Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

+17
Lindsya
Tania
Mamsie
Darius
Bruintje Beer
Monnie
PapillonRose
Flemy
M@niek
loesje
Parisienne
Liadan
Susan
Mida4you
Annemie
Teddyaapje
duckie
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  duckie vr 29 apr 2011 - 5:25

wat bewaren jullie wel voor een evt volgend kindje en wat niet....
je komt natuurlijk steeds meer dingen tegen die je niet meer gaat gebruiken voor je kindje omdat ze steeds ouder word....
wat doen jullie dan met:
* slaapzak
* kleertjes
* speelgoed
* schoentjes
* kolf
* wipstoel
* box
* kinderwagen
* badje

ik ga nu zelf maar een grote doos opzoeken en daar een aantal dingen in doen die niet meer passen wat ik wel graag wil bewaren, maar niet alles. vind het alleen erg moeilijk om te zeggen dat hou ik nog en dat doe ik weg. heb een aantal dingen gekregen wat niet mijn smaak is (bijv een truitje wat opzich een heel leuk truitje is, maar toch echt een jongenstruitje is naar mijn idee, maar ja weer gekregen van schoonmama Embarassed ) en zo heb ik wel meer dingen gekregen dat ik denk ik toch maar op MP ga zetten, en we kunnen natuurlijk ook niet alles bewaren.

wat doen jullie met dit soort dingen.....
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Teddyaapje vr 29 apr 2011 - 5:30

Slaapzakjes ed. bewaar ik allemaal, die hebben we bewust unisex gekocht. Kleertjes bewaar ik ook allemaal, behalve die T niet (veel) heeft aangehad omdat ik het bijv. niet mooi of onhandig vond, ik heb er al een aantal keer wat van op mp gezet maar raak het helaas niet kwijt.
Ik ben nog aant twijfelen wat we met het badje (en standaard) en de kolven doen (al heb ik die nog wel ff nodig).

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Annemie vr 29 apr 2011 - 5:31

Ik bewaar alles, alles gaat naar de zolder.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:33

Ik bewaar alles wat er nog goed uit ziet en niet kapot is. Misschien komt hier geen tweede meer, maar er zijn nog 4 broertjes en zusjes die over een paar jaar ook vast kinderen krijgen en anders vrienden/vriendinnen wel. Ik heb ook een tijdje wat op MP gezet, maar daar loopt het totaal niet, veel mensen die mailen interesse te hebben en vervolgens niks meer van zich laten horen, of één ding willen kopen en ik ontzettend vaak naar het postkantoor moet e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Mida4you vr 29 apr 2011 - 5:34

Ik denk dat er in de toekomst nog wel een kindje bij komt dus ik bewaar alles. Sommige kleertjes kunnen echt niet meer, die zijn helemaal af en gooi ik weg. Maar ik heb al 2 dozen vol met kleertjes, jasjes, sokjes en noem maar op.

* slaapzak - bewaren
* kleertjes - bewaren
* speelgoed - bewaar ik ook allemaal, tenzij het echt niet meer mee kan
* schoentjes - bewaren
* kolf - verkopen
* wipstoel - onze wipstoel was al 3e hands :P En ik denk niet dat hij mee gaat naar de volgende
* box - bewaren
* kinderwagen - bewaren
* badje - als ze er straks niet meer in past dan verkopen we hem denk ik en dan kopen we tegen die tijd weer een nieuwe set.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 5:35

* slaapzak - die gebruik ik nog gewoon
* kleertjes - als ik het leuk vind voor een meisje gebruik ik het, maar Yrsa heeft ook heel veel nieuwe kleertjes en kleertjes die van een nichtje van ons zijn geweest.
* speelgoed - bewaard, maar ook veel nieuw gekocht
* schoentjes - Yrsa draagt geen schoentjes die van Ezra zijn geweest
* kolf - heb ik bewaard, maar ik heb bij Yrsa geen enkele keer gekolfd, alle voedingen live gegeven
* wipstoel - bewaard
* box - bewaard
* kinderwagen - bewaard
* badje - bewaard

Dingen die ik voor Ezra heb gekregen die ik niet leuk vond heb ik bij hem wel een enkel keertje aangetrokken voor de foto, maar echt niet bij Yrsa nog een keer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Liadan vr 29 apr 2011 - 5:38

Wij hebben bijna alles bewaard. Alleen kleertjes die ik wat minder leuk vind, geef ik weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Parisienne vr 29 apr 2011 - 5:42

Ik bewaar ook alles wat er nog mooi uitziet en waarvan ik weet dat ik het voor een volgende ook weer zal gebruiken. N. had ook heel veel kleertjes gekregen die ik niet leuk vond. Ze heeft deze dan ook nooit gedragen. Ik doe deze kleertjes gewoon weg, geen moeite mee. Mijn tante werkt bij de Voedselbank, dus breng ik ze naar mijn tante die ze vervolgens weer daarmee naartoe neemt. Zo krijgen ze toch een goede bestemming.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor anderen dingen als lakentjes, slaapzakken, speelgoed, schoentjes, etc. Zo ook straks voor de box, ledikant, badje, etc.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:48

Wij hebben alles bewaard. Hebben alleen een nieuwe kolf gekocht omdat de oude kapot was, een duowagen erbij en een ledikantje erbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:49

Ik bewaar alles wat er nog goed uitziet en wat nog heel is.
Pas als blijkt dat deze baby dadelijk een jongetje is ga ik alles op MP zetten en er jongens achtige dingen voor terug kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  loesje vr 29 apr 2011 - 5:50

ik bewaar alles en zie tegen die tijd wel wat ik gebruik en wat niet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:58

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel bewaard, een paar kleertjes maar eigenlijk heeft M.ara die ook niet aan gehad. Nu bewaar ik alleen de kleertjes waar emotionele waarde aan zit zoals de kleertjes van de IC, de pakjes uit het ziekenhuis en natuurlijk het geboorte pakje. Ik ken mezelf en weet dat ik bij een volgende toch weer teveel ga shoppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  M@niek vr 29 apr 2011 - 6:15

Onlangs heb ik veel kleertjes weggegeven aan iemand die onverwacht zwanger was geraakt en het pas met 7 maanden achter kwam.

Haar eerste kleertjes heb ik bewaard. Ik bewaar eigenlijk alles behalve het badje, dat ding is gewoon niet zo mooi meer en ik wil er dan graag 1 waar die zeeppompjes dan ook inzitten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 6:17

Op wat kleertjes na heb ik alles bewaard.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Flemy vr 29 apr 2011 - 6:41

Ik bewaar alles, zie ook niet in waarom ik iets van bijvoorbeeld jouw lijstje nieuw zou gaan kopen.
Sommige kleertjes heb ik wel weg gegeven, puur omdat ik gewoon echt ontzettend veel kleertjes heb. Wat ik van de oudste niet leuk genoeg vond om te bewaren heb ik toen weg gegeven.
Schoenen bewaar ik alleen als ze nog draagbaar zijn en er knap uit zien.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 6:44

Ik bewaar ook alles. Mijn ouders hebben een grote zolder wat we het een en ander mogen neerzetten. Alleen de Maxi-Cosi zetten we op MP. Mijn vriend en ik kopen liever een nieuwd mocht er een tweede kindje komen. Van kleding bewaar ik alleen de leuke kleertje. Anders heb ik over 3 jaar weet ik niet hoeveel kleertjes in opslag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  PapillonRose vr 29 apr 2011 - 7:18

* slaapzak - gewone slaapzakjes bewaar ik, de puckababy's heb ik verkocht omdat ze misschien bij een volgende niet nodig zijn
* kleertjes - tenzij het vies / kapot is bewaar ik alle kleertjes
* speelgoed - vooralsnog bewaar ik dat allemaal, tenzij ik er teveel van krijg of iets stuk is
* schoentjes - ga ik bewaren
* kolf - heb ik niet
* wipstoel - we hebben echt een hele mooie die kan schommelen en met muziekjes, die bewaar ik zeker
* box - ga ik bewaren
* kinderwagen - weet ik nog niet zeker (wagenbak bewaar ik, onderstel ligt eraan hoe dat er straks nog uitziet na gebruik van de wandelwageninzet)
* badje - standaard bewaar ik wel, badje bekijk ik als we het niet meer gebruiken of dat nog netjes is

Of er een tweede zal komen weet ik nog niet eens, maar mijn broertjes krijgen misschien ook wel kinderen en omdat ik zelf ooit een tweede hoop te krijgen bewaar ik het sowieso. Mocht ik tegen die tijd toch niet alles willen gebruiken kan ik altijd nog wat weg doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Monnie vr 29 apr 2011 - 7:22

Alles wat er nog goed uit ziet bewaar ik. Kleding die niet mooi meer is en veel gewassen gaat wel weg, de rest bewaar ik voor een eventuele 2e.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Bruintje Beer vr 29 apr 2011 - 7:36

Ik heb alles bewaard op wat kleertjes na die ik niet mooi vond/vind. De kolf heb ik alleen weggegooid deze heeft het begeven.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Darius vr 29 apr 2011 - 8:08

Ik heb alles bewaard, behalve kleertjes die ik niet mooi vond of waar een enorme vlek op zat die ik niet wegkreeg. Veel dingen ook unisex gekocht, zoals slaapzakjes, skipakjes en skilaarzen. Schoenen zou ik nooit het tweede kindje tweedehands geven, sneeuwlaarzen en regenlaarzen daarentegen wel, die heeft L ook niet zo heel veel aangehad.

Flesjes gebruik ik nu weer, ik koop straks wel nieuwe spenen.

Ik heb overigens nu wel een nieuw dekentje gekocht voor op het bed, ik was die oude helemaal zat.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 9:20

Flemy, 1 van de vestjes die ik toen van jou heb gekregen heeft I. echt zoooo vaak aangehad en dat stond haar super! Dat bruine vestje van Benneton.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  PapillonRose vr 29 apr 2011 - 9:25

Qua schoentjes bedoel ik trouwens dat ik de babyschoentjes bewaar die nog netjes zijn straks. Als ze eenmaal gaat lopen bewaar ik alleen het allereerste paar voor later om te kunnen laten zien dat ze daar voor het eerst op gelopen heeft. Verder niet, want ik ga ze niet voor een volgend kindje gebruiken omdat dit niet goed is voor de voetjes.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  duckie vr 29 apr 2011 - 9:45

Teddyaapje schreef:Slaapzakjes ed. bewaar ik allemaal, die hebben we bewust unisex gekocht. Kleertjes bewaar ik ook allemaal, behalve die T niet (veel) heeft aangehad omdat ik het bijv. niet mooi of onhandig vond, ik heb er al een aantal keer wat van op mp gezet maar raak het helaas niet kwijt.
Ik ben nog aant twijfelen wat we met het badje (en standaard) en de kolven doen (al heb ik die nog wel ff nodig).


ik heb besloten om de medela pump in style kolf strax als ik hem niet meer gebruik wel te gaan verkopen, de avent handkolf weet ik nog niet. mocht ik bij een 2e kindje wel weer gaan kolven kan ik dan altijd nog een nieuwe kopen... als ik deze bij wijze van 2 jaar op zolder zou zetten word hij er ook niet beter van en is het de vraag of hij het dan nog goed doet terwijl ik hem strax misschine nog voor een leuk prijsje kan verkopen.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Mamsie vr 29 apr 2011 - 11:12

Ik had wel veel bewaard ook. Niet alles en na de 2e hebben wel de kinderwagen verkocht.
Nu bewaar ik het meeste voor mijn zus.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Mamsie vr 29 apr 2011 - 11:13

Ik heb wel voor alle 3 de kinderen hun eigen ledikant deken gekocht. Die krijgen ze straks mee als ze uit huis gaan haha.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje Empty Re: wat wel en niet bewaren voor een evt volgend kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum