Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huishouden...

+26
Flower_L
PapillonRose
Pien
L!ND@
Fiebje
studiebol
Floor
Flip Fluitketel
Lindsya
Novalee
Annie24
woezel
Vancity_girl
chocolate
Bolleke
frolic
Fearie
bolus26
Blue flower
Niene
blondje1313
*Lookie*
Star007
Liadan
Linda
joyce0606
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 2:49

kruimelje schreef:Ik bedoelde het niet als commentaar, want ik hoor het heel veel, en alleen al in dit topic zijn er veel moeders die ook zo' n moeite daarmee hebben, maar ik verbaas me dan echt, ben dan benieuwd hoe een dag eruit ziet.

Mijn zoon sliep niet veel, maar lag wel rustig in de box inderdaad, en toen hij een baby was hadden we een klein huisje, daar was ik zo klaar met stofzuigen en er lag overal vloerbedeking dus dweilen hoefde al niet.

Toen hij 1 was zijn we verhuid naar een groot huis, maar ook toen had ik alles netjes en opgeruimd, en schoon. Ik heb 3 verdiepingen en ik kom op de derde zelden, dus daar is het gewoon een bende en daar stofzuig ik misschien eens per maand maar voor de rest is het bijhouden en vooral beneden zorg ik dat het netjes en schoon is.

Nu heb ik ook dagen wel eens geen puf en zuig ik alleen (ivm de honden) maar dan nog is het geen troepzooi.



sorry ik bedoelde het ook niet zo hoor, ik vind het alleen al heel knap dat er dus moeders zijn die het WEL kunnen en petje af daarvoor!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 2:50

Pff joyce, dan ben je echt veel met hem bezig! Dat had ik inderdaad allemaal niet, hij was overdag veel wakker maar lag dan wel gewoon vrolijk te kijken. Ik was dan weer ' s avonds bezig om hem in slaap te krijgen, uren lang, dat vertikte hij. Maar overdag was het een super makkelijke baby.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:51

Mijn lat voor het huishouden ligt niet zo hoog, het moet schoon zijn, niet per se opgeruimd. Eens in de week ga ik me dan toch ergeren aan alle rondslingerende troep en dan ruim ik alles in één keer op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  chocolate wo 11 jan 2012 - 2:58

Joyce, ik vind het knap dat je nog de energie hebt om 's nachts nog iets te doen! Moet er persoonlijk niet aan denken. Herken veel uit je verhaal, leg de lat voor jezelf niet te hoog hug
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Vancity_girl wo 11 jan 2012 - 3:04

Is een draagdoek dan geen oplossing Joyce? Zo houdt je K rechtop en kan je ondertussen toch wat dingetjes doen zoals opruimen, een boterham smeren, stofzuigen. Toen D nog klein was deed ik soms het hele huishouden met haar in de draagzak.

Hier is het verder ook regelmatig een bende. Ik ruim alleen in de avond alles op en probeer elke dag te stofzuigen. Dingen doen terwijl D in bed ligt is geen optie dan wordt ze meteen wakker.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Blue flower wo 11 jan 2012 - 3:15

Vancity_girl schreef:Is een draagdoek dan geen oplossing Joyce? Zo houdt je K rechtop en kan je ondertussen toch wat dingetjes doen zoals opruimen, een boterham smeren, stofzuigen. Toen D nog klein was deed ik soms het hele huishouden met haar in de draagzak.

Hier is het verder ook regelmatig een bende. Ik ruim alleen in de avond alles op en probeer elke dag te stofzuigen. Dingen doen terwijl D in bed ligt is geen optie dan wordt ze meteen wakker.

Ik heb dit ook een tijd gedaan, omdat ik me ging irriteren aan de rommeligheid... vond het echt ideaal. En wat je zegt je kan dan ook even je boterhammetje eten want die heb je wel echt nodig natuurlijk.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  woezel wo 11 jan 2012 - 3:19

Hier is het ook vaak een rommeltje. Doe elke dag een was en die ook zo gauw mogelijk weer in de kast. Vaat hou ik bij. S'avonds na het eten stofzuigen we. Zal straks als E gaat kruipen wel een periode wat vaker worden. Dweilen doen we 1x in de week, net als een rondje beneden en boven.
Hier loop ik vooral tegen de extra dingen aan oa de post, kasten eens uitmesten enz. En dan ben ik net beneden bezig met de post, haal ik daarna, C uit bed heeft hij laden leeg getrokken. Dus kan ik daar weer aan de slag.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Annie24 wo 11 jan 2012 - 3:22

Hier ook een troep Embarassed Ach, ben er inmiddels aan gewend Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 3:35

ik heb wel een draagdoek, maar wordt hij daar niet onrustig van, van dat heen en weer geslinger? ook al slaapt hij daarin.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:39

Als jullie bij mij zouden komen zou je schrikken hoe netjes het is...

Ik sta echt 's avonds als manlief koopavond werkt me uit mn naad te werken om het schoon te houden en bij te houden....maar ik vind het ook niet erg hoor! Vind het juist leuk om schoon te maken, op te ruimen..

Overdag als Y.enthe aan het spelen is, probeer ik tussen wel ff de hondenharen etc weg te zuigen, maar echt schoonmaken doe ik echt als ze slaapt, want met kleine meisjes overal is dat niet een suc6!

Maar ik kan je zeggen, het went..ik ben heel makkelijk geworden hoor! Ik heb overal bakken etc om daar zo snel mogelijk al het kinderspeelgoed in op te ruimen! En een lade in de box, die hebben wenet, en dat is ook ideaal..hup ik stop zo alles weg!

Maar het kan ook soms zo wezen dat als ik er dagen niet bij houd dan het eind van de week echt een chaos is, en dat wil ik voorkomen! Dus gewoon elke dag een beetje is voor mij de beste methode...en dan probeer ik het ook nog tussendoor te doen als Y.enthe bijv 3 tot 4uur op een middag slaapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:41

Ik had ook niet zoveel tijd over toen zoon nog een baby was en ik had toch een vrij makkelijk kind. Nu hij wat groter is kan ik meer voor mezelf bezig, maar die uren vul ik dan nu op met studie. Maar hier heeft het huishouden gewoon niet zo'n hoge prioriteit. Overdag is het hier een zooi en als ik savonds nog energie of tijd over heb, vlieg ik er even opruimend doorheen. Stofzuigen doe ik om de dag ivm dieren. Dweilen doe ik vrijwel nooit, dat doet man af en toe.

Ik zou je als ik jou was er gewoon niet zo druk om maken. Het komt wel weer en zo niet, dan niet. Je zal vast niet tegen de muur plakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:42

Wat trouwens heerlijk is, is om op een doordeweekse dag eens bij andere ouders binnen te stappen. Als ik dat doe, kan ik altijd weer even opgelucht adem halen. Ti's bij andere mensen met jonge kinderen namelijk minstens zo erg Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:48

Hier loopt het ook nog niet op rolletjes. Als het aanrecht, de wc en de woonkamer maar schoon en aan kant zijn, dan heeft de rest minder prioriteit vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 3:56

ik moet zeggen dat ik het behoorlijk aan de kant heb. Al is het de ene week beter dan de andere.... lol!

Stofzuigen doe ik elke dag en dweilen 1 keer per week.(dweilen gebeurt bijna altijd als de meiden op bed liggen) Was die gewassen is leg ik altijd op bed, dan moet ik het namelijk opvouwen voordat ik mijn bed in ga :-) verder strijkt mijn moeder ook regelmatig als ik te lang heb gespaard... Embarassed als ik de strijk bij houd dan strijk ik om de 2 dagen omdat het anders niet te overzien is (ja heb de tic om bijna alles te strijken)

Ik moet ook zeggen dat als ik ergens mee bezig ben en J.ace zou huilen heb ik hier nog 2 mini mama's rond lopen die dan even de speen erin stoppen of een liedje voor hem zingen... (scheelt natuurlijk ook he)



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Vancity_girl wo 11 jan 2012 - 4:10

joyce0606 schreef:ik heb wel een draagdoek, maar wordt hij daar niet onrustig van, van dat heen en weer geslinger? ook al slaapt hij daarin.

In de draagdoek zitten ze toch lekker strak, dicht tegen je aan? Als je niet al te wilde dingen doet zal het wel meevallen lijkt me. Kan je igg even een boterham eten en misschien wat rommel opruimen.

Ik zou het gewoon eens proberen, je hebt er toch een.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 4:30

Hier begint het inmiddels weer wat beter te worden. Maar blijf gewoon druk.

En voor je het weet is het weer een rommel. 2 Honden hebben werkt ook niet echt mee.

Toen ons zoontje net geboren was leek het hier af en toe wel alsof er een bom was ontploft.

Dan ben je idd niet echt blij met onverwachte visite. Gelukkig komt dat hier ook niet zo vaak voor.

Het wordt nu allemaal wel wat makkelijker, maar kom tijd tekort. Zelfs nog geen tijd gehad om de kerstboom weg te halen Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Novalee wo 11 jan 2012 - 4:34

Hier lukt het ook lang niet altijd. Maar het lukte me voor N. ook niet, ik vrees dat het een verloren zaak is inmiddels...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Lindsya wo 11 jan 2012 - 4:45

Na de bevalling kon ik moeilijk op ritme komen met het huishouden. Maar na een tijdje had ik het goed op orde. Vooral als mijn zoontje sliep dan deed ik het huishouden, de was/strijk en eten koken.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Flip Fluitketel wo 11 jan 2012 - 4:55

Ik deed het meestal als mijn dochtertje op bed lag en nu doe ik s'avonds vaak even stofzuigen en dweilen. Heb er vaak niet zoveel zin in maar goed, moet toch eens gebeuren.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Floor wo 11 jan 2012 - 4:55

Jolicious schreef:Wat trouwens heerlijk is, is om op een doordeweekse dag eens bij andere ouders binnen te stappen. Als ik dat doe, kan ik altijd weer even opgelucht adem halen. Ti's bij andere mensen met jonge kinderen namelijk minstens zo erg Very Happy

Dat deed ik dus vandaag, ik voel me al vanaf het begin een rampzalige moeder/huisvrouw/echtgenoot dus ik dacht ik ga vandaag voor het eerst wandelen met onze zoon (moet het toch ooit een keer doen dat wandelen met kinderwagen met blerende baby erin) en dan loop ik lekker naar een vriendin die ook een baby heeft, maar daar was het dus helaas voor mij wel netter, opgeruimder en schoner.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij de meeste mensen met jonge kinderen net zo'n rommeltje is als bij ons in huis.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:56

Mijn woonkamer is ook vrij strak en niet veel kleur (op het speelgoed en boxkleed na), dat toont :ook wel rustiger. Ik heb wel het geluk dat mijn man stofzuigt en dweilt.
Moet wel echt afleren dat ik alles wil strijken, dat kost zoveel tijd. Het gaat al beter, badcapes strijk ik niet meer :P
En de thuiszorg doet de kids 2x per week in bad, dat scheelt me echt zoveel tijd.


Laatst aangepast door Stofzuiger op wo 11 jan 2012 - 5:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:58

Floor schreef:
Jolicious schreef:Wat trouwens heerlijk is, is om op een doordeweekse dag eens bij andere ouders binnen te stappen. Als ik dat doe, kan ik altijd weer even opgelucht adem halen. Ti's bij andere mensen met jonge kinderen namelijk minstens zo erg Very Happy

Dat deed ik dus vandaag, ik voel me al vanaf het begin een rampzalige moeder/huisvrouw/echtgenoot dus ik dacht ik ga vandaag voor het eerst wandelen met onze zoon (moet het toch ooit een keer doen dat wandelen met kinderwagen met blerende baby erin) en dan loop ik lekker naar een vriendin die ook een baby heeft, maar daar was het dus helaas voor mij wel netter, opgeruimder en schoner.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat het bij de meeste mensen met jonge kinderen net zo'n rommeltje is als bij ons in huis.

Ga een keer mee naar mijn schoonzusjes Very Happy. Daar is het altijd erger hahaha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 5:59

Lindsya schreef:Na de bevalling kon ik moeilijk op ritme komen met het huishouden. Maar na een tijdje had ik het goed op orde. Vooral als mijn zoontje sliep dan deed ik het huishouden, de was/strijk en eten koken.

Ja, maar jij bent ook thuisblijfmoeder toch? Dan kan ik me voorstellen dat je de tijd hebt om het enigzins aan kant te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  studiebol wo 11 jan 2012 - 6:23

Nu was schoonmaken nooit mijn grootste hobby dus je zult hier echt wel eens stof vinden. Maar ik vind het niet lastiger om het bij te houden sinds de meiden er zijn. Komt ook omdat ze veel slapen pas sinds een week zijn ze wat meer wakker. Maar dan vinden ze de mobiel er leuk om naar te kijken dus dan zet ik die steeds aan n
Tussen het schoonmaken door!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Fiebje wo 11 jan 2012 - 6:30

Nou euhhh gewoon niet............

Hier doen we alles op de 'franse' slag voor het oog is het opgeruimd maar doe niet de deur van de logeerkamer open (lees daar wordt alles ingegooid zoals de kerstspullen)

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... - Pagina 2 Empty Re: huishouden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum