uitproberen CBL... en niet zo miepen... zo hebben wij het immers ook zelf uitgevonden....
CCC- Ratel
Vriend en ik hebben vanavond cupcakes gebakken, kwam ie ineens mee dat ie daar zin in had. Zo leuk :-)
Ze zijn niet super mooi geworden maar wel erg lekker, met een botercreme met sinaasappel-limoensmaak (heel licht)
Foto:
Met hartjes
Ze zijn niet super mooi geworden maar wel erg lekker, met een botercreme met sinaasappel-limoensmaak (heel licht)
Foto:
Met hartjes
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Pagina 24 van 35 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 29 ... 35
Pagina 24 van 35
Permissies van dit forum: