Schending van privacy of niet?
+7
Elliot
M@niek
loura
Gympie
InweCulnamo
_Nina
Caribbeanlover
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Schending van privacy of niet?
Kennissen van ons gaan naar een hotel en via de hotelwebsite kan je dus via een webcam zie wat er gebeurd. Ik vraag me dus af of dat zomaar mag. Immers hebben de gasten daar nooit voor getekend en is daar ook geen toestemming van hun door gegeven.
Snap sowieso niet waarom hotels dat doen. Wat is het nut?
Snap sowieso niet waarom hotels dat doen. Wat is het nut?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: Schending van privacy of niet?
Ligt eraan. Als die camera in m'n kamer hangt dan gaat dat te ver, maar in de lobby, het restaurant en het zwembad, prima. Als je je privacy zo op prijs stelt dan zoek je gewoon een ander hotel.
Edit: Door een verblijf in dat hotel te boeken geef je mijns inziens al je akkoord.
Edit: Door een verblijf in dat hotel te boeken geef je mijns inziens al je akkoord.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Het is niet zo dat de mensen niet weten dat er camera's hangen en dat ze gefilmd worden. Neem aan dat het dan gewoon mag. Wil je dit niet, dan is het de keus aan de persoon zelf om er dan maar niet naar toe te gaan.
InweCulnamo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 234
Punten : 315
Registratiedatum : 17-11-10
In de kamer of op de openbare wc's (dus in het hokje van de wc zelf noem maar ff wat) vind ik het ook te ver gaan. Het gaat om een openbare plek, maar ja niet iedereen kijkt op de hotelsite dus ik vind het een beetje dubbel.
Caribbeanlover- Ratel
Ik lees hier dat het mag, maar zou het zelf niet echt relaxt vinden.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Gympie schreef:Ik lees hier dat het mag, maar zou het zelf niet echt relaxt vinden.
Dus omdat er hier word gezegd dat het mag ga je daar maar vanuit dat zij de waarheid spreken?!
Dat is dus hetzelfde geval dat als ik iets lees op internet en dat hier dan word gezegd ''geloof jij alles wat je leest?'' en als het om de Telegraaf gaat dan word er heerlijk standaard gezegd ''het is wel de TG he''.................ja en!
Laatst aangepast door Caribbeanlover op di 14 aug 2012 - 10:18; in totaal 1 keer bewerkt
Caribbeanlover- Ratel
Ik zou het zelf niet prettig vinden. Of het nou mag of niet.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Caribbeanlover schreef:Gympie schreef:Ik lees hier dat het mag, maar zou het zelf niet echt relaxt vinden.
Dus omdat er hier word gezegd dat het mag ga je daar maar vanuit dat zij de waarheid spreken?!
Dat is dus hetzelfde geval dat als ik iets lees op internet en dat hier dan word gezegd ''geloof jij alles wat je leest?'' en als het om de Telegraaf gaat dan word er heerlijk standaard gezegd ''het is wel de TG he''.................ja en!
Ik zeg toch niet dat ik dat geloof, ik lees dat hier. Ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken dus ik ga er even vanuit dat dat zo is. Chill...
Gympie- Kletskop
loura schreef:Ik zou het zelf niet prettig vinden. Of het nou mag of niet.
Ik ook niet echt. Als ik weet dat er is waar ik heen zou gaan, dan zou ik dus niet zeggen waar ik verblijf qua hotel.
Caribbeanlover- Ratel
Gympie schreef:Caribbeanlover schreef:Gympie schreef:Ik lees hier dat het mag, maar zou het zelf niet echt relaxt vinden.
Ik zeg toch niet dat ik dat geloof, ik lees dat hier. Ik heb geen zin om dat nu uit te zoeken dus ik ga er even vanuit dat dat zo is. Chill...
Komt voor mij op hetzelfde neer...........relax!
Caribbeanlover- Ratel
Ik ben relax hoor. Niks aan de hand.
Gympie- Kletskop
Caribbeanlover- Ratel
loura schreef:Ik zou het zelf niet prettig vinden. Of het nou mag of niet.
+1, zou dan niet naar dat hotel gaan.
Gast- Gast
Camera´s bij het zwembad zou ik niet zo prettig vinden eerlijk gezegd. Lobby of restaurant maakt mij niet zoveel uit.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Camera´s bij het zwembad zou ik niet zo prettig vinden eerlijk gezegd. Lobby of restaurant maakt mij niet zoveel uit.
Omdat? Ik snap het denk ik. Ik wil niet dat iedereen mijn vette lijffie kan ''bewonderen'' en in bovengenoemde heb ik meer kleding aan;)
Caribbeanlover- Ratel
Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Dat mag gewoon volgens mij. Ik heb ook een app op mijn telefoon die camera's vanuit de hele wereld laat zien, restaurants, hotels, en stranden.
Gast- Gast
Caroline. schreef:Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Ik wil wel eens weten hoe vaak we bekijken worden zonder dat we het in de gaten hebben. Denk aan de overheid, ruimtesatalieten etc. We worden sowieso wel in de gaten gehouden, bewust of onbewust
Gast- Gast
Ja precies! Beetje eng idee is dat eigenlijk..Dropdraakje schreef:Caroline. schreef:Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Ik wil wel eens weten hoe vaak we bekijken worden zonder dat we het in de gaten hebben. Denk aan de overheid, ruimtesatalieten etc. We worden sowieso wel in de gaten gehouden, bewust of onbewust
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
The truth is out there......Dropdraakje schreef:Caroline. schreef:Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Gast- Gast
Zelda schreef:The truth is out there......Dropdraakje schreef:Caroline. schreef:Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Typ je straatnaam maar eens op Google-earth.
Gast- Gast
Caroline. schreef:Ja precies! Beetje eng idee is dat eigenlijk..Dropdraakje schreef:Caroline. schreef:Zolang er ergens kenbaar wordt gemaakt dat er camera's hangen mag het gewoon, bijvoorbeeld door van die stickers op te hangen met de tekst 'camerabewaking' ofzo. Ik zou het niet zo erg vinden, weet je hoeveel camera's er hangen op de wereld.. Mijn vriend had op zijn iPad een app waarmee je op duizenden camera's over de hele wereld mee kon kijken. Zolang ze niet in de hotelkamers en toiletten enzo hangen..
Ik wil wel eens weten hoe vaak we bekijken worden zonder dat we het in de gaten hebben. Denk aan de overheid, ruimtesatalieten etc. We worden sowieso wel in de gaten gehouden, bewust of onbewust ;)
Hoezo eng? Op straat is dat voor onze veiligheid hoor.
Ik zei het net ook al dat er mensen kunnen zijn die de hotelsite niet bekijken van de voren omdat ze geen internet hebben (ja zulke mensen zijn er blijkbaar nog steeds). Het wordt niet van de voren kenbaar gemaakt als je kijkt op de reisorganisaties sites en dat zou dan wel horen vind ik. Het kan zijn dat ze het alsnog vertellen, maar die kans acht ik klein.
Trouwens wat te denken van op straat gewoon op een openbare plek. Dus op tv zie je met name in amerikaanse programma's dat mensen onherkenbaar worden gemaakt alleen als ze alleen maar voorbij lopen, want je zal als programamaker/tv zender oid maar zo aangeklaagd kunnen worden tja het is toch amerika he.
Caribbeanlover- Ratel
Maar goed dat kun je wel overal moeilijk om gaan doen, bij de stort hangt een camera, op de kermis hingen verschillende camera's etc etc. En je ziet toch niet precies de gezichten op zo'n ding dus wat maakt het toch uit.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Da´s waar en dat die je bij dat hotel ook niet, maar als ik er heen zou gaan dan zou men mij wel kunnen herkennen vandaar.
Caribbeanlover- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
» Privacy op het forum
» Pinterest privacy
» Facebook - privacy tijdlijn
» privacy instellingen facebook
» Privacy op het forum