Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden

+7
Bacio
Elliot
Zonnetje
Rush
Charles
Susan
_Lana_
11 plaatsers

Ga naar beneden

Huishouden Empty Huishouden

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 7:47

Wie doet bij jullie het meeste van het huishouden?
En werken jullie allebei evenveel?
Als de een minder werkt dan de ander, doet diegene dan automatisch ook meer in het huishouden?

Ik ben even benieuwd ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 7:49

Momenteel mijn vriend. Hij werkt niet, ik 36 uur. Betekent niet dat ik helemaal niets doe, maar wel een stuk minder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Susan do 31 jan 2013 - 7:50

Ik, al doet hij in het weekend wel meer, ontbijt maken enzo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 7:52

Ik doe, vrijwel, alles. Mijn vriend werkt 40 uur, ik werk 24 uur. Op dagen dat hij vrij is, en ik werken (uitzonderingen) ruimt hij wel, op, zet hij een was, kookt en doet de vaatwasmachine etc. hoor, maar echt het schoonmaken doe ik. Balkon, ramen + vuilnis is zijn taak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Charles do 31 jan 2013 - 7:55

Nu ik thuis ben ik bijna alles behalve de garage opruimen, klussen, de vuilnis naar buiten doen, af en toe de was en soms de keuken poetsen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Rush do 31 jan 2013 - 8:24

Ik doe alles behalve de badkamer, de tuin, de ramen, het vuilnis en de kroeg. Als ik kook, ruimt hij af en andersom.
Ik werk 40 uren en mn vriend 50 of meer.

Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Zonnetje do 31 jan 2013 - 8:36

Ik doe het meeste in het huishouden, omdat ik minder werk dan mijn vriend. Ik werk 36 tot 40 uur per week, mijn vriend vaak wel tussen de 45 en 55 uur.

Ik doe altijd de was, boodschappen, ik kook bijna altijd, ruim de vaatwasser leeg en verschoon het beddegoed. Als mijn vriend een rustige week heeft, maakt hij de helft van het huis schoon en ik de andere helft. Als hij het druk heeft, maak ik alles schoon.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Elliot do 31 jan 2013 - 8:37

Ik doe eigenlijk bijna alles. Mijn vriend doet wel de kattenbak, en hij zet het vuilnis buiten. Boodschappen doen we samen. We werken allebei 40 uur. Ik werk maandag t/m vrijdag van half 9 tot 5, mijn vriend dinsdag tot en met zaterdag van half 10 tot 6. Mijn vriend heeft alleen een iets langere reistijd, dus we gaan tegelijk de deur uit 's morgens, en terwijl ik om zes uur meestal thuis aankom, is mijn vriend er pas rond kwart over 7, half 8. Tegen die tijd heb ik al eten gekookt, een wasje in de machine geknalt en zo nodig wat opgeruimd of de stofzuiger door de tent geslingerd.

Vanaf volgende week gaat mijn vriend op maandag de hele dag naar school, dus ik denk dat de kattenbak dan ook voor mijn rekening gaat komen.

Ik vind het niet erg om zoveel meer te doen, als hij gaat opruimen vind ik het toch nooit netjes genoeg, dus ik doe het liever zelf Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Bacio do 31 jan 2013 - 8:37

_Lana_ schreef:Wie doet bij jullie het meeste van het huishouden? beiden evenveel
En werken jullie allebei evenveel? ja
Als de een minder werkt dan de ander, doet diegene dan automatisch ook meer in het huishouden? nee

Ik ben even benieuwd ;-).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Ella do 31 jan 2013 - 8:46

Ik doe het meeste omdat ik ook minder werk. Maar mocht ik het druk hebben of ergens niet aan toe komen hoef ik het maar te vragen en hij doet het zo.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 8:48

Ik werk 24 en man werkt 30 uur per week. Hij is degene die meer in het huishouden doet. De grote klussen gaan hem veel gemakkelijker af. Hij kan heel goed en snel ramen zemen en ook de badkamer grondig reinigen gaat bij hem 3 keer zo snel dan wanneer ik dat doe.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 8:48

Elliot schreef:
Ik vind het niet erg om zoveel meer te doen, als hij gaat opruimen vind ik het toch nooit netjes genoeg, dus ik doe het liever zelf Wink

Haha, erg herkenbaar. Aan de ene kant kan ik enorm op hem mopperen dat hij eens moet helpen, aan de andere kant doe ik het liever zelf zodat ik weet dat het op mijn manier gebeurd Yes

Het is zelfs zo dat hij laatst iets zocht in de keuken, die ik net had opgeruimd en schoongemaakt, en hij mij moest vragen waar het eigenlijk lag. Dat vond de visite dan wel weer erg grappig laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 8:49

Ik werk nu parttime en ik vind het dus ook wel logisch dat ik meer in het huishouden doe.
Bovendien vind ik dat ik dat het beste doe Huishouden 2474380249.
Mijn man werkt 4x9 en is ook een dag vrij, dan stofzuigt en dweilt hij wel.

Vuilnis buiten zetten doet hij ook altijd.

Hij is gelukkig nooit te beroerd om iets te doen, maar ik verlang het niet echt van hem.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Paper Crown do 31 jan 2013 - 8:50

Ik. Maar mijn huishouden houdt in dat ik elke dag stofzuig, de keuken doe (aanrecht netjes en spoelbak schoon, vaatwasser ingeruimd) en de toiletten en doekje over de wastafel in de badkamer, de grote dingen doet onze schoonmaakster.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:10

Ik doe het meeste, mijn man werkt iets meer dan ik (36 vs 45). Gelukkig worden we ook flink geholpen door mijn schoonmoeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:40

Ik doe het meeste.
Ik werk 20u overdag, mijn man werkt 40u `s avonds.
Overdag zorgt hij voor de kindjes, haalt de vaatwasser leeg, stofzuigd en doet de boodschappen.
De rest doe ik. Niet alleen omdat ik daar meer tijd voor heb maar ook omdat ik een pietje precies ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Dennenappel do 31 jan 2013 - 9:51

Ik doe het meeste...

Het is de bedoeling dat hij 1x per week stofzuigt maar dit wordt altijd minder (smerig)! Hij kookt af en toe en de afwas doen wij meestal samen (ik doe hem net wat meer). Hij maakt wel altijd het doucheputje schoon, dat vind ik vies!
De rest van het huis doe ik.

Beide werken wij 32 uur en heb ik vanwege ziekte minder energie dan hem.. Er gaat dus iets mis bij ons..
Iemand tips?

Ik heb hetzelfde als Pippa. Als hij het doet, ben ik toch niet tevreden over hoe hij het doet. Hij vindt dingen ook veel minder snel vies dan mij, waardoor hij ook niet vindt dat het al gedaan moet worden.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 9:59

Hier doe ik ook het meeste, in het weekend wil hij nog wel eens stofzuigen of wassen en opvouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  _Lana_ do 31 jan 2013 - 10:05

Dennenappel: Dat is lastig!! Nou ja de tip die ik kan geven, is om een schema te maken. Dat heb ik hier ook. In jouw geval kun je het dan 'verdelen' onder jou en je vriend/man.
Zo heb je iedere dag een kleine taak en op die manier kan hij meehelpen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden Empty Re: Huishouden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum