N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
+15
Dennenappel
mzcharlotte
TGR
Melis_je
Lejow
rapa nui
Rush
Jeanette
Caresses
Alex
Arwyn
Marin
Monte
JD
Tiana
19 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: N.a.v. topic R.ush.... Je privacy!
TGR schreef:Als je maar niet denkt dat iedereen daar van is gediend. Dat willen de meiden hier even weten.
Moet ze dat dan echt letterlijk zeggen? Ze heeft het in de betreffende post toch over HAAR berichten op HAAR Facebook?
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Evy schreef:TGR schreef:Als je maar niet denkt dat iedereen daar van is gediend. Dat willen de meiden hier even weten.
Moet ze dat dan echt letterlijk zeggen? Ze heeft het in de betreffende post toch over HAAR berichten op HAAR Facebook?
Nouja blijkbaar maakte dat nogal wat los hier
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Niet helemaal.Evy schreef:TGR schreef:Als je maar niet denkt dat iedereen daar van is gediend. Dat willen de meiden hier even weten.
Gast- Gast
Lejow schreef:Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Als ik het op facebook zet, betekent dat dat het op internet staat en dat dus ook meiden van het forum hier het kunnen lezen. Als ik niet wil dat het vervolgens op het forum komt, moet ik het ook niet op facebook zetten.
Maar ik vind er wel een verschil in zitten om te melden dat (zoals eerder gezegd werd) Marins status van vrijgezel naar relatie gaat, of dat er iemand een ongeluk gehad heeft en in het ziekenhuis ligt.
Dat eerste vind ik totaal onbelangrijk voor de gang van zaken hier op het forum, dat andere kan fijn zijn om te weten, omdat die gene even niet op het forum komt en om beterschap te wensen.
Ook zal ik nooit zomaar de naam van iemands kinderen of een foto plaatsen, zonder toestemming..Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.
Zie het dikgedrukte. Dat gaat over HAAR Facebook, toch?
Alex- Ratel
Ik heb het verdorie toch over mijn eigen mening? Ik vind het niet erg. Dat betekent toch niet dat ik te pas en te onpas hier maar dingen neer kwak die ik op iemand anders FB lees?
Serieus..
Serieus..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Er staat nog meer dan alleen het dikgedrukte. Trek jij het even lekker scheef.Evy schreef:Lejow schreef:Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Als ik het op facebook zet, betekent dat dat het op internet staat en dat dus ook meiden van het forum hier het kunnen lezen. Als ik niet wil dat het vervolgens op het forum komt, moet ik het ook niet op facebook zetten.
Maar ik vind er wel een verschil in zitten om te melden dat (zoals eerder gezegd werd) Marins status van vrijgezel naar relatie gaat, of dat er iemand een ongeluk gehad heeft en in het ziekenhuis ligt.
Dat eerste vind ik totaal onbelangrijk voor de gang van zaken hier op het forum, dat andere kan fijn zijn om te weten, omdat die gene even niet op het forum komt en om beterschap te wensen.
Ook zal ik nooit zomaar de naam van iemands kinderen of een foto plaatsen, zonder toestemming..Dat vind ik dan wel weer te ver gaan.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Er staat nog meer dan alleen het dikgedrukte. Trek jij het even lekker scheef.Evy schreef:Lejow schreef:Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Ja, dat ik dus niet een topic zal openen met HOERA MARIN HEEFT EEN VRIEND!! Maar dat ik wel een topic zou kunnen openen als RUSH LIGT IN HET ZIEKENHUIS!!
Wie trekt hier nou wat scheef..
Lejow- Lady Post-a-lot
Dat was de vraag, hoe je daar dan over dacht. Dat ik jou mening verder prima vind heb ik al een paar keer gezegd.Lejow schreef:Ik heb het verdorie toch over mijn eigen mening? Ik vind het niet erg. Dat betekent toch niet dat ik te pas en te onpas hier maar dingen neer kwak die ik op iemand anders FB lees?
Serieus..
Marin zegt ook dat zij wat makkelijker dit soort topics zou openen omdat ze er zelf wat makkelijker over denkt en jij zegt ook zelf dat je zo'n topic ook had kunnen openen. Niet zo's rare vraag dan, toch?
Alleen als mensen zo aanvallend reageren is het niet leuk om die discussie te hebben. De discussie was juist zo interessant en ging zo volwassen en met respect.
Gast- Gast
Mag ik jouw topic openen als je bevallen bent, Lejow?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Mag ik jouw topic openen als je bevallen bent, Lejow?
Nee, dat mag ik al doen!
Alex- Ratel
Marin schreef:Mag ik jouw topic openen als je bevallen bent, Lejow?
Sorry, die eer is al aan Evy hahaha
En verder Smikkell:
Lejow- Lady Post-a-lot
Smikkell schreef:Er staat nog meer dan alleen het dikgedrukte. Trek jij het even lekker scheef.Evy schreef:Lejow schreef:Het zal me echt geen fluit uitmaken.
Ik trek niks scheef. Het vetgedrukte gaat toch over haar Facebook? Dat was ook het stuk waar Carrie blijkbaar moeite mee heeft, want zij vertaalde dat naar dat het voor iedereen zou gelden.
Alex- Ratel
Smikkell schreef:
Marin zegt ook dat zij wat makkelijker dit soort topics zou openen omdat ze er zelf wat makkelijker over denkt en jij zegt ook zelf dat je zo'n topic ook had kunnen openen. Niet zo's rare vraag dan, toch?
Ja nu kom ik er door dit topic achter dat er wel degelijk voor mij een soort ongeschreven grens is tussen foto's en info van anderen plaatsen en zo'n ziekenhuis topic. Ik vind dat laatste gevoelsmatig echt goed bedoeld en niet slecht. Maar ook realiseer ik me nu dat er dus door anderen anders over wordt gedacht. En dus zal ik dat in de toekomst niet snel doen zonder toestemming. Anders had ik zoiets misschien ook wel gedaan als ik Rush' status had gelezen vandaag.
Marin- Lady Post-a-lot
Haha jammer Lejow. Maar: Ik heb het gevraagd!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Smikkell schreef:
Ja nu kom ik er door dit topic achter dat er wel degelijk voor mij een soort ongeschreven grens is tussen foto's en info van anderen plaatsen en zo'n ziekenhuis topic. Ik vind dat laatste gevoelsmatig echt goed bedoeld en niet slecht. Maar ook realiseer ik me nu dat er dus door anderen anders over wordt gedacht. En dus zal ik dat in de toekomst niet snel doen zonder toestemming. Anders had ik zoiets misschien ook wel gedaan als ik Rush' status had gelezen vandaag.
En + 1 dus
Lejow- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Haha jammer Lejow. Maar: Ik heb het gevraagd!
haha
Lejow- Lady Post-a-lot
De forummers die ik op facebook heb zitten ook met een rede op mijn facebook - daar heb ik gewoon wat meer mee dan de rest. Hun mening vind ik belangrijker, ik hoef niet perse van 100 andere die ik niet ken te horen wat ze vinden - of mee leven - of wat dan ook.
Al snap ik wel dat het voor andere mensen een steun kan zijn, maar ik ben daar zelf denk ik te nuchter voor.
Gast- Gast
Over het algemeen vind ik de dingen die hier worden geplaatst véél privacygevoeliger dan de dingen die op Facebook worden geplaatst. Op Facebook zijn het meestal ditjes en datjes, grappige foto's en filmpjes, korte mededelingen over wat iemand heeft gedaan die dag. Hier gaat het meestal dieper en zijn het meer persoonlijke verhalen. Ook wordt een zwangerschap meestal eerder hier bekendgemaakt dan op Facebook.
Maar goed, los daarvan kan ik me aan de ene kant voorstellen dat mensen zoiets hebben van: het is mijn Facebook, het is mijn forumaccount, ik bepaal zelf wat er op Facebook komt en wat op het forum, ongeacht de inhoud van die berichten. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die het in hun onschuld en vol goede bedoelingen toch neerzetten. Op de mamapijler is het eigenlijk ook wel een beetje vaste prik dat het op het forum wordt vermeld als op Hyves of Facebook staat dat iemand is bevallen, alleen vaak niet de details. Daar wordt vrijwel nooit over gevallen, dus dan kan ik me voorstellen dat veel forummers gaan denken dat dat in het algemeen oké wordt gevonden.
Al met al vind ik het niet enorm asociaal, hooguit wat onnadenkend.
Maar goed, los daarvan kan ik me aan de ene kant voorstellen dat mensen zoiets hebben van: het is mijn Facebook, het is mijn forumaccount, ik bepaal zelf wat er op Facebook komt en wat op het forum, ongeacht de inhoud van die berichten. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat er mensen zijn die het in hun onschuld en vol goede bedoelingen toch neerzetten. Op de mamapijler is het eigenlijk ook wel een beetje vaste prik dat het op het forum wordt vermeld als op Hyves of Facebook staat dat iemand is bevallen, alleen vaak niet de details. Daar wordt vrijwel nooit over gevallen, dus dan kan ik me voorstellen dat veel forummers gaan denken dat dat in het algemeen oké wordt gevonden.
Al met al vind ik het niet enorm asociaal, hooguit wat onnadenkend.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh nee Zero, nu heb ik nog wel twee tickers! Gooi me niet van Facebook af he..ik waardeer jou ook heel erg! (en zal je berichtje even terugsturen)
Marin- Lady Post-a-lot
Daar heb je een hele goede Susan!
Lejow- Lady Post-a-lot
Sunprincess schreef:Ik zie het nu pas, maar "privecy" ?
Irritant he? Kan TO dat niet aanpassen?
Alex- Ratel
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Privacy op het forum
» Pinterest privacy
» Schending van privacy of niet?
» privacy instellingen facebook
» Facebook - privacy tijdlijn