Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Over (schoon)ouders gesproken...

+13
TGR
Thunder
Roodkapje
Antibes
studiebol
frolic
RYW
Muis
Annie24
Jezzie
Susan
TukTuk
Minx
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 1:11

RYW schreef:Ik hoop echt dat mijn latere schoondochters (ik ga er even van uit dat ik die krijg) en ik samen en eerlijk dingen als oppassen en veiligheid kunnen bespreken, als ik zelf schoonmoeder ben smile ik hoop echt dat ik een zodanige band met hen kan opbouwen en met mijn zoons kan onderhouden dat in de toekomst dit soort topics over mij niet nodig zullen zijn Wink

Ik vind dat je (Annie) over dat weekendje weg wel hard oordeelt, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk denkt jouw schoonmoeder daarmee: zij blij want ze hebben een weekendje weg, ik blij want ik heb wat quality time met mijn kleinkind, iedereen blij, win-win. Dat je natuurlijk zelf bepaalt of je gaat, prima, maar het klinkt nu alsof ze zich daarmee echt vreselijk heeft gedragen dat ze jullie een weekendje weg wilde 'aandoen' om bij haar kleinkind te zijn. Ik ben ook wel eens door mijn moeder naar de bioscoop gestuurd zodat ze op mijn jongens kon passen. Ik was er vooral dankbaar voor, en blij dat ze zo betrokken is bij de jongens.

+1!

Uiteraard moet iedereen doen en laten wat hij wilt, maar krijg hier soms het idee dat mensen iets téveel op hun strepen staan en gewoon lastige situaties creëren.. Wees blij dat je ouders/schoonouders graag willen oppassen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 1:19

Ik kan me best voorstellen dat Charlie het moeilijk vindt om te zeggen tegen haar schoonmoeder, en eerlijk gezegd zou ik dan in haar geval dus ook manlief erop afsturen onder het motto 'jouw ouders, dus jij mag het gesprek aan'. Niet zozeer om er makkelijk vanaf te zijn, maar wel omdat hij die mensen langer en beter kent, en het waarschijnlijk dus handiger kan inkleden.

Ook schoonmoeders die zich opdringen zijn er zat (praat me er niet van), en ik snap ook prima dat je soms gewoon niet wil wat zij willen. Maar dan is 'nee' ook gewoon een antwoord, zonder jezelf ervan te overtuigen wat een enorme rotstreek het is dat die mensen zich zó vreselijk opdringen en hoe naar ze wel niet zijn. Over het algemeen zijn dit soort voorstellen ontstaan uit liefde voor JOUW kind, en misschien besluit je het niet te doen, maar het is geen staatsgreep of poging je te destabiliseren als ouder, het is gewoon een oma die tijd met haar kleinkind wil doorbrengen.

In de meeste gevallen dan he, er zijn ook horrorschoonouders, natuurlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  frolic za 21 jan 2012 - 1:26

Mijn schoonouders willen ook vaak oppassen maar heb mijn kinderen daar nooit naartoe gebracht puur omdat het niet verantwoord is en we echt lijn recht tegenover elkaar staan qua opvoeding en uh zo'n beetje alles , doe daar verder niet moeilijk over zeg gewoon nee..

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:35

Charlie schreef:maar is het heel erg raar als ik erbij wil blijven of is dit overdreven beschermingsdrang?

Nee, mijn ouders hebben me nooit alleen gelaten met de ouders van mijn vader en daar ben ik erg blij om! Ze hadden er heel goede redenen voor om dat niet te doen en ze hebben toen ik vier was ook het contact verbroken met die mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 4:54

mijn ouders gaan wel oppassen maar mijn schoonouders niet omdat:
Ze roken in huis overal staan asbakken en elke ruimte ziet blauw van de rook.
Ze komen ook niet hier in huis want dan gaat ze overal aan zitten, alles bekijken en rond snuffelen en dingen anders neer zetten want volgens haar heb ik mijn spullen niet goed staan.
Ze gaat tegen mijn kinderen negatief praten over mij.

Dit zijn voor mij de drie belangrijkste punten, ik kan er nog wel meer opnoemen.
Als jij en je man het eens zijn dat ze niet gaan oppassen moet je dat gewoon nu al zeggen daar heb je denken het meeste aan. Tuurlijk kunnen ze een keer gaan wandelen met ze maar consequent een dag oppassen dat willen jullie niet.

En voor de mensen die het erg vind hoe er over schoonouders gepraat word. Sommige schoonouders zijn echt heel erg dat ligt niet ook altijd aan de schoondochters. Ik denk dat je dat pas echt snapt of begrijpt als je dat zelf mee maakt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 5:30

Heb je het al besproken met je man Charlie? Wat vindt hij er van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 5:44

Powerbabe schreef:Heb je het al besproken met je man Charlie? Wat vindt hij er van?

Ja da's een beetje het probleem...hij word vaak door ze teleurgesteld, dan kan ik hem weer oppeppen maar hij blijft hoop houden dat het ooit beter wordt. Hij vind dat ik me nu nog niet druk moet maken over dit soort zaken, zien we wel als ze er zijn zegt ie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 5:59

Charlie, elk gastouderbureau zou hun huis en misschien de mensen als persoon afwijzen om te werken als gastouder, als ik het verhaal zo lees. Waarom zou jij dat als moeder niet mogen? Je bent geschikt of je bent niet geschikt.
Ik heb het topic verder nog niet geleden, dus weet niet hoe je vriend hier in staat. Ziet hij het ook zoals jij het ziet?

Ik neem aan dat ze hun huis en manier van leven in een paar maanden niet veranderd krijgen, net als de onhandigheid. Is het mogelijk om ze uit te leggen om welke punten je het niet ziet zitten? Gewoon benoemen waar je tegen aan loopt? Jouw ouders hebben het beter geregeld en zijn wel in staan om voor de kindjes te zorgen, dat is makkelijk uit te leggen.

Zelf zou ik er niet voor kiezen om mijn kinderen bij ze achter te laten en wandelen kan ook zonder dat je oppast, net als langskomen bij jullie in huis om de kindjes te zien.

Niemand laat zijn kinderen achter in een vies en gevaarlijk huis, lijk me! Daar ben jij echt niet vreemd in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:02

Annie24 schreef:
Mijn ouders hebben 1x op Y. gepast, maar dat was pure noodzaak omdat ik examen moest doen en mijn vriend er niet was. Mijn sm kon trouwens niet, want die moest ook werken. [b]Verder is hij nog nooit bij iemand geweest omdat er opgepast moest worden.[b]
Misschien is dat wel de reden dat ze jullie een weekendje weg willen sturen. Zodat ze hun kleinkind een keer kunnen zien zonder de papa of mama.

Ik vind je in je posts ook heel ondankbaar overkomen. Dat komt mede door je smiley's moet ik zeggen.

@algemeen:
Verder heb ik ook diezelfde 'angst' als RYW. Mijn tenen krullen hier regelmatig op dit forum bij schoonouders' topics. Ik hoop zelf nooit een dergelijke schoondochter te krijgen eerlijk gezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 6:17

Lieskuh ik vind dat jij nu doet overkomen dat het altijd aan de schoondochters ligt. Dat is natuurlijk onzin.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:20

Dat staat anders nergens hoor! Ik gebruik het woord regelmatig omdat ik het hier vrij regelmatig lees. En natuurlijk is het niet áltijd schoondochters fout. Je zult best heksen van schoonmoeders hebben.


Laatst aangepast door Lieskuh op za 21 jan 2012 - 6:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 6:23

Jij zegt dat je hoopt niet zo'n schoondochter te krijgen.
Ik denk niet dat een schoondochter zonder reden zulk gedrag vertoont.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 6:27

studiebol schreef:Jij zegt dat je hoopt niet zo'n schoondochter te krijgen.
Ik denk niet dat een schoondochter zonder reden zulk gedrag vertoont.

Waarom zou een schoondochter het niet zonder reden doen, maar een schoonmoeder wel?

Ik vind Lieskuh juist erg relativerend overkomen door te zeggen dat het waarschijnlijk vaak door beiden komt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:28

studiebol schreef:Jij zegt dat je hoopt niet zo'n schoondochter te krijgen.
Ik denk niet dat een schoondochter zonder reden zulk gedrag vertoont.
Die opmerking was in het algemeen, dat staat er ook. Dat heeft dus niets te maken met de TO. Dat leek mij duidelijk door er @algemeen voor te zetten. Is dat niet het geval dan is het dat nu wel neem ik aan.

Er komen hier af en toe topics voorbij waar mijn tenen van gaan krullen en waar ik niet uit kan halen dát schoonmoeder een heks is. Maar dat schoondochter het óf (in mijn ogen, puur op het topic gebasserd) verkeerd oppakt óf in mijn ogen overdrijft en van een mug een olifant maakt. Zo zijn er ook meiden die moeite hebben met het 'afgeven' van hun kinderen aan schoonmoeders, maar bij eigen moeder is het geen probleem. Eigen moeder mag wél oppassen, schoonmoeder niet. En dan komen sommigen in mijn ogen met argumenten die in mijn ogen overdreven zijn óf waarover gepraat kan worden. Ik hoop gewoon niet dat ik in de toekomst zo'n schoondochter zal krijgen. Dat is alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 6:31

Toen ik reageerde stond alleen haar eerste zin er maar. Had later pas gezien dat ze het had aangevuld.

Ui eigen ervaring kan ik vertellen dat sommige schoonouders je al niet mogen voor ze je ooit gezien hebben.

Het kan ook absoluut aan allebei liggen. Maar ik lees hier ook wel eens dat schoondochters zich niet zo moeten aanstellen en dat vind ik in sommige verhalen echt niet terecht.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:33

Ik zou helaas zelf ook zien dat mijn schoonouders anders waren, had zelf ook liever een aardige en warme band met de ouders van mijn man gehad en kan me er ook best verdrietig om voelen dus het ligt echt niet puur aan mij als schoondochter, dat durf ik met zekerheid te zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  studiebol za 21 jan 2012 - 6:34

Lieskuh ik had we door dat het niet voor to was maar in het algemeen.

Maar ik vond je zin gewoon overkomen als dat het altijd aan de schoondochters ligt.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:35

Oh dat had ik ook even niet in de gaten idd...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Roodkapje za 21 jan 2012 - 6:53

AngelNyn schreef:
Zelda schreef:
Annie24 schreef:Nu nog zegt ze regelmatig dat ze wel eens op wil passen en voor kerst wilde ze ons zelfs een weekendje weg geven zodat Y. bij haar kon logeren :shock: Nou, bedankt, maar we bepalen zelf wel wanneer we willen dat Y. bij haar gaat slapen en wanneer niet. Voorlopig dus nog niet en daar moet ze het maar mee doen. Ze kan hoog en laag springen, maar Y. is ons kindje Twisted Evil

Ik vind het eigenlijk wel lief van je schoonmoeder dat ze dat wilde regelen voor jullie. Je doet net of het zo verschrikkelijk is dat zij op jullie kindje wil passen en jullie daarom een weekendje weg wilde geven.

+1.. Schrik soms hier echt hoe sommige meiden over hun schoonouders praten!
Waarschijnlijk als je eigen ouders het hadden voorgesteld, was het het geweldigste idee van de wereld..




Helaas bestaan er schoonouders from hell... 2 voorbeelden :

Ik was zwanger van nr 1. Mijn schoonmoede zei dat ze geen oma wilde worden dus had ze een afspraak gemaakt bij de abortuskliniek voor me.

en 2:

Mijn oudste was 10 weken toen ze een nachtje ging logeren. Wij voor het eerst een avondje weg met z'n tweetjes weer na de bevalling. De volgende ochtend om 10 uur haalde we haar op. Ze had veel gehuild zei mn schoonmoeder... toen ik de spulletjes in de luiertas ging doen zag ik dat ze geen 1 flesje had gehad! Alle voeding zat er nog in, flesje helemaal schoon. Niets aangeraakt... niet in haar hoofd opgekomen dat ons kindje misschien huilde van de honger...

Ik ben zo kwaad geworden dat ik heb geroepen dat ze pas weer mocht oppassen als ze kon zeggen dat ze honger had. M. praatte heel laat dus pas met 3.5 jaar mocht ze weer een keer bij oma logeren. Mijn ouders pastte wel gewoon op, maar als mijn eigen moeder dit had gedaan had ik ook zeker haar voorlopig niet daar gelaten.. ik vond het echt een kwalijke zaak.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:56

Ow, er zijn ook zeker schoonmoeders from hell. Ook hier heb ik wel eens verhalen gelezen waarbij het er echt vanaf droop dat schoonmams voor geen meter spoorde. Die heb je zeer zeker ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 6:59

Mijn schoonmoeder wilde eens voor kerst eend in sinaasappelsaus maken.

Had ze een eend geplukt en uitgehold en volgegoten met jus d'orange.

Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 7:11

Charlie schreef:Mijn schoonmoeder wilde eens voor kerst eend in sinaasappelsaus maken.

Had ze een eend geplukt en uitgehold en volgegoten met jus d'orange.

Zo iemand kan je toch niet serieus nemen.

Ik vind het iets ontzettend triests hebben.. Sad
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:13

Dat is het ook, maar het is toch ook begrijpelijk dat ik bij zo iemand niet met een goed gevoel twee (!) baby's achterlaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Antibes za 21 jan 2012 - 7:16

Charlie schreef:Dat is het ook, maar het is toch ook begrijpelijk dat ik bij zo iemand niet met een goed gevoel twee (!) baby's achterlaat?

Heel begrijpelijk!

Don't get me wrong. Die andere posts waren meer reactie op sommige topics die je hier langs ziet komen waarin schoondochters vinden dat alles op hun manier en volgens hun principes moet. Zeer zeker niet op jouw situatie. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 7:20

Nee, ik begrijp je.

Het is gewoon die achteloosheid en desinteresse bij mijn schoonouders die me stoort. Ze zijn nooit eens blij voor ons, kraken alles af waar we zelf keihard voor werken, doen alsof alles ons in de schoot geworpen wordt.

Ik ploeter weekend na weekend in ons klus-huis, mijn ouders helpen veel, zij nooit en als ze eens komen kijken vragen ze spottend of mijn nageltjes niet gebroken zijn...en dat we in een poppenhuisje wonen (?) (moet je zien hoe zij zelf wonen in hun troep)...terwijl ik echt geen poppetje van suiker ben en flink aanpak en keihard voor mijn carriere ga.

Verder leven ze op junkfood, als ze bij ons zijn vraagt mijn schoonvader na 10 min. half kwijlend of we geen zin hebben ze te trakteren op een frietje speciaal :S...

En als we eens wat nieuws hebben waarvoor we hebben gespaard (nogmaals we werken beiden keihard!) is het van "achja jullie bollebozen, die geleerde mensen krijgen alles in de schoot geworpen". Terwijl ze zelf te lui zijn van hun dikke reet af te komen en niks voor een ander overhebben.

En dat claimt dan opeens mijn kinderen! Bah.

Maar dit wordt nu even een te algemeen klaagtopic.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Over (schoon)ouders gesproken... - Pagina 2 Empty Re: Over (schoon)ouders gesproken...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum