Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huishouden...

+26
Flower_L
PapillonRose
Pien
L!ND@
Fiebje
studiebol
Floor
Flip Fluitketel
Lindsya
Novalee
Annie24
woezel
Vancity_girl
chocolate
Bolleke
frolic
Fearie
bolus26
Blue flower
Niene
blondje1313
*Lookie*
Star007
Liadan
Linda
joyce0606
30 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 3 Empty Re: huishouden...

Bericht  L!ND@ wo 11 jan 2012 - 6:32

Fiebje schreef:Nou euhhh gewoon niet............

Hier doen we alles op de 'franse' slag voor het oog is het opgeruimd maar doe niet de deur van de logeerkamer open (lees daar wordt alles ingegooid zoals de kerstspullen)
Herkenbaar!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pien wo 11 jan 2012 - 6:50

Hier is het huis eigenlijk altijd wel schoon en aan kant... We stofzuigen 3keer per week.

Daarnaast maak ik op maandag en donderdag 2 uur schoon en mijn man op zaterdag 2 uur.
Alle was spaar ik op tot zondag en dan draai ik alles achter elkaar door en vouw het op maandag op. Ben dan meestal 1 uurtje bezig met alles opvouwen/ opruimen/ strijken. Het andere uur besteed ik aan schoonmaken. Na het eten koken maken we de keuken gelijk goed schoon, iedere dag pak ik iets mee zodat ik die verder niet ook nog moet doen.

Ben ik dan nu een slechte moeder? Question

edit: daarnaast is onze kleine meid natuurlijk nog een baby die gewoon in de box speelt en geen losslingerend speelgoed heeft. wat wel een beetje rommel geeft is de kinderwagen/ wippertje/ maxi cosi/ luiertas. Maar, die past gelukkig in ons halletje dus stoppen we zoveel mogelijk weg!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  chocolate wo 11 jan 2012 - 6:58

L!ND@ schreef:

Hier doen we alles op de 'franse' slag voor het oog is het opgeruimd maar doe niet de deur van de logeerkamer open (lees daar wordt alles ingegooid zoals de kerstspullen)
Herkenbaar!

Hier ook Laughing
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:00

toen ik nog geen 4 dagen werkte, lukte het huishouden altijd prima, de was had ik altijd bij, vloer was altijd schoon, afwas altijd aan kant enz. Nu ik 4 dagen werk heb ik er beduidend meer moeite mee. Er staan twee wasmanden met nog weg te werken was, er staat standaard afwas op het aanrecht, ik stofzuig veel te weinig en er slingert altijd speelgoed rond.

Ik ben nu al blij als het er in ieder geval netjes uit ziet. Geen speelgoed op de grond als dochter in bed ligt, afwas in de vaatwasser en de was in ieder geval in de strijkkamer Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:42

Het kan bij ons wel netjes zijn, maar ik vind dat ook wel heel belangrijk met 4katten en 1hond...dus ik stofzuig elke dag + dweil om de dag...en afstoffen doe ik met een swiffertje dat is zo gebeurd...maar de dingen doe echt gesopt moeten worden zoals wc doe ik echt maar 1x in de week...vind het wel goed

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 11 jan 2012 - 8:21

Herkenbaar hoor! Naast de zorg voor A. ook werken, studeren, stage en dan nog het huishouden. Ik heb er vooral sinds de zomervakantie meer moeite mee, sinds toen heb ik het een stuk drukker dan ervoor. Ik probeer het wel zo goed mogelijk bij te houden, maar het lukt niet altijd. En dat heb ik inmiddels geaccepteerd, maak me er ook niet druk meer om.

Niet dat het vies is of een enorme puinhoop, maar het kan rommelig zijn en ik stofzuig niet elke dag. Ook staat er weleens was die nog moet worden opgeruimd. Allemaal van dat soort dingetjes.. Ik heb het liever ook allemaal keurig netjes, maar andere dingen hebben nu prioriteit. Dus ik doe het zo goed als ik kan, en wat niet lukt komt later. En zo werkt het tot dusver goed.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Fearie wo 11 jan 2012 - 8:24

Hier ook !

Zit nu met de laptop op de bank, maar moet eigenlijk nog wel stofzuigen, de keuken doen etc. Maar morgen een vrije dag, dus dan gaan we er even tegenaan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:24

Pien schreef:Hier is het huis eigenlijk altijd wel schoon en aan kant... We stofzuigen 3keer per week.

Daarnaast maak ik op maandag en donderdag 2 uur schoon en mijn man op zaterdag 2 uur.
Alle was spaar ik op tot zondag en dan draai ik alles achter elkaar door en vouw het op maandag op. Ben dan meestal 1 uurtje bezig met alles opvouwen/ opruimen/ strijken. Het andere uur besteed ik aan schoonmaken. Na het eten koken maken we de keuken gelijk goed schoon, iedere dag pak ik iets mee zodat ik die verder niet ook nog moet doen.

Ben ik dan nu een slechte moeder? Question

edit: daarnaast is onze kleine meid natuurlijk nog een baby die gewoon in de box speelt en geen losslingerend speelgoed heeft. wat wel een beetje rommel geeft is de kinderwagen/ wippertje/ maxi cosi/ luiertas. Maar, die past gelukkig in ons halletje dus stoppen we zoveel mogelijk weg!

Wow, dat je dat redt met de was. Ik heb elke dag een trommel bonte en witte was.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:27

Haha, ik sta ook al te kijken. Ik was zeker elke dag.

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 11 jan 2012 - 8:35

Ik kan het ook nog redelijk opsparen tot in het weekend, meestal doe ik donderdag/zaterdag en zondag wassen. Kan niet meer als 2/3 wassen achter elkaar doen, daarna is mijn droogrek vol en kan ik het niet meer kwijt.
Denk dat ik in totaal op 4/5 wasjes per week zit.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Flower_L wo 11 jan 2012 - 8:44

ik was vaak in weekend paar wasjes, en door de week 's avonds zet ik 1 avond paar wasjes aan. Ik spaar wel alles op, kleine hoeveelheden vind ik maar niets.

Het is hier vaak redelijk aan kant. Vanavond ga ik nog even dweilen, keuken opruimen en morgen de bovenverdieping even zoefzoef schoonmaken. Van weekend de badkamer al grondig gedaan, dat vind ik echt een rotklusje.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Liadan wo 11 jan 2012 - 8:48

Was opsparen gaat hier ook niet meer werken, toen alleen Yara er was spaarde ik het ook meestal op tot het weekend. Maar nu heb ik ongeveer 8 wassen in de week dus dat gaat niet meer lukken.

Er staan me nu ook weer 2 wasmanden aan te kijken om te vouwen, daar ga ik zo nog maar eens aan beginnen (denk ik:roll: ). Vandaag had ik de badkamer moeten poetsen maar ik ben weggeweest dus dat heeft zich weer opgestapeld tot morgen....

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:51

Ik was ook 1 of 2 wassen per dag, als ik 1 dag oversla gaat het al mis.
Ik stofzuig elke dag of tussen de middag als de 2 kleintjes in bed liggen en anders 's avonds als ze liggen, dweilen doe ik om de dag, dan doe ik ook elke dag de wc. En de andere dingen doe ik tussendoor.

Gast
Gast

Bericht  Aggi wo 11 jan 2012 - 8:54

Gaat allemaal prima, ik werk 3 dagen in de week, doe 1 dag in de week de boodschappen, en het huishouden heb ik prima op orde, heb een soort schema, stofzuig ook elke dag, dweilen om de dag... nee het is hier niet veranderd sinds de komst van onze zoon. Het is nog allemaal prima te doen. Misschien ook omdat wij van netjes houden... geen idee...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 8:57

Maar ik moet zeggen dat ik het elke dag wel wat te doen wel fijn vind, want tijdens het opruimen / schoonmaken kan ik wel ff mn frustraties kwijt...tenzij mijn man weer iets finaal vies maakt kijk dan maar uit haha

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer wo 11 jan 2012 - 9:13

Sinds S. geen middagslaap meer doet is mijn huishouden ook een rommel. Meestal zet ik haar 1x in de week achter de tv als D.slaapt en dan ga ik even het huis door. Eerst beneden dan ga ik boven doen. Badkamer doe ik meestal als mijn man thuis is. De was is sinds D. Er is echt veranderd. Was nu elke dag bijna. Stofzuigen doe ik elke avond als ze op bed liggen en 2x dweil ik de boel.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Printje wo 11 jan 2012 - 9:14

Ik hou alles wel bij, ruim veel op tussendoor, zoonlief is dol op helpen dus huishouden doe ik vaak samen met hem hahahaha

Ik heb meestal een was of 4 hooguit per week.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Ayla wo 11 jan 2012 - 9:26

Wij hebben maar een klein huisje, dus telt niet helemaal mee, maar maandagochtend doe ik alles goed... Badkamer, slaapkamer en woonkamer, stoffen, stofzuigen en dweilen. Rest van de week probeer ik om de dag te dweilen, stofzuigen of vegen wel elke dag. Afwas houd ik (of wij) elke dag bij, wc doe ik sowiezo ook als ik dweil, maar probeer elke dag. Maar die kleine slaapt nog veel, dus ik heb ook genoeg tijd.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Lindsya wo 11 jan 2012 - 9:45

Jolicious schreef:
Lindsya schreef:Na de bevalling kon ik moeilijk op ritme komen met het huishouden. Maar na een tijdje had ik het goed op orde. Vooral als mijn zoontje sliep dan deed ik het huishouden, de was/strijk en eten koken.

Ja, maar jij bent ook thuisblijfmoeder toch? Dan kan ik me voorstellen dat je de tijd hebt om het enigzins aan kant te maken.

Ja dat wel maar toch duurde het even om mijn ritme terug te krijgen. Mijn ritme was totaal weg. Ik zorgde ook toen nog voor mijn moeder erbij en dat maakte het ook erg zwaar.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: