Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

huishouden...

+26
Flower_L
PapillonRose
Pien
L!ND@
Fiebje
studiebol
Floor
Flip Fluitketel
Lindsya
Novalee
Annie24
woezel
Vancity_girl
chocolate
Bolleke
frolic
Fearie
bolus26
Blue flower
Niene
blondje1313
*Lookie*
Star007
Liadan
Linda
joyce0606
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

huishouden... Empty huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 0:59

ik heb hier wel eens een topic over gelezen maar aangezien er een dosis nieuwe mama's bij zijn gekomen ben ik toch benieuwd of jullie toe komen aan het huishouden.

ik schaam mij dood...

maar ik ben blij als ik eens per week een stofzuiger en dweil door mijn huis kan halen...

'snachts als ik de fles opwarm en mijn kolf schoonmaak, doe ik vaak nog een wasje aanzetten, wasje opvouwen, de keuken opruimen en vaatwasser. dan neem ik de fles mee naar boven, hang ik gauw nog een wasje op. kolfen en de kleine eten geven.

maar het blijft maar rommelig, de bovenverdieping is helemaal erg, de helft van de kerstspullen staan zo op de overloop gepleurt, en elke avond stap ik er een soort overheen Embarassed

hoe doen jullie dit?!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Linda wo 11 jan 2012 - 1:05

Ik heb daar ook een tijdlang moeite mee gehad. Gelukkig doet manlief hier heel veel in huis. En sinds dochter een beetje fatsoenlijk slaapt, loopt het hier wel goed. Maar wij zijn ook niet zo kieskeurig, haha, ik zie schoonmaken als een noodzakelijk kwaad. huishouden... 394967

Als dl en ik 's ochtends wakker worden spelen we altijd even in ons bed. Dan zet ik haar in haar eigen bedje met wat speelgoed en ga me aankleden, opmaken e.d. Dan trek ik gelijk alles op de eerste verdieping even recht. Maar dat is ook pas sinds ze zich goed alleen kan vermaken.

Na het eten gaat dl in bad en dat doen we eigenlijk altijd met z'n 3-en, ff gezellig de dag doornemen enzo. Dan gaat man haar afdrogen en pyjama aan, dan maak ik het bad schoon en leg kleertjes e.d. klaar voor de volgende dag, evt ff snel stofzuigen. Als ik haar dan ga voeden en bij haar wacht tot ze slaapt, doet man de vaatwasser inruimen en de keuken schoonmaken.

Inmiddels hebben we een goed ritme gevonden. Maar dat duurde dus wel even.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Liadan wo 11 jan 2012 - 1:06

Hier is het ook vaak rommelig, ik kom er overdag gewoon vaak niet aan toe met 2 kinderen om te poetsen en te wassen. De was doe ik meestal 's avonds als de kinderen op bed liggen. Als Kian op bed ligt in de ochtend dan doe ik vaak Yara in bad en poets ik zelf ondertussen de badkamer. Stofzuigen en opruimen doe ik tijdens hun middagslaap. De bovenverdieping doe ik 1 keer in de week als mijn vriend thuis is in het weekend.

Maar vaak blijft er het een en ander liggen, ik snap ook nooit hoe andere mensen het voor elkaar krijgen om hun huis helemaal piekfijn op orde te hebben en ook nog genoeg tijd aan de kinderen hebben kunnen besteden op een dag. Er zijn regelmatig momenten dat ik denk, nu moet er niemand onverwacht langskomen...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 1:06

Nou, troost je, je bent echt niet de enige! Hier is het ook echt niet spik en span hoor, ik red het ook simpelweg niet om vaak te stoffen, zuigen, dweilen, alles opgeruimd te houden. Blij als ik er 2x per week aan toe kom.. Maar ja.. je hebt nu andere prioriteiten en die zijn toch wel belangrijker dan je huishouden (tenminste, hier wel haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Star007 wo 11 jan 2012 - 1:06

Ik ga meestal 1x doordeweeks als een gek door ons hele appartement heen met opruimen, stoffen, stofuzigen en alles dweilen, als D. na haar eerste fles terug naar bed gaat. Ik heb dan meestal 2 -3 uur de tijd. Als ze niet terug wil, leg ik haar in de maxi cosi op het kinderwagenonderstel en valt ze vanzelf in slaap van het geluid van de stofzuiger. Ik neem haar dan mee naar bijna iedere ruimte waar ik bezig ben.

In het weekend doen mijn vriend en ik dit meestal samen als ze slaapt en anders houdt 1 van ons zich bezig met D. en gaat de ander gaat aan de poets. Wasmachine aan doen, droger, vouwen,strijken ( bijna nooit :P ) doen we iedere dag tussendoor en vooral s'avonds als we met zijn 2en zijn.

Ik denk dat het wel veel scheelt als je het samen doet. De reden 'ik werk overdag en jij nu nog niet ' gaat er bij mij ook echt niet in. Ik zit niet de hele dag uit mijn neus te eten en ben ook druk in de weer met onze kleine. Natuurlijk doe ik wel wat extra dingen, maar vind echt dat mijn vriend net zo goed mee moet helpen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  *Lookie* wo 11 jan 2012 - 1:08

Ik kom er ook te weinig aan toe. Ik zorg in ieder geval dat ik elke dag wat opruim (al staan er nu wel veel meer spulletjes, zoals de box, kinderwagen. aankleedkussen etc) en afwas, en ook doe ik bijna elke dag wel een of soms 2 wasjes. Stofzuigen hebben tot nu toe mijn moeder en schoonmoeder gedaan maar mag ik nu weer zelf. Belangrijkste vind ik dat de wc schoon is, en alle was die we nodig hebben en dat lukt gelukkig steeds wel.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  blondje1313 wo 11 jan 2012 - 1:09

Joyce, waarschijnlijk gaat K zich langzaamaan wel iets beter zelf kunnen vermaken. Je kunt hem dan in de box of in een wipstoeltje zetten terwijl je stofzuigt of de was opvouwt ofzo. Ook als hij overdag slaapt lukt het misschien om wat te doen, maar ik weet niet of hij nu al beter slaapt.
Verder misschien de taken meer verdelen met je man, dat je de dingen samen doet als hij ook thuis is (al wil het er bij mijn man ook niet in dat hij moet helpen terwijl ik de hele dag thuis ben).

Ik stofzuig ook niet elke dag hoewel dat wel zou moeten, qua was lukt het me alleen om bij te blijven met Lottes was en poetsen is helemaal een ramp. (Maar ja, daar was ik van tevoren ook al een ramp in....) Gelukkig komt mijn moeder vanaf begin februari op woensdagmorgen oppassen, heb ik nog kans dat er wat meer in huis gebeurt!

Waarschijnlijk valt het anderen niet eens zo op (als je tenminste niet twee van die ruiende honden hebt zoals wij, hier zie je na een uur al niet meer dat er gestofzuigd is.)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Star007 wo 11 jan 2012 - 1:10

Oh maar hier is het trouwens alleen maar spik en span op de dagen dat ik of wij dus poetsen. Andere dagen liggen er net zo goed hondenharen (blehh) en troepjes, dan moet er ook niemand onverwacht langskomen. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet zoek om iedere dag te stofzuigen ( zou eigenlijk wel nodig zijn met hondenharen).
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Niene wo 11 jan 2012 - 1:10

Het eerste halfjaar was er hier geen regelmaat te bekennen in het huishouden.. Naarmate de kleine meer regelmaat kreeg,kreeg ik dat ook. Je bent pas net mama,je moet natuurlijk niet teveel van je zelf verwachten he! huishouden... 561177
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Blue flower wo 11 jan 2012 - 1:11

Schaam je niet, je zal niet de enige zijn. Bij mij was het in het begin ook echt een zooitje overal, en dan vroeg ik me s'avonds af als de kleine in bed lag wat ik nou eigenlijk gedaan had die dag. Maar echt er komt regelmaat in, je kindje is nu nog erg klein, maar zodra je kindje wat ouder wordt zal je merken dat er meer regelmaat in komt.

Tenminste dat was bij mij zo, even R in de box en ik even stofzuigen of een wasje doen en ga zo maar door. Maar het is een lastig iets. Ik doe nu nog wel geregeld iets s'avonds. Voor de tv een was vouwen of strijken.

Vind het trouwens heel knap wat je 's nachts allemaal doet, ik was en ben echt geen mens 's nachts haha.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  bolus26 wo 11 jan 2012 - 1:11

good mums have messy rooms,sticky floors,dirty ovens and happy kids!:P
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Star007 wo 11 jan 2012 - 1:12

bolus26 schreef:good mums have messy rooms,sticky floors,dirty ovens and happy kids!:P



Kijk die moeten we onthouden haha :P
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Fearie wo 11 jan 2012 - 1:14

Ik heb exact hetzelfde probleem, werk sinds een week weer 32 uur en de zooi vliegt me nu alweer thuis om de oren. Ik probeer het meeste te doen als D. om half 8 in bed ligt. Maar ben vaak genoeg dan zo moe dat ik met de voetjes omhoog op de bank zit en niets meer doen. Zorg in ieder geval wel dat de beneden verdieping toonbaar is, maar kijk niet naar de bovenverdieping. Een oorlogsgebied is nog netter laughcry

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  frolic wo 11 jan 2012 - 1:15

bolus26 schreef:good mums have messy rooms,sticky floors,dirty ovens and happy kids!:P



Nou dan ben ik vast een goede moeder , nee echt ik kan zelfs echt balen van onverwachts bezoek ( ligt er dan een beetje aan wie Very Happy )

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 1:19

bolus26 schreef:good mums have messy rooms,sticky floors,dirty ovens and happy kids!:P



lol!



fijn om te horen dat het niet aan mij ligt! en dat iedereen dat dus wel heeft/had in het begin.

hier is het ook zo dat ik probeer in het weekend als de mannen nog boven op bed liggen ik beneden door het huis heen stuiter, het hoognodige is dan gedaan (badkamer vloer en WC+vloer, huiskamer zuigen en dweilen en opruimen, keuken opruimen en dweilen) maar echt soppen..echt niet. als ik de tafel opruim is het de volgende dag te grootste zooi weer....echt waar komt het vandaan!! smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 1:51

Hier is het ook vaak een bende, maar ik stoor me er niet meer aan. Dat heb je nou eenmaal als je kinderen hebt en een druk leven. Alsof het iemand wat boeit :-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 1:55

Jolicious schreef:Hier is het ook vaak een bende, maar ik stoor me er niet meer aan. Dat heb je nou eenmaal als je kinderen hebt en een druk leven. Alsof het iemand wat boeit :-)



Jo, ben jij dat in je avatar? op dit moment?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 1:57

Ik vond het tijdens de baby tijd juist veel makkelijker.. Eerst nog verlof en een baby maakt zelf geen troep Wink
Eerste tijd kon mijn zoon dan gewoon lekker in de box en daarna in de wipstoel bij me..ideaal! Nu maakt hij zelf ook troep en heeft vieze laarzen als ie binnenstapt enzo smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  blondje1313 wo 11 jan 2012 - 1:59

Ssst Elodie, dat willen we helemaal nog niet weten!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 2:02

Ik kan me dat zoo moeilijk voorstellen, als je baby slaapt heb je toch tijd om even met de stofzuiger door het huis te gaan, ik heb dat echt nooit gehad dat mijn huis een zooitje is. Dat de was bleef liggen soms, maar de rest hield ik gewoon steeds bij. En dan sliep Ch.ristian maar amper op een dag, laat staan als je een baby hebt die wel normaal slaapt, dan heb je zee-en van tijd!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  frolic wo 11 jan 2012 - 2:04

Als ik heel eerlijk ben ligt het bij mij ook echt niet aan de kinderen Very Happy nou ja dat speelgoed overal wel natuurlijk clown

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:21

joyce0606 schreef:
Jolicious schreef:Hier is het ook vaak een bende, maar ik stoor me er niet meer aan. Dat heb je nou eenmaal als je kinderen hebt en een druk leven. Alsof het iemand wat boeit :-)



Jo, ben jij dat in je avatar? op dit moment?

Ghehe, nee. Dan wil ik niet weten hoe dik ik ben als ik uitgerekend ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  joyce0606 wo 11 jan 2012 - 2:35

helaas slaapt K niet zoveel.....en als hij wakker is kan ik hem echt niet in een wippertje gooien, want dan is het gillen...nou merk ik wel de laatste tijd dat wel watmeer wakker rondkijkt.

K krijg om de 4 uur eten, hij doet ongeveer 30 á 40 minuten over zijn fles, dan moet ik hem een uur overeindhouden anders kan ik alles weer opdweilen, dan leg ik hem in zijn bedje en dan is het nog zeker een half uur jammeren speen in speen uit, en dan moet ik nog kolfen waar ik ongeveer 30 á 40 minuten mee bezig ben. dan ben ik dus al ruim 2,5 uur verder, en dan moet ik geluk hebben dat K ook binnen een half uur slaapt!

als hij gaat jammeren, maakt hij zich zo druk dat hij zijn hele voeding eruit gooit, dus lekker laten jammeren zit er ook niet in...ik heb geen zin om nog vaker me de touwtjes te schrikken omdat hij stikt en vervolgens niet meer ademt....

dan moet ik tussendoor ook nog een keer eten wat vaak pas rond 1 á 2 uur smiddags gebeurt. misschien ooit nog een keer douchen...wat nu savonds gebeurt

ik doe dan denk iets niet goed......
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  blondje1313 wo 11 jan 2012 - 2:41

nee Joyce, je doet het heel goed, je wil heel graag kolven, dan moet je dat vooral blijven doen. Verder heb je nu eenmaal de pech dat K wel het mooiste en liefste jongetje van de wereld is, maar dat hij helaas niet zo goed kan slapen en veel last heeft van spugen zodat hij heel veel aandacht en tijd van jou nodig heeft.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Bolleke wo 11 jan 2012 - 2:45

Ik bedoelde het niet als commentaar, want ik hoor het heel veel, en alleen al in dit topic zijn er veel moeders die ook zo' n moeite daarmee hebben, maar ik verbaas me dan echt, ben dan benieuwd hoe een dag eruit ziet.

Mijn zoon sliep niet veel, maar lag wel rustig in de box inderdaad, en toen hij een baby was hadden we een klein huisje, daar was ik zo klaar met stofzuigen en er lag overal vloerbedeking dus dweilen hoefde al niet.

Toen hij 1 was zijn we verhuid naar een groot huis, maar ook toen had ik alles netjes en opgeruimd, en schoon. Ik heb 3 verdiepingen en ik kom op de derde zelden, dus daar is het gewoon een bende en daar stofzuig ik misschien eens per maand maar voor de rest is het bijhouden en vooral beneden zorg ik dat het netjes en schoon is.

Nu heb ik ook dagen wel eens geen puf en zuig ik alleen (ivm de honden) maar dan nog is het geen troepzooi.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

huishouden... Empty Re: huishouden...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum