Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werk in kinderopvang

+12
Jeanette
Tsjip
Snoopy
Toet
Niki
Sjaantje
Tinus
JD
Ibbeltje
ShallY
Shopelle
eigenwijs
16 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 11:06

Niki schreef:Ja of wanneer het duurder word nemen ze een goedkope au pair voor alle kids.. Haahahaa Dat gebeurt ook wel eens..

kan, wie weet....
ik heb ook het idee dat de helft van de ouders nog niet zo door heeft wat het ze meer gaat kosten. dat ze schrikken als eind van de maand de rekening komt, en dat er dan opeens nog kindjes af gaan of gaan minderen in dagen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Niki wo 4 jan 2012 - 11:09

Ik werk ook in een buurt waar rijke gezinnen wonen. We merken wel wat terugloop, vooral bij de bso. Kinderen komen 1 dag minder en je merkt dat ouders het onderling goed met elkaar regelen om zo te bezuinigen. Of zoals ik net zei, een au pair nemen. Maar daarentegen krijgen we nog wel eens 4 jarigen bij.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 12:02

JaneDoe schreef:ik werk nu ook zo'n 7 jaar in de kinderopvang, en ben er ook klaar mee.
de ervaring in mijn huidige baan is dat het totaal niet om de kinderen draait.
Om een voorbeeldje te noemen;

Afgelopen maandag hadden wij net alle kerstknutsels van de muren afgehaald.
Om 11.00 kwam mijn leididnggevende binnen, waarom we nog niet begonnen waren met nieuwe knutselwerkjes.
Waarop ik reageer met "we hebben er per 1 januari 7 nieuwe kinderen bij (van buitenaf en baby's die doorstromen) en we hadden besloten om ons de komende dagen echt even lekker op de kindjes te richten, dat vinden we nu even belangrijker, en dan gaan we eind van de week beginnen met knutselwerkjes voorbereiden.
Haar reactie "dat vind ik nergens op slaan, ik wil dat er elke dag geknutseld wordt, dus zorg dat er iets hangt als ik vanmiddag terugkom".

Dit soort dingen gebeuren bij ons héél erg veel, en dat gaat zo in tegen mijn manier van werken. ik ben er voor de kindjes, maar door alles eromheen, en al die dingen die "moeten" ga ik op veel dagen naar huis en denk dan in de auto "ik heb echt geen minuut lekker bij de kindjes op de grond gezeten en met ze gespeeld".

Het wordt lopende band werk; eten,verschonen,al het papierwerk terwijl de kinderen spelen, opruimen,eten,verschonen,naar bed, pauze,schriftjes schrijven, uit bed, verschonen, aankleden..... waar is de aandacht voor de kindjes in dit verhaal?

o god, als ik eenmaal begin.....hou ik niet meer op, zo erg ben ik het zat, maar goed, heb hier al genoeg topics over geopend. ben nu echt gericht aan het kijken naar wat ik wil, maar mijn voornemen voor 2012 is dat ik nog voor de zomer de kinderopvang uit ben.

Ik las ergens (volgens mij?) dat je pabo overweegt. Daar gaat het er precies zo aan toe, dus dan zou ik je wat anders aanraden Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Toet wo 4 jan 2012 - 12:49

Ik denk/vind, als je niet met plezier naar je werk gaat en vooral als je met mensen werkt, je actie moet ondernemen. Behalve dat dit voor jou zelf niet prettig is straal je dit ook uit naar de kinderen en dat verdienen ze niet. Ik kan me trouwens helemaal vinden in jouw ervaring hoor, alleen kwam ik er na 3 maanden stage al achter. Zodra je je gaat ergeren aan de kinderen, zit er iets niet goed.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 20:05

Toet schreef:Ik denk/vind, als je niet met plezier naar je werk gaat en vooral als je met mensen werkt, je actie moet ondernemen. Behalve dat dit voor jou zelf niet prettig is straal je dit ook uit naar de kinderen en dat verdienen ze niet. Ik kan me trouwens helemaal vinden in jouw ervaring hoor, alleen kwam ik er na 3 maanden stage al achter. Zodra je je gaat ergeren aan de kinderen, zit er iets niet goed.

Maar ik zeg nergens dat ik me ga ergeren aan de kinderen.... En dat is ook niet zo. Iok erger me aan het werk eromheen,de sfeer in t team en de houding van mijn leidinggevende.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Snoopy wo 4 jan 2012 - 23:33

-hoeveel uur werk je? (totaal en per dag) Ik werk als oproepkracht, dus dat verschilt, maar een dienst is altijd 8,5 uur.
-hoelang heb je pauze? Ongeveer een half uur, wordt niet heel streng naar gekeken, als je maar overlegt met je collega.
-wat zijn jullie openingstijden? 7.30 tot 18.30
-op wat voor groep sta je? We hebben babygroepen (0-2), peutergroep (2-4) en verticalegroepen (0-4).
-welke taken, naast het verzorgen van de kindjes, doe je op een dag? Als oproepkracht doe ik niet alles, maar wat er gedaan wordt: Opruimen, afwas, groeiboeken schrijven, lijsten bijhouden, was, algemene ruimte opruimen.-welke schoonmaak taken hebben jullie? In principe afwas, stofzuigen, dweilen, schoonmaken op de eigen groep. De gang/algemene ruimte wordt door de schoonmaakster gedaan, vaak ook een deel van de afwas. Sinds kort komt er ook een extra schoonmaakster die ook de PM'ers moet ontlasten van schoonmaakwerkzaamheden. Dus als zij er is dan komt ze ook de groep stofzuigen, dweilen. Ook maakt ze het speelgoed schoon en wast ze de knuffels en verkleedkleren regelmatig.
-wat vind je het leukste aan je werk? Het contact met de kinderen, we werken erg kindgericht.
-wat het minst leuke? Het opruimen, niet alle kindjes kunnen zelf goed opruimen, maar weten er wel een puinzooi van te maken:D
-waar loop je tegenaan? Als oproepkracht merk ik zelf dat ik niet helemaal in de dagelijkse routine zit waar de vaste wel in zitten, dus vergeet nog wel eens standaard taken die verwacht worden. Maar ja dit heeft niks met de kinderen te maken, en gaat ook niet ten koste van de kinderen, dus kan me er niet heel druk om maken.

Wij merken overigens wel een terugloop. Minder nieuwe kinderen. Kinderen die stoppen omdat 1 van de ouders geen werk meer heeft. Maar heb het idee dat het langszaam weer toeneemt. Gelukkig hebben ze het bij ons kunnen opvangen met personeel dat al wegging of met pensioen ging en is er dus niemand ontslagen. Wij gaan sinds dit jaar ook niet meer dicht tussen kerst en oud en nieuw en wat andere dagen die min of meer verplicht waren voor de ouders om vrij te nemen omdat we dicht zijn. Zo zijn we soepeler en unieker.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Tsjip do 5 jan 2012 - 1:27

Jolicious schreef:
JaneDoe schreef:ik werk nu ook zo'n 7 jaar in de kinderopvang, en ben er ook klaar mee.
de ervaring in mijn huidige baan is dat het totaal niet om de kinderen draait.
Om een voorbeeldje te noemen;

Afgelopen maandag hadden wij net alle kerstknutsels van de muren afgehaald.
Om 11.00 kwam mijn leididnggevende binnen, waarom we nog niet begonnen waren met nieuwe knutselwerkjes.
Waarop ik reageer met "we hebben er per 1 januari 7 nieuwe kinderen bij (van buitenaf en baby's die doorstromen) en we hadden besloten om ons de komende dagen echt even lekker op de kindjes te richten, dat vinden we nu even belangrijker, en dan gaan we eind van de week beginnen met knutselwerkjes voorbereiden.
Haar reactie "dat vind ik nergens op slaan, ik wil dat er elke dag geknutseld wordt, dus zorg dat er iets hangt als ik vanmiddag terugkom".

Dit soort dingen gebeuren bij ons héél erg veel, en dat gaat zo in tegen mijn manier van werken. ik ben er voor de kindjes, maar door alles eromheen, en al die dingen die "moeten" ga ik op veel dagen naar huis en denk dan in de auto "ik heb echt geen minuut lekker bij de kindjes op de grond gezeten en met ze gespeeld".

Het wordt lopende band werk; eten,verschonen,al het papierwerk terwijl de kinderen spelen, opruimen,eten,verschonen,naar bed, pauze,schriftjes schrijven, uit bed, verschonen, aankleden..... waar is de aandacht voor de kindjes in dit verhaal?

o god, als ik eenmaal begin.....hou ik niet meer op, zo erg ben ik het zat, maar goed, heb hier al genoeg topics over geopend. ben nu echt gericht aan het kijken naar wat ik wil, maar mijn voornemen voor 2012 is dat ik nog voor de zomer de kinderopvang uit ben.

Ik las ergens (volgens mij?) dat je pabo overweegt. Daar gaat het er precies zo aan toe, dus dan zou ik je wat anders aanraden Wink

Dit wilde ik ook net schrijven maar toen zag ik jouw berichtje! En dan valt de pabo nog mee vergeleken met het echte werk...

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Toet do 5 jan 2012 - 2:56

JaneDoe schreef:
Toet schreef:Ik denk/vind, als je niet met plezier naar je werk gaat en vooral als je met mensen werkt, je actie moet ondernemen. Behalve dat dit voor jou zelf niet prettig is straal je dit ook uit naar de kinderen en dat verdienen ze niet. Ik kan me trouwens helemaal vinden in jouw ervaring hoor, alleen kwam ik er na 3 maanden stage al achter. Zodra je je gaat ergeren aan de kinderen, zit er iets niet goed.

Maar ik zeg nergens dat ik me ga ergeren aan de kinderen.... En dat is ook niet zo. Iok erger me aan het werk eromheen,de sfeer in t team en de houding van mijn leidinggevende.

Ik reageer ook niet op jou maar op TO
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 3:17

Dit is niet alleen bij de kinderopvang hoor. Overal in de zorg is het ellende. Ik werk zelf als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking, maar er kan en mag bijna niks meer. Er is zoveel administratieve lompslomp bij gekomen, het lijkt af en toe ook alsof ik administratief medewerker ben geworden. Daarnaast zijn de uren zo beperkt voor de cliënten en kunnen er bijvoorbeeld weinig uitstapjes gemaakt worden. Daarnaast moeten we zo min mogelijk personeel hebben, wat er op neer komt dat ik altijd in mijn eentje (en mijn collega's ook) alles draai op een groep van 13 personen. En het zijn nogal complexe cliënten, dus het is soms echt aanpoten. Dat mis ik echt zo ontzettend nu, het contact met collega's. Maar goed, ik kan blijven zeuren, maar ik heb wel ontzettend leuk werk! Very Happy
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD do 5 jan 2012 - 8:48

Toet schreef:
JaneDoe schreef:
Toet schreef:Ik denk/vind, als je niet met plezier naar je werk gaat en vooral als je met mensen werkt, je actie moet ondernemen. Behalve dat dit voor jou zelf niet prettig is straal je dit ook uit naar de kinderen en dat verdienen ze niet. Ik kan me trouwens helemaal vinden in jouw ervaring hoor, alleen kwam ik er na 3 maanden stage al achter. Zodra je je gaat ergeren aan de kinderen, zit er iets niet goed.

Maar ik zeg nergens dat ik me ga ergeren aan de kinderen.... En dat is ook niet zo. Iok erger me aan het werk eromheen,de sfeer in t team en de houding van mijn leidinggevende.

Ik reageer ook niet op jou maar op TO

Oeps,sorry!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  eigenwijs do 5 jan 2012 - 9:03

Fijn om ook ervaringen van anderen te lezen!Vandaag gesprek gehad met mijn
leidinggevende over dat ik het echt te druk vindt worden!Voel me nu ook
weer iets beter!En ja ergeren aan de kinderen is inderdaad niet goed..daarom
ga doe ik nu ook een opleiding zodat ik uiteindelijk iets anders kan gaan doen! :-)
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  leeuw do 5 jan 2012 - 23:03


Ik werk ook in de kinderopvang op een babaygroep.
Leuk om verhalen van anderen te lezen.
Ik werk nog niet zo lang in totaal nu 3 jaar in de kinderopvang.
Maar ik vind het harstikke leuk, soms wel zwaar maar is niet erg.
Dat van al het papierwerk eromheen herken ik ook.
Maar een uitdaging hebben.. denk ook dat het soms komt hoe mensen het werk ervaren..
Of wat voor organisatie je werkt. Want door cursussen, en andere manier van werken en naar de kinderen kijken
kan je zoveel leren. Ik heb gewerkt met reggio emilia, en volgen nu een babycursus vab emmi pikler op het werk,
en dat is echt heel interressant. Je merkt soms dat sommige dingen op de automatische piloot gaan.
Maar juist als je echt naar de kinderen kijkt en aandacht geeft word het weer leuk.
En foto's maken, documenteren enz vind ik ook erg leuk om te doen.
Laat de kinderen aangeven wat ze willen (voor zover dat kan). Zou er moe van worden als alles maar zou moeten.
Natuurlijk willen we de kinderen ook op bed leggen rond half 1. Maar kan ook wel iets eerder of later.
En als kinderen echt niet moe zijn, dan gaan ze op dat moment niet slapen.
leeuw
leeuw
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 75
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Joli86 zo 8 jan 2012 - 9:34

Ik werk ook in de kinderopvang. Nu ongeveer 6,5 jaar bij dezelfde organisatie, maar wel al op verschillende vestigingen. Ik vind het voor nu wel leuk werk maar zou over een paar jaar wel iets anders willen gaan doen, maar geen idee wat.. Vind het in deze tijd ook wel eng om iets anders te gaan zoeken. Moet zeggen dat ik ook niets te klagen heb qua uren/salaris en vind die zekerheid ook wel heel fijn.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 11 jan 2012 - 10:00

k heb even een vraagje voor de meiden in de kinderopvang...



Ik sta op een dreumesgroep, kindjes tussen de 11 maanden en 26 maanden.
Nu is onze groep op de 3e verdieping, en onze slaapkamer op de begane grond.
Wij moeten dus meerdere keren per dag 2 flinke trappen af om de kindjes naar bed te brengen en weer uit bed te halen.

Het totaal aantal kindjes op onze groep (over de hele week) is 31, waarvan er 22 niet lopen. Tel daarbij de kindjes die 2x op een dag slapen bij op, en wij lopen dus meerdere keren op een dag kindjes te tillen.

Ik heb nooit last van mijn rug, maar zelfs ik heb het nu zwaar in mn rug, mijn collega ook.

Mijn manager wuift het maar een beetje weg, maar als ik dit wel nog jaren moet gaan doen... zie ik dat op de lange termijn niet zo zitten.

Iemand enig idee wat ik hier verder mee kan? kan ik eens navraag doen bij de ARBO of dit mag?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Ibbeltje wo 11 jan 2012 - 10:48

Ik zou het wel aankaarten. Wat onhandig en raar zeg. Het is ook gewoon niet goed voor je rug als je ze telkens zo moet tillen de trap op en af.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 11 jan 2012 - 11:01

Ibbeltje schreef:Ik zou het wel aankaarten. Wat onhandig en raar zeg. Het is ook gewoon niet goed voor je rug als je ze telkens zo moet tillen de trap op en af.



ja het kdv waar ik werk is gevestigd in een oude villa, dus met van die hoge plafonds, en superlange houten trappen....

ik vind het vervelend voor mij rug, en vraag me ook gewoon af of dit arbotechnisch gezien mag...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:31

Ik zou dit idd aankaarten, en evt zelf kijken of je een oplossing kunt vinden. Hebben jullie boven geen ruimte (in het lokaal of erbuiten) wara je een slaapkamer kunt vestigen?
Wij hebben slaapkamers in het lokaal zelf, vind het echt een luxe.

Ik heb een zwaaaare dag achter de rug... Druk druk, wat nou leegloop, merk er niets van :P Had in eerste instantie nog een uitzendkracht zonder baby-ervaring naast me op m'n groep, maar dat kon gelukkig omgewisseld worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD do 12 jan 2012 - 10:45

[quote="Maple"]Ik zou dit idd aankaarten, en evt zelf kijken of je een oplossing kunt vinden. Hebben jullie boven geen ruimte (in het lokaal of erbuiten) wara je een slaapkamer kunt vestigen?
Wij hebben slaapkamers in het lokaal zelf, vind het echt een luxe.

Ik heb een zwaaaare dag achter de rug... Druk druk, wat nou leegloop, merk er niets van :P Had in eerste instantie nog een uitzendkracht zonder baby-ervaring naast me op m'n groep, maar dat kon gelukkig omgewisseld worden.[/quote

nope, dat is helaas niet mogelijk....t enige wat wij op onze verideping hebben is een washok en een wc voor ons...Sad dus dat gaat niet lukken...

poeh ben blij dat wij niet met uitzendkrachten werken... wij hebben gelukkig 2 invalkrachten die heel veel kunnen werken, dus dat is fijn! Met uizendkrachten moet je altijd maar afwachten wie er komt...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Snoopy do 12 jan 2012 - 13:01

JaneDoe schreef:
Ibbeltje schreef:Ik zou het wel aankaarten. Wat onhandig en raar zeg. Het is ook gewoon niet goed voor je rug als je ze telkens zo moet tillen de trap op en af.



ja het kdv waar ik werk is gevestigd in een oude villa, dus met van die hoge plafonds, en superlange houten trappen....

ik vind het vervelend voor mij rug, en vraag me ook gewoon af of dit arbotechnisch gezien mag...

Naast het feit dat het volgens mij niet arbo verantwoord is, hoe zit het met brandveiligheid. Als er brand is kan je toch niet met 22 kinderen die niet lopen naar beneden komen op tijd?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 8:59

JaneDoe schreef:
Maple schreef:Ik zou dit idd aankaarten, en evt zelf kijken of je een oplossing kunt vinden. Hebben jullie boven geen ruimte (in het lokaal of erbuiten) wara je een slaapkamer kunt vestigen?
Wij hebben slaapkamers in het lokaal zelf, vind het echt een luxe.

Ik heb een zwaaaare dag achter de rug... Druk druk, wat nou leegloop, merk er niets van :P Had in eerste instantie nog een uitzendkracht zonder baby-ervaring naast me op m'n groep, maar dat kon gelukkig omgewisseld worden.

nope, dat is helaas niet mogelijk....t enige wat wij op onze verideping hebben is een washok en een wc voor ons...Sad dus dat gaat niet lukken...

poeh ben blij dat wij niet met uitzendkrachten werken... wij hebben gelukkig 2 invalkrachten die heel veel kunnen werken, dus dat is fijn! Met uizendkrachten moet je altijd maar afwachten wie er komt...

Oh wat lastig dat dat niet kan.. Mara ik zou het sowieso aankaarten.

Haha, met 2 invalkrachten redden wij het niet, op 7 kdv-groepen en nog wel meer bso-groepen :-) Wij hebben helaas iets te weinig invalkrachten dus zijn bij onverhoopte situaties al wat sneller aangewezen op uitzendkrachten. We krijgen vaak wel dezelfde uitzendkrachten, eentje daarvan (een jongen zelfs) is echt heel goed op het kdv, maar soms krijgen w euitzendkrachten waarvan we vragen uit welke hoge hoed ze die getoverd hebben. Ik had er gisteren eentje die niet eens flessen kon klaarmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD vr 13 jan 2012 - 11:34

wij hebben ook 7 groepen;) alleen geen BSO....

Sja wat brandveiligheid betreft; ik heb er nog geen ontruimingsoefening meegemaakt... zie er al tegen op wanneer ie komt. Heb mijn bezorgdheid hierover ook al geuit naar de manager, maar ook daar wordt weinig aan gedaan.
Gewoon naar buiten om buiten te spelen duurt al een minuut of 15... t is ook balen, want ik merk dat we veel minder buiten spelen met de dreumesjes, omdat het zo'n gedoe is.... zonde.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 11:38

Toch zit er wel een enorm verschil tussen naar buiten gaan om buiten te spelen dan om te ontruimen. Ontruimen redden wij binnen een minuut, kids klaarmaken om naar buiten te gaan duurt 5 minuten. Ontruimen gaat bij ons zó razend snel gelukkig (mag ook wel, laatste tijd vaak vals brandalarm gehad dus geregeld moeten ontruimen Werk in kinderopvang - Pagina 2 394967 ), maargoed, alles is bij ons gelijkvloers dus dat is wel onze mazzel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  SarahKey vr 13 jan 2012 - 20:14

Ik werk op een buitenschoolse opvang en vind dit echt het leukste van de hele kinderopvang.
Ik heb ook gewerkt (geen vaste plek maar invalwerk) op kdv maar daar had ik het gevoel dat ik de hele dag aan het verzorgen en schoonmaken was.
Op de bso is er tijd voor de kinderen. Voordat de kinderen uit school komen maken wij drinken/fruit klaar en zetten een activiteit klaar. Er zijn wel dingen die aan het eind van de dag gedaan moeten worden (vegen, keuken opruimen en schoonmaken etc) maar ieder heeft haar klus.
Voor de rest is het vooral bezig zijn met de kids.
Als ze de hele dag bij ons op de bso zijn, met vakanties, dan krijg ik dat verzorgende schoonmaakgevoel weer Laughing Maar we kunnen dan ook wel eens een dag weg en dat is ook erg leuk.
dan lig je ;s avonds in bed nog kinderen te tellen Laughing

Enige nadeel vind ik, halve dagen werken. Zou graag twee of drie hele dagen willen werken ipv halve dagen of gebroken diensten.
Ook werk ik parttime maar word wel verwacht dat je op iedere willekeurige dag bij een vergadering aanwezig bent. Soms hoor je een paar dagen van te voren dat er ergens over word gepraat en het eigenlijk wel verplicht is. En dat gaat me steeds meer tegenstaan, als ik vrij ben ben ik vrij. Ik heb straks met de kleine niet altijd zomaar even snel oppas.

Maar het werk zelf bevalt me nog steeds erg goed. Ik mis de kinderen nu echt tijdens mijn verlof. De baby krijgt ook geen knuffels meer Laughing

Ik werk nu 4 jaar in de kinderopvang.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Stuiterbal za 14 jan 2012 - 6:15

Ik heb nu 7 jaar werkervaring erop zitten en ben mijn uitdaging kwijt. Al een jaar en ga daarom dit jaar ook met heel iets anders beginnen.
Voorheen vond ik het altijd helemaal geweldig. Ik had zoveel plezier in mijn werk en dacht echt dat ik het nog jaren kon doen. Maar naar 7 jaar ben ik er toch wel klaar mee. Ik vind het te eentonig worden.
Ik werk ook op een babygroep en ben elke dag alleen maar hetzelfde aan het doen qua ritme ect. Mijn uitdaging is nu weg en dus tijd voor wat anders !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Tinus za 14 jan 2012 - 7:26

Stella_ schreef:Ik heb nu 7 jaar werkervaring erop zitten en ben mijn uitdaging kwijt. Al een jaar en ga daarom dit jaar ook met heel iets anders beginnen.
Voorheen vond ik het altijd helemaal geweldig. Ik had zoveel plezier in mijn werk en dacht echt dat ik het nog jaren kon doen. Maar naar 7 jaar ben ik er toch wel klaar mee. Ik vind het te eentonig worden.
Ik werk ook op een babygroep en ben elke dag alleen maar hetzelfde aan het doen qua ritme ect. Mijn uitdaging is nu weg en dus tijd voor wat anders !

Is het niet mogelijk om op een andere groep te werken, verticaal of op een peutergroep? Dat is toch wel totaal anders dan een babygroep en zou voor jou weer een nieuwe uitdaging zijn. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken om dag in dag uit met alleen maar baby's bezig te zijn, zou ik ook geen uitdaging in zien.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang - Pagina 2 Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum