Wat is / was jouw leukste bijbaan?
+31
chipa
Bliss
Sarah1985
boekenwurm83
Lady Starstruck
Toet
minoessepoes
zwaai zwaai
Susan
Paper Crown
Highway
Joli86
Blond
Caroow
TukTuk
Suus
Rouxxxe
Caresses
Hoochie
SuperGrover
Tullow
Jeanette
Roxi3
Shisha
Cato
Niekske
silly-one
Rovine
Evalynn
Atelier Madame
Rumble
35 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat is / was jouw leukste bijbaan?
Ik heb 8 seizoenen op d.uinrell gewerkt. Echt super leuk om te doen. Ik werkte in 2 winkeltjes, de welbekende fopwinkel en een souvenirwinkel. De hele dag voor mensen voor de gek houden met de fopartikelen (motto van de baas: demonstreren is verkopen), kinderen schminken en glittertatoo's zetten. Mijn vriend heb ik er ook leren kennen en door de jaren heen maak je op elke afdeling goeie vrienden. Dan spring je weer is bij als het animatieteam hulp nodig heeft (met de kidsclub, spooknachten organiseren, musicals opzetten enz), dan blijf je weer een avondje gezellig bij de jongens van de beveiliging hangen en als je een keertje een avondje wil zwemmen kijk je je collega's van het zwembad lief aan en kan je een avond onbeperkt zwemmen.
Helaas was het seizoenswerk en had ik in de winter geen inkomen, toen mijn vriend en ik gingen samenwonen ben ik gestopt aangezien er in de winter ook geld binnen moest komen.
Helaas was het seizoenswerk en had ik in de winter geen inkomen, toen mijn vriend en ik gingen samenwonen ben ik gestopt aangezien er in de winter ook geld binnen moest komen.
zwaai zwaai- Fluisteraar
- Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11
Mijn eerste baantje, toen was ik 15. Onze buurjongen (een beetje een extra kind aan huis van mijn ouders) had een baantje en hij zocht een collega voor de zomer en vroeg of ik dat leuk vond. Als sollicitatie moest ik laten zien dat ik er geen problemen mee had om een steiger op te klimmen, ze hadden eigenlijk een jongen in hun hoofd maar toen ze zagen dat ik zonder problemen naar boven klom werd ik aangenomen. En zo begon mijn loopbaan als schilder .
Het was een bedrijf waar binnen allemaal jongeren computer spelletjes speelden en als ze leuk waren moesten ze de handleiding vertalen en werden de spellen op een floppy gezet en verkocht voor een klein bedragje bij bijvoorbeeld de Blokker. Het pand was van die ijzeren golfplaten gemaakt, helemaal wit en er was een rode rand rondom op een meter of 5 hoog, die moesten ik en die buurjongen groen schilderen. We leerden hoe het moest van de broer van de baas, die schilder was.
Het was een heerlijke zomer, wij hadden heel hard muziek aan op de steiger en het heel gezellig samen, zodra de zoon van de eigenaar thuis kwam klom hij naar boven en kletste hij de hele dag met mij (hadden een oogje op elkaar), elke dag bestelde de baas lekkere broodjes of friet en de pauze's waren super gezellig, het was net een jeugdhonk, met een barretje en elke dag een biertje op het eind van de werkdag.
Toen de baas 3 weken op vakantie ging kocht hij ook even extra bier in en werd de frituurpan voor ons klaar gezet en liet hij ons de boel zelf runnen.
Er werd trouwens wel echt hard gewerkt, je merkte gewoon dat al die jongeren wel respect voor de baas hadden en echt bereid waren om wel hard te werken, tussen de gezellige momenten door.
Het was een bedrijf waar binnen allemaal jongeren computer spelletjes speelden en als ze leuk waren moesten ze de handleiding vertalen en werden de spellen op een floppy gezet en verkocht voor een klein bedragje bij bijvoorbeeld de Blokker. Het pand was van die ijzeren golfplaten gemaakt, helemaal wit en er was een rode rand rondom op een meter of 5 hoog, die moesten ik en die buurjongen groen schilderen. We leerden hoe het moest van de broer van de baas, die schilder was.
Het was een heerlijke zomer, wij hadden heel hard muziek aan op de steiger en het heel gezellig samen, zodra de zoon van de eigenaar thuis kwam klom hij naar boven en kletste hij de hele dag met mij (hadden een oogje op elkaar), elke dag bestelde de baas lekkere broodjes of friet en de pauze's waren super gezellig, het was net een jeugdhonk, met een barretje en elke dag een biertje op het eind van de werkdag.
Toen de baas 3 weken op vakantie ging kocht hij ook even extra bier in en werd de frituurpan voor ons klaar gezet en liet hij ons de boel zelf runnen.
Er werd trouwens wel echt hard gewerkt, je merkte gewoon dat al die jongeren wel respect voor de baas hadden en echt bereid waren om wel hard te werken, tussen de gezellige momenten door.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn leukste bijbaantje, daar werk ik nu nog steeds. In een cafe/cafetaria. Niet dat ik het werk in de snackbar nou zo bijvonder vind maar de collega's zijn leuk en ik heb een super goede band met mijn leidinggevende. Ik ken alle klanten en zit zelf ook regelmatig als klant in het café.
In de supermarkt vond ik opzich ook wel oké, ik kreeg daar vrij veel verantwoording voor mijn leeftijd en dat gaf me een goed gevoel.
2 jaar terug heb ik in de zomer 4 uur per week een autistisch jongetje begeleid, dat was erg leuk en vooral heel leerzaam voor mij. Zijn ouders waren zo lief, ik heb daar nu nog steeds contact mee.
Oppassen blijf ik altijd leuk vinden, met mijn oppasgezin waar ik nu werk heb ik echt een super goede band. Met mijn aller eerste oppaskindjes heb ik ook nog steeds contact, ze zijn inmiddels 13 en 16 en ik ken ze al 10 jaar.
In de supermarkt vond ik opzich ook wel oké, ik kreeg daar vrij veel verantwoording voor mijn leeftijd en dat gaf me een goed gevoel.
2 jaar terug heb ik in de zomer 4 uur per week een autistisch jongetje begeleid, dat was erg leuk en vooral heel leerzaam voor mij. Zijn ouders waren zo lief, ik heb daar nu nog steeds contact mee.
Oppassen blijf ik altijd leuk vinden, met mijn oppasgezin waar ik nu werk heb ik echt een super goede band. Met mijn aller eerste oppaskindjes heb ik ook nog steeds contact, ze zijn inmiddels 13 en 16 en ik ken ze al 10 jaar.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn leukste bijbaantje was oppassen en werken in de restaurants in een dierenpark (heb ik zo'n 3,5 jaar gedaan).
Gast- Gast
2CKC2 schreef:ICI Paris XL - Dat was zooooo leuk!
Oh dat is nog steeds mijn droombaan whaha
Gast- Gast
Ik heb gewerkt in een restaurant bij een verzorgingstehuis als vakantiebaan eigenlijk (maar vind ik ook meetellen). Dat vond ik zo leuk, ik ging er iedere dag met plezier heen.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Mijn leukste bijbaantje ooit was achter de bar bij een discotheek.
We hadden een ontzettende leuke groep collega's. We hadden vaak nog meer lol achter de bar dan de mensen die daar kwamen stappen. We reden met 5 mensen in 1 auto dus we hoefden maar af en toe te rijden en als je achter de bar stond mocht je gewoon drinken dus het was daar dolle pret (soms wel iets te gezellig).
We gingen ook heel veel stappen met de vaste groep collega's en de personeelsavonden waren altijd legendarisch.
4,5 jaar met ontzettend veel plezier gewerkt. Daarna werd het me te zwaar in combinatie met een andere weekendbaan en studie.
Ook een jaar bij een rijdende groenteboer gewerkt. Dat was mn eerste bijbaantje. Samen met de groenteboer zelf gingen we alle huizen langs. Was altijd enorm leuk en gezellig.
We hadden een ontzettende leuke groep collega's. We hadden vaak nog meer lol achter de bar dan de mensen die daar kwamen stappen. We reden met 5 mensen in 1 auto dus we hoefden maar af en toe te rijden en als je achter de bar stond mocht je gewoon drinken dus het was daar dolle pret (soms wel iets te gezellig).
We gingen ook heel veel stappen met de vaste groep collega's en de personeelsavonden waren altijd legendarisch.
4,5 jaar met ontzettend veel plezier gewerkt. Daarna werd het me te zwaar in combinatie met een andere weekendbaan en studie.
Ook een jaar bij een rijdende groenteboer gewerkt. Dat was mn eerste bijbaantje. Samen met de groenteboer zelf gingen we alle huizen langs. Was altijd enorm leuk en gezellig.
boekenwurm83- Prater
- Aantal berichten : 631
Punten : 681
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb een jaar bij een IJssalon gewerkt als ijsbereider! Leuke tijd heb ik daar gehad.
Gast- Gast
Mijn allereerste bijbaantje in een CD-winkel, dat was toch wel heel erg leuk.
Gast- Gast
Het valt me wel op dat veel meiden hier in een winkel hebben gewerkt en het ook leuk vonden. Vaak wordt er denigrerend gereageerd (in het algemeen) over het werken in een winkel terwijl veel mensen het toch leuk vinden. Oke het verdiend niet top maar leuk is toch ook belangrijk?
Gast- Gast
Ik vind het niet te min of zo, ik vond het alleen nooit echt leuk omdat je de hele tijd aangesproken wordt door klanten en er voortdurend met je hoofd bij moet zijn. Het klinkt misschien heel stom, maar ik wil graag óf werk wat ik echt enorm leuk en interessant vind, óf ik wil werk waarbij ik een beetje weg kan dromen en na kan denken over allerlei dingetjes. Met bijbaantjes was het dan meestal het tweede. In een winkel staan zit er voor mij dan net tussenin, je kan niet wegdromen, maar het is ook niet echt mijn passie.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
bij de hema echt een geweldige baan zou er zo terug willen. Was zo jammer dat ik toen niet meer uur kon krijgen
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Razz_ schreef:Het valt me wel op dat veel meiden hier in een winkel hebben gewerkt en het ook leuk vonden. Vaak wordt er denigrerend gereageerd (in het algemeen) over het werken in een winkel terwijl veel mensen het toch leuk vinden. Oke het verdiend niet top maar leuk is toch ook belangrijk?
Qua bijbaan vond ik het wel leuk om te doen maar ik zou het absoluut niet fulltime willen doen. Daar vind ik het dan net niet leuk genoeg voor, ook fysiek niet (de hele dag staan) en ook voor mijn bankrekening niet...
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Denk dat de Albert Heijn achteraf wel mn leukste baantje is geweest (al was ik er op het eind echt klaar mee). Heb daar drie jaar gewerkt en had natuurlijk heel veel collega's van mijn leeftijd. Vaak gingen we na sluitingstijd buiten voor de winkel nog wel ff wat drinken en ik zag ze ook vaak in de kroeg. Heb daar eerst kassa gedaan (en regelmatig informatiebalie) en later ben ik naar de deli (vleeswaren/kaas) gegaan, af en toe stond ik ook bij het brood.
Heb ook twee jaar in een Italiaanse ijssalon gewerkt en dat was ook wel leuk en vooral lekker dat we elke keer zelf een ijsje mochten in de pauze
Heb ook twee jaar in een Italiaanse ijssalon gewerkt en dat was ook wel leuk en vooral lekker dat we elke keer zelf een ijsje mochten in de pauze
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Promotiemedewerker! Zo leuk, vooral in de zomer. Gratis spulletjes uitdelen met een heel team van jonge mensen. Kwamen ook op festivals e.d. En verdiende ook nog goed! Ben toentertijd het hele land door geweest.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Ik heb een stuk of 6 zomers gewerkt als zeilinstructeur, meestal een week of 4 achter elkaar. Heerlijk, eigenlijk bijna geen slecht weer gehad (maar 1 of 2 weken in al die zomers). Het leverde eigenlijk geen geld op, maar we hadden kost-en-inwoning met de deelnemers. En daarnaast stonden er in de stafkamer chips/chocola/bier/fris/etc. We moesten turven wat we verbruikten. Omdat ik geen bier dronk maar veel water, ranja en thee (dat was gratis want dat was er ook voor de deelnemers), hield ik aan het eind van elke week zo'n 80 tot 100 gulden over. En dat keer 4 weken.. was erg leuk!
Maar ook de zomers dat ik mijn vader mocht helpen op de jachthaven, als hulphavenmeester. Lekker op een fietsje rondcrossen en mensen helpen met aanleggen, liggeld afrekenen, etc. Bij 1 groot evenement was het altijd alle hens aan dek, dus 3 man op de fiets, 2 achter de kassa, etc. Wij kregen dan door waar we heen moesten en hebben de mensen geholpen met aanleggen (na 24u varen). Meestal waren die mensen erg blij dus de fooienpot was altijd dusdanig vol dat we meer dan 50 euro pp overhielden aan een dergelijke avond. Heerlijk was dat!
Bovendien was ik altijd buiten, lekker bruin en het was super goed voor de gezondheid
Maar ook de zomers dat ik mijn vader mocht helpen op de jachthaven, als hulphavenmeester. Lekker op een fietsje rondcrossen en mensen helpen met aanleggen, liggeld afrekenen, etc. Bij 1 groot evenement was het altijd alle hens aan dek, dus 3 man op de fiets, 2 achter de kassa, etc. Wij kregen dan door waar we heen moesten en hebben de mensen geholpen met aanleggen (na 24u varen). Meestal waren die mensen erg blij dus de fooienpot was altijd dusdanig vol dat we meer dan 50 euro pp overhielden aan een dergelijke avond. Heerlijk was dat!
Bovendien was ik altijd buiten, lekker bruin en het was super goed voor de gezondheid
Gast- Gast
Mijn eerste leuke bijbaan was bij de Albert Heijn To Go. Niet persee om het werk, maar vooral om de collega's. Erg leuke tijd gehad daar!
En mijn tweede leuke bijbaan is bij de Zuid.zorg. De meeste mensen vinden poetsen bij oudere mensen niet leuk, maar ik vind het heel dankbaar werk en eigenlijk heb ik ook (bijna) geen nare 'klanten' gehad of hele smerige huizen.
En mijn tweede leuke bijbaan is bij de Zuid.zorg. De meeste mensen vinden poetsen bij oudere mensen niet leuk, maar ik vind het heel dankbaar werk en eigenlijk heb ik ook (bijna) geen nare 'klanten' gehad of hele smerige huizen.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Mijn leukste bijbaan was bij de benzinepomp. Het werk zelf vond ik leuk, maar vooral het contact met de mensen. Klein dorpje dus ik kende bijna wel iedereen dus was altijd wel iemand bij me aan het praten.
Collega's had ik wel, maar wij werkten alleen een dienst.
Collega's had ik wel, maar wij werkten alleen een dienst.
Bij de grote M Leuk werk, fijn flexibel rooster (lekker al om 14:00 klaar en toch 8 uur gewerkt hebben), en hele gezellige collega's. Oh, en natuurlijk je eigen MacFlurry's in elkaar draaien in de pauze, haha.
Gast- Gast
Leukste bijbaan was ook de ergste haha. Ik werkte in een slagerij, in de weekenden en zo nu en dan een dagje extra als winkelmedewerker; dus kassa draaien, vleeswaren snijden etc etc, vond ik zó leuk Slaat helemaal nergens op, maar ik vond vleeswaren snijden heel rustgevend op de één of andere manier... Maar in de vakanties hielp ik mee bij 't uitbenen en dat was dan weer hel
Gast- Gast
Bij een bedrijf die deed in droogbloemen. Daar ben ik ooit als 14jarige aan het werk gegaan, en daar werkten in de zomer heel veel jongeren (stuk of 30 denk ik) , waardoor het altijd een gezellige boel was. Uiteindelijk heb ik er 5 zomers gewerkt geloof ik. Heel afwisselend werk, op het land onkruid wieden, bloemen snijden, bosjes bloemen ophangen om te drogen, vervolgens mooie gedroogde bosjes maken en in dozen inpakken. Het enige nadeel was het werken buiten in de regen, maar eigenlijk waren het geweldige zomers. Elke vrijdagmiddag en zaterdagmiddag met de hele groep een biertje drinken, aan het eind van het seizoen een groot feest, we hadden het goed voor elkaar daar
Frappuccino- Fluisteraar
- Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10
Ik heb veel leuke bijbaantjes gehad en altijd met veel plezier in de horeca gewerkt, maar de beste bijbaan bij uitstek was het beoordelen van hotels. Mijn "werk": overnachten in een 5 sterrenhotel, een driegangendiner bestellen en een vragenlijst daarover invullen en met de manager bespreken. Betaald luxe reizen, fantastisch toch.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw leukste herinneringen aan..
» Stage en bijbaan
» Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?
» Tip kleding sollicitatiegesprek bijbaan!
» Bijbaan: medicijnen testen?
» Stage en bijbaan
» Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?
» Tip kleding sollicitatiegesprek bijbaan!
» Bijbaan: medicijnen testen?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: