Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cupcakes!

+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers

Pagina 11 van 35 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 23 ... 35  Volgende

Ga naar beneden

Cupcakes! - Pagina 11 Empty Re: Cupcakes!

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 8:20

Ik vraag me hetzelfde af als Rebecca. Ik neem aan van wel toch? Als je alleen banketbakkersroom van te voren maakt, dan blijft dat toch ook goed? Hoe zit dat met roomboter er doorheen? Dan wordt het wel heel stevig.. Is het dan nog wel spuitbaar?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sarah1985 di 20 maa 2012 - 8:27

ik heb nog een vraagje, hoe blijft dat marsepein vast zitten op de cupcake of doen jullie het er gewoon los op
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rebecca di 20 maa 2012 - 8:58

Sarah1985 schreef:ik heb nog een vraagje, hoe blijft dat marsepein vast zitten op de cupcake of doen jullie het er gewoon los op

Ik doe bv een likje chocopasta of botercreme en daarop dan (in mijn geval) fondant
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Highway di 20 maa 2012 - 11:29

Ze blijven heel stevig, zeker als je ze even in de koelkast bewaard! Ben echt heel tevreden met de toeven, qua stevigheid en smaak! Het is zeker wel goed spuitbaar! Ik heb net weer een lading stroopwafelcc's met een vanilletoef gemaakt voor traktatie op het werk van mijn man.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 20 maa 2012 - 11:37

Ik heb net ook cakejes gemaakt voor mijn vriend om morgen op z'n werk te trakteren! Ik heb jouw recept gebruikt, erg lekker! smile Het is wel verstandig als ik ze vannacht in de koelkast zet denk ik hé?

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover vr 23 maa 2012 - 22:56

Vind ze echt leuk, maar hier zijn ze zo klein vergeleken in Amerika en daar ziet het er net wat mooier uit. Denk ook dat de cake zelf daar anders smaakt.

Btw, ik dacht dat fondant en marsepein hetzelfde was en beide zijn in de aanbieding bij V&D btw.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 23:57

Ik maak de fondant/marsepein vast met water.
Alleen met rood bijvoorbeeld moet je wel oppassen dat het niet gaat afgeven op de andere kleuren.

@ CBL: Het lijkt op elkaar en het effect is ook vrijwel hetzelfde.
Persoonlijk vind ik fondant fijner werken, plakt minder.
En marsepein is wat zoeter.

Gast
Gast

Bericht  Summerlovin za 24 maa 2012 - 0:11

Ik vind zelf dat fondant veel minder smaak heeft dan marsepein, bij goede marsepein zit er amandelsmaak aan.
Ik vind marsepein juist weer prettiger werken. Dat is voor iedereen anders.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Lejow za 24 maa 2012 - 2:13

Caribbeanlover schreef:Vind ze echt leuk, maar hier zijn ze zo klein vergeleken in Amerika en daar ziet het er net wat mooier uit. Denk ook dat de cake zelf daar anders smaakt.

Btw, ik dacht dat fondant en marsepein hetzelfde was en beide zijn in de aanbieding bij V&D btw.

Cupcakes zijn cupcakes, je hebt normale en mini. Dan heb je nog muffins (met zo'n bergje erop) die zijn wel groter.

Fondant is een soort marshmellow spul, erg zoet. Terwijl marsepein grover van smaak en structuur is. Hier zit ook amandel in. Al heb je daar ook weer verschillen in, want hoe meer amandel, hoe grover, hoe moeilijker te bekleden.
Dat het er in Amerika mooier uit ziet is onzin, het ligt aan degene die t maakt, niet aan het land waar het vandaan komt.
De smaak kan wel verschillen omdat er nou eenmaal 64347643 soorten cupcake recepten zijn.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Caribbeanlover za 24 maa 2012 - 8:30

Kijken jullie Cupcakes girls op net 5?

Vinden jullie fondant beter in gebruik of marsepein?

Zo'n botercreme lijkt me zo vettig. Heb je dan niet teveel die botersmaak? Eigenlijk kan je net zo goed muffins ook versieren zoals met cupcakes of beide gewoon kant en klaar kopen, scheelt weer.

Hoe kan het trouwens dat muffins zo'n champignon vorm krijgt?

Gister zag ik bij de Makro heel veel leuke dingen om cupcakes mee te versieren en ook hadden ze grote vormpjes, erg handig. Ook hadde ze diverse uitsteekvormpjes en tubes creme oid om mee te decoreren.

Ik zie verschillende foto's hier van cc mixes, maar is Koopmans ed niet goed ofzo?

Die cakejes van Koopmans zijn die zo luchtig als cake van een slagroomtaart. Hoe krijg je dat zo luchtig?

Waar verkopen ze volgens jullie de meeste benodigdheden? Waar kan je siliconen vormpjes kopen? Is wel zo makkelijk en duurzamer.

Ik heb het idee dat je dmv zoveel topping het cakeje zelf amper proeft. Hartige versies lijken me ook wel lekker.

Dat boek van Rudolph hoef ik niet, er zijn zat andere (goedkopere) bij de Xenos bijv. Bovendien i er op internet zat te vinden en is een boek misschien niet eens nodig.

Ik vind ze hier zo klein, ik houd van die grote maten zoals in Amerika, dat zijn pas echte cupcakes.

Vaak zijn materialen van die kookwinkels vrij prijzig en dat vind ik zonde/te duur.

Het nadeel is alleen dat je ze niet zo gauw voor jezelf maakt anders zit je met een hele lading. Ik heb zelden een gelegenheid waar ik ze voor zou kunnen maken.

Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 25 maa 2012 - 2:23; in totaal 4 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 2:03

Chipp schreef:Voor mijn afscheid op stage, bloemen voor de collega's, dieren voor de kids. Natuurlijk de monchou/chocoladetoef ;)

Cupcakes! - Pagina 11 F4fad724

Deze springen er echt uit, leuk die kleurtjes.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 2:04

Mirjam4you schreef:Dit waren mijn creaties voor mijn verjaardag gisteren :)

Cupcakes! - Pagina 11 426988_234350373319300_100002330181860_510820_361747130_n

Deze zijn ook erg mooi zeg!8)

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you zo 25 maa 2012 - 2:07

Caribbeanlover schreef:
Mirjam4you schreef:Dit waren mijn creaties voor mijn verjaardag gisteren smile

Cupcakes! - Pagina 11 426988_234350373319300_100002330181860_510820_361747130_n

Deze zijn ook erg mooi zeg!Cool

Thanx!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 2:54

Caribbeanlover schreef:Kijken jullie Cupcakes girls op net 5?

Vinden jullie fondant beter in gebruik of marsepein? Ik gebruik liever marsepein, maar dat is per persoon verschillend

Zo'n botercreme lijkt me zo vettig. Heb je dan niet teveel die botersmaak? Nee, als je een goed recept heb nietEigenlijk kan je net zo goed muffins ook versieren zoals met cupcakes of beide gewoon kant en klaar kopen, scheelt weer. Het ligt eraan wat je er mee wilt, muffins hebben dus een dakje, en cupcakes zijn plat, beide kunnen versierd worden, en natuurlijk kan je alles kopen, maar juist het bakken is ook leuk Very Happy

Hoe kan het trouwens dat muffins zo'n champignon vorm krijgt? Hoeveelheid mix in het vormpje. In principe komen cupcakes ook de oven uit met een dakje, maar leg je er een bakplaat op om ze plat te maken

Gister zag ik bij de Makro heel veel leuke dingen om cupcakes mee te versieren en ook hadden ze grote vormpjes, erg handig. Ook hadde ze diverse uitsteekvormpjes en tubes creme oid om mee te decoreren. klopt, makro heeft heel veel

Ik zie verschillende foto's hier van cc mixes, maar is Koopmans ed niet goed ofzo? Dat kan, ook weer wat je zelf fijn vindt. Ik vind de cupcakesmix van funcakes erg lekker

Die cakejes van Koopmans zijn die zo luchtig als cake van een slagroomtaart. Hoe krijg je dat zo luchtig? door goed te mixen, verwarmde eieren te gebruiken en de temp in de oven langzaam op te laten lopen. Verder is slagroomtaart geen cake, maar biscuit. Cupcakes zijn overigens vaak luchtiger van smaak dan muffins

Waar verkopen ze volgens jullie de meeste benodigdheden? Waar kan je siliconen vormpjes kopen? Is wel zo makkelijk en duurzamer. Makro, internet, jamin. Hier zijn ook de siliconenvormpjes vaak wel te koop. Bij Xenos ook wel. Duurzaam is het zeker, maar makkelijk vind ik het niet, omdat er dan om het cakeje verder niets meer zit, omdat je ze uit het siliconenvormpje haalt

Ik heb het idee dat je dmv zoveel topping het cakeje zelf amper proeft. Hartige versies lijken me ook wel lekker. Valt mee, ligt er aan wat je er op doet Very Happy

Dat boek van Rudolph hoef ik niet, er zijn zat andere (goedkopere) bij de Xenos bijv. Bovendien i er op internet zat te vinden en is een boek misschien niet eens nodig. Ik heb wel boeken, maar die heb ik vooral gekregen, verder vind ik veel op internet

Ik vind ze hier zo klein, ik houd van die grote maten zoals in Amerika, dat zijn pas echte cupcakes. Dat is wat ik in mijn post hiervoor ook al zei. Een cupcake is een cupcake. Je hebt normale en mini. De vormpjes die hier gebruikt worden, oa van het merk Wilton, gebruiken ze ook in Amerika.

Vaak zijn materialen van die kookwinkels vrij prijzig en dat vind ik zonde/te duur. klopt, daar moet je ook echt niet wezen

Het nadeel is alleen dat je ze niet zo gauw voor jezelf maakt anders zit je met een hele lading. Ik heb zelden een gelegenheid waar ik ze voor zou kunnen maken. ik maak ze wel vaak voor onzelf hoor, en dan gewoon ipv de mix voor 25 cupcakes, deel ik alle ingredienten door 5, en heb ik 5 cupcakes, lekker voor erbij. Of ik neem ze mee naar mijn werk, collega's ook weer blij
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 3:28

Hey, lief van je om te antwoorden 8) .

Die dakjes kan je er ook afsnijden aangezien er toch toppings op komen. Vind je dat Makro meer heeft dat andere winkels? Is die mix van Funcakes erg duur, want ik vind het zonde om er zoveel aan uit te geven aangezien decoraties bij elkaar al duur zat is.

Biscuit is toch hard, zoals een kaakje ed? Hoe weet je dat dat biscuit heet van bijv. de Hema slagroomtaart?

Met die hartige bedoel ik meer wat je mengt met het deeg zeg maar dus niet zozeer wat je erop doet.

Misschien koop ik zo boekje bij Xenos of Euroland (die hebben ook veel van die kleine receptenboekjes).

Marsepein vind ik lekker, weet niet hoe fondant smaakt,maar heb dat misschien al eens gegeten zonder dat ik het wist (is harder toch).

Ik blijf erbij dat ik die grote het mooist vind, dus maar op zoek gaan naar grote vormen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 3:33

http://www.jaynescupcakes.nl/html/pushcakes.html

De Pushcakes, net zoals de ijsjes.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 3:47

smurfie schreef:Ik heb voor kerst een apparaat gekregen om cupcakes in te bakken Cupcakes! - Pagina 11 Gp_cupcake_maker_lge
(zo een apparaat)
Ga nu even dit topic doorlezen en dan is aan de slag. Heb ook wat uitsteek vormpjes gekregen.
Vind het ook leuk om wat cakejes met botercreme te maken hoe doen jullie dit?
En hebben jullie nog meer handige tips? of ervaring met cakejes bakken in zo'n apparaat?

Dit apparaat of iig zo soort was laatst bij Kruidvat te koop, maar toen had ik nog geen oog ervoor om ze te maken. Gaat dat echt zoveel beter/sneller dan de oven? Waar kan je zo apparaat kopen?

Ze hebben zo bolle bovenkant lijkt me niet handig voor de toppings of snijden jullie dat bolle eraf?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 3:56

Caribbeanlover schreef:Hey, lief van je om te antwoorden Cool .

Die dakjes kan je er ook afsnijden aangezien er toch toppings op komen. Vind je dat Makro meer heeft dat andere winkels? Is die mix van Funcakes erg duur, want ik vind het zonde om er zoveel aan uit te geven aangezien decoraties bij elkaar al duur zat is. Dat kan, maar dat vind ik zonde van het beslag Very Happy

Biscuit is toch hard, zoals een kaakje ed? Hoe weet je dat dat biscuit heet van bijv. de Hema slagroomtaart? klopt, een biscuitje is ook een kaakje. Maar het beslag van een slagroomtaart, dat luchtige zachte, heet ook biscuit. Cake is machtiger en voller

Met die hartige bedoel ik meer wat je mengt met het deeg zeg maar dus niet zozeer wat je erop doet. Ja, zoals die spinazie cakejes?

Misschien koop ik zo boekje bij Xenos of Euroland (die hebben ook veel van die kleine receptenboekjes).

Marsepein vind ik lekker, weet niet hoe fondant smaakt,maar heb dat misschien al eens gegeten zonder dat ik het wist (is harder toch). fondant smaakt marshmellow achtig. Is ook zacht, maar hardt wel iets meer uit op een taart. Maar niet keihard.

Ik blijf erbij dat ik die grote het mooist vind, dus maar op zoek gaan naar grote vormen. moet je gewoon normale cupcakes vormpjes hebben, niet die van Dr Oetker, die laten los. Maar gewoon van Wilton, of van Hema, of de Xenos. En die passen dan in de muffinbakvormen

Die pushcakes zijn leuk he, heb ik hier ook liggen, heb ze poosje geleden gemaakt:
Cupcakes! - Pagina 11 Pushcakeaardbei

En dan heb je ook nog cakepops, een soort cake lollies

Cupcakes! - Pagina 11 Cakepops
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow zo 25 maa 2012 - 3:57

Caribbeanlover schreef:
smurfie schreef:Ik heb voor kerst een apparaat gekregen om cupcakes in te bakken Cupcakes! - Pagina 11 Gp_cupcake_maker_lge
(zo een apparaat)
Ga nu even dit topic doorlezen en dan is aan de slag. Heb ook wat uitsteek vormpjes gekregen.
Vind het ook leuk om wat cakejes met botercreme te maken hoe doen jullie dit?
En hebben jullie nog meer handige tips? of ervaring met cakejes bakken in zo'n apparaat?

Dit apparaat of iig zo soort was laatst bij Kruidvat te koop, maar toen had ik nog geen oog ervoor om ze te maken. Gaat dat echt zoveel beter/sneller dan de oven? Waar kan je zo apparaat kopen?

Ze hebben zo bolle bovenkant lijkt me niet handig voor de toppings of snijden jullie dat bolle eraf?

Te koop bij Mediamarkt, en soms ook bij Kruidvat en Xenos. Ik heb er geen ervaring meer, maar vind de oven prima werken, dus hoef er ook geen een. De bovenkant maak je plat door er een bakplaat op te leggen, afsnijden vind ik zonde haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 4:43

Leuk, zijn dat echt jouw foto's?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Jerry zo 25 maa 2012 - 4:49

ja, dat zijn echt haar foto's. Lejow is héul goed smile
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 4:53

Joh, het is ineens druk in dit topic...

Ik had laatst kant en klare chocolat chips muffins gemaakt. Erg lekker.
Heb ook pas t boek van Rudolph van Veen, nog niks uit gemaakt. No Ben denk ik meer een winter-bakker Laughing

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 4:55

Kant en klaar? Dan valt er toch niks te maken?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover zo 25 maa 2012 - 4:56

Ja Lejow is idd goed.

Lejow, als je het eraf snijd, dan kan je dat toch ook opeten?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 25 maa 2012 - 5:00

Caribbeanlover schreef:Kant en klaar? Dan valt er toch niks te maken?!

Jawel... Ik bedoel met kant en klaar dat je er eigenlijk alleen zelf eieren boter en water bij hoefde te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 11 van 35 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 23 ... 35  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: