N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
+15
Dennenappel
mzcharlotte
TGR
Melis_je
Lejow
rapa nui
Rush
Jeanette
Caresses
Alex
Arwyn
Marin
Monte
JD
Tiana
19 plaatsers
Pagina 1 van 7
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
Om het topic van R.ush niet te vervuilen en ook omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe mensen denken over hun privecy in z'n geval.
Waar ligt voor jou de grens?
Waar ligt voor jou de grens?
Laatst aangepast door Cimic op do 5 jan 2012 - 5:18; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
Het is privacy en ik zal later uitgebreid reageren.
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10
Ik hoop nog steeds dat een burgemeester het topic wil splitsen, zodat de reacties meegaan naar het nieuwe topic. Wel zo makkelijk in een discussie.
Gast- Gast
Ik zou niet mn hebben en houden online willen hebben. Maar als iemand ziet dat ik bv opgenomen ben om een blindedarmontsteking, dan zou dat van mij best online mogen.
Gast- Gast
ja dat is lastig en voor iedereen zó verschillend.
Ik snap dat het topic voor Rush vooral lief bedoeld is, en ik zou daar zelf ook geen problemen mee hebben.
Maar zoals met CKC en haar mk toen, dat zou ik weer niet fijn vinden.....
dus ja, lastig....
Ik snap dat het topic voor Rush vooral lief bedoeld is, en ik zou daar zelf ook geen problemen mee hebben.
Maar zoals met CKC en haar mk toen, dat zou ik weer niet fijn vinden.....
dus ja, lastig....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Misschien is dat wel handig, voor het een heel andere discussie gaat worden. Maar ook daar heb je een Burgermeestertje voor nodig..Cimic schreef:Wil het topic anders wel weg halen Smikk?
Gast- Gast
Ik zou het op prijs stellen dat iemand van het forum mij eerst een bericht stuurt om te vragen of ze het op het forum mag plaatsen.
Al vind ik dit geval niet echt shocking en ik weet dat R.ush en D.aisy elkaar aardig goed kennen.
Al vind ik dit geval niet echt shocking en ik weet dat R.ush en D.aisy elkaar aardig goed kennen.
Gast- Gast
Het zou mijn niets uitmaken of iemand van mijn facebook haalt dat ik in het ziekenhuis lig. Dat vind ik alleen maar lief en attent. Maar er zijn ook dingen die ik echt gescheiden wil hebben. Als ik bijv met een jongen ben uit geweest(of who knows what gedaan heb) dan wil ik daar niet op aangesproken worden op het forum. Maar dat zal ook niet voorkomen omdat ik nooit dat soort dingen plaats op facebook.
Ik ben van mening dat als je ergens niet op aangesproken wilt worden of niet op het forum wilt hebben. Dan moet je A: het forum niet linken aan facebook en B: het al helemaal niet plaatsen op facebook. Want zou je wel willen dat al je vrienden, baas e.d. het komt te weten, ik niet. Dus ik post geen dingen waar ik niet in een andere situatie of plek mee geconfronteerd wil worden. Maar ik snap het wel en zou dus echt niet blij zijn als iemand gevoelige info hier zou plaatsen.
Ik ben van mening dat als je ergens niet op aangesproken wilt worden of niet op het forum wilt hebben. Dan moet je A: het forum niet linken aan facebook en B: het al helemaal niet plaatsen op facebook. Want zou je wel willen dat al je vrienden, baas e.d. het komt te weten, ik niet. Dus ik post geen dingen waar ik niet in een andere situatie of plek mee geconfronteerd wil worden. Maar ik snap het wel en zou dus echt niet blij zijn als iemand gevoelige info hier zou plaatsen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Smikkell schreef:Ik hoop nog steeds dat een burgemeester het topic wil splitsen, zodat de reacties meegaan naar het nieuwe topic. Wel zo makkelijk in een discussie.
Ja dat hoop ik ook, dat was interessant namelijk, omdat we echt lijnrecht tegenover elkaar staan in dezelfde situatie. Dat vind ik erg grappig en interessant om te zien. Ik zie het namelijk helemaal niet als verkeerd in dit geval. Maar wel waar: Waar ligt de grens dan? Als het overnemen van nieuwsberichten (van bijv. een ziekenhuisopname) wel mag, wat mag dan niet? Foto's plaatsen? Stel dat iemand de naam van Freakie's baby toch had genoemd, of iemand juist of Facebook feliciteert met een zwangerschap terwijl diegene dat nog geheim wilt houden op Facebook ook al stond het al op het forum.
Wel vind ik dat er verschil is of iemand dat al heeft aangegeven van te voren of niet.
Maar stel dat ik in het ziekenhuis zou liggen, zou ik het alleen maar ontzettend fijn vinden als iemand dat even meldt op het forum. Dan weet men waar ik ben, wat er is gebeurd en kunnen ze me beterschap wensen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Voor mij is het in ieder geval genoeg reden om mijn 'echte' leven apart te houden van mijn forum leven.
Toevallig zijn er een paar meiden die mij op FB hebben, maar ik ga ervan uit dat zij nooit zomaar informatie van mij hier op het forum zouden zetten, in ieder geval niet voordat ze mij gevraagd hebben of ik het goed vind dat ze dat doen.
Toevallig zijn er een paar meiden die mij op FB hebben, maar ik ga ervan uit dat zij nooit zomaar informatie van mij hier op het forum zouden zetten, in ieder geval niet voordat ze mij gevraagd hebben of ik het goed vind dat ze dat doen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Precies.
De een ziet er iets onschuldigs in en de ander heeft er problemen mee. Iemand kan voor freak beslissen dat het plaatsen van de naam (al dan niet met een puntje er tussen) niet zo heel veel kwaad kan, terwijl ze het zelf absoluut niet wil.
Je haalt info van een andere plek en plaatst het hier zonder toestemming en waar ligt dan de grens? Ik vind toestemming vragen dan ook op zijn plaats voor je iets post over een ander.
De een ziet er iets onschuldigs in en de ander heeft er problemen mee. Iemand kan voor freak beslissen dat het plaatsen van de naam (al dan niet met een puntje er tussen) niet zo heel veel kwaad kan, terwijl ze het zelf absoluut niet wil.
Je haalt info van een andere plek en plaatst het hier zonder toestemming en waar ligt dan de grens? Ik vind toestemming vragen dan ook op zijn plaats voor je iets post over een ander.
Gast- Gast
Smikkell schreef:
Is op zich ook wel zo netjes.
Maar stel dat je zelf niet in staat bent om het op het forum te plaatsen omdat je in het ziekenhuis ligt? (alhoewel als je iets op FB zelf kan zetten, kan forum ook natuurlijk). Mocht er echt wat met mij zijn, dan zou ik altijd even aan een forumvriendin kunnen vragen of zij het er op zet. Ik zou het namelijk wél belangrijk vinden dat men weet waar ik ben, zeker als het voor langere tijd is. Niet dat ik nou zo nodig die beterschapswensen wil, maar ik zou het wel fijn vinden als men weet wat er aan de hand is. Wat mij betreft mag iemand dat dan dus best even doorgeven.
Ik weet nog dat ik jaren geleden voor Charlie een topic heb geopend toen zij in het ziekenhuis lag, en alle beterschapswensen heb ik uitgeprint en per post naar haar verzonden. Dat vond ze echt ontzettend lief.
Marin- Lady Post-a-lot
Maar als er iets met je is, dan weten mensen het pas nadat je ze zelf hebt gesproken of nadat je het op facebook hebt geplaatst. In het eerste geval kan er dus worden besproken of je het op het forum wil hebben en als je het op facebook kan plaatsten, dan kan je ook toestemming geven (of het zelf op het forum plaatsen).Marin schreef:Smikkell schreef:
Is op zich ook wel zo netjes.
Maar stel dat je zelf niet in staat bent om het op het forum te plaatsen omdat je in het ziekenhuis ligt? (alhoewel als je iets op FB zelf kan zetten, kan forum ook natuurlijk). Mocht er echt wat met mij zijn, dan zou ik altijd even aan een forumvriendin kunnen vragen of zij het er op zet. Ik zou het namelijk wél belangrijk vinden dat men weet waar ik ben, zeker als het voor langere tijd is. Niet dat ik nou zo nodig die beterschapswensen wil, maar ik zou het wel fijn vinden als men weet wat er aan de hand is. Wat mij betreft mag iemand dat dan dus best even doorgeven.
Ik weet nog dat ik jaren geleden voor Charlie een topic heb geopend toen zij in het ziekenhuis lag, en alle beterschapswensen heb ik uitgeprint en per post naar haar verzonden. Dat vond ze echt ontzettend lief.
Gast- Gast
Marin hoe denk je dan bv over eventuele meelezers? Stel eens voor dat er iemand van familie of vrienden meeleest en hier iets persoonlijks over betrokkende zou lezen. Maar betrokkende heeft nog helemaal niks verteld. Hoe zou de reactie van familie, vrienden etc kunnen zijn? Paniek, verbazing, woede etc? Nu is het in dit geval een darmprobleem maar wat als het een erg geval is zoals een erge ziekte. Wat zou dan je reactie zijn? Wat dat vertel je toch liever eerst aan degene die het dichts bij je staan ipv dat het zonder toestemming op een openbaar forum komt.
Gast- Gast
En bovendien hoeveel meiden hebben hier al namen veranderd ivm dit soort dingen?
Gast- Gast
Dat gaat niet helemaal op omdat de info al op twitter en facebook staat.Cimic schreef:Marin hoe denk je dan bv over eventuele meelezers? Stel eens voor dat er iemand van familie of vrienden meeleest en hier iets persoonlijks over betrokkende zou lezen. Maar betrokkende heeft nog helemaal niks verteld. Hoe zou de reactie van familie, vrienden etc kunnen zijn? Paniek, verbazing, woede etc? Nu is het in dit geval een darmprobleem maar wat als het een erg geval is zoals een erge ziekte. Wat zou dan je reactie zijn? Wat dat vertel je toch liever eerst aan degene die het dichts bij je staan ipv dat het zonder toestemming op een openbaar forum komt.
Gast- Gast
In dit geval wel. Maar niet iedereen heeft Twitter of Facebook! En wat als dat er nu even los van staat?
Gast- Gast
Cimic, lijkt me sterk dat mensen die ik ken het hier op het forum lezen. Eerder op Facebook.
Smikkell, ja ik bedoelde ook dat je in dat geval al toestemming geeft of het zelf vraagt. Maar nee, ik geloof niet dat ik het erg zou vinden. Alhoewel het misschien wel situatie verschillend is hoor.. Maar in ziekenhuisgeval zou ik het geloof ik niet erg vinden.
Smikkell, ja ik bedoelde ook dat je in dat geval al toestemming geeft of het zelf vraagt. Maar nee, ik geloof niet dat ik het erg zou vinden. Alhoewel het misschien wel situatie verschillend is hoor.. Maar in ziekenhuisgeval zou ik het geloof ik niet erg vinden.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zou het wel fijn vinden als er eerst toestemming gevraagd wordt voor er iets vanaf mijn Facebook (of waar ook vandaan) naar het forum gekopieerd wordt. De keer dat A. in het ziekenhuis werd opgenomen toen ze twee weken oud was heb ik een paar vriendinnen gesmst, o.a. Lejow en zij smste terug (naast sterkte etc) met de vraag of ze het op het forum mocht zetten. Dat vond ik echt prettig en ik had het ook niet leuk gevonden als ze het zonder te vragen had gedaan.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Maar jij bent dan ook wel heel open en alles behalve anoniem hier. Dat speelt ook wel mee.Marin schreef:Cimic, lijkt me sterk dat mensen die ik ken het hier op het forum lezen. Eerder op Facebook.
Gast- Gast
Of snap ik je nou niet goed Cimic?
Jij bedoelt toch dat dierbaren van mij informatie op het forum zouden lezen wat nog niet op FB staat? Dus stel: Ik ben zwanger en ik meld het op het forum, of m'n opa is overleden en meld ik hier, maar zij weten dat nog niet en zij lezen dan dan hier.. Die kans acht ik toch wel echt HEEL erg klein.
Dat forummers het zeggen op Facebook kan ik me dan wel voorstellen, en zou ik in geval van zwangerschap bijvoorbeeld dan wel expliciet zeggen dat het er nog niet op mag. Dat doen genoeg zwangere forummers.
Jij bedoelt toch dat dierbaren van mij informatie op het forum zouden lezen wat nog niet op FB staat? Dus stel: Ik ben zwanger en ik meld het op het forum, of m'n opa is overleden en meld ik hier, maar zij weten dat nog niet en zij lezen dan dan hier.. Die kans acht ik toch wel echt HEEL erg klein.
Dat forummers het zeggen op Facebook kan ik me dan wel voorstellen, en zou ik in geval van zwangerschap bijvoorbeeld dan wel expliciet zeggen dat het er nog niet op mag. Dat doen genoeg zwangere forummers.
Marin- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Maar jij bent dan ook wel heel open en alles behalve anoniem hier. Dat speelt ook wel mee.
Ja precies, denk daarom ook dat ik het niet zo erg zou vinden. Ik zou het zelf ook melden als ik in t ziekenhuis lag bijvoorbeeld. Dus vind het ook niet erg als anderen dat alvast voor me doen, dat vind ik geen schokkende persoonlijke informatie voor mezelf. Kan me wel voorstellen dat anderen dat wel vinden, maar zelf heb ik dat niet.
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Privacy op het forum
» Pinterest privacy
» Schending van privacy of niet?
» privacy instellingen facebook
» Facebook - privacy tijdlijn
» Pinterest privacy