Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat anders bij een volgend kindje

+24
Teddyaapje
Ezzer
Pussycat
nillis
koNijntje
loesje
Happydobby
LindaK
blondje1313
Pien
Parisienne
Supertalentje
Darius
Printje
M@niek
Coccinelle
studiebol
Novalee
Wennes
Tania
Ayla
PapillonRose
Annemie
Flower_L
28 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 8:54

Ik zou wel meer foto's willen. Nu heeft een leerling foto's gemaakt van doorknippen navelstrengen etc, maar allemaal recht tussen mijn benen door, alles zichtbaar incl knip en alle rommel. Die heb ik gelijk gewist, en vind het jammer dat ik helemaal geen foto's heb.
1 foto heb ik dat de eerste er is en dat ze bezig zijn met de echo (om te zien om de 2e niet ging draaien en er goed achteraan kwam) that's all. En dat vind ik heel erg jammer Sad

Overigens heb ik van die echo niks mee gekregen helaas, was te vol van mijn eerste kindje wat bij me lag. Heb wel 1 blik op mijn buik geworpen en dat zag er heel raar uit, deels slap en nog een bobbel van de andere baby.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Coccinelle zo 22 jan 2012 - 8:57

Live bv geven i.p.v. fulltime kolven. Dit moet gewoon lukken met een 2e kindje. Fulltime kolven voor de baby terwijl ik ook nog een groter kindje heb rondlopen lijkt me echt geen fijne opgave.
Daarnaast hoop ik dat mijn bevalling wat vlotter verloopt en ik geen medische indicatie krijg waarna ik allerlei verschillende verloskundigen aan mijn bed krijg i.v.m. wisselende diensten.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Coccinelle zo 22 jan 2012 - 9:00

Gefeliciteerd Rejoy!

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  M@niek zo 22 jan 2012 - 9:03

Coccinelle schreef:Gefeliciteerd Rejoy!

+1
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  M@niek zo 22 jan 2012 - 9:06

Ik hoop gewoon heel erg dat ik niet ziek ben en dat ik dan echt meer kan genieten van de zwangerschap.

Ik zou graag een waterbevalling willen en ik ga zeker weer proberen borstvoeding te geven. Ook laat ik me lekker verwennen tijdens de kraamtijd en ga ik smiddags gewoon lekker slapen en zeker niet denken aan alle muisjes op de grond haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  M@niek zo 22 jan 2012 - 9:14

Rejoy. schreef:ik ook, ik hoop heel erg dat het weer een thuisbevalling wordt!

haha dat heb je goed gedaan met de uitgerekende datum lol! (wat in je onderschrift staat!)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 9:31

Bij de zwangerschap en bevalling wil ik eigenlijk maar weinig anders. Voor een zwangerschap als die van mijn zoontje teken ik heel graag!

De zwangerschap mag precies zo zijn als die bij mijn zoontje, 0,0 klachten en doorwerken tot 36 weken. Ik wil wel meer foto's maken en ook een reportage maken.

De bevalling wil ik wederom zo vlug hahaha en in het ziekenhuis. Het liefste deze keer manlief niet ook in een ziekenhuisbed maar er gewoon in zijn kleren bij hahaha. Verder wil ik niet zoveel anders, het was een vlugge, vrij pijnloze bevalling eerlijk gezegd. Maar ik wil zeker weten wel in het ziekenhuis bevallen.

Na de bevalling; meer genieten en meer vertrouwen om mijn eigen gevoel. Ik ga hoogstwaarschijnlijk gewoon weer flesvoeding geven maar dat vind ik prima. Ik had afgelopen keer veel kraamhulpuren en dat mag bij een tweede wel minder, ik had echt 9 dagen ofzo (ivm ziekte man) En ik denk een kraamfeest ipv die maandenlange rij visite. Ik vond het erg leuk begrijp me niet verkeerd maar met 4,5 mnd kwamen er nog steeds mensen op kraamvisite.
Na de vorige bevalling was ik meteen weer op de been en dat zou ik bij een tweede weer willen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Ayla zo 22 jan 2012 - 9:35

Ik heb ook een kraamfeest gedaan voor mijn familie, schoonfamilie is gewoon langsgeweest. En vond het heel fijn zo, nu geen kraambezoek meer en dat vind ik wel lekker! Waren met 3-4 weken van al het bezoek af.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Printje zo 22 jan 2012 - 9:36

Ayla schreef:Ik heb ook een kraamfeest gedaan voor mijn familie, schoonfamilie is gewoon langsgeweest. En vond het heel fijn zo, nu geen kraambezoek meer en dat vind ik wel lekker! Waren met 3-4 weken van al het bezoek af.

Zo wil ik het dus ook, natuurlijk de naaste familie eerder maar de rest op een feest en klaar hahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 9:39

Goeie, Printje!
Ik wil ook wel een kraamfeest de volgende keer.
En eigenlijk, ok dit klinkt heel erg stom, wil ik het toch wel een beetje proberen te plannen in de zomermaanden. In ieder geval niet weer in november/december, ten eerste lijkt het me voor L niet leuk om haar verjaardag te moeten delen en ten tweede zit zij wel echt héél erg dicht op Sinterklaas & kerst. We waren overigens in 1x zwanger, niet dat dat de volgende keer weer zo hoeft te gaan, maar ga wel even on hold dan in maart/april zodat we sowieso weer in het nieuwe jaar zitten met bevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Ayla zo 22 jan 2012 - 9:39

Ja mijn ouders, zusjes en broertje en opa en oma, en van mijn vriends broer en schoonzus, en vader en stiefmoeder en oma's zijn meteen de eerste en tweede dag geweest. De echte directe familie zeg maar. Mijn peetoom en tante zijn ook na een week ofzo al geweest. En de rest bij mijn ouders, had daar het kraamfeest georganiseerd (kwam ook mooi uit met mijn eigen verjaardag). Volgende keer doe ik het weer zo.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 9:46

sowieso was mijn zwangerschap van P een stuk minder hectischer dan die van L. Bij L ging ik nog verhuizen 120 km verderop, zat ik al snel in de ziektewet wegens hoge bloeddruk, nieuwe vk, nog getrouwd. Kortom, alle randvoorwaarden waren gewoon ruk.

Bij P. was het allemaal al een stuk beter, heb lekker doorgewerkt tot 36 weken, de boel was gewoon op de rit, meegedaan aan MvM, een pretecho gedaan en zwangerschapsyoga. Ik had gewoon meer tijd voor alles.

En bij deze zwangerschap ga ik weer gewoon alles hetzelfde doen als bij P. enige verschil is dat ik nu een zwangerschapsdagboek bijhou.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 9:48

Darius schreef:nog getrouwd.
Tijdens je zwangerschap getrouwd neem ik aan? Het klinkt alsof je daarna gescheiden bent, dus toen nog getrouwd was Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Darius zo 22 jan 2012 - 9:53

Stofzuiger schreef:
Darius schreef:nog getrouwd.
Tijdens je zwangerschap getrouwd neem ik aan? Het klinkt alsof je daarna gescheiden bent, dus toen nog getrouwd was Wink

O, haha! Zo had ik het nog helemaal niet gelezen. Ik bedoel idd dat ik gewoon nog even snel tussendoor getrouwd ben met mijn huidige man toen ik 34 weken zwanger was!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 9:56

Darius schreef:
Stofzuiger schreef:
Darius schreef:nog getrouwd.
Tijdens je zwangerschap getrouwd neem ik aan? Het klinkt alsof je daarna gescheiden bent, dus toen nog getrouwd was Wink

O, haha! Zo had ik het nog helemaal niet gelezen. Ik bedoel idd dat ik gewoon nog even snel tussendoor getrouwd ben met mijn huidige man toen ik 34 weken zwanger was!
Ik dacht gelijk: 'Huh, Darius is toch nog steeds getrouwd?' Daarna las ik m zoals jij bedoelde Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Supertalentje zo 22 jan 2012 - 10:01

Ik kan niks verzinnen wat ik anders zou doen. Ik zou wel graag een normale kraamweek willen waarbij ik dus lekker in bed kan blijven ipv steeds naar de kinderafdeling.

Nog gefeliciteerd 3ejoy!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Parisienne zo 22 jan 2012 - 11:18

Wat betreft mijn zwangerschap zou ik niks echt anders doen. Ik weet nu dat bij mij een zwangerschap niet 'fijn' kan verlopen, gezien de complicaties die ik sowieso krijg door dragerschap van een bloedziekte. Hierdoor is mijn HB veel te laag, heb ik kans op een vroegtijdige bevalling, mag ik weinig tot niks doen en moet ik in het ziekenhuis bevallen. Wel hoop ik dat ik niet ingeleid hoeft te worden, al is die kans toch wel sterk aanwezig.

Wat betreft mijn bevalling zou ik deze wel graag bewuster mee willen maken. Ik was zo afwezig dat ik niks bewust heb meegemaakt. Wel zou ik volgende keer vlak na mijn bevalling een shirt aan willen houden. Op veel eerste foto's van N. sta ik ook op de achtergrond in mijn blote borsten. Erg jammer! Blijkbaar hebben ze deze uitgedaan tijdens mijn bevalling (hoorde ik later), maar daar heb ik niks van meegekregen.

Na mijn bevalling zou ik verschillende dingen wel anders doen:
- meer genieten van de kraamweek, veel meer mijn rust pakken en het kraambezoek beter verspreiden
- langer proberen borstvoeding te geven
- draagdoek aanschaffen en het kindje dragen (heb ik bij N. niet gedaan)
- meer naar mijn gevoel luisteren en niet denken dat dingen moeten zoals het hoort volgens veel mensen
- een schrift bijhouden en de ontwikkelingen daarin beter bijhouden
- nog meer foto's en filmpjes maken
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Pien zo 22 jan 2012 - 11:40

Mijn enige wens voor een volgende keer is niet tot G3weken moeten doorlopen en dan ook nog eens zo'n rotstart...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 17:00

Eigenlijk kan ik me van de dingen die ik zelf in de hand had vrij weinig bedenken dat ik bij een volgende zwangerschap/bevalling/kind anders zou willen doen.

Wel ook een buikfoto maken als ik nog niet zwanger ben, als vergelijkingsmateriaal.Wink

Verder hoop ik dat bij een volgende kind de borstvoeding makkelijker op gang komt, de eerste weken waren nu vrij slopend. Maar we hebben er nu ook alles aan gedaan en heel snel ook, dus dat is meer een kwestie van geluk. Oh wacht, mocht het weer zo problematisch zijn wil ik meteen een dubbele kolf huren, nu heb ik het nog één dag volledig met een enkele gedaan en dat vreet onnodig veel energie en tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  blondje1313 zo 22 jan 2012 - 19:46

Bij een tweede hoop ik dat de zwangerschap net zo voorspoedig verloopt. Ik zal alleen wat meer op mijn eten willen letten omdat ik niet weer 20 kg aan wil komen (zeker niet als ik de kilo's van de eerste er nog niet af zou hebben!)

Bevalling wordt er helaas eentje met medische indicatie, hoop wel dat dit ook met de eigen vk kan, dan heb je tenminste iemand voor jezelf!
Ik wil deze keer ook beter persen, nu durfde ik het niet zo goed waardoor ik niet genoeg kracht zetten en het 2 uur geduurd heeft.

Kraamweek is goed bevallen, voor ons geen kraamfeest, dat lijkt me juist zo ontzettend druk, kraamvisite is wel gezellig.
Bij de tweede zou ik ook weer borstvoeding willen geven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  LindaK zo 22 jan 2012 - 21:30

Mijn 2e zwangerschap is al zo compleet anders dan de 1e!
Toen met 28 weken bevallen...en vandaag ben ik 39 weken zwanger!

M'n bevalling van D.aan is me absoluut niet tegen gevallen, alleen de hectiek erom heen hoef ik deze keer niet smile
Dus vooral direct na de bevalling zal weer alles heel anders zijn.

En dat geldt eigenlijk ook voor de na de bevalling/kraamtijd...ik hoop dat het voor ons rustiger is, een tijd waar we als gezin van kunnen genieten.

Ik wacht af Wink
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Happydobby zo 22 jan 2012 - 22:43

bevalling:

Thuis, ik wil echt niet meer in het ziekenhuis bevallen.
Geen snoeren aan mijn lijf en persen op de baarkruk.
Ik ga ook niet meer persen zonder persweeën zoals de vorige keer.

na bevalling:

Meer genieten, in bed en de tweede eerder aan de borst zien te krijgen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 22:49

wat fijn Lindak dat je nu alweer 39 weken bent!!

met 28 weken is idd heel erg vroeg, hoe zwaar en groot was D.aan bij de geboorte?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  loesje zo 22 jan 2012 - 22:59

zwangerschap

genieten


bevalling:

weer in het ziekenhuis en zo'n snelle bevalling

na bevalling:
rustige darmen! en niet weer een horror halfjaar.
gelijk goed uitrusten
geen borstvoeding maar gelijk de fles
beter naar me gevoel luisteren
meer genieten van de kleine
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  koNijntje ma 23 jan 2012 - 0:56

zwangerschap:
- ik hoop dat ik net zo kan genieten als de vorige zwangerschap en dat deze net zo zorgeloos verloopt.

bevalling:
- ik zou graag dezelfde verloskundige bij de bevalling willen hebben.
- ik weet nu al dat ik meer dan 2x kan persen op 1 wee, dus ik hoop dat de uitdrijving daardoor sneller zal verlopen (was nu 2uur persweeën, 1.5uur persen doordat de vk er nog niet was..)
- ik hoop dat de bevalling verder net zo snel verloopt en ik weer thuis kan bevallen (en stiekem hoop ik dat het 's avonds/'s nachts gebeurd en t. gewoon door kan slapen, maar dat is niet zo waarschijnlijk..)
- ik hoop dat ik dit keer niet na de bevalling naar het zkh hoef om te laten hechten.

verder waar ik meer invloed op heb tijdens de bevalling:
- ik zou graag dmv een spiegel willen zien dat de kleine eraan komt.
- ik zou het mooi vinden als mijn vriend het kindje aan kan (en wil!) pakken.

kraamtijd:
- meer rust, alleen familie op bezoek (doordat ik met 37+4 'al' bevallen ben had ik nog afspraken staan, veel heb ik door laten gaan toen t. geboren was)
- ik twijfel nog over wel/geen borstvoeding, denk dat ik het over een jaar nog niet weet..
- ik hoop dat ik er wat relaxter in kan staan, dat het loopt zoals het loopt en ik me hier niet druk om maak (vooral wat betreft de voedingen)
- ik hoop dat ik de aandacht goed kan verdelen tussen 2 kindjes, heb nu mijn handen al vol aan 1.. Wink


Laatst aangepast door koNijntje op ma 23 jan 2012 - 1:38; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat anders bij een volgend kindje - Pagina 2 Empty Re: Wat anders bij een volgend kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum