Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden en kind; tips?

+11
xxjojootjexx
Fiebje
PapillonRose
Liadan
Printje
Coco
Floor
Tania
Linda
Teddyaapje
Aimee
15 plaatsers

Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Huishouden en kind; tips?

Bericht  Aimee vr 19 okt 2012 - 21:27

Ik weet dat dit onderwerp al heel vaak is langs gekomen, maar ik vraag het gewoon weer Wink
Stofzuigen en dweilen gaat niet meer zo makkelijk als Luuk wakker is, hij kruipt constant achter de stofzuiger aan en in de box vind hij niet meer zo'n succes. Nu doe ik het dus altijd als hij 's ochtends in bed ligt, maar dat vind ik eigenlijk ook altijd wel een lekker momentje voor mezelf (even douchen, ontbijten, laptoppen) dus wil dan ook niet de rest van het huishouden doen. Vaak doe ik 's avonds even een doekje over de w.c. of badkamer, maar klusjes zoals stofzuigen en dweilen boven blijven gewoon liggen (als hij slaapt wil ik dat niet doen omdat hij dan wakker word, en met hem erbij is dus geen succes).
Dus mijn vraag aan jullie, wanneer doen jullie:
Bedden verschonen?
Stofzuigen en dweilen boven?
Was vouwen en opruimen?
Badkamer goed schoonmaken?
Ramen lappen?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Teddyaapje vr 19 okt 2012 - 21:33

Badkamer en ramen neestal als T. slaapt of als we beide thuis zijn. De rest gaat als T. ergrns mee aant soelen is of ik doe hem op mn rug...kan hij meekijken, is bij me en loopt me niet in de weg.. ideaal!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Linda vr 19 okt 2012 - 21:34

Bedden verschonen doe ik gewoon overdag. Dochter rent dan een beetje rond in haar en onze kamer.
Stofzuigen en dweilen boven doet m'n man altijd in het weekend, dan zit ik met dochter beneden. Dweilen beneden doet hij als dochter en ik boven zijn of als we samen onder de douche staan of in bad zitten.
Was vouwen en opruimen doe ik waar dochter bij is. Was opvouwen doe ik op bed, dan zit zij even dora te kijken ofzo. Opruimen gaat gewoon tussendoor. 1 keer in de week ruimen we grondig op als dochter op bed ligt.
Badkamer goed schoonmaken doet man als dochter en ik 's ochtends nog op de slaapkamer zijn.
Ramen zemen doet de glazenwasser. Binnen doet man het, die kan dan vliegensvlug.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Tania vr 19 okt 2012 - 21:35

Was vouwen doe ik wel is beneden als ze wakker zijn maar vaak ook 'savonds. Stofzuigen, opruimen en afstoffen doe ik ook wel als ze beneden zijn dan moet M. even in de box (ook als ze het niet leuk vindt).
En de rest doe ik als ze bij de gastouder of bij mijn moeder zijn. Soms in het weekend als mijn man thuis is maar dat probeer ik zo min mogelijk te doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Floor vr 19 okt 2012 - 21:35

Bedden verschonen? Gewoon als hij boven aan het spelen is
Stofzuigen en dweilen boven? Dan is hij ook boven aan het spelen of ik wacht tot het weekend en dan blijft mijn man beneden met hem.
Was vouwen en opruimen? Gewoon als hij bij mij aan het spelen is.
Badkamer goed schoonmaken? Daar heb ik een schoonmaakster voor (de wc's doe ik wel tussendoor extra nog)
Ramen lappen? Buiten hebben we een glazenwasser, binnen doe ik vaak even snel af maar we hebben ramen tot de grond dus binnen een paar minuten zit het weer onder de handjes, kwijlkusjes en vegen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Aimee vr 19 okt 2012 - 21:36

Linda schreef:Bedden verschonen doe ik gewoon overdag. Dochter rent dan een beetje rond in haar en onze kamer.
Stofzuigen en dweilen boven doet m'n man altijd in het weekend, dan zit ik met dochter beneden. Dweilen beneden doet hij als dochter en ik boven zijn of als we samen onder de douche staan of in bad zitten.
Was vouwen en opruimen doe ik waar dochter bij is. Was opvouwen doe ik op bed, dan zit zij even dora te kijken ofzo. Opruimen gaat gewoon tussendoor. 1 keer in de week ruimen we grondig op als dochter op bed ligt.
Badkamer goed schoonmaken doet man als dochter en ik 's ochtends nog op de slaapkamer zijn.
Ramen zemen doet de glazenwasser. Binnen doet man het, die kan dan vliegensvlug.

Zie je, ik moet gewoon mijn vriend aan het werk zetten! Wink
Wij werken vaak om elkaar heen (beide onregelmatig, zo min mogelijk oppas), maar dat zorgt er wel voor dat niet de één even kan opletten en de ander wat kan doen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Linda vr 19 okt 2012 - 21:38

Ja, mijn man doet altijd de grote klussen in huis. Hij kan dat veel beter en veel sneller.
Als je samen weinig tegelijkertijd thuis bent dan is het wel wat lastiger.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Coco vr 19 okt 2012 - 21:40

Aimee schreef:Dus mijn vraag aan jullie, wanneer doen jullie:
Bedden verschonen? Doet mijn moeder iedere woensdag.
Stofzuigen en dweilen boven? Op woensdag en zaterdag.
Was vouwen en opruimen? Dat doet mijn moeder op woensdag en als we eerder wat nodig hebben vis ik het van zolder. Heel soms doe ik het op zondags nog.
Badkamer goed schoonmaken? Doet mijn moeder ook op woensdag.
Ramen lappen? Boven doet mijn moeder het eens in de zoveel tijd, beneden doen we het wanneer het weer te vol zit met handafdrukken. Maar ik lap niet alle handen weg, dan ben ik de hele dag bezig. Denk gemiddeld 2 x per week met een gewone poetsdoek tot waar de handjes komen. Eens per 3 weken echt uitgebreid (maar dat doet mijn man meestal) .

Ik ben dus niet zo'n ster in het huishouden Laughing de keuken is mijn pakkie aan en de woonkamer die van mijn man. Alleen het dagelijks stofzuigen doe ik en de ene week ruimt mijn man de kindertroep op zodra ze in bed liggen en de andere week ik.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Printje vr 19 okt 2012 - 21:43

Ik doe ook alles tussendoor, eigenlijk altijd gedaan. Ik zette r tien hij klein was in de box en nu ' helpt' hij mee, ideaal haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Liadan vr 19 okt 2012 - 21:46

Dus mijn vraag aan jullie, wanneer doen jullie:
Bedden verschonen? Dat doe ik altijd in het weekend, meestal spelen ze dan boven met het traphekje dicht, of ze zijn beneden met mijn man.
Stofzuigen en dweilen boven? Dat doe ik ook als mijn man thuis is en hij met ze beneden is.
Was vouwen en opruimen? Dat doe ik beneden als de kinderen aan het spelen zijn of 's avonds voor de televisie. Als ik de was ga opruimen neem ik de kinderen (of alleen zoon) gewoon mee naar boven.
Badkamer goed schoonmaken? Doe ik in het weekend als mijn man thuis is of ik zet de kinderen in bad en maak dan ondertussen de badkamer schoon
Ramen lappen? Dat doet mijn man.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Aimee vr 19 okt 2012 - 22:26

Hmm ik moet toch echt mijn vriend er meer bij gaan betrekken... En ik moet misschien ook wat makkelijker worden. Ik durf Luuk niet zo goed te laten kruipen op de overloop enzo omdat boven de stopcontacten niet allemaal beveiligd zijn, en hij alle plinten los trekt. Maar dan moet hij maar gewoon even in zijn bedje spelen, bed verschonen en even stofzuigen is toch zo gedaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  PapillonRose vr 19 okt 2012 - 23:59

Dus mijn vraag aan jullie, wanneer doen jullie:
Bedden verschonen? Het bed van A. doe ik 1x per week en dan laat ik haar meteen in haar kamertje spelen. Mijn eigen bed doe ik 's avonds wanneer zij op bed ligt.
Stofzuigen en dweilen boven? Als A. op bed ligt. Zolang ze geen last heeft van de stofzuiger is dit voor mij de handigste oplossing.
Was vouwen en opruimen? Meestal 's avonds voor de tv. Opruimen meteen daarna, behalve de kleertjes van A. die doe ik de volgende morgen als ze wakker is.
Badkamer goed schoonmaken? 's Avonds als A. op bed ligt, dan sop ik hem uit en ga daarna meteen zelf onder de douche.
Ramen lappen? Dat doe ik sowieso niet vaak genoeg Embarassed Maar als ik dat doe dan ligt het eraan welke ruimte. Buiten worden bijna alle ramen gedaan door de glazenwasser op twee na (zit bij de huur in), de andere twee kan ik zelf bij en doe ik terwijl A. 's middags slaapt of wanneer ze bij me is en dan mag ze 'helpen'. De ramen binnen doe ik meestal wanneer het uitkomt, kan zijn als ze slaapt, maar ook als ze er bij is, in dezelfde ruimte dan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 0:30

Bedden verschonen? Als de kinderen ook boven zijn, dan spelen ze op de kamer van de oudste.
Stofzuigen en dweilen boven? Op zondag, dan is mijn man ook thuis
Was vouwen en opruimen? Meestal als ze slapen of 's avonds, mijn oudste heeft er een handje van om alles weer om te gooien.
Badkamer goed schoonmaken? Een paar keer 's avonds en meestal in het weekend goed
Ramen lappen? Doe ik niet zo vaak, maar meestal als ze op bed liggen of als ze een dagje naar opa en oma zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Fiebje za 20 okt 2012 - 1:04


Bedden verschonen? Ons bed verschoont mijn man 1 x per week. Mijn zoon zijnbedje doe ik op wo ochtend gelijk nadat ik hem uit bed heb gehaald.
Stofzuigen en dweilen boven?
Stofzuig 3 x per week en neem de gang slaapkamer enzo gelijk ff mee. De andere dagen veeg ik de huiskamer, keuken en gang
Was vouwen en opruimen? Ik draai de was 's nachts die hang ik overdag een x op s avonds nadat zoonlief naar bed is haal ik hem af en vouw het op. Aan strijken doe ik zo goed als niet.
Badkamer goed schoonmaken? Doordeweeks een x maar W is dan wel in de buurt of op zijn kamer aan het spelen.
Ramen lappen? Euhhhh dat heb ik al lang niet meer gedaan. Zijn nog druk met schuten en schilderen dus dat heeft niet zoveel zin.
[/quote]

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  xxjojootjexx za 20 okt 2012 - 1:04

Een huishoudster Laughing

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  studiebol za 20 okt 2012 - 1:18

Ik was er helemaal klaar mee, savonds was ik bek af van het werk en was ik blij als de meiden in bed lagen dan had ik geen zin om nog schoon te maken. Overdag vind ik het een ramp met hun erbij en ze slapen nog maar weinig.

Afgelopen dinsdag is hier een schoonmaakster geweest, werd helemaal blij toen ik thuis kwam alles was schoon. Heerlijk! 1x in de twee gaat ze komen. Het geeft me nu al rust dat ik weet dat zij gewoon de boven verdieping sowieso goed doet dan hoef ik geen badkamer meer te poetsen, alleen maar bij te houden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 1:22

Het meeste doe ik als de jongste 2 in bed liggen. De oudste 2 zijn er dan natuurlijk wel, maar daar heb ik niet zo'n last van.

Was vouwen doe ik wel als ze allemaal wakker zijn.

Stofzuigen en dweilen doe ik tegenwoordig pas 's avonds, als ze allemaal in bed liggen. Heb ik er ook nog even plezier van!Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 1:31

.


Laatst aangepast door Deugniet op vr 9 nov 2012 - 7:57; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  *Lookie* za 20 okt 2012 - 2:37

Ik heb hetzelfde als jou, ik vind het ook wel lekker om even wat voor mezelf te doen als hij slaapt ipv de hele tijd dan met het huishouden bezig te zijn. Sommige dingen vind ik echter wel wat handiger als hij slaapt. Zo doe ik het:

Bedden verschonen? 's Avonds als hij net in bed ligt (blijf dan vaak nog even boven wat rommelen)
Stofzuigen en dweilen boven? Als hij wakker is, hij mag dan in het ledikant spelen
Was vouwen en opruimen? Als hij wakker is, hij speelt dan gewoon. Opruimen doe ik wel vaak als hij slaapt
Badkamer goed schoonmaken? Als hij slaapt meestal, omdat het toch wat een langere klus is.
Ramen lappen? Als hij slaapt

Ik denk dat het makkelijker wordt als hij zelf wat kan 'helpen' straks.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Jezzie za 20 okt 2012 - 4:54

Bedden verschonen? Doe ik tussendoor, als L rustig beneden in de box ligt of als mijn vriend thuis is.
Stofzuigen en dweilen boven? Doe ik als mijn vriend thuis is, dan blijft hij beneden met L.
Was vouwen en opruimen? Doe ik tussendoor. Beneden op de tafel, als L in de box ligt. Of boven op het ons bed, dan leg ik L ook op het bed neer en klets ik ondertussen tegen haar.
Badkamer goed schoonmaken? Als mijn vriend thuis is of als L in bed ligt.
Ramen lappen?
Doet mijn vriend meestal.

Meestal doe ik 1 keer in de week het meeste tegelijk boven. Bedden verschonen, stofzuigen en dwijlen en daarna de badkamer schoonmaken. Mijn vriend zit dan beneden met L.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  SarahKey za 20 okt 2012 - 6:03

Bedden verschonen? Elke zaterdagochtend doe ik het bedje van Siem verschonen als hij bij papa de fles krijgt. Ons eigen bed halen we er dan af als wij eruit gaan op zaterdagochtend
Stofzuigen en dweilen boven? Stofzuigen soms zaterdagochtend, soms rond 16:30 als papa net thuis is. Dit is een punt waar ik ook steeds nog tegenaan loop. Laat Siem ook niet alleen beneden en als hij slaapt doe ik het natuurlijk ook niet. Dweilen doe ik meteen achter het stofzuigen aan maar niet elke week
Was vouwen en opruimen? Elke woensdagochtend en zaterdagochtend doe ik de was. Soms vouw ik de was op als hij beneden rondscharrelt maar meestal doe ik dat snel als hij 's ochtends slaapt. (en meteen een was ophangen) Opruimen doe ik dan als mijn man hem in bad doet.
Badkamer goed schoonmaken? Doet mijn man elke week dan let ik op Siem.
Ramen lappen? Als hij slaapt 's middags
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden en kind; tips? Empty Re: Huishouden en kind; tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum