Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over (schoon)ouders gesproken...

+13
TGR
Thunder
Roodkapje
Antibes
studiebol
frolic
RYW
Muis
Annie24
Jezzie
Susan
TukTuk
Minx
17 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 7:32

studiebol schreef:

En voor de mensen die het erg vind hoe er over schoonouders gepraat word. Sommige schoonouders zijn echt heel erg dat ligt niet ook altijd aan de schoondochters. Ik denk dat je dat pas echt snapt of begrijpt als je dat zelf mee maakt.



Nou, weet je, studiebol... ik heb een ex-schoonmoeder from hell. Kort samengevat: ze heeft mijn ex mishandeld en vernederd, ons kind zonder te overleggen naar de kapper gebracht, gedreigd de kinderen van me af te pakken na de scheiding, gezegd dat mijn familie en ik niet 'haar soort mensen' zijn (gelukkig niet!!!), geprobeerd mij op te lichten voor 80.000 euro tijdens de scheiding, tegen mijn zoons gezegd dat ik een slechte moeder en een h**r ben, vervolgens onaangekondigd en onuitgenodigd in mijn huis binnen staan, mijn oudste zoon zonder overleg naar een bijbelkamp gebracht en geweigerd de kinderen terug te geven toen mijn ex en ik dat eisten. We kregen ze pas terug toen we dreigden met de politie. Mijn ex heeft mede daardoor het contact met haar verbroken en nu valt ze mij lastig om de kinderen te zien.

Dus ja, ik denk dat ik behoorlijk wat op dat gebied heb meegemaakt en het dus dondersgoed snap.

Misschien juist daarom dat ik denk: zo erg is het allemaal niet als een schoonmoeder het een keer anders wil dan jij. Nogmaals, meestal komt het voort uit liefde voor je kindje. Tuurlijk kan het wel eens irritant zijn, maar jeetje... in het overgrote deel van de gevallen zijn het geen misdaden die die vrouwen plegen, maar doen ze met de beste bedoelingen iets uit liefde voor je kind. Alleen veroorzaakt het helaas soms ruzie. Maar dat is geen reden om die vrouwen als onmensen neer te zetten.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Thunder za 21 jan 2012 - 7:33

Ik moet zeggen dat ik de kersteend in sinaasappelsaus erg goed gevonden vind. :P

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:37

Het is heel simpel hier, als ik geen goed gevoel heb of geen zin dat er een bepaald iemand op mijn kind past, dan gebeurd het niet. Kan mijn vriend hoog of laag springen, maar dan gebeurd het gewoon NIET. Omgekeerd geldt hetzelfde, als mijn vriend onze dochter ergens niet wilt brengen, en ik wel, dan gebeurd het NIET. Ik wil zowel voor ons, als voor ons kind het beste.

En Charlie, als jij idd 2 (! En geloof me, wij hebben een 2ling op het kdv, dat is héél pittig) baby's daar niet wilt brengen, moet je dat gewoon niet doen. Dan heeft jouw vriend jouw mening te respecteren, en andersom ook. Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen, maar dan neem je (na jouw verhalen) wel een risico.

Dit is mede ook de reden dat L. mijn volledige werktijd naar het kdv gaat, dan ontstaat er ook geen gedoe. Als je gewoon laat weten dat de opvang al geregeld is, maar je best eens SAMEN wat wil gaan doen tzt, moeten zij dat maar accepteren, denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 7:41

RYW schreef:
studiebol schreef:

En voor de mensen die het erg vind hoe er over schoonouders gepraat word. Sommige schoonouders zijn echt heel erg dat ligt niet ook altijd aan de schoondochters. Ik denk dat je dat pas echt snapt of begrijpt als je dat zelf mee maakt.



Nou, weet je, studiebol... ik heb een ex-schoonmoeder from hell. Kort samengevat: ze heeft mijn ex mishandeld en vernederd, ons kind zonder te overleggen naar de kapper gebracht, gedreigd de kinderen van me af te pakken na de scheiding, gezegd dat mijn familie en ik niet 'haar soort mensen' zijn (gelukkig niet!!!), geprobeerd mij op te lichten voor 80.000 euro tijdens de scheiding, tegen mijn zoons gezegd dat ik een slechte moeder en een h**r ben, vervolgens onaangekondigd en onuitgenodigd in mijn huis binnen staan, mijn oudste zoon zonder overleg naar een bijbelkamp gebracht en geweigerd de kinderen terug te geven toen mijn ex en ik dat eisten. We kregen ze pas terug toen we dreigden met de politie. Mijn ex heeft mede daardoor het contact met haar verbroken en nu valt ze mij lastig om de kinderen te zien.

Dus ja, ik denk dat ik behoorlijk wat op dat gebied heb meegemaakt en het dus dondersgoed snap.

Misschien juist daarom dat ik denk: zo erg is het allemaal niet als een schoonmoeder het een keer anders wil dan jij. Nogmaals, meestal komt het voort uit liefde voor je kindje. Tuurlijk kan het wel eens irritant zijn, maar jeetje... in het overgrote deel van de gevallen zijn het geen misdaden die die vrouwen plegen, maar doen ze met de beste bedoelingen iets uit liefde voor je kind. Alleen veroorzaakt het helaas soms ruzie. Maar dat is geen reden om die vrouwen als onmensen neer te zetten.

Ik weet wat jouw schoonmoeder doet dat heb ik gelezen in verschillende topics.
Ik heb ook een schoonmoeder from hell, en elke keer als ik denk dat het niet erger kan overtreft ze zich zelf toch weer.

Tuurlijk heb je ook mensen die het anders willen dan jij het wilt of zou doen dat is ook vervelend maar niet onoverkomelijk.
Maar ik vind dat er soms nog al gauw word gezegd dat schoondochters niet zo moeilijk moeten doen....... Terwijl het soms in mijn ogen dan best logisch is wat de schoondochter zegt.

Ach misschien "hap" ik wel te snel op dit onderwerp omdat het bij mij heel gevoelig ligt. Ik zou graag een normaal contact willen heb me daar ook voor 100% voor ingezet. Maar ik ben er mee gestopt. En probeer me er niks van aan te trekken maar dat lukt me eigenlijk voor geen meter.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:42

Antibes schreef:
Charlie schreef:Mijn schoonmoeder wilde eens voor kerst eend in sinaasappelsaus maken.

Had ze een eend geplukt en uitgehold en volgegoten met jus d'orange.

Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.

Ik vind het iets ontzettend triests hebben.. Sad

Ik vind het ook triest, snap ook best dat je daar je kinderen niet aan toevertrouwt en dan nog niet eens omdat je denkt dat ze bewust kwaad in de zin hebben, maar misschien juist omdat ze door onwetendheid misschien dingen doen die jullie niet zien zitten of die niet goed zijn voor de kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TGR za 21 jan 2012 - 7:45

Dijn82 schreef:
Antibes schreef:
Charlie schreef:Mijn schoonmoeder wilde eens voor kerst eend in sinaasappelsaus maken.

Had ze een eend geplukt en uitgehold en volgegoten met jus d'orange.

Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.

Ik vind het iets ontzettend triests hebben.. Sad

Ik vind het ook triest, snap ook best dat je daar je kinderen niet aan toevertrouwt en dan nog niet eens omdat je denkt dat ze bewust kwaad in de zin hebben, maar misschien juist omdat ze door onwetendheid misschien dingen doen die jullie niet zien zitten of die niet goed zijn voor de kinderen.

Eens. Of ze het nu expres doen of niet, het voelt niet goed.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 7:51

studiebol schreef:

Ik weet wat jouw schoonmoeder doet dat heb ik gelezen in verschillende topics.
Ik heb ook een schoonmoeder from hell, en elke keer als ik denk dat het niet erger kan overtreft ze zich zelf toch weer.

Tuurlijk heb je ook mensen die het anders willen dan jij het wilt of zou doen dat is ook vervelend maar niet onoverkomelijk.
Maar ik vind dat er soms nog al gauw word gezegd dat schoondochters niet zo moeilijk moeten doen....... Terwijl het soms in mijn ogen dan best logisch is wat de schoondochter zegt.

Ach misschien "hap" ik wel te snel op dit onderwerp omdat het bij mij heel gevoelig ligt. Ik zou graag een normaal contact willen heb me daar ook voor 100% voor ingezet. Maar ik ben er mee gestopt. En probeer me er niks van aan te trekken maar dat lukt me eigenlijk voor geen meter.

Daarom zetten die mensen er ook bij dat er natuurlijk uitzonderingen zijn en dat er echt schoonmoeders from hell zijn. De mensen die zeggen dat schoondochters niet zo moeten zeuren (tenminste, ik dan) hebben het over het overgrote gedeelte waarbij het maar milde vergrijpjes zijn die de schoonmoeders plegen.

Het is altijd een combinatie van factoren, acties van beide partijen en het niet kunnen verdragen daarvan, en bij de ene situatie ligt de schuld meer bij schoonmoeder en bij de andere situatie ligt de schuld meer bij schoondochter. Zoals bij elk conflict eigenlijk. Maar dan maar te zeggen dat schoondochters niet voor niets zo reageren, is in feite net zo kortzichtig als zeggen dat het altijd maar aan de schoondochter ligt.

Ik vind trouwens de verreweg overheersende tendens op het forum dat de schoonmoeders die besproken worden stom gevonden worden en de schoondochters het bij het juiste eind hebben. Ik zie niet vaak dat er mensen, zoals in Pussycat's topic, de schoonmoeder gelijk geven. Meestal is het andersom. Daarom verbaast jouw reactie me wel. Dat het gevoelig ligt omdat jij in zo'n rotsituatie zit snap ik wel, maar aan de andere kant gaan die opmerkingen niet over jou, want in jouw situatie zijn er wel extremere dingen aan de hand, dus moet je ze ook niet persoonlijk opvatten.

Charlie: ik kan me enorm goed voorstellen dat je je kindjes daar niet op je gemak zou achterlaten, en dat moet je dan ook niet doen puur en alleen om beleefd te zijn, Maar je man en jij zijn het er wel over eens, toch? Als hij zegt dat jullie dat later wel met ze bespreken, dan moet hij dat dan maar doen. Als ik jou was zou ik het proberen los te laten smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:03

Parel schreef:Het is heel simpel hier, als ik geen goed gevoel heb of geen zin dat er een bepaald iemand op mijn kind past, dan gebeurd het niet. Kan mijn vriend hoog of laag springen, maar dan gebeurd het gewoon NIET. Omgekeerd geldt hetzelfde, als mijn vriend onze dochter ergens niet wilt brengen, en ik wel, dan gebeurd het NIET. Ik wil zowel voor ons, als voor ons kind het beste.

En Charlie, als jij idd 2 (! En geloof me, wij hebben een 2ling op het kdv, dat is héél pittig) baby's daar niet wilt brengen, moet je dat gewoon niet doen. Dan heeft jouw vriend jouw mening te respecteren, en andersom ook. Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen, maar dan neem je (na jouw verhalen) wel een risico.

Dit is mede ook de reden dat L. mijn volledige werktijd naar het kdv gaat, dan ontstaat er ook geen gedoe. Als je gewoon laat weten dat de opvang al geregeld is, maar je best eens SAMEN wat wil gaan doen tzt, moeten zij dat maar accepteren, denk ik.

Ik mag jou wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Mamsie za 21 jan 2012 - 9:28

Parel schreef:Het is heel simpel hier, als ik geen goed gevoel heb of geen zin dat er een bepaald iemand op mijn kind past, dan gebeurd het niet. Kan mijn vriend hoog of laag springen, maar dan gebeurd het gewoon NIET. Omgekeerd geldt hetzelfde, als mijn vriend onze dochter ergens niet wilt brengen, en ik wel, dan gebeurd het NIET. Ik wil zowel voor ons, als voor ons kind het beste.

En Charlie, als jij idd 2 (! En geloof me, wij hebben een 2ling op het kdv, dat is héél pittig) baby's daar niet wilt brengen, moet je dat gewoon niet doen. Dan heeft jouw vriend jouw mening te respecteren, en andersom ook. Neemt niet weg dat je het altijd kan proberen, maar dan neem je (na jouw verhalen) wel een risico.

Dit is mede ook de reden dat L. mijn volledige werktijd naar het kdv gaat, dan ontstaat er ook geen gedoe. Als je gewoon laat weten dat de opvang al geregeld is, maar je best eens SAMEN wat wil gaan doen tzt, moeten zij dat maar accepteren, denk ik.

Hier gaat dat ook zo. T zijn onze kinderen en wij bepalen. Gelukkig liggen wij altijd op 1 lijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:37

Precies! Ze is ONS kind.
Wij zitten gelukkig ook grotendeels op 1 lijn, en zoniet dan valt er over te praten.
Neemt niet weg dat ik als we niet op 1 lijn, soms wel echt even mijn eigen grenzen over moet, maar kan hem moeilijk iets weigeren. Voor mij hoeft mijn schoonmoeder ook niet op te passen, maar als hij wil dat ze daar een keer naartoe gaat (want echt, het is geen slecht mens, ze bedoeld het allemaal goed en doet het ook allemaal prima, alleen héél anders dan dat wij haar opvoeden) dan moet ik dat maar gewoon slikken. Mijn relatie en gezin is me veel meer waard dan een ruzietje over zoiets stoms.

Neemt niet weg dat als we beiden hetzelfde denken over iemand, bijv. iemand die we niet vertrouwen met ons kind in welke mate dan ook, ze er nooit maar dan ook echt NOOIT alleen naartoe gaat. Dan ben ik echt een tijger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Flower_L za 21 jan 2012 - 9:39

Helemaal eens met parel!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  PapillonRose za 21 jan 2012 - 9:52

Flower_L schreef:Helemaal eens met parel!
+1

Lastige situatie hoor Charlie hug In elk geval niets tegen je zin in doen als het om zoiets belangrijks gaat. En eens een keer wat voor een ander doen mag best, maar ik vind een vaste oppasdag bij iemand die je niet vertrouwt met kinderen veel verder gaan dan dat. Succes ermee in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 1:42

Smikkell schreef:Charlie, elk gastouderbureau zou hun huis en misschien de mensen als persoon afwijzen om te werken als gastouder, als ik het verhaal zo lees. Waarom zou jij dat als moeder niet mogen? Je bent geschikt of je bent niet geschikt.
Ik heb het topic verder nog niet geleden, dus weet niet hoe je vriend hier in staat. Ziet hij het ook zoals jij het ziet?

Ik neem aan dat ze hun huis en manier van leven in een paar maanden niet veranderd krijgen, net als de onhandigheid. Is het mogelijk om ze uit te leggen om welke punten je het niet ziet zitten? Gewoon benoemen waar je tegen aan loopt? Jouw ouders hebben het beter geregeld en zijn wel in staan om voor de kindjes te zorgen, dat is makkelijk uit te leggen.

Zelf zou ik er niet voor kiezen om mijn kinderen bij ze achter te laten en wandelen kan ook zonder dat je oppast, net als langskomen bij jullie in huis om de kindjes te zien.

Niemand laat zijn kinderen achter in een vies en gevaarlijk huis, lijk me! Daar ben jij echt niet vreemd in.
Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Muurvlindertje zo 22 jan 2012 - 10:39

Charlie schreef:Mijn schoonmoeder wilde eens voor kerst eend in sinaasappelsaus maken.

Had ze een eend geplukt en uitgehold en volgegoten met jus d'orange.

Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.


:affraid: lol!

HAHAHAHAHAHAHAHA, ik ging hier helemaal stuk om!!!! Zie het al voor me, zo'n mens met een rood hoofd die veren eruit trekken, die eend ontleden en een pak jus d'orange erin leeggieten!!!!!!!!!!!!


Ontopic: ik wil het niet eens over mijn situatie hebben. laughcry
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 3 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum