Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dialect of Nederlands

+51
Niekske
PrimaBella
SuperGrover
Zeester
pinklady85
Roze Roos
blondje1313
PluDan
Sterre
Caresses
Caroow
Roxi3
Zwoesj
Joli86
Jezzie
Zininzon
Raindrop
Zonnetje
Lotus
rapa nui
Kabouter
Sarah1985
Bosjesvrouw
Jelin
Cherique
minoessepoes
Oasis
Guus
Makamba
marjoleinnn
NerdChic
Moezie
stargirl
Blond
loura
Silver
TNMN
Jeanette
Pluk
Suus
Mizz_S
VeryCherry
Serena
Fiwen
pitbullgup
Phileine
Arwyn
SoGood
Ugly Betty
Winegum
TGR
55 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 8:37

June schreef:Je hebt een zachte 'g' en een zachte 'g'. Ik heb er zelf één en ik vind die van sommige andere mensen ook irritant. Ik begrijp best dat mensen mijn zachte 'g' irritant kunnen vinden. Mijn haren gaan ook al direct overeind staan, zodra ik een Limburger hoor (sorry!). Ik vind dat een erg nare eigenschap van mezelf, maar ik vind dat gewoon irritant Very Happy. Ik weet ook wel dat zij er niets aan kunnen doen.

Een beetje jammer dat mensen uit het westen/noorden regelmatig aan mij vragen of ik uit Limburg kom Evil or Very Mad. NEE Evil or Very Mad !!!

Ik heb dan wel een zachte g, voor de rest is mijn tongval vrijwel accentloos dus niet dat heel zangerige dat veel limburgers hebben en ook geen dialect of dialect woorden erdoorheen (ik kán overigens wel dialect spreken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 8:58

Eigenlijk spreek ik overal Nederlands. Als ik zenuwachtig als onzeker ben dan wordt het hoog hollands alleen maar erger. Zelfs zo erg dat mensen die wel dialect spreken spontaan omschakelen in het Nederlands. Dat terwijl ik het gewoon versta, maar simpelweg niet spreek. Tja, tenzij ik in een rouwdouwers-bui ben, dan wil ik zelf nog wel eens wat Groningse woorden brallen en verschrikkelijk knauwen.

Mijn ouders spreken trouwens onderling Gronings, maar als ze iets tegen ons, mijn broer en mij, zeggen dan schakelen ze om naar het Nederlands.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Petteflet vr 7 jan 2011 - 9:31

Ik kan heel goed accentloos praten, maar doe dit niet altijd. Praat eigenlijk alleen accentloos als ik op mijn werk een klant aan de telefoon heb. Voor de rest praat ik plat Utrechts. De ene keer wat platter dan de andere keer.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 9:47

Isa schreef:Eigenlijk spreek ik overal Nederlands. Als ik zenuwachtig als onzeker ben dan wordt het hoog hollands alleen maar erger. Zelfs zo erg dat mensen die wel dialect spreken spontaan omschakelen in het Nederlands. Dat terwijl ik het gewoon versta, maar simpelweg niet spreek. Tja, tenzij ik in een rouwdouwers-bui ben, dan wil ik zelf nog wel eens wat Groningse woorden brallen en verschrikkelijk knauwen.

Mijn ouders spreken trouwens onderling Gronings, maar als ze iets tegen ons, mijn broer en mij, zeggen dan schakelen ze om naar het Nederlands.

Dialect of Nederlands - Pagina 5 1000-posts-300x300

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Lady4 vr 7 jan 2011 - 10:35

Ik spreek zowel Fries als Nederlands. Op mijn werk voornamelijk Fries, tenzij de collega nederlandstalig is. Met mijn familie spreek ik Nederlands want ik ben nederlandstalig opgevoed. Met sommige vrienden spreek ik Nederlands, met anderen Fries. Dat is altijd grappig want als ik met een bepaald vriendinnengroepje ben spreek ik met twee van hen Nederlands en met twee van hen Fries. Zij spreken echter allemaal Fries met elkaar, dus dan is iedereen de hele tijd aan het switchen van Fries naar Nederlands en andersom. Dat gaat echter onbewust.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 10:39

Smikkell schreef:
Isa schreef:Eigenlijk spreek ik overal Nederlands. Als ik zenuwachtig als onzeker ben dan wordt het hoog hollands alleen maar erger. Zelfs zo erg dat mensen die wel dialect spreken spontaan omschakelen in het Nederlands. Dat terwijl ik het gewoon versta, maar simpelweg niet spreek. Tja, tenzij ik in een rouwdouwers-bui ben, dan wil ik zelf nog wel eens wat Groningse woorden brallen en verschrikkelijk knauwen.

Mijn ouders spreken trouwens onderling Gronings, maar als ze iets tegen ons, mijn broer en mij, zeggen dan schakelen ze om naar het Nederlands.

Dialect of Nederlands - Pagina 5 1000-posts-300x300

Erkenning voor mijn daden! Eindelijk! cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Summerlovin vr 7 jan 2011 - 10:41

Ik praat gewoon nederlands. woon in de kop van noord holland.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Dialect of Nederlands - Pagina 5 Empty Re: Dialect of Nederlands

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum