Cupcakes!
+76
Viva
Raindrop
Caribbeanlover
Lejow
ikkemama
Sam
Sazzle
Cheesegirl
Poubelle
Printje
Pien
Flower_L
norah
Japie
Daan87
MissD
SoGood
Marin
woezel
Lenster
ShallY
duckie
JustMeDaan
Angela_1986
girli
-Ieniemienie-
Blue flower
Prosecco
Xanna
Elsje
Bazinga
poppetje
Summerlovin
Rose
_Femme
lyke
Schaapke
Sarah1985
Tazz
Ibbeltje
Pussycat
ixis
GeKKiE
sanskie
xxjojootjexx
aardbeitje
*Purple*
TukTuk
Roos
SarahKey
Roza
Stoplicht
NoName88
Caroow
vlinder-19
_Muppit
Minx
TGR
Penny Blossom
Curious
Macelka
Jerry
Highway
Mida4you
Rovine
sawasdee
Inge
Arwyn
Paper Crown
smurfie
Ooh La La!
Rebecca
FruttiTutti
sanne-84
applestar
flower
80 plaatsers
Pagina 23 van 35
Pagina 23 van 35 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29 ... 35
Re: Cupcakes!
Caribbeanlover schreef:Die cream cheese is lekker, maar toeven zakken in en dus is het niet nodig om dat met een spuitzak erop te doen. Dus voortaan gewoon met een lepel.Wat een mislukking en dat terwijl het op het voorbeeld gewoon mooie toeven zijn. Ik heb het recept aangehouden.
Toef even af laten koelen in de koelkast? Dat helpt vaak.
Mooie en originele cakejes Lyke86!
Gast- Gast
Chipp schreef:Caribbeanlover schreef:Die cream cheese is lekker, maar toeven zakken in en dus is het niet nodig om dat met een spuitzak erop te doen. Dus voortaan gewoon met een lepel.Wat een mislukking en dat terwijl het op het voorbeeld gewoon mooie toeven zijn. Ik heb het recept aangehouden.
Eens! En anders meer poedersuiker, want dan is het niet stevig genoeg .
_Muppit- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 364
Registratiedatum : 18-11-10
Chipp schreef:Caribbeanlover schreef:Die cream cheese is lekker, maar toeven zakken in en dus is het niet nodig om dat met een spuitzak erop te doen. Dus voortaan gewoon met een lepel.Wat een mislukking en dat terwijl het op het voorbeeld gewoon mooie toeven zijn. Ik heb het recept aangehouden.
Ik heb de mix voor de toeven niet hoeven warm te maken dus er valt niks af te koelen. Ik heb zelfs meer poedersuiker erin gedaan dan nodig was dus diegene die dat hieronder zei heeft geen gelijk daarin.
Ik heb de rest in de vriezer gedaan en een beetje achtergehouden in de koelkast. Dat heb ik vanuit de koelkast op de cc's gespoten en toen zakte het gelijk al in.
In een recept uit m'n cc boekje staat er een met slagroom waar je slagroom versteviger in moet doen zodat de toef stevig blijft. Dat kan toch ook voor de cream cheese gebruikt worden?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
ik moet binnenkort voor mn zusje 2 geboorte cupcakes maken voor een cadeautje... nu wil ze ze van te in huis hebben zodat ze hem snel kan geven... maar nu had ik vaak de rand met botercreme gedaan en daar muisjes op rondom... maar ze wil ze invriezen, kan dit wel met muisjes? of kan ik dan beter de cupcakes met marsepein doen en een randje botercreme en dan zo insmeren en muisjes meegeven dat ze zelf even beplakt met muisjes als ze ze uit de vriezer haalt?
omdat er maar 2 cakejes zijn koop ik gewoon kant en klare cupcakes...
omdat er maar 2 cakejes zijn koop ik gewoon kant en klare cupcakes...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Caribbeanlover schreef:Chipp schreef:Caribbeanlover schreef:Die cream cheese is lekker, maar toeven zakken in en dus is het niet nodig om dat met een spuitzak erop te doen. Dus voortaan gewoon met een lepel.Wat een mislukking en dat terwijl het op het voorbeeld gewoon mooie toeven zijn. Ik heb het recept aangehouden.
Ik heb de mix voor de toeven niet hoeven warm te maken dus er valt niks af te koelen. Ik heb zelfs meer poedersuiker erin gedaan dan nodig was dus diegene die dat hieronder zei heeft geen gelijk daarin.
Ik heb de rest in de vriezer gedaan en een beetje achtergehouden in de koelkast. Dat heb ik vanuit de koelkast op de cc's gespoten en toen zakte het gelijk al in.
In een recept uit m'n cc boekje staat er een met slagroom waar je slagroom versteviger in moet doen zodat de toef stevig blijft. Dat kan toch ook voor de cream cheese gebruikt worden?
Door het mixen heeft het toch zin om het in de koelkast te zetten, ook al heb je het niet verwarmd. Klop-fix zou ik niet door de creamcheese doen. Bij slagroom zorgt dit niet dat het minder snel inzakt, maar dat het langer stevig blijft. Het heeft bij het opspuiten dus geen toegevoegde waarde.
@duckie Ik zou de muisjes later doen. Die kunnen door vocht en lang staan, zacht/taai worden.
Gast- Gast
Maar ik heb het toch in de koelkast gezet dat zeg ik toch, want kaas moet je daar natuurlijk wel inzetten he. Daarna heb ik het eruit gehaald op om de cc's te doen dus ik snap het niet.
Caribbeanlover- Ratel
Dan werkt het niet inderdaad. Ik begreep dat je het mengsel na het mixen meteen was gaan opspuiten dan kan koelen nog helpen.
Gast- Gast
Maar het was wel lekker die cream cheese, lekkerder dat die vette botercreme dus een aanrader.
Caribbeanlover- Ratel
Ik heb laatst ook een cream cheese recept gebruikt. Deze moest voor het spuiten een half uur tot uur in de koelkast, volgens het recept. Deze zijn toen niet ingezakt.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Zou je dat recept hier willen plaatsen? Qua smaak is het nu gelukt, maar voor de rest was het bagger. Zal zo ff zoeken van welke site ik het heb misschien heb je wel dezelfde.
Die van mij had ik een dag van te voren gemaakt dus was een halve dag + nacht in de koelkast geweest. Stond btw niet in het recept dat het in de koelkast moest, want blijkbaar gaan ze ervan uit dat men het gelijk gebruikt wat niet logisch is.
Die toeven vind ik zo mooi zo in allerlei kleuren, maar ze zijn zo groot dat je meer toef proeft dan cake.
Die van mij had ik een dag van te voren gemaakt dus was een halve dag + nacht in de koelkast geweest. Stond btw niet in het recept dat het in de koelkast moest, want blijkbaar gaan ze ervan uit dat men het gelijk gebruikt wat niet logisch is.
Die toeven vind ik zo mooi zo in allerlei kleuren, maar ze zijn zo groot dat je meer toef proeft dan cake.
Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 22 apr 2012 - 7:43; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
http://www.cupcakerecepten.nl/2011/10/cream-cheese-frosting
Dit is het recept wat ik heb gemaakt.
Dit is het recept wat ik heb gemaakt.
Caribbeanlover- Ratel
De onderste vind echt mooi zo met die bolle topping. De 3e van onder zijn ook mooi, maar lijken veel groter dan de standaard maat.
Caribbeanlover- Ratel
Dat komt doordat ze van dichtbij op de foto zijn gezet.
Bolle topping is fondant, en die kroonluchters zijn gemaakt met sjablonen.
Bolle topping is fondant, en die kroonluchters zijn gemaakt met sjablonen.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Maar dat bolle komt dus omdat het cakeje niet glad is bovenop toch?! Fondant, het kan toch ook marsepein zijn of niet? Aha van dichtbij dat kan ook, maar toch lijken ze me groter gezichtsbedrog.
Kijk je ook wel eens Cup Cake Girls? Daar zie je ook grotere dan wij hier hebben. Heb een pak met mix van Oetker gekocht voor muffins en die vormpjes zijn vrij stevig beetje kartonachtig. Als ik de ga maken doe ik er 11 in de bakplaat en 1 niet om te zien of ze echt zo stevig zijn.
Als tip om ze minder zoet te maken kan je de boter vervangen voor olijfolie, maar dat lijkt me niet zo lekker.
Heb jij een recept voor toppins, frosting ed die wel mooie toeven maakt? De overige cream cheese topping heb ik ingevroren. Is dat wel goed? Ik vries nooit room(kaas) in en daar is kaas niet echt geschikt voor dus vraag ik me af of het nog wel te gebruiken is. Ik hoop het wel, want het is echt lekker zo gezoet. Weet je zeker dat je het niet lust?
Kijk je ook wel eens Cup Cake Girls? Daar zie je ook grotere dan wij hier hebben. Heb een pak met mix van Oetker gekocht voor muffins en die vormpjes zijn vrij stevig beetje kartonachtig. Als ik de ga maken doe ik er 11 in de bakplaat en 1 niet om te zien of ze echt zo stevig zijn.
Als tip om ze minder zoet te maken kan je de boter vervangen voor olijfolie, maar dat lijkt me niet zo lekker.
Heb jij een recept voor toppins, frosting ed die wel mooie toeven maakt? De overige cream cheese topping heb ik ingevroren. Is dat wel goed? Ik vries nooit room(kaas) in en daar is kaas niet echt geschikt voor dus vraag ik me af of het nog wel te gebruiken is. Ik hoop het wel, want het is echt lekker zo gezoet. Weet je zeker dat je het niet lust?
Caribbeanlover- Ratel
Het is fondant, dat zie je aan de structuur.
En dat komt inderdaad omdat het cakeje na het bakken niet platgedrukt is door er een bakplaat op te leggen.
Ik weet niet zeker of ik het niet lust, maar de combi lijkt me gewoon zo raar. Een cupcake met kaas
Geen idee of je het kunt invriezen.
Als ik toeven maak, maak ik altijd de botercreme merengue versie.
En dat komt inderdaad omdat het cakeje na het bakken niet platgedrukt is door er een bakplaat op te leggen.
Ik weet niet zeker of ik het niet lust, maar de combi lijkt me gewoon zo raar. Een cupcake met kaas
Geen idee of je het kunt invriezen.
Als ik toeven maak, maak ik altijd de botercreme merengue versie.
Lejow- Lady Post-a-lot
Heb je het recept daarvan voor mij?
Caribbeanlover- Ratel
Dat is met de 1-2-3 verhouding dus even simpel gezegt:
- 30 gram eiwit (ongeveer 1 ei formaat m)
- 60 gram kristalsuiker
- 90 gram boter (ik gebruik bertoli met blauwe wikkel)
De eiwitten in een (vetvrije!!) kom doen, dan de suiker erbij. Water koken en dit in een pan doen, daar de kom met t eimengsel in zetten. Net zolang roeren tot de suiker is opgelost en het goed verhit is. Dan uit de pan met heet water halen en het mengsel stijf kloppen met de mixer tot je er pieken van kunt trekken. En als laatste de boter er goed doorheen mixen.
Vervolgens doe ik er altijd nog chocopasta/saroma kloppudding/oploskoffie doorheen voor een smaakje. Of kleurstof, om de toef leuk te kleuren.
- 30 gram eiwit (ongeveer 1 ei formaat m)
- 60 gram kristalsuiker
- 90 gram boter (ik gebruik bertoli met blauwe wikkel)
De eiwitten in een (vetvrije!!) kom doen, dan de suiker erbij. Water koken en dit in een pan doen, daar de kom met t eimengsel in zetten. Net zolang roeren tot de suiker is opgelost en het goed verhit is. Dan uit de pan met heet water halen en het mengsel stijf kloppen met de mixer tot je er pieken van kunt trekken. En als laatste de boter er goed doorheen mixen.
Vervolgens doe ik er altijd nog chocopasta/saroma kloppudding/oploskoffie doorheen voor een smaakje. Of kleurstof, om de toef leuk te kleuren.
Lejow- Lady Post-a-lot
Thanks. Ik heb vanilleextract voor de smaak. Hoe krijg je een kom vetvrij? Gewoon afwassen is toch genoeg?
Caribbeanlover- Ratel
Om je kom zeker weten vetvrij te maken kun je een citroen door de helft snijden en dan de gesneden kant door de kom heen halen!
Gast- Gast
@ Lejow, heb jij nog nooit taarten/cupcakes gebakken met roomkaas? Ik verbaas me erzo over dat dat je niet lekker lijkt... Roomkaas lijkt namelijk in de verste verte niet op kaas... Nog nooit cheesecake gegeten?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Jerry schreef:@ Lejow, heb jij nog nooit taarten/cupcakes gebakken met roomkaas? Ik verbaas me erzo over dat dat je niet lekker lijkt... Roomkaas lijkt namelijk in de verste verte niet op kaas... Nog nooit cheesecake gegeten?
Nope, echt nog nooit.
En ook geen cheesecake op haha
Ik eet wel roomkaas, met kruiden enzo, vind dat lekker in wraps (met kipfilet en sla enzo)
Lejow- Lady Post-a-lot
Voordat ik cheesecake geproeft had gruwelde ik ook bij het idee. Een taart van kaas. Maar toen ik er een op had was ik verkocht. Het smaakt echt heerlijk! Misschien toch gewoon een keer proberen?
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Meiden, sorry heb niet het hele topic gelezen maar heb wel even een vraagje. Sinds een paar maanden ben ik bezig met taarten maken maar nu lijkt het me ook leuk om cupcakes te gaan maken. Wat kan ik het beste hiervoor gebruiken. Een cupcakemaker (zijn nu voor 10 euro bij de action) of zo'n vorm? En hoe zit het met de mix?
Thnx!
Thnx!
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Tazz schreef:Voordat ik cheesecake geproeft had gruwelde ik ook bij het idee. Een taart van kaas. Maar toen ik er een op had was ik verkocht. Het smaakt echt heerlijk! Misschien toch gewoon een keer proberen?
Als ze het niet wilt, dan wilt ze het niet heb ik iig gemerkt met melk.
Caribbeanlover- Ratel
Ik had vandaag "the king" van rudolph gemaakt op het werk.
OOOH die was lekker!
Alleen de clienten vonden zon "poepje" er boven op nogal raar.. Hij was ook idd een beetje een vries bruin kleurtje..
OOOH die was lekker!
Alleen de clienten vonden zon "poepje" er boven op nogal raar.. Hij was ook idd een beetje een vries bruin kleurtje..
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 23 van 35 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29 ... 35
Pagina 23 van 35
Permissies van dit forum: