Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat anders bij een volgend kindje

+24
Teddyaapje
Ezzer
Pussycat
nillis
koNijntje
loesje
Happydobby
LindaK
blondje1313
Pien
Parisienne
Supertalentje
Darius
Printje
M@niek
Coccinelle
studiebol
Novalee
Wennes
Tania
Ayla
PapillonRose
Annemie
Flower_L
28 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  nillis ma 23 jan 2012 - 1:11

Zwangerschap: Net zo genieten als bij T alleen geen stress in verlof. Bij T kregen we in het verlof te horen dat onze hond een tumor had en 5 weken later hebben we hem al in moeten laten slapen. Dus 5 weken verlof met veel stress.

Bevalling: graag thuis en niet 2 weken overtijd, maar dat heb je niet voor het zeggen.

Na de bevalling, graag zelf voeden en niet alles moeten kolven.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Pussycat ma 23 jan 2012 - 1:12

Ik hoop vooral dat de dingen anders gaan waar ik geen invloed op heb.
Namelijk tijdens mijn vorige zwangerschap is mijn moeder overleden. En na de geboorte had ik zelf allerlei lichamelijke klachten en kreeg ik medicatie waardoor ik met de borstvoeding moest stoppen met 4 maanden Sad
En dat zit me allemaal nog heel erg hoog.

Voor de rest is alles me wel goed bevallen. Alleen zou ik graag de volgende baby in een draagdoek bij me willen dragen. Dat heb ik met E. nooit gedaan en nu toch wel spijt van. (toen leek het me niet zo nodig haha)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 1:14

Stofzuiger schreef:

Bevalling:

- 1 kind eruit persen ipv 2



Je kunt er beter voor zorgen dat er maar ééntje in komt te zitten. Ook zo sneu om er één achter te laten. Bovendien blijft dat kindje natuurlijk ook groeien, dus op een gegeven moment knap je dan uit elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Ezzer ma 23 jan 2012 - 1:21

Zwangerschap:
- meer genieten
- iniedergeval doorlopen tot minimaal 37 weken
- Cursus doen om zo ook andere mama's te ontmoeten.

Bevalling:
- weer in het ziekenhuis
- hopelijk weer zo vlotjes
- Ik hoop dat de baby op m'n buik gelegd kan worden, dat heb ik heel erg gemist deze keer!

Kraamtijd:
- een normale kraamtijd! Gewoon lekker thuis, in bed, baby erbij. Eigenlijk alles wat ik nu gemist heb

Verder:
- een draagdoek aanschaffen!
- langer bv geven
- meer genieten zonder stress van werk en studie
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  LindaK ma 23 jan 2012 - 1:35

Laurientje85 schreef:wat fijn Lindak dat je nu alweer 39 weken bent!!

met 28 weken is idd heel erg vroeg, hoe zwaar en groot was D.aan bij de geboorte?

Ja, het is echt bijzonder om het ook zo een keer mee te maken!
D.aan woog 1306 gram en was 36 cm...
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Teddyaapje ma 23 jan 2012 - 5:12

zwanger:

- hopelijk weer niet zo soepel als bij T zodat ik weer net zoveel kan genieten

- proberen minder aan te komen, ondanks het er weer allemaal af is

- weet niet of ik nog een gipsafdruk van mn buik laat maken, vind t erg mooi maar weet niet waar ik er nog een kwijt zou moeten, al zou ik het voor het kindje niet leuk vinden als hij/zij er geen heeft en T. wel.

- fotoshoot wil ik wel doen maar denk dat we zelf aan de slag gaan, vond de foto's erg mooi maar ze waren zelf misschien ook wel gelukt

bevalling:

- ik laat me nooit meer inleiden als het niet strikt noodzakelijk is voor de kleine of voor mij

- geen ruggeprik meer, heb mn lesje wel geleerd

- zou het ook wel willen zien met een spiegel en het lijkt me ook heel mooi als de bevalling gefilmd wordt, ik 'herinner' me nu best veel maar vraag me af of het echt zo gegaan is ofdat het zo in mijn hoofd zit

- wel weer in het ziekenhuis, thuis lijkt me heel mooi maar voel me in het zh denk ik veiliger

- hopelijk hoeven we niet meer zolang te logeren in het zh

kraamtijd:

- is me opzich goed bevallen, zou wel meer visite willen onvangen als de kraamhulp nog aanwezig is

- hopelijk in de zomermaanden met een beetje mooi weer haha

- baby in de draagdoek, ben daar nu met gestart toen T. 2 maand was.

- hopelijk krijgt baby2 geen spruw/ virusje en blijft een zhopname bespaard

periode erna:

- niet meer fulltime kolven maar live voeden, hopelijk net zolang als bij T.

- visite beter verdelen, niet zoveel meer op 1 dag (nu hadden we 3 lichtingen per dag om er maar vanaf te zijn)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Liadan ma 23 jan 2012 - 5:58

De meeste dingen die ik anders wilde bij de 2e zwangerschap/bevalling zijn ook gegaan zoals ik wilde. Ik ben alleen ingeknipt en ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ze me 'al' na 35 minuten een knip gegeven hebben.
De verloskundige zei alleen dat mijn zoon te breed was. Ook heeft ze heel vaak met haar vingers aan mijn baarmoedermond gezeten en dat deed ontzettend veel pijn. Ik zou graag een volgende keer op mijn eigen gevoel willen persen en dat er pas ingegrepen wordt als het echt niet anders kan (voor mijn gevoel hebben ze dat nu te snel gedaan).
Verder wil ik weer veel foto's en film van meteen na de bevalling.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 6:18

Liadan schreef: Ik ben alleen ingeknipt en ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ze me 'al' na 35 minuten een knip gegeven hebben.
Ik kreeg binnen de 30 min al een knip, maar de kleine had het zwaar dus moest er bij de volgende wee echt uit.

De volgende keer wil ik ook geen ruggeprik, nu heb ik die gekregen omdat ik bleef hangen op 5 cm omdat ik tussen de weeen niet kon ontspannen omdat ze te kort op elkaar kwamen. Maar dat zal de volgende keer ook niet heel erg zijn als het langer gaat duren, met een tweeling willen ze niet de nacht in omdat de kans op complicaties en een evt spoed KS als de 2e dwars gaat liggen vrij groot is.
Maar de kans dat het bij een niet ingeleide bevalling natuurlijker op gang komt zonder een weeenstorm is ook weer groter natuurlijk, en hoop dat het de volgende keer geen inleiding gaat worden. Al zit de kans op inleiden er wel weer in gezien de kans op zwangerschapsdiabetes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 6:47

LindaK schreef:
Laurientje85 schreef:wat fijn Lindak dat je nu alweer 39 weken bent!!

met 28 weken is idd heel erg vroeg, hoe zwaar en groot was D.aan bij de geboorte?

Ja, het is echt bijzonder om het ook zo een keer mee te maken!
D.aan woog 1306 gram en was 36 cm...

Dat lijkt me niet heel erg klein voor 28 weken of wel??
Moest hij lang in het ziekenhuis blijven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  LindaK ma 23 jan 2012 - 7:00

Laurientje85 schreef:
LindaK schreef:
Laurientje85 schreef:wat fijn Lindak dat je nu alweer 39 weken bent!!

met 28 weken is idd heel erg vroeg, hoe zwaar en groot was D.aan bij de geboorte?

Ja, het is echt bijzonder om het ook zo een keer mee te maken!
D.aan woog 1306 gram en was 36 cm...

Dat lijkt me niet heel erg klein voor 28 weken of wel??
Moest hij lang in het ziekenhuis blijven?

Hij heeft ruim 8 weken in het ziekenhuis gelegen.
D.aan was gelukkig iets zwaarder dan een gemiddeld kindje bij die termijn. Hierdoor is hij bij het afvallen ook niet onder de kilo gekomen...Maar voor ons was 'ie klein genoeg smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  kwak ma 23 jan 2012 - 7:52

zwangerschap:
-ik zou graag mijn dochter willen laten verven op mijn buik en daar mooie foto's van maken.

bevalling:
-op een baarkruk bevallen, was ik bij D. vergeten Wink
-niet te lang overtijd lopen, met D. was ik 9 dagen overtijd, de placenta was al aan het verkalken(dit heeft mijn moeder bij al haar zwangerschappen gehad). Ik ben heel bang dat dat bij de volgende zwangerschap ook gebeurt, ik wil graag dat er met 40 week wordt begonnen met strippen en dat ik evt extra echo's krijg om de staat van de placenta te beoordelen.
-mijn man of ik het kindje laten opvangen

kraamtijd:
-meer bezoek in de kraamtijd maar gedoseerd en afspraak maken.
-meer aandacht voor BV

tijd er na:
-de BV volhouden en niet makkelijk opgeven.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 8:23

Papa graag erbij laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Bruintje Beer ma 23 jan 2012 - 9:03

-Gelijk kiezen voor een bevalling in het ziekenhuis ipv eerst kiezen voor thuisbevalling en uiteindelijk toch ziekenhuisbevalling.
-Eerder de VK bellen bij vermoedde vruchtwaterverlies. Nu w.s. 5 dagen met gebroken vliezen gelopen.
-Dat ik nog beter in de gaten wordt gehouden kwa gewicht van de baby dan bij de 1e en 2e kind. Bij 1e 3 weken groeiachterstand gehad en bij de 2e leek het een gemiddeld kind te zijn en uiteindelijk was hij maar 2605 gram.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Flip Fluitketel ma 23 jan 2012 - 9:54

Zwangerschap
Meer luisteren naar mijn lichaam qua werk.
Bekkenproblemen nu serieuzer worden genomen.

Bevalling
Dat er eerder actie word ondernomen niet 2,5 dag wachten voordat ik naar het ziekenhuis ga/gestuurd wordt.
Ziekenhuisbevalling
Hoop ik niet over tijd te lopen. Ik had nauwelijks vruchtwater meer toen mijn vliezen werden gebroken bij 41+4
Baby gelijk op de borst gelegd word en aangelegd wordt voor BV

Kraamtijd
Dat ik rechtstreeks BV kan geven ipv 8mnden fulltime kolven
Bezoek doseren evt kraamfeest
Ander kraamzorgbureau en kraamverzorgster
Hoop ik minder tot geen last te hebben van mijn bekken en hoop ik de eerste 2 weken zelf voor mijn kinderen te zorgen ipv dat mijn man alles moet doen in de kraamweek zoals bij de 1e.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 3 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum