Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

+7
pindaatje
Star007
Dora
_Jet
Flip Fluitketel
Mom-Of-3
*Lookie*
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  *Lookie* wo 8 feb 2012 - 5:40

Nav mijn andere topic.. Ik heb nu besloten mijn huidige werk sowieso aan te houden voor 2 maanden maar wel te solliciteren op de functie die ik leuk vind (maar dus met onregelmatige uren is). Ik moet dannog wel kijken hoe ik het dan doe met de kinderopvang. Die functie is voor maximaal 16 uren en ws verdeeld over 3 of 4 dagdelen per week, kan ook 's avonds of in het weekend zijn.

Zijn er hier moeders die onregelmatig (verschillende dagen en tijden) werken, bv in de zorg? En hoe hebben jullie de opvang dan geregeld?

's Avonds is mijn vriend thuis dus dan is er geen probleem. 's Middags kan mijn moeder vaak wel oppassen. 's Morgens is eigenlijk het grootste probleem. Een gastouder zou een optie zijn maar dat ziet mijn vriend niet zitten, tenzij het een bekende is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 5:44

Ik wou gastouder zeggen, dat is dan ideaal.
Waarom ziet je vriend dat niet zitten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 5:48

Snoepy87 schreef:Ik wou gastouder zeggen, dat is dan ideaal.
Waarom ziet je vriend dat niet zitten?
+1

Of iemand aan huis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 5:50

je hebt ook flexibele KDV's, maar dan moet je wel geluk hebben als die bij je in de buurt zit. Anders kom je denk ik toch op een gastouder uit. Ben ook wel benieuwd waarom je vriend dat niet wil, ons bevalt het iig super goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Mom-Of-3 wo 8 feb 2012 - 5:51

Ik werk in de zorg en werk dus verschillende dagen en tijden. Vanaf volgende maand gaan ze naar een ander Kdv wat helemaal flexibel is en we betalen dan per uur. Dus vanaf volgende maand breng ik ze en dan begin ik om 7 uur en als ik klaar ben met werken haal ik ze weer op. Als ik avonddienst heb breng ik ze en haalt me vriend ze op want die is s'avonds thuis. En als ik in het weekend werk is me vriend thuis.

Het Kdv waar we nu nog zitten hebben we twee contractdagen in de week en de dagen daar omheen flexibel maar die zijn hartstikke duur en we betalen per dagdeel. Als ik bv tot half twee of half vier werk dan betaal ik wel tot s'avonds half 7

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  *Lookie* wo 8 feb 2012 - 5:52

Wat hij er niet aan ziet zitten is dat er geen controle is, wat je op een kinderdagverblijf (tot op zekere hoogte) wel hebt omdat daar meerdere leidsters zijn. Hier in het dorp (klein dorp) zijn een aantal gastouders, maar een ervan drinkt waar de kinderen bij zijn, en de andere stond een keer het keukenplafond te witten terwijl de oppaskinderen in de woonkamer waren met de deur dicht, zo heb ik gehoord. Dan lokken die adresjes mij niet zo aan. Maar als we een leuke vinden is het wat mij betreft wel een oplossing.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Flip Fluitketel wo 8 feb 2012 - 6:03

Ik werk onregelmatig en mijn man niet. Mijn man is 1 dag in de week vrij en de weekenden ook 9 van de 10x en dan werk ik meestal. En als het niet anders kan passen mijn schoonouders op of mijn moeder.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:09

*Lookie* schreef:Wat hij er niet aan ziet zitten is dat er geen controle is, wat je op een kinderdagverblijf (tot op zekere hoogte) wel hebt omdat daar meerdere leidsters zijn. Hier in het dorp (klein dorp) zijn een aantal gastouders, maar een ervan drinkt waar de kinderen bij zijn, en de andere stond een keer het keukenplafond te witten terwijl de oppaskinderen in de woonkamer waren met de deur dicht, zo heb ik gehoord. Dan lokken die adresjes mij niet zo aan. Maar als we een leuke vinden is het wat mij betreft wel een oplossing.

volgens mij is dat echt iets waar je je overheen moet zetten. Natuurlijk zijn er gastouders die dat soort dingen doen, maar er zijn ook KDV's waar slechte dingen gebeuren. Ik denk dat het grootste deel van de gastouders prima gastouders zijn die dit soort dingen echt niet doen. Daarbij heb je ook kennismakingsgesprekken en koppelgesprekken waarin je elkaar leert kennen. Ik doe mijn kind ook niet níet naar een KDV omdat hier verhalen geschreven worden over allerlei slechte dingen die op die KDV's gebeuren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:12

En waarom niet iemand bij jullie aan huis?

Misschien kun je via, via iemand vinden. Dat weet je meteen of anderen tevreden zijn en wat je in huis haalt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 6:46

Smikkell schreef:En waarom niet iemand bij jullie aan huis?

Misschien kun je via, via iemand vinden. Dat weet je meteen of anderen tevreden zijn en wat je in huis haalt.

aan huis is wel duurder hè, dan betaal je geloof ik iets van 9 euro nogwat per uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  _Jet wo 8 feb 2012 - 9:15

Mijn vriend werkt onregelmatig en op de dagen dat wij allebei werken passen mijn ouders en mijn broer op. Mijn broer op de woensdag (dan heeft hij vrij) en mijn ouders werken allebei niet meer, dus dat is geen probleem hier.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Dora wo 8 feb 2012 - 9:20

Ik werken beide onregelmatig. Het gebeurt wel eens dat ik om 6.00 uur moet beginnen en mijn vrouw om 7.00 uur.
Dus bij ons gaan ze naar een gastouder toe, hier zijn geen flexibele kinderdagverblijven. Daar gaan ze indien nodig ook in het weekend naar toe.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Star007 wo 8 feb 2012 - 9:37

Ik werk onregelmatig en ga vanaf volgende week weer beginnen. Ik ga 25,2 uur werken. Helaas worden mijn uren niet per week bekeken maar gemiddeld per 3 maanden. Houdt dus in dat ik weken van 40 uur kan maken, maar ook weken dat ik vrij ben Rolling Eyes . Bij onze flex kinderopvang moesten wij wel contracturen afspreken. Wij hebben nu 3 hele dagen per week op het contract staan, en dus per maand flexibel in te vullen. Wel vervelend dat ik soms maar 2 dagdelen nodig heb, maar wel voor 6 dagdelen moet betalen.

Wat betreft een gastouder. Ik vind dat geen prettig idee, omdat diegene vaak niet pedagogisch is opgeleid en dus vaak een eigen draai aan de begeleiding/opvoeding geeft i.p.v. als een proffesional te handelen. Ook vind ik het te veel een 'thuissituatie' en ik wil dat ze dat gevoel bij ons heeft en niet bij de oppas. Misschien raar verwoord, maar weet even niet hoe ik het anders op moet schrijven.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  pindaatje wo 8 feb 2012 - 9:39

Wij werken beide onregelmatig (ik in de zorg, dus ook weekenden). Man werkt in ploegen, maar niet 's weekends. Onze kinderen gaan naar flexibel kdv, en als we meer opvang nodig hebben dan die 4 dagdelen, dan past moeder of schoonmoeder op.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Lejow wo 8 feb 2012 - 9:43

Star007 schreef:Ik werk onregelmatig en ga vanaf volgende week weer beginnen. Ik ga 25,2 uur werken. Helaas worden mijn uren niet per week bekeken maar gemiddeld per 3 maanden. Houdt dus in dat ik weken van 40 uur kan maken, maar ook weken dat ik vrij ben Rolling Eyes . Bij onze flex kinderopvang moesten wij wel contracturen afspreken. Wij hebben nu 3 hele dagen per week op het contract staan, en dus per maand flexibel in te vullen. Wel vervelend dat ik soms maar 2 dagdelen nodig heb, maar wel voor 6 dagdelen moet betalen.

Wat betreft een gastouder. Ik vind dat geen prettig idee, omdat diegene vaak niet pedagogisch is opgeleid en dus vaak een eigen draai aan de begeleiding/opvoeding geeft i.p.v. als een proffesional te handelen. Ook vind ik het te veel een 'thuissituatie' en ik wil dat ze dat gevoel bij ons heeft en niet bij de oppas. Misschien raar verwoord, maar weet even niet hoe ik het anders op moet schrijven.

Moet je tegenwoordig niet gediplomeerd zijn om gastouder te worden?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Star007 wo 8 feb 2012 - 9:45

Lejow schreef:
Star007 schreef:Ik werk onregelmatig en ga vanaf volgende week weer beginnen. Ik ga 25,2 uur werken. Helaas worden mijn uren niet per week bekeken maar gemiddeld per 3 maanden. Houdt dus in dat ik weken van 40 uur kan maken, maar ook weken dat ik vrij ben Rolling Eyes . Bij onze flex kinderopvang moesten wij wel contracturen afspreken. Wij hebben nu 3 hele dagen per week op het contract staan, en dus per maand flexibel in te vullen. Wel vervelend dat ik soms maar 2 dagdelen nodig heb, maar wel voor 6 dagdelen moet betalen.

Wat betreft een gastouder. Ik vind dat geen prettig idee, omdat diegene vaak niet pedagogisch is opgeleid en dus vaak een eigen draai aan de begeleiding/opvoeding geeft i.p.v. als een proffesional te handelen. Ook vind ik het te veel een 'thuissituatie' en ik wil dat ze dat gevoel bij ons heeft en niet bij de oppas. Misschien raar verwoord, maar weet even niet hoe ik het anders op moet schrijven.

Moet je tegenwoordig niet gediplomeerd zijn om gastouder te worden?

Volgens mij moet je alleen een cursus doen. Staat naar mijn idee niet gelijk aan een 3/4 jarige opleiding spw3 of spw4. Ik kan het verkeerd hebben hoor wat betreft die cursus, weet iemand dat toevallig?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 9:49

Lejow schreef:
Star007 schreef:Ik werk onregelmatig en ga vanaf volgende week weer beginnen. Ik ga 25,2 uur werken. Helaas worden mijn uren niet per week bekeken maar gemiddeld per 3 maanden. Houdt dus in dat ik weken van 40 uur kan maken, maar ook weken dat ik vrij ben Rolling Eyes . Bij onze flex kinderopvang moesten wij wel contracturen afspreken. Wij hebben nu 3 hele dagen per week op het contract staan, en dus per maand flexibel in te vullen. Wel vervelend dat ik soms maar 2 dagdelen nodig heb, maar wel voor 6 dagdelen moet betalen.

Wat betreft een gastouder. Ik vind dat geen prettig idee, omdat diegene vaak niet pedagogisch is opgeleid en dus vaak een eigen draai aan de begeleiding/opvoeding geeft i.p.v. als een proffesional te handelen. Ook vind ik het te veel een 'thuissituatie' en ik wil dat ze dat gevoel bij ons heeft en niet bij de oppas. Misschien raar verwoord, maar weet even niet hoe ik het anders op moet schrijven.

Moet je tegenwoordig niet gediplomeerd zijn om gastouder te worden?
Ja, maar dat stelt niet heel veel voor. Het zegt weinig over je pedagogische kennis. Je kan natuurlijk zoeken naar iemand met een SPH of pabo diploma.

Dat over de thuissituatie snap ik niet helemaal. Het is toch juist fijn voor je kind? Kun je dat uitleggen?

Wat betreft dat een oppas aan huis duurder is. Het gezin waar ik werkte betaalde geloof ik maar 1/3 van het bedrag. Hun werkgeven en de belasting de rest. Maar misschien dat het nu weer allemaal veranderd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Dora wo 8 feb 2012 - 10:00

Onze gastouder heeft spw-3 en gaat binnenkort met 4 beginnen.

Daar kun je natuurlijk ook gericht op zoeken.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Star007 wo 8 feb 2012 - 10:12

@Teigetje: Kijk dat is dan wel prettig dat jullie gastouder spw diploma heeft.

@Smikkell: Ik vind het erg moeilijk uit te leggen wat ik er mee bedoel. Natuurlijk is het fijn als je kindje zich ergens op zijn/haar gemak voelt. maar het lijkt mij dat een gastouder ( doordat er vaak geen collega's aanwezig zijn) al snel naar zijn of haar eigen persoonlijke opvoedmethodes of normen en waarden gaat handelen i.p.v naar de algemene visie van een kdv te handelen. Dat hoeft natuurlijk niet perse fout te zijn, maar ik vind opvoeden de taak van mijn vriend en mij en niet van een gastouder. Een KDV zal ook algemene normen en waarden aanleren , maar laat er geen persoonlijke opvattingen van opvoeding in mee spelen( althans dat lijkt me niet te bedoeling).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb haha.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 10:22

Star007 schreef:@Teigetje: Kijk dat is dan wel prettig dat jullie gastouder spw diploma heeft.

@Smikkell: Ik vind het erg moeilijk uit te leggen wat ik er mee bedoel. Natuurlijk is het fijn als je kindje zich ergens op zijn/haar gemak voelt. maar het lijkt mij dat een gastouder ( doordat er vaak geen collega's aanwezig zijn) al snel naar zijn of haar eigen persoonlijke opvoedmethodes of normen en waarden gaat handelen i.p.v naar de algemene visie van een kdv te handelen. Dat hoeft natuurlijk niet perse fout te zijn, maar ik vind opvoeden de taak van mijn vriend en mij en niet van een gastouder. Een KDV zal ook algemene normen en waarden aanleren , maar laat er geen persoonlijke opvattingen van opvoeding in mee spelen( althans dat lijkt me niet te bedoeling).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb haha.
Dit vraag ik mij af.

Ik heb natuurlijk zelf geen kinderen, dus dat maakt het misschien anders. Ik weet alleen dat de gezinnen waar ik gewerkt heb, het alleen maar fijn vonden dat er een band tussen mij en de kinderen ontstond. Zij vinden het ook prima dat wanneer ik er ben, mijn regels gelden en ook de kinderen weten heel goed het verschil. Juist door de band die ik met de kinderen heb, zorg ik met heel veel liefde, aandacht en zorg voor de kindjes. Dat zal niet bij elke oppas zo zijn en zeker niet bij mensen die komen en gaan. Twee van de gezinnen hebben (nu) een au pair (gehad). IIn Nederland mag dat max. en jaar, zodat een kind zich niet aan de au pair gaat hechten. In sommige andere landen zijn die regels er niet. Ik weet van dit gezin dat ze heel blij zijn met de band tussen de kinderen en de au pair. Ze kent de kindjes door en door.

Zelf zou ik het misschien ook wel moeilijk vinden als een ander ook zo'n band met je kind heeft, maar daardoor zorgt de ander wel heel goed voor je kind. Heb het hier met hen wel eens over gehad en zij voelen dat niet zo. Het zijn en blijven hun kinderen, en de au pair geeft ze alleen nog maar meer liefde.

Ik denk wel dat er verschil zit tussen een gastouder aan huis en bij een gastouder thuis. Iemand bij jou in huis zal minder snel bezig zijn met eigen dingen. Jouw kindje wordt niet samen met eigen kinderen en andere kinderen opgevangen en is in de vertrouwde omgeving. Ze is er echt helemaal voor jouw kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Star007 wo 8 feb 2012 - 10:39

Smikkell schreef:
Star007 schreef:@Teigetje: Kijk dat is dan wel prettig dat jullie gastouder spw diploma heeft.

@Smikkell: Ik vind het erg moeilijk uit te leggen wat ik er mee bedoel. Natuurlijk is het fijn als je kindje zich ergens op zijn/haar gemak voelt. maar het lijkt mij dat een gastouder ( doordat er vaak geen collega's aanwezig zijn) al snel naar zijn of haar eigen persoonlijke opvoedmethodes of normen en waarden gaat handelen i.p.v naar de algemene visie van een kdv te handelen. Dat hoeft natuurlijk niet perse fout te zijn, maar ik vind opvoeden de taak van mijn vriend en mij en niet van een gastouder. Een KDV zal ook algemene normen en waarden aanleren , maar laat er geen persoonlijke opvattingen van opvoeding in mee spelen( althans dat lijkt me niet te bedoeling).

Hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord heb haha.
Dit vraag ik mij af.

Ik heb natuurlijk zelf geen kinderen, dus dat maakt het misschien anders. Ik weet alleen dat de gezinnen waar ik gewerkt heb, het alleen maar fijn vonden dat er een band tussen mij en de kinderen ontstond. Zij vinden het ook prima dat wanneer ik er ben, mijn regels gelden en ook de kinderen weten heel goed het verschil. Juist door de band die ik met de kinderen heb, zorg ik met heel veel liefde, aandacht en zorg voor de kindjes. Dat zal niet bij elke oppas zo zijn en zeker niet bij mensen die komen en gaan. Twee van de gezinnen hebben (nu) een au pair (gehad). IIn Nederland mag dat max. en jaar, zodat een kind zich niet aan de au pair gaat hechten. In sommige andere landen zijn die regels er niet. Ik weet van dit gezin dat ze heel blij zijn met de band tussen de kinderen en de au pair. Ze kent de kindjes door en door.

Zelf zou ik het misschien ook wel moeilijk vinden als een ander ook zo'n band met je kind heeft, maar daardoor zorgt de ander wel heel goed voor je kind. Heb het hier met hen wel eens over gehad en zij voelen dat niet zo. Het zijn en blijven hun kinderen, en de au pair geeft ze alleen nog maar meer liefde.

Ik denk wel dat er verschil zit tussen een gastouder aan huis en bij een gastouder thuis. Iemand bij jou in huis zal minder snel bezig zijn met eigen dingen. Jouw kindje wordt niet samen met eigen kinderen en andere kinderen opgevangen en is in de vertrouwde omgeving. Ze is er echt helemaal voor jouw kind.

Dat lijkt me inderdaad ook wel een verschil als een gastouder bij mij thuis zou komen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  SarahKey wo 8 feb 2012 - 20:26

Rejoy. schreef:
Smikkell schreef:En waarom niet iemand bij jullie aan huis?

Misschien kun je via, via iemand vinden. Dat weet je meteen of anderen tevreden zijn en wat je in huis haalt.

aan huis is wel duurder hè, dan betaal je geloof ik iets van 9 euro nogwat per uur.

Nee hoor dit is niet zo.
Het is alleen, voor 1 kind vind je moeilijk iemand voor bij je thuis omdat je dan weinig verdiend als gastouder en je kunt geen andere kinderen 'erbij nemen'. Vanaf 3 kinderen is het voor de gastouder tenminste te doen qua salaris.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 20:37

SarahKey schreef:
Rejoy. schreef:
Smikkell schreef:En waarom niet iemand bij jullie aan huis?

Misschien kun je via, via iemand vinden. Dat weet je meteen of anderen tevreden zijn en wat je in huis haalt.

aan huis is wel duurder hè, dan betaal je geloof ik iets van 9 euro nogwat per uur.

Nee hoor dit is niet zo.
Het is alleen, voor 1 kind vind je moeilijk iemand voor bij je thuis omdat je dan weinig verdiend als gastouder en je kunt geen andere kinderen 'erbij nemen'. Vanaf 3 kinderen is het voor de gastouder tenminste te doen qua salaris.

Neem aan dat je bij één kind het minimum loon moet betalen aan de gastouder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gast wo 8 feb 2012 - 20:57

Wij hebben een kdv die dag en nacht open kan zijn. Ik zou de kinderen dus ook 's avonds, 's nachts en in het weekend kunnen brengen. Nu is dit in ons geval niet nodig, maar doordat hun 24 uur (kunnen) werken kan ik op ieder gewenst tijdstip de kinderen brengen maar ook halen. Ik betaal per uur, dus geen dagdeel. Per uur is het iets duurder maar gezien mijn onregelmatigheid is het uiteindelijk veel goedkoper dan een ander kinderdagverblijf waar ze met dagdelen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Bruintje Beer wo 8 feb 2012 - 21:13

Wij werken beide onregelmatig in de zorg. Ze gaan binnenkort naar een gastouder voor 1 dag. Wij konden ook gelijk terecht bij kdv. Maar hebben toch voor een gastouder gekozen omdat we geen goed gevoel bij het kdv hadden. Het was allemaal te massaal en bij een gastouder krijgen ze daadwerkelijk de aandacht die wij willen die ze krijgen.

Verder als het nodig is passen de oma's op.

Wij hebben wel een christelijke gastouder omdat wij datzelf ook zijn dus zij leert ze wel de normen en waarden daarover wat wij belangrijk vinden. Het kdv was dat niet die waren meer van de yin en yang.....
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk Empty Re: Nav Kinderopvang bij onregelmatig werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum