waarom een tweede/ volgend kindje
+20
Lindsya
Annemie
sheila123
Happydobby
Annie24
Darius
Fiwen
Flip Fluitketel
kwak
Rouge
Coccinelle
Flower_L
PiP
Parisienne
Mamsie
Pussycat
Tania
Susan
maiadebij
Teddyaapje
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
waarom een tweede/ volgend kindje
T. wordt alweer bijna een jaar en we krijgen regelmatig de vraag wanneer de tweede komt (lekker cliché he!). We denken er zelf over het spiraaltje te laten verwijderen als T. 2 is maar ik moet zeggen dat ik (nog) totaal geen babykriebels heb ofzo. Het duurt nog dik een jaar dus wie weet denk ik er dan anders over, maar stel dat ik dan ook geen babykriebels heb, dan krijgen we misschien een tweede onder valse voorwendselen (beetje vreemd om het zo te noemen maar weet het even niet anders te beschrijven).
Nu is mijn vraag aan jullie waarom jullie voor een volgend kindje zijn gegaan:
a; babykiebels
b; zielig als de eerste alleen blijft
c; altijd gezegd 2/3/4/ enz kindjes te willen (ideaal beeld)
d; partner wilde het
Meerdere antwoorden zijn natuurlijk mogelijk.
Ik ben ook benieuwd naar de mama's de hebben besloten het bij 1 kindje te laten, wat was jullie beweegreden hiervoor?
xx teddy
Nu is mijn vraag aan jullie waarom jullie voor een volgend kindje zijn gegaan:
a; babykiebels
b; zielig als de eerste alleen blijft
c; altijd gezegd 2/3/4/ enz kindjes te willen (ideaal beeld)
d; partner wilde het
Meerdere antwoorden zijn natuurlijk mogelijk.
Ik ben ook benieuwd naar de mama's de hebben besloten het bij 1 kindje te laten, wat was jullie beweegreden hiervoor?
xx teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Re: waarom een tweede/ volgend kindje
Ik zal zelf even antwoorden, ik hoop dat ik over een jaar a,b,c, en d mag antwoorden. Anders blijft het misschien alleen bij T.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
bij mij kwamen de kriebels al heel snel weer, ik denk dat N een maand of 5 was! Daarnaast is het ook zeker een ideaalbeeld en heb ik het ook leuk gevonden (en nog steeds natuurlijk!) om een broertje te hebben.
Nu ik zie hoe gek N en J met elkaar zijn heeft dit mijn keuze alleen maar bevestigd.
De kriebels voor een 3e lijken ook wel op te komen zetten. Maar de planning is hier nog even mee te wachten tot N naar school gaat en ik de bv-periode met J heb afgerond.
Nu ik zie hoe gek N en J met elkaar zijn heeft dit mijn keuze alleen maar bevestigd.
De kriebels voor een 3e lijken ook wel op te komen zetten. Maar de planning is hier nog even mee te wachten tot N naar school gaat en ik de bv-periode met J heb afgerond.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Tja, gewoon een gevoel dat we meerdere kinderen wilden.
Gast- Gast
Omdat we graag een gezin met meerdere kinderen wilden, en ik wilde ook heel graag nog een zwangerschap en bevalling meemaken, maar die reden speelde geen rol bij het nemen van de beslissing.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
A Babykriebels
En net zo erg als de eerste keer. Ik wilde gewoon echt heel graag nog een kindje. Alle andere redenen eigenlijk niet, ik vind 1 kindje niet zielig en mijn man vond 1 kindje ook prima.
En net zo erg als de eerste keer. Ik wilde gewoon echt heel graag nog een kindje. Alle andere redenen eigenlijk niet, ik vind 1 kindje niet zielig en mijn man vond 1 kindje ook prima.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
A en c, eest was t zo dat we meerdere kindjes wouden en toen was t wachten op de babykriebels Toen die er weer waren ( bij allebei) zijn we voor de 2de gegaan.
Gast- Gast
Wij willen een tweede kindje omdat ik alweer kriebels heb.
Zielig vind ik het niet als onze dochter alleen zou blijven.
Verder wilden we altijd al meerdere kindjes.
Zielig vind ik het niet als onze dochter alleen zou blijven.
Verder wilden we altijd al meerdere kindjes.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Voor ons was het gevoel van een compleet gezin er nog niet na 1 en 2 kindjes
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Wij hebben nu één kindje van drie en er zijn bij mij nog steeds geen babykriebels.
Soms denkt ik echt dat het niet meer komt, wij voelen ons op dit moment compleet. En dat voelt heerlijk!
Heb geen idee of dat in de toekomst nog gaat veranderen, maar nu kan ik dus geen beslissing nemen om voor een tweede te gaan omdat ik geen babykriebels heb.
Ik dacht trouwens wel altijd dat ik 2 of 3 kindjes zou willen, haha maar tot nu toe lijkt het er niet op!
Soms denkt ik echt dat het niet meer komt, wij voelen ons op dit moment compleet. En dat voelt heerlijk!
Heb geen idee of dat in de toekomst nog gaat veranderen, maar nu kan ik dus geen beslissing nemen om voor een tweede te gaan omdat ik geen babykriebels heb.
Ik dacht trouwens wel altijd dat ik 2 of 3 kindjes zou willen, haha maar tot nu toe lijkt het er niet op!
Gast- Gast
Ik heb precies hetzelfde als jij Teddyaapje, heb ook nog totaal geen babykriebels. Verwacht zelf wel dat het over een aantal jaar weer komt, want ondanks dat we hier nog geen babykriebels hebben voelt ons gezin nog niet compleet.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Vind het wel grappig dat je dit topic opent!
Onze eerste moet nog geboren worden, maar waar wij vroeger allebei zeiden kindJES te willen, hebben we nu zoiets van, misschien is 1 ook wel goed zo .. het is toch heel wat, en financieel ook best wel wat. Ik hoop echt dat we beiden ooit nog de babykriebels krijgen en wellicht ons kleintje nog een broertje of een zusje mogen schenken, maar vooralsnog vind ik zwanger zijn best af en toe een beetje tegenvallen en zie ik er nog niet heel erg naar uit om het nogmaals mee te mogen maken. Ik zal er dus niet raar van opkijken als ze enig kind blijft, enige risico vind ik dan als er met ons iets gebeurd ze zo alleen is ..
Onze eerste moet nog geboren worden, maar waar wij vroeger allebei zeiden kindJES te willen, hebben we nu zoiets van, misschien is 1 ook wel goed zo .. het is toch heel wat, en financieel ook best wel wat. Ik hoop echt dat we beiden ooit nog de babykriebels krijgen en wellicht ons kleintje nog een broertje of een zusje mogen schenken, maar vooralsnog vind ik zwanger zijn best af en toe een beetje tegenvallen en zie ik er nog niet heel erg naar uit om het nogmaals mee te mogen maken. Ik zal er dus niet raar van opkijken als ze enig kind blijft, enige risico vind ik dan als er met ons iets gebeurd ze zo alleen is ..
Gast- Gast
[Babykriebels en idd altijd een ideaalbeeld gehad van 4 kinderen.
Om die babykriebels hoefden we het trouwens niet te doen, die gaan volgens mij nooit echt helemaal weg.
Om die babykriebels hoefden we het trouwens niet te doen, die gaan volgens mij nooit echt helemaal weg.
Gast- Gast
A, als dat er niet is dan gaan we er ook niet voor.
Ik heb altijd gezegd 2 kinderen te willen, maar ik heb hier lang over getwijfeld en nu zijn daar dan de babykriebels!
Ik heb altijd gezegd 2 kinderen te willen, maar ik heb hier lang over getwijfeld en nu zijn daar dan de babykriebels!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Mijn zwangerschap was ook echt niet leuk (dan druk ik me nog zacht uit). Ik weet dat als ik weer zwanger zou zijn ik gewoon zo'n 6 maanden niks kan doen (de complicaties die ik dan heb komen door mijn dragerschap van een erfelijke bloedziekte). Nog een keer bevallen.. daar sta ik ook niet om te springen. Heb gelukkig wel inmiddels het gevoel dat ik het ooit weer over zou hebben voor een tweede kindje, dat weet ik zeker. Hoop dat, mochten jullie ooit een tweede kindje willen, jij dit gevoel ook vanzelf weer gaat krijgen Ik snap alleen heel goed dat je er nu nog niet aan moet denken, dat is ook nog helemaal niet nodig. Eerst dit kindje maar!Parels schreef:Vind het wel grappig dat je dit topic opent!
Laatst aangepast door Parisienne op do 27 okt 2011 - 6:49; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
A, en ik ben zelf enigkind en opzich heb ik nooit iets gemist maar het lijkt me wel leuk om een groter gezin te hebben. Ik zou het iig niet zielig vinden als S. alleen zou blijven. Dat was ik ook niet
Maargoed hier is het ook nog de vraag óf er ooit wel een tweede kindje komt want dat weten we nog niet
Maargoed hier is het ook nog de vraag óf er ooit wel een tweede kindje komt want dat weten we nog niet
Gast- Gast
Mijn zwangerschap was verre van leuk, makkelijk en ideaal, en juist daarom wil ik het nog wel een keer, om eens te ervaren hoe het ook kan zijn.
Maar de gyn maakte me al duidelijk dat ik dan wéér onder strenge controle moet ivm opnieuw risico op vroeggeboorte, dus die hoop zakt al aardig.
Maar de gyn maakte me al duidelijk dat ik dan wéér onder strenge controle moet ivm opnieuw risico op vroeggeboorte, dus die hoop zakt al aardig.
Gast- Gast
omdat wij graag meer dan 1 kindje zouden willen hebben. Voelt nog niet 'af'.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Wij denken nu nog niet aan een 2e kindje, maar ik zeg C en A. C omdat ik in mijn gedachten altijd een gezin met meerdere kindjes voor me zie, A omdat we daarmee wachten tot de babykriebels weer komen, en die zijn er nu nog niet.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Wij wilden/willen een tweede kindje omdat dat goed voelt en voor ons idee ons gezin dan compleet is. De babykriebels voor nr 2 bleven hier wel langer uit, we hebben ook vaak zat zoiets gehad van 'waarom wilden we ookalweer kinderen' haha maarja dat is op dagen dat we beiden moe zijn en zoon in een moeilijke fase zit. Toen we weer echt bewust gingen voor een 2e was ik er geleidelijk aan wel meer mee bezig, maar niet zo dat het perse direct moest. Nu ik zwanger ben van de 2e ben ik wel heeel benieuwd hoe we het straks allemaal gaan ervaren. Achteraf gezien ben ik ook blij dat er straks een leeftijdsverschil tussen zit van 3 jaar, ipv 1 of 2 jaar.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
wij willen graag een groot gezin.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Wij zouden graag nog een 2e kindje willen omdat we het gevoel hebben nog niet compleet te zijn als gezin. We zijn beide met meerdere broer en zussen opgegroeid en vonden dit erg leuk en fijn. Verder zijn er al een aantal maanden ook weer babykriebels aanwezig, met name bij mij.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Op dit moment voelt ons gezinnetje compleet en zeggen we beide dat we het bij 1 kindje houden. Mijn man zelfs nog meer dan ik. De laatste weken van mijn zwangerschap waren erg heftig en de kraamtijd was ook verre van leuk met de allergie van J. en de depressie van mijn man. Nu we alles weer een beetje op de rit hebben zijn we heel gelukkig met wat we hebben en denken we beide dat we het niet nog een keer aandurven vanwege het risico op depressie bij manlief.
Daarnaast wil ik nu eerst afstuderen, werk vinden en verhuizen. Eer dat het zo ver is zal J. rond de 4 zijn en naar school gaan. Ik weet niet of ik dan nog wel een keer helemaal opnieuw wil beginnen met de gebroken nachten en alles want ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zwaarder vind dan ik verwacht had.
Daarnaast wil ik nu eerst afstuderen, werk vinden en verhuizen. Eer dat het zo ver is zal J. rond de 4 zijn en naar school gaan. Ik weet niet of ik dan nog wel een keer helemaal opnieuw wil beginnen met de gebroken nachten en alles want ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zwaarder vind dan ik verwacht had.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
A, b, c en d.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Wij houden het bij 1 kindje en daar zijn héél veel redenen voor, te veel om hier allemaal neer te zetten
Maar mocht ik per ongeluk door de pil heen zwanger worden zal het kindje heel welkom zijn hoor!
Maar mocht ik per ongeluk door de pil heen zwanger worden zal het kindje heel welkom zijn hoor!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Op kraamvisite bij tweede kindje..ook kado oudste kindje?
» Wat anders bij een volgend kindje
» wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje
» Tweede kindje
» Tweede kindje
» Wat anders bij een volgend kindje
» wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje
» Tweede kindje
» Tweede kindje
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: