Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!

+15
Dennenappel
mzcharlotte
TGR
Melis_je
Lejow
rapa nui
Rush
Jeanette
Caresses
Alex
Arwyn
Marin
Monte
JD
Tiana
19 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

N.a.v. topic R.ush.... Je privacy! - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!

Bericht  Caresses wo 4 jan 2012 - 7:43

Ik ben het eens met Smikkel.

Ik zou het niet op prijs stellen als iemand info van mij op het forum plaatst zonder dit eerst met mij te overleggen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. topic R.ush.... Je privacy! - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:43

Marin, maar als ik bijvoorbeeld zie dat jouw status van relatie naar vrijgezel gaat op facebook. Vind je het dan goed dat iemand daar een topic over open? Want ik vind het aan jou om dat te melden. Als iemand in een topic vraagt naar je, omdat je al even niet online bent geweest, dan kan ik me nog voorstellen dat iemand zegt "ik geloof dat het uit is met haar vriend". (Dat vind ik zelf ook al niet netjes, maar okee). Dat is nog wat anders dan een topic openen met 'Ik zie dat Marin weer vrijgezel is'.

Ik vind dat het aan jou is wat je wel en niet plaatst en wanneer. En als ik zie dat mensen naar je vragen, dan zal ik je daar een berichtje over sturen en daarin eventueel vragen of ik antwoord en info mag geven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:44

Hoe beslis je voor een ander welke info wel en niet?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette wo 4 jan 2012 - 7:45

Youandi schreef:Ik zou het op prijs stellen dat iemand van het forum mij eerst een bericht stuurt om te vragen of ze het op het forum mag plaatsen.

Al vind ik dit geval niet echt shocking en ik weet dat R.ush en D.aisy elkaar aardig goed kennen.

+1
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:47

Smikkell schreef:Hoe beslis je voor een ander welke info wel en niet?

Dat kan je denk ik niet beslissen, het is een aanname omdat het vaak uit goede bedoeling is.

Laatst aangepast door Cimic op wo 4 jan 2012 - 7:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jan 2012 - 7:47

Smikkell schreef:Marin, maar als ik bijvoorbeeld zie dat jouw status van relatie naar vrijgezel gaat op facebook. Vind je het dan goed dat iemand daar een topic over open? Want ik vind het aan jou om dat te melden. Als iemand in een topic vraagt naar je, omdat je al even niet online bent geweest, dan kan ik me nog voorstellen dat iemand zegt "ik geloof dat het uit is met haar vriend". (Dat vind ik zelf ook al niet netjes, maar okee). Dat is nog wat anders dan een topic openen met 'Ik zie dat Marin weer vrijgezel is'.

Ik vind dat het aan jou is wat je wel en niet plaatst en wanneer. En als ik zie dat mensen naar je vragen, dan zal ik je daar een berichtje over sturen en daarin eventueel vragen of ik antwoord en info mag geven.

Ik denk dat er voor mij een soort gevoelsmatig verschil zit tussen zo'n situatie en de situatie van het ziekenhuis. Bij dat laatste is het topic echt een soort beterschapstopic en bovendien heeft degene die in het ziekenhuis ligt misschien niet de mogelijkheid om een topic te openen. Nu kwam het via Facebook, dus dan zal ze ook wel de mogelijkheid hebben om het ook op het forum te plaatsen wanneer ze wil, maar stel ik lig in het ziekenhuis met iets ernstigs dan sms ik iig even forumvriendinnen..Zij kunnen dan zelf ook bepalen het op het forum te zetten (zonder mijn toestemming) en dat vind ik dan echt niet erg. Tja ik weet het ook niet, ik ben er door dit gesprek wat we nu hebben er wel over na aan het denken. Ik zou het in geval van relatie uit aan de ene kant wel heel erg lief vinden dat mensen aan me denken, aan de andere kant zou ik liever zelf m'n verhaal doen en bepalen wat ik neer zet. Maar ik zou er tóch sowieso wel een topic over openen, dus of ik het echt erg zou vinden.. Ik weet het niet. Misschien blijkt dat ik het op dat moment toch wel heel storend vind hoor, dat zou goed kunnen. Ben het wel met je eens dat eerst vragen wel zo netjes is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Rush wo 4 jan 2012 - 7:51

Ik had zelf geen topic geopend in ieder geval. Haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:52

Als Rush het op het forum had willen hebben, even dat voorbeeld houden dan, had ze ook iemand een bericht kunnen sturen.
Voor jou geldt ziekenhuis wel, relatie niet (al kan dat ook een topic van steun en lieve woorden worden natuurlijk)... Het is zo lastig in te schatten wat wel en wat niet en bij wie wel en wie niet. En om misverstanden te voorkomen ben ik voor het altijd eerst vragen.

Zoals het voorbeeld van Freak. Die naam is zo geplaatst omdat velen zullen vinden dat het niet zo'n probleem is. Freak heeft er echter wel problemen mee en haar redenen daarvoor. Je kan er met inschatten ook zo maar naast zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:53

Rush schreef:Ik had zelf geen topic geopend in ieder geval. Haha.
Nu zit je er maar mooi mee in je maag (leuk woordgrapje N.a.v. topic R.ush.... Je privacy! - Pagina 2 394967 ).

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 4 jan 2012 - 7:55

Ja daar heb je een goed punt, dat is ook heel subjectief wat je privé vindt en wat niet. Ik zou namelijk zelf ook juist wél de namen van m'n kinderen op het forum noemen. Maar een ander juist absoluut niet. Wie ben jij dan om te bepalen dat je dat van een ander wel even mag zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush wo 4 jan 2012 - 7:55

Smikkell schreef:
Rush schreef:Ik had zelf geen topic geopend in ieder geval. Haha.
Nu zit je er maar mooi mee in je maag (leuk woordgrapje N.a.v. topic R.ush.... Je privacy! - Pagina 2 394967 ).
Ik heb er mn buik vol van :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  rapa nui wo 4 jan 2012 - 7:56

Ik vind het in het algemeen niet kunnen zonder toestemming van de persoon zelf maar stel dat iemand van het forum (die hier echt regelmatig is) bv een ernstig ongeval zou hebben gehad en zelf geen toestemming kan geven maar wel weken uit de running zou zijn dan zou ik het toch wel prettig vinden om hier een kort berichtje (indien nodig zonder alle details) over te lezen van iemand dit dit toevallig te weten te komt. Dit omdat je je anders toch gaat afvragen wat er met iemand aan de hand is.

Ander iets: Ik was afgelopen week eigenlijk wel benieuwd hoe het met een volgens mij oud-forummer zou zijn: nog bezig met opleiding, heeft ze een vriend e.d. maar omdat ze (volgens mij) niet meer op het forum komt heb ik die vraag verder niet gesteld op het forum omdat ik het eigenlijk niet vindt kunnen dat iemand anders zonder haar toestemming hier dingen over haar verteld.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Marin wo 4 jan 2012 - 7:57

rapa nui schreef:
Ander iets: Ik was afgelopen week eigenlijk wel benieuwd hoe het met een volgens mij oud-forummer zou zijn: nog bezig met opleiding, heeft ze een vriend e.d. maar omdat ze (volgens mij) niet meer op het forum komt heb ik die vraag verder niet gesteld op het forum omdat ik het eigenlijk niet vindt kunnen dat iemand anders zonder haar toestemming hier dingen over haar verteld.

Ja dat vind ik ook lastig. Ik krijg wel eens vragen over mijn twee beste vriendinnen die ook hier op het forum kwamen, je weet vast wel wie. Maar meer dan 'het gaat goed met haar', wil ik er niet over zeggen op het forum dan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 7:59

rapa nui schreef:Ik vind het in het algemeen niet kunnen zonder toestemming van de persoon zelf maar stel dat iemand van het forum (die hier echt regelmatig is) bv een ernstig ongeval zou hebben gehad en zelf geen toestemming kan geven maar wel weken uit de running zou zijn dan zou ik het toch wel prettig vinden om hier een kort berichtje (indien nodig zonder alle details) over te lezen van iemand dit dit toevallig te weten te komt. Dit omdat je je anders toch gaat afvragen wat er met iemand aan de hand is.

Wat het onderste betreft vind ik dat er eerst aan de persoon waar het over gaat gevraagd kan worden of er iets over gezegd mag worden. Je besluit niet zomaar om niet meer op het forum te komen (of een andere naam te nemen en anoniem te blijven).

Wat het bovenste betreft vind ik dat ook fijn. Maar een ernstig ongeval is al weer heel wat anders dan info van facebook. En ook niet iedereen wil dat ongeluk online, bijvoobeeld ivm herkenning.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:01

Marin schreef:
rapa nui schreef:

Ja dat vind ik ook lastig. Ik krijg wel eens vragen over mijn twee beste vriendinnen die ook hier op het forum kwamen, je weet vast wel wie. Maar meer dan 'het gaat goed met haar', wil ik er niet over zeggen op het forum dan.
Precies. Er wordt vaak naar ze gevraagd maar beiden zijn niet meer hier en blijkbaar omdat ze niet de behoefte voelen om nog langer hun leven hier te delen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:06

Ik ben het eens met Smikkell en de mensen die het met haar eens zijn. Ik weet zelf niet wat ik wel en niet op het forum zou willen hebben, dat zou ik op zo'n moment willen beslissen, en daarom zou ik graag willen dat iemand mij om toestemming vraagt voordat ze informatie van facebook hierop zetten. Misschien vind ik het wel heel fijn op zo'n moment en misschien vind ik het veel te privé om met de hele wereld te delen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 8:11

Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Als ik het op facebook zet, betekent dat dat het op internet staat en dat dus ook meiden van het forum hier het kunnen lezen.
Als ik niet wil dat het vervolgens op het forum komt, moet ik het ook niet op facebook zetten.

Maar ik vind er wel een verschil in zitten om te melden dat (zoals eerder gezegd werd) Marins status van vrijgezel naar relatie gaat, of dat er iemand een ongeluk gehad heeft en in het ziekenhuis ligt.
Dat eerste vind ik totaal onbelangrijk voor de gang van zaken hier op het forum, dat andere kan fijn zijn om te weten, omdat die gene even niet op het forum komt en om beterschap te wensen.

Ook zal ik nooit zomaar de naam van iemands kinderen of een foto plaatsen, zonder toestemming..Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:12

Arden schreef:Ik ben het eens met Smikkell en de mensen die het met haar eens zijn. Ik weet zelf niet wat ik wel en niet op het forum zou willen hebben, dat zou ik op zo'n moment willen beslissen, en daarom zou ik graag willen dat iemand mij om toestemming vraagt voordat ze informatie van facebook hierop zetten. Misschien vind ik het wel heel fijn op zo'n moment en misschien vind ik het veel te privé om met de hele wereld te delen.

Zo denk ik er ook over.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:14

Lejow schreef:Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Als ik het op facebook zet, betekent dat dat het op internet staat en dat dus ook meiden van het forum hier het kunnen lezen.
Als ik niet wil dat het vervolgens op het forum komt, moet ik het ook niet op facebook zetten.

Maar ik vind er wel een verschil in zitten om te melden dat (zoals eerder gezegd werd) Marins status van vrijgezel naar relatie gaat, of dat er iemand een ongeluk gehad heeft en in het ziekenhuis ligt.
Dat eerste vind ik totaal onbelangrijk voor de gang van zaken hier op het forum, dat andere kan fijn zijn om te weten, omdat die gene even niet op het forum komt en om beterschap te wensen.

Ook zal ik nooit zomaar de naam van iemands kinderen of een foto plaatsen, zonder toestemming..Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.
Maar Rush heeft geen ongeluk gehad. En als Marin een paar dagen niet online is, en men vraagt zich af waar ze is, dan zou haar status, als die is veranderd, daar wel mee te maken kunnen hebben. Snap je?

Ook jij geeft in je post aan dat je een grens hebt. Het een wel, het ander weer niet.. Het is onmogelijk om van iedereen te weten waar de grens ligt.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 4 jan 2012 - 8:21

Hier zijn zonder mijn toestemming al geplaatst: mijn woonplaats (aantal keer), twee keer een foto en een aantal keer dingen over hobby's/werk. Ik snap dat niet. Waarom zou je dat van een ander willen plaatsen? Mijn voornaam staat online, verder niks.
Ook niet op Facebook, daar heb ik ook alleen mijn naam en verder niks. Daar zijn ook meerdere keren ongewenst foto's van mij geplaatst, liefdesdingen, werkdingen enzo die ik dan allemaal weer moet verwijderen. Op mijn Facebook zie ik het staan (en wil ik het niet hebben), maar hier kan ik niet alle topics bij langs om te controleren of iemand weer mijn foto's zit te plaatsen. Ik denk er weleens aan om een anoniem account te nemen, al zie je ook vaak in 'Waar is...?'-topics dat die oude naam dan toch weer geplaatst wordt. Bloedirritant. Neem een eigen leven, denk ik dan.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Marin wo 4 jan 2012 - 8:24

Melis_je schreef:. Daar zijn ook meerdere keren ongewenst foto's van mij geplaatst

Op Facebook is dat toch vrij normaal? Of vind je het vervelend als mensen je taggen? Sorry, maar dát vind ik weer irritant. Gelukkig kan je nu zelf je tags verwijderen, maar ik werd echt onwijs kriegelig als mensen gingen vragen of je tags kon verwijderen. Zit dan niet op Facebook, dat is nou eenmaal een sociaal netwerk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TGR wo 4 jan 2012 - 8:26

Als ik zelf niet heb aangegeven dat ik iets op het forum wil hebben, dan heb ik liever niet dat iemand anders het met de beste bedoelingen plaatst. Of het nu over ziek zijn, zwangerschap of mijn verjaardag gaat.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:26

Ik vind het ook vervelend als ik zie dat anderen op hun facebook foto's van mij hebben geplaatst zonder dat ik dat weet. Ik kan mijn facebook wel verwijderen, maar blijft het feit dat ik op anderen hun pagina sta.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je wo 4 jan 2012 - 8:31

Marin schreef:
Melis_je schreef:. Daar zijn ook meerdere keren ongewenst foto's van mij geplaatst

Op Facebook is dat toch vrij normaal? Of vind je het vervelend als mensen je taggen? Sorry, maar dát vind ik weer irritant. Gelukkig kan je nu zelf je tags verwijderen, maar ik werd echt onwijs kriegelig als mensen gingen vragen of je tags kon verwijderen. Zit dan niet op Facebook, dat is nou eenmaal een sociaal netwerk.
Ik heb de mogelijkheid om mij te taggen uitgezet. Ik vind Facebook leuk en handig en daarom gebruik ik het, maar als je het niet hebt, plaatsen mensen alsnog je foto's online en dan zie je niet eens dat je getagd wordt. En omdat mensen tegenwoordig overal foto's van maken (ook erg irritant), staat dan onbedoeld toch veel informatie online.

Nu ik taggen heb uitgezet, hebben mensen helaas ontdekt dat ze ook via photobucket en dergelijke foto's toch op mijn prikbord kunnen zetten.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  mzcharlotte wo 4 jan 2012 - 8:45

Alle informatie die ik op Facebook staat, is nog steeds alleen zichtbaar voor degenen die ik kies (door vrienduitnodiging of accepteren). Of daar nu geen, twee of dertig mensen van het forum tussen zitten, het betekent voor mij nog steeds niet dat alle forummers het recht hebben op dezelfde informatie. Voor mij maakt het ook niet uit of het nu gaat over mijn gazon die ik gisteren heb gemaait of dat ik in het ziekenhuis lig of waar ik ga trouwen. Privé is privé en ik bepaal wel welke informatie waar gaat.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: