Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatiegesprek Kinderopvang

+2
SnowWhite
Jenny010
6 plaatsers

Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jenny010 ma 14 nov 2011 - 4:47

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek voor flex-medewerker in de Kinderopvang. Nu heb ik daarin nog totaal geen ervaring. En nog nooit een sollicitatiegesprek in deze branche gehad. Daarom ben ik benieuwd of er mensen zijn die weten hoe ik me ongeveer moet voorbereiden? En welke vragen ik ongeveer kan verwachten? Alvast bedankt!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  SnowWhite ma 14 nov 2011 - 6:25

Is je opleiding wel gerelateerd aan kinderen?

Omdat ik al stage had gelopen in de kinderopvang kon ik dit ook vermelden in mijn cv en brief, waardoor dit ook ter sprake kwam tijdens mijn gesprek. Ik weet dus niet zo goed wat ze kunnen vragen als je totaal geen ervaring hebt, aangezien bij mij mijn ervaring in het gesprek terug kwam.
Wel stellen ze de vraag waarom jij een echte aanwinst voor de groep bent, wat heb jij te bieden, waarom wil je met kinderen werken? Wellicht kunnen ze ook een casus geven en moet jij vertellen hoe jij daar op in zou spelen.

Nogmaals, dit zijn wat voorbeelden die gevraagd kunnen worden (en vaak ook wel terug komen in een gesprek, aangezien ze jou wel willen kennen en willen weten wat ze in huis halen). Van die casus, dat doen ze niet allemaal.

En het is wel belangrijk om je een beetje in te lezen in de visie en missie van de kinderopvang.

In ieder geval heel veel succes morgen!
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Woonplaats : Omgeving Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jenny010 ma 14 nov 2011 - 6:30

Ja, ik heb zelf al een half jaar stage gelopen in de kinderopvang. En heb een diploma als Pedagogisch Werker. Nu ben ik ook nog bezig met Onderwijsassistent. Hier ben ik bijna mee klaar. Daarnaast werk ik ook nog in de kinderopvang tijdens evenementen. Ik heb dus op zich al wel wat ervaring. Maar niet heel erg veel. Maar in ieder geval bedankt.. Hier kan ik al wel wat mee!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Cato ma 14 nov 2011 - 7:20

Ik heb woensdag een sollicitatie gesprek voor in de kinderopvang, ik heb nog nooit een sollicitatiegesprek gehad al werk ik al wel al bijna 4 jaar in de kinderopvang.
Ik denk dat heel belangrijk is om je goed in te lezen in het pedagogisch beleidsplan van het kdv ( staat meestal op de site van het kdv) en als ze als uitgangspunt een pedagoog hebben lees de belangrijkste punten van de pedagoog even door bijv, Gorden of Maria Montessori. Als ze een peutergroep hebben gebruiken ze daar vaak ook een speciaal volg systeem voor bijv, puk en co of startblokken. Veel succes!
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Gast ma 14 nov 2011 - 7:26

Je gaat waarschijnlijk sowieso een situatieschets krijgen, dat ze je een situatie voorleggen en aan je gaan vragen hoe jij in die situatie gaat handelen. Verder hoe jij jouw bijdrage in het werk ziet, wat je leuk vind aan het werken met kinderen (denk na over welke activiteiten je leuk zou vinden om met kids te doen, afhankelijk van de leeftijd, google desnoods alvast een beetje), en de standaard dingen zoals sterke en zwakke eigenschappen.

De kans is groot dat daarna ene meedraaidag volgt, stel op die dag vragen en zorg desnoods dat je ene activiteit hebt voorbereid. Vooral bij meedraaien op de bso wordt dat erg gewaardeerd, op het kdv zijn ze al blij als je initiatief toont door met de kinderen een boekje te gaan lezen of te gaan zingen, echt activiteiten zijn op een kdv vaak iets lastiger in te plannen. En neem sowieso initiatief, maar trek ook weer niet alles uit hun handen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  JD ma 14 nov 2011 - 10:52

Wat je goede kanten zijn, wat je slechte kanten zijn.
Wat je belangrijk vind in het werken met kinderen
Inderdaad een situatieschets
Wat voeg jij toe als leidster?
Waarom moeten ze jou aannemen?

Mijn ervaring is dat als je gewoon enthousiast en gemotiveerd overkomt in het gesprek, een meedraaidag 9 van de 10 keer wel volgt. De meedraaidag is veel belangrijker dan het gesprek. Dus mocht je een dag mee gaan draaien; steek je handen uit de mouwen, neem initiatief en vraag veel. Wij hebben vaak mensen die meedraaien, binnenkomen en op hun kont gaan zitten...dan ben je bij ons bij voorbaat al niet aangenomen.
Als je dan toch wilt zitten, ga op de grond zitten, tussen de kindjes, en speel met ze.....

Suc6! laat je weten hoe t afloopt?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jenny010 ma 14 nov 2011 - 11:01

Bedankt meiden! Hier kan ik zeker wat mee.. Ik ga nu lekker slapen! En laat morgen zeker weten hoe het gegaan is! Bedankt!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Ilargi di 15 nov 2011 - 5:26

En, hoe is het gegaan?
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jenny010 di 15 nov 2011 - 5:29

Leuk dat jullie er nog aan denken.. Ik ben net thuis. Ben helaas niet aangenomen. Was te bescheiden voor een groot kinderopvang bedrijf met 100 verschillende locaties. Het is jammer, maar het is niet anders.. Heb in ieder geval wel fijne tips meegekregen. En dat vind ik wel prettig. Ik weet namelijk zelf totaal niet hoe ik overkom. Maar ik kom dus vrij zenuwachtig en gespannen over. Hier kan ik dus nog even goed mee oefenen. In ieder geval bedankt voor alle tips.. En probeer het gewoon over een half jaar nog eens!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jezzie wo 16 nov 2011 - 4:59

Dat kreeg ik de aller eerste keer ook te horen, toen was ik ook nog bezig met mijn opleiding.
Maar ik had toen al wel een dag meegelopen.
Toen ik een half jaar laten ergens anders solliciteerde werd ik wel meteen aangenomen, zonder een dag mee te lopen!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  JD wo 16 nov 2011 - 6:15

jammer!!
Ben nu eigenlijk wel erg benieuwd welke organisatie het was.... angel
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Jenny010 wo 16 nov 2011 - 6:17

Ik heb een gesprek gehad bij de SKAR in Arnhem.
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Sollicitatiegesprek Kinderopvang Empty Re: Sollicitatiegesprek Kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum