Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huishouden van Jan Steen

+9
Petteflet
Teddyaapje
PapillonRose
LotteK
Susan
Lindsya
Phileine
Tania
Flemy
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:20


Zo ziet het er bij ons uit... het is echt een chaos! En ik kom er maar niet aan toe om het écht opgeruimd te krijgen. Met twee kleintjes en mijn studie ben ik 's avonds zo afgepeigerd dat ik om half negen op de bank in slaap val.

Ik moet écht dweilen. Er ligt een stapel wasgoed van anderhalve meter hoog, die ik steeds weer moet doorspitten op zoek naar die tweede sok clown Speelgoed ligt verspreid door de woonkamer en moet ook hoognodig uitgezocht worden. De box doet vaker dienst als opslagplek dan als speelplek Embarassed

Ben ik de enige die het niet voor elkaar krijgt??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:20

Ik kan je de hand schudden, ik vind het verdomd moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:24

Minneke schreef:
Zo ziet het er bij ons uit... het is echt een chaos! En ik kom er maar niet aan toe om het écht opgeruimd te krijgen. Met twee kleintjes en mijn studie ben ik 's avonds zo afgepeigerd dat ik om half negen op de bank in slaap val.

Ik moet écht dweilen. Er ligt een stapel wasgoed van anderhalve meter hoog, die ik steeds weer moet doorspitten op zoek naar die tweede sok clown Speelgoed ligt verspreid door de woonkamer en moet ook hoognodig uitgezocht worden. De box doet vaker dienst als opslagplek dan als speelplek Embarassed

Ben ik de enige die het niet voor elkaar krijgt??

En wat als je het nou gewoon doet. Gewoon doen. Gewoon denken: IK GA NU DWIJLEN, NU! En dan gelijk de dwijl pakken. De was.. dit doe ik als er weer veel te veel ligt. Ik neem het mee naar de woonkamer,tv aan muziek aan. Gooi alles op de bank, en dan ga ik sorteren en leg ik alles opgevouwen op de eettafel. En dan vervolgens stop ik het terug in de wasmand en breng ik het naar boven, soms moet ik 2keer lopen soms 3keer maar kan me geen barst schelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:26

Hier is het redelijk goed aan kant maar ik heb dan ook nog maar 1 en een man die thuis is.
De was stapelt zich hier wel heel snel op dus ik draai minimaal 1 was per dag en ik strijk elke dag als Ciske in bad zit. Dan hoef ik steeds maar 1 wasje weg te strijken. Dat scheelt echt enorm.
Verder doen wij gewoon echt even elke dag een half uurtje of uurtje aan het huishouden (afstoffen, stofzuigen dweilen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 22:27

Ik werk zelf 3 dagen, maar moet zeggen dat ik me best red gelukkig. Ik ben wel het type dat de hele dag door opruimt en om 23:00 nog de was staat op te hangen, maar ik vind gelukkig ook de tijd om met mijn meiden bezig te zijn. Grote schoonmaak, zoals de badkamer poetsen ofzo, dat doe ik dan maar op de zondag dat mijn man ook thuis is. Of als beide kindjes tegelijk slapen 's middags, al gebruik ik die tijd vaak liever om zelf even te niksen.

Dat opruimen doe ik trouwens gewoon 'erbij', tijdens het spelen zeg maar. Telkens als ik ergens langs loop, pak ik het op en ruim het dan op. Als mijn dochter de boel hier verplaatst, zet ik het bijvoorbeeld terug als ik er langs loop. Haar speelgoed ruimt ze zelf op als ze er mee klaar is.
Of als ik brood smeer in de keuken, haal ik meteen even een doekje over het aanrecht/vensterbank zeg maar. Als ik mijn dochter onder de douche zet, verzamel ik standaard alle was op de eerste verdieping en breng dat dan ondertussen naar boven. Zo ongeveer dus Wink
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Tania do 20 jan 2011 - 22:30

Hier begint het nu pas weer een beetje te komen. De afgelopen maanden was het hier echt verschrikkelijk. Sinds twee weken slaapt m'n zoontje een paar keer per dag in z'n bedje. Een verademing. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat als hij in z'n bedje ligt ik eerst wat klusjes in huis doe (wasje opvouwen, speelgoed opruimen, tafel leegmaken, afwassen enz.) en daarna doe ik iets voor mezelf. Dat werkt op zich wel, het is hier nog niet perfect, maar het begin is er.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:39

Het is en blijft een kwestie van gewoon doen. En als je iedere dag iets doet dan blijft het netjes en ben jij niet de hele dag bezig om het weer op orde te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:11

Aan het eind van de dag raas ik er in een uurtje doorheen, hoe moe ik ook ben. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik word ook moe van rommel en drukte. Het is veel rustiger in mijn hoofd als ik het bij hou. Voordat ik naar bed ga hang ik de was van de vorige nacht op en stop ik nieuwe erin. Ik werk nu gemiddeld 3,5/4 dagen en studeer ook en het is best pittig maar als ik het 'gewoon' doe dan lukt het wel. Ons huis wordt helaas ook vies als ik er niet ben met mijn huisdieren. Dat is dan weer een beetje jammer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Flemy do 20 jan 2011 - 23:17

Dat heb ik ook heel erg Liva. Als het hier een rommel is, word ik zo chaotisch in mijn hoofd en blijf ik maar in de weer. Ik doe ook gewoon iedere keer een beetje, dan loopt het niet zo op. Vaak is het hier ook 'voor het zicht' netjes, dat scheelt al een hele hoop. Het hoeft niet spik en span, al wordt alles in een kast gepropt, dan is het in elk geval uit het zicht Wink
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:22

Ik doe elke dag iets.
Op de dagen dat ik werk is dat vaak alleen de was, de vaatwasser en even een doekje door de wc en de wastafel en op de dagen dat ik vrij ben doe ik de grotere dingen. Stofzuigen, dweilen, badkamer etc. Het is hier over het algemeen wel opgeruimd en schoon.
Het enige wat er de laatste tijd nog wel eens bij inschiet is de was opvouwen, maar dat doe ik nu 's avonds voor de tv. Eigenlijk op de manier die CKC omschrijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:47

Bij mij was het ook altijd een zooi. Maar sinds ik voor mezelf een rooster heb gemaakt en me daar ook echt aan houd, gaat het een stuk beter.

Ik wilde inderdaad niet nu met twee kleintjes dat het huis er niet meer uit zag.
Het is soms even passen en meten, maar het is te doen als je jezelf niet al te veel klusjes op een dag oplegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:50

Ik herken het wel ja, de afwas blijft vrijwel altijd staan tot de volgende dag, dan doe ik dat in de ochtend. Heb ik eigenlijk een hekel aan dat het er nog staat, maar als ik het wel doe, dan kan ik pas rond half 11 aan mijn studie beginnen, wat er dan dus niet meer van komt. Overdag is het echt een ontplofte bom in huis.
De woonkamer ruim ik wel altijd goed op als de kinderen slapen anders wordt ik echt knettergek, dan voel ik mij onrustig en kan ik echt niet studeren. Maar de douche ligt meestal vol met wasgoed en 6 van de 10 keer moet ik de wasmachine opnieuw laten draaien. Mad
Gelukkig doet mijn man verder het huishouden, stofzuigen heb ik in de afgelopen maanden volgens mij pas 1 keer gedaan.
De kinderen kunnen zich gelukkig steeds beter vermaken, dus ik hoop dat ik ook steeds meer in huis kan doen.

Oh en ik gooi 's avonds ook vaak de box vol met wasgoed enzo. Dat zie ik dan toch niet meer liggen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 23:53

Mammalin schreef:Bij mij was het ook altijd een zooi. Maar sinds ik voor mezelf een rooster heb gemaakt en me daar ook echt aan houd, gaat het een stuk beter.

Ik wilde inderdaad niet nu met twee kleintjes dat het huis er niet meer uit zag.
Het is soms even passen en meten, maar het is te doen als je jezelf niet al te veel klusjes op een dag oplegt.

Is de postbode al geweest angel ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:03

Afwassen ga ik echt niet zelf doen smile Daar heb ik meneer vaatwasser voor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:04

O ja de was opvouwen doe ik ook altijd voor de tv. Probeer stomme huishouddingen met leuke dingen te combineren, dan heb je er ook minder een hekel aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:05

Dat is ook het eerste wat ik voor het volgende huis ga aanschaffen! Die mis ik echt wel, hier kunnen we die helaas niet echt kwijt, ja in de badkamer, maar daar zie ik mezelf nog niet steeds heenlopen met de afwas. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Phileine vr 21 jan 2011 - 0:09

Ik kan mij heel goed voorstellen dat de combinatie van studie/werk, kinderen en dan ook nog het huishouden je op kan breken. Toen ik nog werkte, vond ik het de combinatie werk en huishouden soms al best slopend. Ik heb respect voor moeders en vaders die het allemaal maar bolwerken.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:18

Ik vind het vooral moeilijk om eraan te beginnen. Die afwas zie ik elke keer zó tegenop....pfff...zodra we ruimte hebben nemen we echt een vaatwasmachine. Lijkt me al een hele verademing.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Lindsya vr 21 jan 2011 - 0:25

Ik heb dan nog een 1 kind maar ik had na ruim een half jaar na zijn geboorte nog steeds niet het ritme te pakken. De strijk bleef soms zo lang staan dat er echt een berg lag dat ik er helemaal geen zin in had om er aan te beginnen en het was een rommel in huis. Terwijl ik van mezelf echt een poetsmiep ben en alles graag heel netjes en opgeruimd wil hebben.
Ik heb toen voor mezelf een schema op gesteld in mijn hoofd wat ik welke dag wil doen en hoeveel. Dat is goed gelukt en nog steeds doe ik het zo. Nu gaat mijn zoontje vanaf maandag elke dag na school dus dan wordt het wel heel anders en makkelijker voor me betreft schoonmaken en opruimen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:37

Storm schreef:Ik vind het vooral moeilijk om eraan te beginnen. Die afwas zie ik elke keer zó tegenop....pfff...zodra we ruimte hebben nemen we echt een vaatwasmachine. Lijkt me al een hele verademing.

Dat is het ook. Ik werd echt gek van afwassen elke keer. Nu mieter ik het in de vaatwasmachine en een uur later is het schoon en droog en hoef ik het alleen nog maar in de kast te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 0:39

de vaatwasser was echt een godsgeschenk, wat ben ik blij met dat ding zeg. Maargoed, nu ben ik alweer verwend en begin ik zelfs een hekel te krijgen aan dat ding uit te pakken. Verder doe ik elke dag een klein beetje. Ik maak nooit in één keer de hele bovenverdieping of de hele keuken schoon. Op die manier blijft het veel werkbaarder, helemaal tussen de slaapjes door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 1:04

Ik begin het de laatste weken eindelijk een beetje in de vingers te krijgen, nog lang niet helemaal. Mijn moeder is echt superefficiënt en netjes, bij haar vergeleken heeft echt iedereen een huishouden van Jan Steen. Als ze hier is doet ze heel veel om me te helpen, wat heel fijn is, maar ook weer maakt dat ik me extra onzeker voel over mijn eigen capaciteiten, ook omdat haar lat toch hoger blijft liggen dan die van mij, dus als ik voor mijn gevoel heel goed heb opgeruimd voordat ze komt, ziet zij toch altijd nog wel rommel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 1:10

Susan schreef:Ik begin het de laatste weken eindelijk een beetje in de vingers te krijgen, nog lang niet helemaal. Mijn moeder is echt superefficiënt en netjes, bij haar vergeleken heeft echt iedereen een huishouden van Jan Steen. Als ze hier is doet ze heel veel om me te helpen, wat heel fijn is, maar ook weer maakt dat ik me extra onzeker voel over mijn eigen capaciteiten, ook omdat haar lat toch hoger blijft liggen dan die van mij, dus als ik voor mijn gevoel heel goed heb opgeruimd voordat ze komt, ziet zij toch altijd nog wel rommel.

Haha, frustrerend lijkt me dat! Mijn moeder is oorspronkelijk net zo'n chaoot als ik als het op huishouden aankomt. Maar mijn vader heeft haar wat dat betreft 'opgevoed', want hij is juist een pietje precies. Ik hoop echt dat bij mij die omslag ook ooit gaat komen, want ik word intussen nogal rusteloos van de troep.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 1:25

Minneke schreef:
Haha, frustrerend lijkt me dat! Mijn moeder is oorspronkelijk net zo'n chaoot als ik als het op huishouden aankomt. Maar mijn vader heeft haar wat dat betreft 'opgevoed', want hij is juist een pietje precies. Ik hoop echt dat bij mij die omslag ook ooit gaat komen, want ik word intussen nogal rusteloos van de troep.


Haha, mijn man voed mij wat dat betreft ook op, die is ook pietje precies! Als het aan hem ligt, ligt er zelfs geen tijdschrift op de bank. Als hij thuis is, is hij ook altijd aan het opruimen/cleanen, daarna gaat hij pas tv kijken. Maar zijn werkkleding mag dan wel weer over de eettafelstoelen hangen, waar ik mij mateloos aan irriteer. :P

Pff mijn moeder is ook zo'n type Susan, soms erg vermoeiend, heel fijn dat ze helpt, maar iets minder extreem mag het allemaal ook wel weer. Je kunt ook te fanatiek zijn erin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 1:26

Ik heb er trouwens ook een bloedhekel aan om de difraxflesjes af te wassen. Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huishouden van Jan Steen Empty Re: Huishouden van Jan Steen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum