Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

+3
Twellie
Annie24
Pien
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Pien vr 23 maa 2012 - 10:47

E drinkt nu 3 flesjes op een dag. 2 keer 180+6 en 1 keer 210+6. Ze laat de afgelopen dagen weer veel staan. Vandaag in totaal 200cc. Een hele fles dus. Mijn man is als de dood dat ze te weinig vocht binnen krijgt en uitdroogd. Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt, maar... nu zijn we sinds een tijdje haar naast melk ander vocht aan het geven. Maar, ze wilt niks! Hebben al geprobeerd:

- roosvicee met koud water
- roosvicee met lauw water
- lauwe thee
- koude thee
- appel diksap met koud water
- appel diksap met lauw water
- gewoon koud water
- gewoon lauw water


Wat geven jullie je kindjes? En vanaf welke leeftijd zijn ze dat goed gaan drinken? Ik vind dat ze erg weinig vocht drinkt en nu het warmer word wil ik gewoon dat ze wat meer vocht binnen krijgt.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Annie24 vr 23 maa 2012 - 10:51

Al pakjes sap e.d. geprobeerd? Y. hoeft geen roosvicee uit zo'n grote fles water je met water moet mengen, maar pakjes wel.

Hier lag het trouwens aan de manier waarop hij het vocht binnen kreeg. Via de fles wilde hij alleen melk, met een tuitbeker ging hij alleen slaan, een rietjesbeker was ook geen succes, een oefenbeker ook niet (inmiddels wel) Vandaar dat we uiteindelijk bij pakjes drinken uitkwamen. De 1e keer een beetje in het pakje geknepen en na een paar keer voordoen had hij het door.

Y. drinkt trouwens ook niet veel. Hij krijgt nog 2 flessen van 180+6 peuter groeimelk die vaak wel opgaan, maar niet altijd. Daarnaast drinkt hij als we geluk hebben 'maar' 1 zo'n pakje sap per dag en bij zijn avondeten een paar slokjes uit de oefenbeker. Hij heeft de gehele dag drinken tot zijn beschikking want het staat gewoon op de salontafel, maar kan hem niet dwingen ondanks dat ik graag zou willen dat hij iets meer zou drinken Neutral
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Twellie vr 23 maa 2012 - 11:11

Wat andere soorten thee proberen? Vruchtenthee / kruidenthee / rooibosthee enzovoorts.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Pien vr 23 maa 2012 - 11:16

Hebben al verschillende soorten thee geprobeerd en ook verschillende flesjes! Alleen een tuitbeker en rietjesbeker niet....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Twellie vr 23 maa 2012 - 11:19

Die pakjes drinken waren hier trouwens ook het eerste waar ze uit kon drinken naast de fles. Ik gebruikte die kleine rietjes ook voor bijvoorbeeld thee en water.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Pien vr 23 maa 2012 - 11:36

Dan ga ik morgen pakjes drinken kopen en eens proberen....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  loesje vr 23 maa 2012 - 12:10

het kan ook gewoon de smaak zijn a drink verdunt cavancevitan en dan de frambozensmaak de andere smaken lust hij niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Pien vr 23 maa 2012 - 19:48

loesje schreef:het kan ook gewoon de smaak zijn a drink verdunt cavancevitan en dan de frambozensmaak de andere smaken lust hij niet.
maar ik heb al meerdere smaken geprobeerd en ze drinkt het allemaal niet. Van de roosvicee hebben we ook al 3smaken gehad...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  LMCurious vr 23 maa 2012 - 19:55

Joris had vooral dat hij tussendoor niet wilde drinken toen hij zo klein was, maar wel meer tegelijk. En het liefste ook melk inderdaad. Hij heeft best lang gewoon 2 flessen/bekers melk met veel thee gedronken bij zowel het ontbijt als bij de lunch. Tussendoor bood ik hem dan wel steeds ander drinken aan om te wennen, op een gegeven moment ging dat beter. Vooral toen hij zelf kon gaan zeggen dat hij drinken wilde. Was gewoon op heel andere momenten dan ik het echt aanbood. Vaak vlak voor een volgende maaltijd. En dat ben ik hem toen dus wel gewoon gaan geven, hij at er ook niet minder om.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 22:05

Bij H. duurde het ook echt heel lang voor ze iets anders dan melk wilde drinken.
Ik bood het gewoon steeds aan en op een gegeven moment sloeg het om.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  _Mashimaro_ vr 23 maa 2012 - 22:08

Hier ook een slechte drinker.
I. drinkt pas z'n diksap goed sinds ik zijn avondfles heb laten vallen. Dus ipv melk krijgt hij nu diksap met wat 'lekkers' voor het slapen. Geef ik de diksap na zijn fruit, dan drinkt hij een paar minislokjes en duwt de fles dan weg. Hij wil dan echt niet.

Ik heb stille hoop dat het nog verandert, maar realistisch gezien duurt nog wel even. Ik ben ook een slechte drinker geweest. Soms nu nog...
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Gast vr 23 maa 2012 - 22:46

en als je nou een flesje maakt met bijv. 120 cc water en een half schepje melkpoeder, dan zit de melksmaak er nog wel aan, maar is het wel overwegend water. Ik zou trouwens wel even in de gaten houden dat ze haar gewone melk niet slechter gaat drinken als je haar extra vocht aan gaat bieden, daar raakt ze ook verzadigd van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Wennes za 24 maa 2012 - 2:04

Heb je al geprobeerd of je kindje het uit een gewone beker wil drinken? Onze zoon begon met 7 1/2 maand-8 maanden uit een gewone beker te drinken. hij wilde ook niks anders dan melk drinken tot hij bij mij op schoot zat, mijn glas pakte en het aan zijn mond zette. Dit was het begin van het drinken uit een beker.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken? Empty Re: Wat als je kindje naast melk niks anders wilt drinken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum