Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden met kleine kinderen

+20
Flower_L
Printje
Star007
studiebol
Pink!
SarahKey
Sanne
Sterrin_
Annemie
Pien
Aimee
Theeleut
Linda
missy.
Razz
Charles
Slakje
Supertalentje
Fearie
_Lana_
24 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huishouden met kleine kinderen Empty Huishouden met kleine kinderen

Bericht  _Lana_ wo 10 apr 2013 - 23:48

Wanneer doen jullie het huishouden? Als je kindje in bed ligt? Of juist als ze wakker zijn?

Hier heb ik ze 's ochtends nog een uurtje in de box, dus dan kan ik nog wel even wat doen en de rest doe ik als ze slapen.
Alleen de bovenverdieping doe ik niet als ze slapen, maar even tussendoor.
Het liefst zou ik het even overdag doen, als ze wakker zijn, maar er krioelen de hele tijd 2 dreumesen bij mijn voeten
Very Happy en als ik een deur opendoe om iets te pakken, dat zit er meteen een klein jongetje in, haha.
Oja en ze klimmen ook de hele tijd op de stofzuiger.
Dus dat vind ik wat lastig.

Hoe doen jullie dat?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden met kleine kinderen Empty Re: Huishouden met kleine kinderen

Bericht  Fearie wo 10 apr 2013 - 23:59

Ik doe het meeste savonds als D op bed ligt, ik stofzuig wel en dan wordt er ook op geklommen maar dat vind ik niet hinderlijk. Dweilen gebeurd meestal als D op bed ligt in de middag, en wasjes doe ik als hij op zijn kamer speelt.
Mijn vriend is maandag en dinsdag bij huis, dus dan doet hij ook al wat huishoudelijke taken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Supertalentje do 11 apr 2013 - 0:24

Savonds en als het niet anders kan overdag wanneer iemand op hem kan letten.
Alleen met eten maken is het soms lastig, dan mag ie niet in de keuken komen, dus dan brandt er weleens iets aan ofzo Wink

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zonde vind mijn tijd met zoon te besteden aan het huishouden, zal zijn omdat ik 3 dagen werk denk ik.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Slakje do 11 apr 2013 - 0:27

Niet :'') Ik doe het huishouden als ze op het kdv zit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Charles do 11 apr 2013 - 0:29

Goeie vraag. Mijn zoon is bang voor de stofzuiger. Dus als hij beneden is kan het al niet. En als ze in bed liggen worden ze weer wakker.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Razz do 11 apr 2013 - 0:33

Ik doe de kleine dingen die ik in de huiskamer kan doen gewoon tussendoor als hij wakker is zoals de vaatwasser uitruimen, huiskamer stofzuigen en stoffen en vaak 'helpt' hij gewoon mee. De wat grotere dingen en de dingen die ik niet in de huiskamer doe ik als hij op bed ligt of naar de psz is. Zoals ramen zemen, badkamer poetsen, dweilen en strijken. Als hij s'avonds op bed ligt doe ik helemaal niks meer in het huishouden.

Laatst aangepast door Razz_ op do 11 apr 2013 - 0:34; in totaal 1 keer bewerkt

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  missy. do 11 apr 2013 - 0:33

Toen ze nog 2 slaapjes deed ging ik het huishouden doen tijdens het ochtend slaapje, tijdens het middag slaapje had ik dan ook rust.
Nu ze nog maar 1 slaapje doet doe ik het meeste huishouden waar ze bij is en als ze dan slaapt heb ik even rust (maar eigenlijk moet ik dan studeren). In het begin moest ze erg wennen dat ik ging poetsen maar inmiddels is ze er helemaal aan gewend. Vaak 'helpt' ze me ook mee.
missy.
missy.
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 292
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 0:37

Supertalentje schreef:Savonds en als het niet anders kan overdag wanneer iemand op hem kan letten.
Alleen met eten maken is het soms lastig, dan mag ie niet in de keuken komen, dus dan brandt er weleens iets aan ofzo Wink

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het zonde vind mijn tijd met zoon te besteden aan het huishouden, zal zijn omdat ik 3 dagen werk denk ik.

Ik wil als de kinderen wakker zijn ook zo weinig mogelijk aan het huishouden besteden. Als ze wakker zijn, heb ik er trouwens bijna niet eens tijd voor ;-). Fruit eten, brood eten, beetje spelen, wandelen.
En ze slapen ook nog best veel.
Beneden kan ik gewoon doen als ze slapen, maar boven natuurlijk niet.

Wassen en strijken enz. doe ik trouwens ook 's avonds.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Linda do 11 apr 2013 - 0:38

Wij doen alles, normaal gesproken, 's avonds. Overdag werkt het niet om met dochter in de buurt iets te doen. Behalve in het weekend, als man en ik samen zijn, dan kan het wel.
Op het moment doet man bijna alles in huis. Zoon is onrustig 's avonds, dus ik ben heel de tijd met hem bezig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 0:39

Charles schreef:Goeie vraag. Mijn zoon is bang voor de stofzuiger. Dus als hij beneden is kan het al niet. En als ze in bed liggen worden ze weer wakker.

Ah jeetje, dat is lastig!
Worden ze ook wakker als je de benedenverdieping doet als ze slapen?

@ All: Ik heb het dus eigenlijk over wanneer en hoe jullie de bovenverdieping doen en het kamertje van de kinderen bijvoorbeeld.
Nu doe ik het boven allemaal maar een beetje tussendoor.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 0:40

Razz_ schreef:Ik doe de kleine dingen die ik in de huiskamer kan doen gewoon tussendoor als hij wakker is zoals de vaatwasser uitruimen, huiskamer stofzuigen en stoffen en vaak 'helpt' hij gewoon mee. De wat grotere dingen en de dingen die ik niet in de huiskamer doe ik als hij op bed ligt of naar de psz is. Zoals ramen zemen, badkamer poetsen, dweilen en strijken. Als hij s'avonds op bed ligt doe ik helemaal niks meer in het huishouden.

Misschien werkt dat beter als ze ouder zijn, maar zodra ik bijvoorbeeld de vaatwasser opentrek, zit mijn zoon er al in ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Theeleut do 11 apr 2013 - 0:40

Ik doe het wanneer ik zin heb. Meest ideaal is zonder kinderen, maar ik vind het okk juist fijn om tijdens zoon zijn slaapje tijd voor mezelf te hebben. Ik doe dan wel even een was in de machine, de keuken weer netjes maken en heb net bijvoorbeeld het bed afgehaald en deels weer opgemaakt. Meestal blijft het bij zoiets en de rest lekker chillen.

Ik doe veel als de kleine man erbij is, behalve dweilen en de badkamer.
Ik laat hem na het ontbijt vaak in zijn stoel zitten waar hij dan op de laptop naar Zandkasteel kijkt. Elke aflevering duurt een kwartier dus ik kom elk kwartier kijken en een andere aflevering opzetten. Zo kan ik even boven opruimen, de badkamer doen en dat soort klussen. Edit: dit doe ik niet elke dag, meestal 1 of 2 keer per week en dan kijkt hij 4 afleveringen.

De keuken schoonmaken doe ik na het avondeten en neem dan 1 keer per week de deurtjes mee. Soms eet hij alleen zijn lunch en poets ik even de oven of zo.

Gisteren heb ik twee uur de zolder uitgezocht, en nog niet klaar :nopompom:, en heeft hij zich vermaakt met de stofzuiger en speelgoed wat daar staat.

Hoe ouder hij wordt hoe makkelijker het gaat. Hij komt altijd achter mij aan en vermaakt zich prima! Nu moet ik zeggen dat mijn zoon alleen de trap op en af kan en hier bijvoorbeeld niet meer naar hoef te kijken (tuurlijk let ik op) dus hij kan alle kanten op. Wel zo handig met 6 etages!

Met twee van die kleintjes lijkt het me al wat lastiger hoor.

Laatst aangepast door Theeleut op do 11 apr 2013 - 0:49; in totaal 1 keer bewerkt
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Theeleut do 11 apr 2013 - 0:46

_Lana_ schreef:
Charles schreef:Goeie vraag. Mijn zoon is bang voor de stofzuiger. Dus als hij beneden is kan het al niet. En als ze in bed liggen worden ze weer wakker.

Ah jeetje, dat is lastig!
Worden ze ook wakker als je de benedenverdieping doet als ze slapen?

@ All: Ik heb het dus eigenlijk over wanneer en hoe jullie de bovenverdieping doen en het kamertje van de kinderen bijvoorbeeld.
Nu doe ik het boven allemaal maar een beetje tussendoor.
de bovenverdieping doe ik meestal voor hij naar bed gaat, dan drentelt hij achter me aan om steeds de stofzuigerslang af te willen pakken, hij houdt van dat ding serieus! Gisteren ook meteen even de ramen bij de kinderen gezeemd en stof afgenomen dan gaat hij zijn bed in en dweil ik zijn kamer als eerst, deur dicht, en dan de rest.

Ik stofzuig biven niet als hij ligt te slapen zolas je leest, maar alle andere dingen die boven meten gebeuren doe ik gewoon als hij op bed ligt. Hij slaapt dan gewoon en probeer geen kabaal te maken.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  Linda do 11 apr 2013 - 0:48

De bovenverdieping doen we als we dochter naar bed brengen. De een trekt dochter haar pyjama aan, poetst tanden en leest een boekje. De ander verschoont bedden en jast er een stofzuiger doorheen.

Eigenlijk besteden wij altijd net te weinig tijd aan het huishouden...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee do 11 apr 2013 - 0:48

_Lana_ schreef:
Razz_ schreef:Ik doe de kleine dingen die ik in de huiskamer kan doen gewoon tussendoor als hij wakker is zoals de vaatwasser uitruimen, huiskamer stofzuigen en stoffen en vaak 'helpt' hij gewoon mee. De wat grotere dingen en de dingen die ik niet in de huiskamer doe ik als hij op bed ligt of naar de psz is. Zoals ramen zemen, badkamer poetsen, dweilen en strijken. Als hij s'avonds op bed ligt doe ik helemaal niks meer in het huishouden.

Misschien werkt dat beter als ze ouder zijn, maar zodra ik bijvoorbeeld de vaatwasser opentrek, zit mijn zoon er al in ;-).

maar dat leren ze ook vrij snel hoor! Als ik de vaatwasser open doe, haal ik de bestekbak er eerst uit, en daarna mag Luuk helpen. Hij pakt meestal zijn eigen plastic bordjes en fles er uit (staan vooraan) en die probeert hij vervolgens ergens in een kastje te stoppen... Hij is al even bezig met één bordje pakken, en vervolgens heb ik de vaatwasser al bijna leeg.

Als ik wil stofzuigen zet ik hem in zijn kinderstoel met een bak fruit of doosje rozijntjes. Hij vermaakt zich, en ik kan even mijn gang gaan zonder dat hij overal aan zit.

De was vouwen doe ik op zijn kamer, op de comode. Hij keuvelt dan een beetje boven om mij heen.

De badkamer enzo doe ik vaak 's avonds als hij op bed ligt. Maar ook niet te vaak want dan wil ik gewoon bank hangen Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Pien do 11 apr 2013 - 0:50

E slaapt van 12 tot 3 dus ik ben dan druk met huishouden. Zo kan ik als zij wakker is mijn tijd met haar besteden. ..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annemie do 11 apr 2013 - 0:51

Ik doe de bovenverdieping en badkamer altijd als mijn vriend thuis is, meestal in het weekend. De rest beneden enzo doe ik tussendoor of als mijn zoontje in bed ligt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Theeleut do 11 apr 2013 - 0:52

Aimee schreef:
_Lana_ schreef:

maar dat leren ze ook vrij snel hoor! Als ik de vaatwasser open doe, haal ik de bestekbak er eerst uit, en daarna mag Luuk helpen. Hij pakt meestal zijn eigen plastic bordjes en fles er uit (staan vooraan) en die probeert hij vervolgens ergens in een kastje te stoppen... Hij is al even bezig met één bordje pakken, en vervolgens heb ik de vaatwasser al bijna leeg.

Als ik wil stofzuigen zet ik hem in zijn kinderstoel met een bak fruit of doosje rozijntjes. Hij vermaakt zich, en ik kan even mijn gang gaan zonder dat hij overal aan zit.

De was vouwen doe ik op zijn kamer, op de comode. Hij keuvelt dan een beetje boven om mij heen.

De badkamer enzo doe ik vaak 's avonds als hij op bed ligt. Maar ook niet te vaak want dan wil ik gewoon bank hangen Wink
De vaatwasser doe ik ook zo, eerst bestek eruit en daarna mag hij helpen. En als ik geen zin in gedoe heb doe ik het als hij nog aan het ontbijten is en dus in zijn stoel zit.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 0:53

Aimee, op zich wel, maar ik heb hier natuurlijk wel 2 paar kleine handjes die er in zitten.
En het meeste wat erin staat, is toch wel breekbaar, dus ik heb liever niet dat ze daarmee helpen ;-).
Maar goed, de vaatwasser was maar een voorbeeldje hoor, dat kan makkelijk als ze slapen.

Ik vind het wel leuk om te lezen hoe jullie dat doen, toch wat handigheidjes.
En ze kunnen ook wel goed op hun kamertje spelen. Dan kan ik boven wat afstoffen en stofzuigen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Sterrin_ do 11 apr 2013 - 1:25

Altijd als ze 's middags op bed liggen. Is niet altijd leuk, want dat is toch mijn enige kans om even rustig te zitten een uurtje, maar bijv. ramen lappen of andere grote dingen doe ik ook liever niet waar ze bij zijn, dat kan ook gewoon echt niet. Stofzuigen en dweilen doe ik altijd als ze 's avonds in bed liggen, eerder deed ik dat ook 's middags, maar dan had ik er maar zo kort plezier van. Huishouden met kleine kinderen 394967
Oh, en boven gebeurd hier eigenlijk te weinig, bedden verschonen enz. wel elke week, maar echt stoffen en stofzuigen enz. mag wel wat vaker, daar kom ik te weinig aan toe.
De was en strijken (niet dat ik nog veel strijk tegenwoordig) doe ik gewoon steeds tussendoor overdag.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Sanne do 11 apr 2013 - 1:57

Kleine dingen en stofzuigen doe ik ook als ze wakker is, grote dingen als ze slaapt. Sinds kort geeft ze het bestek aan als ik de vaatwasser uitruim, trots dat ze is.

Het liefst besteed ik mijn vrije tijd aan mijn dochter, maar als ze lekker zelfstandig aan het spelen is, vind ik er niets op tegen om kleine huishoudelijke klussen te doen. Mijn dochter klimt niet op de stofzuiger, maar gaat er iedere keer achter zitten, met van die wapperende haren Laughing

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  _Lana_ do 11 apr 2013 - 2:07

Haha Sanne, die wapperende haren is erg herkenbaar!

Ik ben tussendoor met de kinderen wel aan het opruimen en eten koken, even de tafels afnemen enz hoor. Het is meer de grote dingen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  SarahKey do 11 apr 2013 - 2:10

Opruimen en keuken schoonhouden, vaatwasser, was opvouwen etc doe ik gewoon waar S bij is. Of ik zet hem in woonkamer, hekje dicht en hij kan niet in de keuken komen. Kan zo hem wel in de gaten houden als ik de vaatwasser leeg ofzo.
Stofzuigen, dweilen en andere dingen doe ik als hij op bed ligt.
De badkamer en boven schoonmaken doet 1 van ons als de ander thuis is. Of ik zet S in zijn bedje met wat speelgoed en ik maak dan de boel boven schoon.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Pink! do 11 apr 2013 - 2:24

Ik doe dat gewoon als ze aan t spelen zijn. En als ik boven wil schoonmaken dan spelen ze boven.
De was doe ik 's morgens en 's avonds als mijn vriend er is.
Ik ga niet meer schoonmaken als de kinderen op bed liggen, vind het juist lekker om dan even niks meer te hoeven doen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  Supertalentje do 11 apr 2013 - 2:36

Ik heb juist vanaf het begin stofgezogen op zijn kamer als hij sliep. Ook toen hij nog baby was en in de box in slaap was gevallen ofzo. Als hij ongeveer 30 min slaapt dan kan ik alles op zn kamer smile (schone kleding opbergen, dweilen, stofzuigen, luiers/doekjes aanvullen etc) De wasmachine en droger staan in de kamer naast zijn kamer en die draaien vooral als hij slaapt, hij slaapt overal doorheen.

Grote dingen doe ik als iemand op hem kan letten of wanneer ik nog een uurtje heb voor ik hem op het kdv moet ophalen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende