Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Werk in kinderopvang

+12
Jeanette
Tsjip
Snoopy
Toet
Niki
Sjaantje
Tinus
JD
Ibbeltje
ShallY
Shopelle
eigenwijs
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Werk in kinderopvang

Bericht  eigenwijs wo 4 jan 2012 - 8:07

Hai allemaal,

Ik heb een vraagje over meiden die in de k.inderopvang werken..
Ik werk zelf nu zo'n 5 jaar in de kinderopvang en ben het echt zat..
Het is zoo zwaar en sta soms met meer kinderen dan mag.. veel baby's
dat is logisch want het is een baby groep.. maar soms denk ik echt
wat een ...baan! Merk ook dat ik heel geirriteerd ben naar de kinderen
als de werkdruk hoog is.. Embarassed Begin binnenkort met een opleiding en
ga minder werken dus dan kan ik me op iets anders concentreren.. Weet
niet zo goed wat ik met dit verhaal wil maar lees hier vaak dat veel meiden
in de kinderopvang werken en dit een hele leuke baan vinden dus dan
vraag ik me af of het misschien aan mij ligt? dank je voor het lezen :-)
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Shopelle wo 4 jan 2012 - 8:13

Arubian schreef:Hai allemaal,

Ik heb een vraagje over meiden die in de k.inderopvang werken..
Ik werk zelf nu zo'n 5 jaar in de kinderopvang en ben het echt zat..
Het is zoo zwaar en sta soms met meer kinderen dan mag.. veel baby's
dat is logisch want het is een baby groep.. maar soms denk ik echt
wat een ...baan! Merk ook dat ik heel geirriteerd ben naar de kinderen
als de werkdruk hoog is.. Embarassed Begin binnenkort met een opleiding en
ga minder werken dus dan kan ik me op iets anders concentreren.. Weet
niet zo goed wat ik met dit verhaal wil maar lees hier vaak dat veel meiden
in de kinderopvang werken en dit een hele leuke baan vinden dus dan
vraag ik me af of het misschien aan mij ligt? dank je voor het lezen :-)

Ik werk in de kinderopvang als 'bijbaan' naast mijn studie. Ik merkte dat ik het de eerste drie jaar helemaal geweldig vond ook mede dankzij mijn leuke collega's maar dat het me nu (na 6 jaar) toch een beetje tegen begint te staan. Ik heb veel meer ambitie dan alleen maar 'oppassen' en af en toe activiteiten doen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat andere meiden zeggen dat ze het wel een leuke baan vinden maar voor mij als persoon is dit niet een baan die ik mijn gehele leven vol zal kunnen houden.
Ik ben inmiddels afgestudeerd leerkracht en ben bezig met een universitaire master opleiding..
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  ShallY wo 4 jan 2012 - 8:16

Dat vind ik slecht dat er meer kinderen zijn dan dat mag. Een babygroep is inderdaad erg pittig.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook wel gebeurde op mijn oude werk maar ook nu bij mijn huidige werk.
Ik werk zelf ook in de kinderopvang en vind het soms best zwaar maar wel erg leuk.
Hoewel ik me ook steeds vaker afvraag of ik dit wil blijven doen. Ik wil zelf wat meer uitdaging en dat mis ik nu. Helaas zijn er voor mij geen mogelijkheden om iets anders te gaan doen maar dat komt nog wel.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Shopelle wo 4 jan 2012 - 8:18

ShallY schreef:Dat vind ik slecht dat er meer kinderen zijn dan dat mag. Een babygroep is inderdaad erg pittig.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit ook wel gebeurde op mijn oude werk maar ook nu bij mijn huidige werk.
Ik werk zelf ook in de kinderopvang en vind het soms best zwaar maar wel erg leuk.
Hoewel ik me ook steeds vaker afvraag of ik dit wil blijven doen. Ik wil zelf wat meer uitdaging en dat mis ik nu. Helaas zijn er voor mij geen mogelijkheden om iets anders te gaan doen maar dat komt nog wel.

Wat jij schrijft herken ik ook wel hoor. Er worden meer kinderen op één leidster gezet. Dit is vooral in de kinderopvang zo. Op de NSO ervaar ik dit niet.
Shopelle
Shopelle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 358
Punten : 489
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  eigenwijs wo 4 jan 2012 - 8:21

Dank je voor de reacties!
Dat van geen uitdaging meer hebben herken ik wel heel erg!Gelukkig heb
ik wel leuke collega's en dan hou je het beter vol.. Bij ons zijn ook veel meiden
die dit als bijbaan naast hun studie doen en dan is het nog vol te houden denk ik!
Nou ik moet mijn schouders eronder zetten en denken aan mijn toekomst als ik
klaar ben met mijn nieuwe opleiding Laughing
eigenwijs
eigenwijs
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Ibbeltje wo 4 jan 2012 - 8:23

Ik ervaar het na 7 jaar nog steeds niet zo. Heb het nog altijd erg naar mijn zin.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:27

Ik werk inmiddels zo'n 7 jaar in de kinderopvang en ik ga nog altijd met plezier naar m'n werk. Er zijn dagen dat ik wel denk van 'is dit het nou', en soms verlang ik ook wel naar een meer 'volwassen' baan. Maar uiteindelijk lukt het me dan toch wel om de knop om te draaien en gewoon te genieten van mijn werk. Ik denk dat dat ook wel komt omdat wij nu met een nieuw concept bezig zijn wat tzt ook bij andere kinderopvangorganisaties geïntroduceerd gaat worden, waarbij je leert om op een heel andere manier naar de kinderen, situaties en ontwikkeling te kijken. Dit geeft me dan vaak wel weer de inspiratie om door te gaan en brengt me ook weer op nieuwe ideeën.

Overigens merk ik op dit forum dat PM'ers hier uiteindelijk wel uitgekeken raken op hun werk, maar merk ik dit onder mijn collega's bijvoorbeeld weer helemáál niet.

Ik weet niet wat de toekomst brengt, voorlopig zit ik nog op mijn plek en geniet ik echt van de kinderen, maar als er een andere uitdaging op mijn pad komt dan wil ik dat zeker overwegen. Maar alleen als het mijn pad kruist, ik ga er niet voor zoeken ofzo, daarvoor vind ik m'n huidige werk nog veel te leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 8:51

ik werk nu ook zo'n 7 jaar in de kinderopvang, en ben er ook klaar mee.
de ervaring in mijn huidige baan is dat het totaal niet om de kinderen draait.
Om een voorbeeldje te noemen;

Afgelopen maandag hadden wij net alle kerstknutsels van de muren afgehaald.
Om 11.00 kwam mijn leididnggevende binnen, waarom we nog niet begonnen waren met nieuwe knutselwerkjes.
Waarop ik reageer met "we hebben er per 1 januari 7 nieuwe kinderen bij (van buitenaf en baby's die doorstromen) en we hadden besloten om ons de komende dagen echt even lekker op de kindjes te richten, dat vinden we nu even belangrijker, en dan gaan we eind van de week beginnen met knutselwerkjes voorbereiden.
Haar reactie "dat vind ik nergens op slaan, ik wil dat er elke dag geknutseld wordt, dus zorg dat er iets hangt als ik vanmiddag terugkom".

Dit soort dingen gebeuren bij ons héél erg veel, en dat gaat zo in tegen mijn manier van werken. ik ben er voor de kindjes, maar door alles eromheen, en al die dingen die "moeten" ga ik op veel dagen naar huis en denk dan in de auto "ik heb echt geen minuut lekker bij de kindjes op de grond gezeten en met ze gespeeld".

Het wordt lopende band werk; eten,verschonen,al het papierwerk terwijl de kinderen spelen, opruimen,eten,verschonen,naar bed, pauze,schriftjes schrijven, uit bed, verschonen, aankleden..... waar is de aandacht voor de kindjes in dit verhaal?

o god, als ik eenmaal begin.....hou ik niet meer op, zo erg ben ik het zat, maar goed, heb hier al genoeg topics over geopend. ben nu echt gericht aan het kijken naar wat ik wil, maar mijn voornemen voor 2012 is dat ik nog voor de zomer de kinderopvang uit ben.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:00

Maar als je knutselt bén je toch ook met de kinderen bezig? Idem met verschoon- en eetmomenten. Juist die momenten gebruik ik om lekker de één op één-aandacht met een kind te pakken. Ik ben één van de langzaamsten van al mijn collega's als het op verschonen aankomt, kan het echt wel sneller maar ik wil het niet. Ik ga niet fabrieksmatig een luier verschonen zonder tegen een kind te kletsen of liedjes te zingen of naderhand even te knuffelen. Dat zijn één van de weinige momenten dat het kind jou even voor zichzelf alleen heeft, dus die momenten pak ik ook.

Wij hoeven verde rgelukkig niet dagelijks te knutselen. Zingen, buitenspelen, kiekeboespelletjes en andere spelletjes zijn ook activiteiten, het resultaat hoeft niet altijd als knutselwerkje gepresenteerd te worden, dat is het beleid van mijn werk in elk geval.

Ik merk wel dat ik af en toe tegen een heleboel administratie aanloop, en de laatste tijd vind ik dat allemaal wel wat moeilijker te combineren omdat ik zelf niet lekker in m'n vel zit, maar het is allemaal normaalgesproken te doen. En van schoonmaken maak ik een activiteit, schoonmaken doe ik 9 van de 10x samen met m'n dreumesen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 9:03

Maple schreef:Maar als je knutselt bén je toch ook met de kinderen bezig? Idem met verschoon- en eetmomenten. Juist die momenten gebruik ik om lekker de één op één-aandacht met een kind te pakken. Ik ben één van de langzaamsten van al mijn collega's als het op verschonen aankomt, kan het echt wel sneller maar ik wil het niet. Ik ga niet fabrieksmatig een luier verschonen zonder tegen een kind te kletsen of liedjes te zingen of naderhand even te knuffelen. Dat zijn één van de weinige momenten dat het kind jou even voor zichzelf alleen heeft, dus die momenten pak ik ook.

Wij hoeven verde rgelukkig niet dagelijks te knutselen. Zingen, buitenspelen, kiekeboespelletjes en andere spelletjes zijn ook activiteiten, het resultaat hoeft niet altijd als knutselwerkje gepresenteerd te worden, dat is het beleid van mijn werk in elk geval.

Ik merk wel dat ik af en toe tegen een heleboel administratie aanloop, en de laatste tijd vind ik dat allemaal wel wat moeilijker te combineren omdat ik zelf niet lekker in m'n vel zit, maar het is allemaal normaalgesproken te doen. En van schoonmaken maak ik een activiteit, schoonmaken doe ik 9 van de 10x samen met m'n dreumesen.

ja ik ben dan wel met de kinderen bezig als ik knutsel, maar ik vind het niet altijd de juiste manier om met de kinderen bezig te zijn. ik sta op een dreumesgroep met 12 kinderen, erg pittig vind ik. Ik vnd het dan niet fijn om te gaan knutselen terwijl er 4 nieuwe kindjes op de grond keihard lopen te huilen omdat ze aan het wennen zijn....ik steek dan liever tijd in die kindjes.

bij ons MOETEN alle kinderen (die 1x slapen) er om 12.30 inliggen. Dus ja ik ben ook van het 1 op 1 aandacht tijdens verschonen, maar het is bijna niet haalbaar....ik vind de werkdruk echt ontzettend hoog. maar....denk dat daar ook heel veel verschil in is bij de verschillende dagverblijven. Ik ben me ervan bewust dat het bij ons echt té streng is, heb ook dagverblijven meegemaakt waar het veel relaxter was, en je véél meer tijd en aandacht voor de kindjes had.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Ibbeltje wo 4 jan 2012 - 9:04

Oh jeetje dat je MOET knutselen vind ik wel heel erg zeg, Nee gelukkig is dat bij ons niet. Maar we hebben wel een planning met wat we willen doen (nieuwe methode om te werken) en dan gericht op de kinderen> waar heeft die nog moeite mee en kan hij/zij nog extra aandacht bij gebruiken etc. Maar al doe je een keer niks (nou doe je eigenlijk altijd wel wat maar niet elke dag knutselen) is het ook geen probleem.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:05

JaneDoe, onze kinderen liggen om 12:15, met een enkele uitschieter naar 12:30, allemaal in bed én dan hebben ze allemaal één op één-aandacht gekregen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 9:06

Maple schreef:

Ik merk wel dat ik af en toe tegen een heleboel administratie aanloop, en de laatste tijd vind ik dat allemaal wel wat moeilijker te combineren omdat ik zelf niet lekker in m'n vel zit, maar het is allemaal normaalgesproken te doen. En van schoonmaken maak ik een activiteit, schoonmaken doe ik 9 van de 10x samen met m'n dreumesen.

hoe doe je dit dan? want wij moeten bijvoorbeeld schoonmaken tussen 1 en 3 als de kinderen slapen......
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 9:08

Maple schreef:JaneDoe, onze kinderen liggen om 12:15, met een enkele uitschieter naar 12:30, allemaal in bed én dan hebben ze allemaal één op één-aandacht gekregen smile

ik heb 7 jaar ervaring, op 6 verschillende dagverblijven gewerkt, en ik weet ook echt dat het kan hoor, alles van de dag redden én de kindjes hun aandacht geven. Maar waar ik nu zit wordt zo ontzettend veel gevraagd, dat het écht niet te doen is.
Ik ben niet de enige die er zo over denkt; er zitten nu 3 mensen met een burn out thuis, er zijn er net 2 die ntslag hebben genomen, en 3 waarvan ik weet dat ze aan het solliciteren zijn (waaronder ik) omdat het zo niet meer gaat bij ons.....

dus ik ben het met je eens dat het kan, en vooral dat het zou moeten, maar ik zou echt even niet weten hoe.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:08

Wij gaan rond half 12 aan tafel. Eetmoment is bij ons een halfuurtje, dan verschonen, en dan gaan de kinderne naar bed. Denk dat het bij ons wel een verschil is dat ik op een babygroep werk en wij dus verschillende slaapritmes door elkaar hebben lopen. Ik heb er maximaal 10 op de groep maar ze gaan niet alle 10 tussen de middag slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:10

Schoonmaken zit bij ons niet aan een tijd vast trouwens. We hebben een schoonmaakschema met alles wat er per week/kwartaal/halfjaar moet gebeuren. Alles wat gedaan is tekenen we af, maar het is niet zo dat de koelkast op maandag om die en die tijd gedaan moet worden ofzo. Dat doe je wanneer je de tijd ervoor hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Tinus wo 4 jan 2012 - 9:15

Dat van elke dag knutselen vind ik idd wel heel erg. Gelukkig hoeft dat bij ons echt niet.
Ik werk nu ruim 8 jaar in de kinderopvang en ik moet zeggen dat het wel gaandeweg veranderd is. Waar eerst veel tijd was voor de kids, wordt dan nu minder. (zelfde werkgever overigens) Er zijn heel veel administratieve taken bijgekomen die ook nog eens uitgebreid worden. Er wordt gewoon veel meer van ons verwacht, en daar heb ik gewoon niet altijd elke dag de tijd voor. Ik moet ook wel zeggen dat ik de lat voor mezelf ook wel erg hoog leg. Ik vind het heel belangrijk dat de kinderen iets gedaan hebben op een dag. En dat is heus niet knutselen ofzo, maar bijvoorbeeld een spelletje of een sport en spelactiviteit. En alhoewel dat nooit echt zo gezegd is, merk ik wel dat dat wel verwacht wordt. Dat er wel iets ondernomen wordt met de kinderen. En dat wíl ik ook wel, dat is het gewoon niet, maar ik moet er gewoon wel de tijd voor hebben. Want de verzorging, administratieve taken, randzaken zoals was en vaatwasser e.d. gaan ook allemaal door. Ik merk wel dat ik dit wel heel moeilijk vind. Ik wil gewoon lekker met de kinderen samen genieten en lekker bij ze zitten e.d. maar dat kan gewoon bijna niet meer, en daar baal ik steeds meer van.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Sjaantje wo 4 jan 2012 - 9:15

Stiekem vind ik daarom dat ik het allerleukste 'beroep' van de héle wereld heb: vrijwilligster op een kdv! Onbeperkt knuffelen en kroelen met de kids en om alle andere taken hoef ik me niet druk te maken. Ik doe dit normaalgesproken 8 uur in de week, verspreid over 2 dagdelen, sinds 3 jaar.
Ik heb wellicht geen heel objectieve blik, maar ik denk dat als ik normaal had kunnen weken, dat ik me linea recta had laten omscholen. In de kinderopvang heb ik het idee dat ik na jaren eindelijk op mijn plekje terecht ben gekomen. Maar goed, ik heb dan wel een heel 'luxe' plekje!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 9:17

ik ben sowieso erg benieuwd naar manieren van werken op andere dagverblijven, misschien kunnen we er dingetjes van opsteken als tips voor elkaar?
en sowieso om te zien hoe het er bij jullie aan toegaat....

dus hier mijn vragenlijstje, aanvullen mag....

-hoeveel uur werk je? (totaal en per dag)
-hoelang heb je pauze?
-wat zijn jullie openingstijden?
-op wat voor groep sta je?
-welke taken, naast het verzorgen van de kindjes, doe je op een dag?
-welke schoonmaak taken hebben jullie?
-wat vind je het leukste aan je werk?
-wat het minst leuke?
-waar loop je tegenaan?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Tinus wo 4 jan 2012 - 9:27

JaneDoe schreef:ik ben sowieso erg benieuwd naar manieren van werken op andere dagverblijven, misschien kunnen we er dingetjes van opsteken als tips voor elkaar?
en sowieso om te zien hoe het er bij jullie aan toegaat....

dus hier mijn vragenlijstje, aanvullen mag....

-hoeveel uur werk je? (totaal en per dag) 36 uur, 4 dagen van 9 uur
-hoelang heb je pauze? een half uurtje
-wat zijn jullie openingstijden? van 7.30 tot 18.00
-op wat voor groep sta je? vertikaal
-welke taken, naast het verzorgen van de kindjes, doe je op een dag? Niet persee op 1 dag, maar meer algemeen: naast een activiteit aanbieden zoals knutselen/spelletje e.d.: de was, de vaatwasser, observaties schrijven, verhaaltjes over de kinderen schrijven, schoonmaken, begeleiden en beoordelen van stagiaires, gesprekken met ouders, thema's voorbereiden(o.a. groep gezellig maken)
-welke schoonmaak taken hebben jullie? Wij hebben een lijst met wat elke maand schoongemaakt moet worden. Dit zijn o.a. het speelgoed, de tafels en stoelen(uitgebreid), koelkast&magnetron, box, bedjes, kasten
-wat vind je het leukste aan je werk? contact met de kinderen, de basis.
-wat het minst leuke? alle randzaken die erbij komen kijken
-waar loop je tegenaan? minder tijd hebben dan je nodig hebt. Soms hoge werkdruk.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 9:35

-hoeveel uur werk je? (totaal en per dag) 36 uur, 4 dagen van 9 uur
-hoelang heb je pauze? een half uur
-wat zijn jullie openingstijden? 7:00-18:30, dat zijn de extra openingstijden, normale openingstijdne zijn 7:30-18:00
-op wat voor groep sta je? een baby-dreumesgroep, 0-2 jaar
-welke taken, naast het verzorgen van de kindjes, doe je op een dag? Of ik ze allemaal doe is een tweede :P, maar afwas, speelgoed en meubilair schoonmaken, soms de was (afhankelijk wie er wasdag heeft), administratie, schriftjes schrijven, eens in de zoveel tijd observeren. Of nouja, observeren moeten wij nu eigenlijk de hele dag door, dag in dga uit, maar we hoeven niet alle bevindingen op te schrijven. Als we ze maar kunnen benoemen.
-welke schoonmaak taken hebben jullie? Speelgoed, meubilair, afwas, bedden verschonen, was, verschoningsruimte.
-wat vind je het leukste aan je werk? Het contact met de kinderen en de ouders en het schriftjes schrijven, vind het leuk om bepaalde leuke dingen voor later op te schrijven.
-wat het minst leuke? Alle administratie, en verder ben ik niet zo van het knutselen. En het schoonmaken.
-waar loop je tegenaan? Ik heb heel veel moeite als kinderen veel huilen, kan dat moeilijk van me af laten glijden en raak daa'r erg onrustig van. Verde rkom ik maar slecht aan mn schoonmaaktaken toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 10:22

-hoeveel uur werk je? (totaal en per dag) 34 uur, 2 dagen van 8,25 uur en 2 dagen van 8,75 uur
-hoelang heb je pauze? 3 kwartier
-wat zijn jullie openingstijden? 7.00 - 19.00 zijn de verruimde openingstijden, 7.30-18.30 standaard.
-op wat voor groep sta je? dreumes (12 maanden - 24 maanden)
-welke taken, naast het verzorgen van de kindjes, doe je op een dag? schoonmaken, administratie,observeren,schoonmaken overige ruimtes,oudergesprekken,AH bestelling.
-welke schoonmaak taken hebben jullie? stofzuigen,dweilen,afstoffen,speelgoed,wctjes,ramen lappen binnen en buiten, centrale speelhal stofzuigen/dweilen,wassen,was opvouwen.
-wat vind je het leukste aan je werk? het contact met de kindjes en ouders. ik vind het fijn als ouders tevreden zijn en dit uiten, en wordt helemaal blij als een dreumesje voor het eerst mijn naam zegt:)
-wat het minst leuke? het contact met mijn leidinggevende en de hoge werkdruk.
-waar loop je tegenaan? de werkdruk, en alles wat er bij het werk komt kijken
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Niki wo 4 jan 2012 - 10:47

Ik werk ook in de kinderopvang. Momenteel tijdelijk in de ochtend bij de kdv en s'middags (4 dagen) bij de BSO (vast). In mijn BSO team van 5 zijn er momenteel 2 langdurig ziek en 1 heeft een ziekte waardoor ze niet meer dan 3,5 uren per dag mag werken. Dus komt het op mij en een ander collega neer. Ik werk nu precies 1 jaar daar, maar ik merk dat de laatste paar maanden steeds meer dingen te doen krijgen. Groep schoonhouden, administratie, rapportages schrijven, oudergesprekken voeren, activiteiten voor de kinderen en ook nog af en toe één op één aandacht geven aan de kids die het nodig hebben. Normaal doe je dit allemaal met ze'n 2en per groep. Maar nu er collega's ziek zijn, moet ik het allemaal alleen doen. Merk laatste tijd dat de werkdruk alleen maar hoger word. Ik ben in de kinderopvang gaan werken omdat ik het leuk vind om met de kids bezig te zijn. Maar in die 3 uren dat ik met de kids ben, moet ik vanalles erbij doen. Vind ik zo jammer.

Hoe is het bij jullie ivm de bezuinigingen?? Merk je dat kinderen minder komen of helemaal niet meer komen?
Ivm bezuinigingen zijn we achteruit gegaan in uren. Op een normale bso dag werken we niet meer 3,5 uren maar 3,25. In vakanties werken we geen 9 uren meer, maar 8,5.
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  JD wo 4 jan 2012 - 10:55

bij ons nog niks te merken van terugloop. we hebben elke week nog rondleidingen en intakegesprekken, en er zijn geen kindjes die eraf gaan of minder dagen komen (tot nu toe). Nu heb ik denk ik de mazzel dat ik op een kdv woon in een sjieke buurt met rijke mensen....die merken de bezuinigingen niet zo in de portemonnee....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Niki wo 4 jan 2012 - 11:02

Ja of wanneer het duurder word nemen ze een goedkope au pair voor alle kids.. Haahahaa Dat gebeurt ook wel eens..
Niki
Niki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 334
Punten : 397
Registratiedatum : 04-12-10

http://maravillaappartementen.come2me.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Werk in kinderopvang Empty Re: Werk in kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum