Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?

+31
SarahKey
Minx
Truttebol
chipa
Vanilla Queen
_Lacey_
minoessepoes
Flippin' Bitch
Susan
Sneeuwvlok
Paper Crown
Carra
Joli86
Blond
Rush
Caroow
Toet
Suus
M@niek
Lady4
*Purple*
Rouxxxe
SuperGrover
Evalynn
Jeanette
Roxi3
Lejow
TukTuk
Caresses
Rovine
Rumble
35 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan? Empty Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 2:34

Ik trap af: Ik heb 3 zomers lang (nou ja, steeds 3 weken per zomer, dus dat viel mee) bollen gepeld bij een bollenboer. Het was vreselijk, a. de baas was een tiran, b. de collega's waren allen super irritant, c. het werk was geen ruk aan.
Maar het verdiende goed en ik moest geld sparen om mijn studie te kunnen bekostigen en dit tikte wel lekker aan..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan? Empty Re: Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 2:38

Dat was 2 dagen bij een restaurant. Het was een horror baas die onwijs misbruik maakte van de situatie, dus daar was ik snel weg.

Gast
Gast

Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan? Empty Re: Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 2:39

Bij een callcenter, wat vond ik dat verschrikkelijk zeg! En verder ga ik nog even nadenken...

Bollen pellen lijkt me trouwens ook echt he-le-maal niks...
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Rovine wo 4 jan 2012 - 2:43

Koekjesfabriek. Ik moest om 10 over 6 de metro hebben en was rond halfacht 's avonds weer thuis. Salaris was rond de 25 euro per dag, reiskosten (ong. 6 euro) werden niet vergoed. Ik kwam daar en was boventallig. Dus zetten ze de machine uit en mocht ik het werk van de machine overnemen: bakjes op de lopende band zetten. Ik was lang niet zo snel als die machine, dus ik kreeg al snel te horen dat ik niet zo goed erin was.

Na 2 dagen heb ik het voor gezien gehouden. Op zich heb ik geen probleem met geestdodend werk, maar voor 19 euro zulke lange dagen maken ging me toch wat ver.

Een jaar later heb ik overigens wel een maand lang in een fabriek gestaan. Was een wasserij, ik moest handdoeken op de band van de vouwmachine leggen. Dat was zo saai dat een collega op een gegeven moment random aan me ging vragen hoe laat het was. Ik zat er zelden meer dan een minuut naast. Schijnbaar zat ik in mijn hoofd te tellen ofzo. Maar op zich heb ik het daar wel redelijk naar mijn zin gehad, ik vond het ook erg grappig als iedereen zich om twee voor halfvijf bij de prikklok verdrong om dan bij precies halfvijf er met zijn allen op te springen. laughcry
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Caresses wo 4 jan 2012 - 2:44

Bollen pellen heb ik ook gedaan, alleen bij de Mac werken vond ik nog erger.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770

Bericht  Rumble wo 4 jan 2012 - 2:46

Caresses schreef:Bollen pellen heb ik ook gedaan, alleen bij de Mac werken vond ik nog erger.

Oh nee dat lijkt me ook niks, volgensmij stink je dan aan het einde van de dag echt naar de frituur Sad
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  TukTuk wo 4 jan 2012 - 2:47

In australie, meloenen plukken, wat een kut werk voor een bagger loon.. Ben na 1 dag dan ook gestopt.. laughcry

Verder mijn huidige bijbaan, maar dat is pure noodzaak. Het is niet heel verschrikkelijk werk, maar wel de minst leuke van de baantjes die ik gehad heb.

Oh en 1 x met carnaval glazen staan spoelen in een theater/ cafe, wat een kut werk.. Heel de avond staan, eerst commentaar krijgen dat je te traag bent en uur later dat het niet goed schoon was omdat ik te snel ging.. Tot laat in de nacht gewerkt voor paar tientjes.. Nooit meer!

Laatst aangepast door AngelNyn op wo 4 jan 2012 - 2:50; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 2:48

Caresses schreef:Bollen pellen heb ik ook gedaan, alleen bij de Mac werken vond ik nog erger.

Ja, bij de mac lijkt mij ook vreselijk... De zeldzame keer dat ik daar wat bestel heb ik ook altijd medelijden met de mensen die daar aan het werk zijn laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 2:50

Ik heb ook tulpen gekopt (was meestal in de meivakantie). Dat is fysiek best wel zwaar werk, je moet de hele tijd krom staan, maar op zich vond ik dat minder erg dan het bollenpellen. Het buiten zijn vond ik wel fijn. Het was bij dezelfde boer overigens en met het tulpenkoppen was hij altijd veel aardiger dan tijdens het bollenpellen...

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 3:07

Bij de V&D op de schoolcampus...
Het salaris was ruk en ik was vooral de hele dag bezig met 'potloodjes netjes recht in het schap leggen' en 'agenda's netjes op een stapeltje leggen' en dat dan van 9.00 tot 18.00. Heb het twee dagen volgehouden, wat was dat dodelijk saai..

Als serveerster in een Italiaans restaurant
Ook hier een ruk salaris, de baas was een heel onaardige man en liet iedereen keihard werken voor eigenlijk niets. En ook daar vond ik er geen zak aan! Ook hier 2 keer volgehouden ofzo

En als laatste bij de multivlaai
Weer zo'n slecht salaris, en keihard werken, van 7.00 tot 18.00 en toen ik er voor de tweede keer kwam werken (samen met een vriendin), liet de vrouw die er altijd werkte ons al alleen 'want ze woonde toch om de hoek, dus als er wat was konden we bellen'. De kassa sloeg op hol, zij nam der telefoon niet op en de winkel stroomde vol met klanten. We hadden geen idee wat we moesten doen.. na een half uur kwam ze eindelijk opdraven. Je had er alleen pauze als er geen klanten waren, en aangezien die er de hele dag waren, had je dus geen pauze. En nadat ik van 7.00 tot 18.00 gewerkt had, kwam de baas de kassa tellen en bleek er ook nog een kassa verschil van 50 euro (gek he als dat ding op hol slaat) en moest alles nog een keer nageteld worden. Ik kon echt niet meer op mijn voeten staan.
Vlaaien die met doos en al op de grond vielen, werken wat opgeknapt en gewoon weer in de etalage gezet. En elke dag vers, nou mooi niet, het ging 's avonds de koeling in en kwam er de volgende dag weer uit.
Contracten deden ze niet aan, elke keer als je er naar vroeg 'waren ze er mee bezig'.
Uiteindelijk kreeg ik een borstverkleining en zou ik een paar weken niet kunnen werken, werd ik gebeld dat ik dan maar helemaal niet terug hoefde te komen, want dan hadden ze toch niets aan me...
Mijn vriendin heeft het daar nog best even volgehouden, overigens tot op het einde zonder contract.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:08

Qua werk, schoonmaken. Dat doe ik nu nog steeds, omdat het goed verdient, flexibele werktijden heeft en goed te combineren is met mijn studie. het werk zelf is echter niet leuk.

Qua alles, post bezorgen via Reli. Vaak klopte de post niet (verkeerde plaats), salaris was vaak te weinig en ze waren weinig behulpzaam. Ze hadden de zaakje niet zo goed op orde daar, maar verwachtte wel dat ik alles keurig op tijd bezorgde. Dat was toch lastig, als zij het om 17.30u brachten en ik alles gesorteerd en rondgebracht hebben voor 18.00u, de grapjassen laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 3:17

Ik heb echt een hele lijst aan baantjes en dit vond ik de meest erge:

-Ik moest een opdracht doen voor een bedrijf, een onderzoek maken. Zat hele dagen achter de computer, en ging dan over boeren en traktors enzo, was echt geen reet aan
-Terras lopen. Ik ben daar gewoon niet geschikt voor, tafelnummers echt drama en had zelfs niet door als er nieuwe mensen kwamen zitten bij een tafel waar nog vieze borden stonden. Dan vroeg ik: heeft het gesmaakt? Antwoord was dat het vast lekker geweest was maar het niet van hun was
-In een kledingzaak. Salaris was echt het minimum van het minimum. Was in een winkel in een achterafstraatje en daar kwamen echt 3 klanten op een dag ofzo. Mocht nooit zitten, ook al was er niemand. Ergste was nog dat ze wilden dat ik een broek ging aanschaffen daar. Was een winkel met voornamelijk merkkleding zoals Gsus,Diesel,Replay etc en kreeg dan wel korting met een broek, 15% maar ik verdiende 3.50 ofzo? En was zo'n broek bijna een heel maandsalaris. Heb nog flink wat ruzie daarover gehad daar, heb de broek niet meer gekocht en ben weggegaan.
-De Hema. Op zaterdag was het best wel gezellig daar geloof ik, maar ik werkte altijd doordeweeks en had echt verschrikkelijke collegas. Ik mocht niet om pauze terwijl dat wel zo op het rooster stond, werd echt constant gekleineerd enzo omdat ik dan de jongste was ofzo..

Gast
Gast

Bericht  Roxi3 wo 4 jan 2012 - 4:51

Hmmm ik geloof dat het kranten bezorgen en tomaten plukken op een gedeelde eerste plaats staan bij mij. Vooral omdat ik geen contact kon maken met collega's (die waren er niet of weinig).

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jeanette wo 4 jan 2012 - 4:58

Bij de receptie van een zwembad. Het was toen net een vreselijke slechte zomer, dus kwam er uiteraard niemand en zat ik heel de dag te niksen. De collega's waren wel leuk en het verdiende goed, dus was het wel te doen. Maar god, wat heb ik me daar verveeld. Vaak zaten we heel de dag op het terras te roken en gezellig te doen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Evalynn wo 4 jan 2012 - 5:13

Mijn vervelendste baantje was toch wel bij de eierkoekenfabriek.
Dat deed ik destijds omdat ik een long-distance relatie had en dus alleen door de weeks na school kon werken. Ik had een heel leuk baantje (broodafdeling bij de AH) maar die wilden dat ik ook in het weekend kwam en dat ging toen niet met mijn relatie. Zo ben ik bij de eierkoekenfabriek terecht gekomen waar ik twee middagen na school van 16 tot ... totdat het klaar was, alle bestellingen af waren (soms 21 uur, soms 24 uur...).

Een hele avond eierkoeken opstapelen en in bakjes doen of in zakjes doen en op de volgende lopende band óf kratten leggen. Geestdodend werk, lichamelijk ging ik kapot van het stilstaan (je beweegt namelijk alleen je armen). En ongelofelijk hoe schérp eierkoeken zijn als ze uit de oven komen! Ik had overal snijwondjes aan mijn handen.

Verder was het wel gezellig op zich, lag er aan met wie ik werkte. Er werkten allemaal vrouwen van rond de 50 die het werk wel prima vonden. Verder nog een jongen van mijn leeftijd die ik wel viavia kende en de vrouw van de baas hielp ook wel eens na school (was lerares geschiedenis, dus dat waren altijd gratis geschiedenis lessen).

Mijn baas was ook wel prima en het verdiende goed. Ik was 16 en kreeg 4,50 geloof ik. Mijn baas had wel uitspattingen dat hij met kratten en dozen naar mensen hun hoofd gooide, maar dit gebeurde echt maar héél af en toe.
Het was wel schrikken de eerste keer laughcry

Heb het wonderbaarlijk 9 maanden uitgehouden! laughcry
Toen heb ik mn ontslag ingediend en ben ik gaan werken bij de C1000 (ook brood). Daar heb ik in de avonden gewerkt totdat het uit ging met mn ex. Ben daar nog even gebleven maar ik had het daar ook niet echt naar mijn zin en eigenlijk 'voor de grap' weer gesolliciteerd bij de AH. Ben gelijk aangenomen na een heel informeel 'sollicitatiegesprek' en heb daar nog met heel veel plezier gewerkt totdat ik op mijn stage mocht blijven werken.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Bericht  SuperGrover wo 4 jan 2012 - 5:14

Duidelijk: werken bij de snackbar. Het werk was vreselijk, de klanten waren veelal vreselijk, mijn collega's waren vreselijk, mijn baas was vreselijk. En omdat de baas niet kon rekenen, kreeg ik structureel te weinig salaris (en ik verdiende verdorie maar 2,30 per uur!), dus dan moest ik weer eindeloos zeuren en met rekenvoorbeelden komen om aan te tonen dat ik gelijk had en meer moest krijgen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 5:16

2 dagen in een klein cafeetje/lunchroom. Wat een hel. Bazin betaalde me onder en bleef overtuigd van haar eigen gelijk. En ik moest alles maar binnen 1 dag weten.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe wo 4 jan 2012 - 7:02

Dat was in een viswinkel. De baas was een vrselijke vent, keek altijd op je vingers en had áltijd wat te zeuren. Ik stonk iedere dag vréselijk naar de vis en moest ze ook fileren en met m'n armen in een enorme bak met kibbeling. Brrr niks voor mij! En het verdiende ook nog eens superslecht. Heb het er krap twee maanden uitgehouden..
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  *Purple* wo 4 jan 2012 - 8:25

Ik heb een zomer folders rond gebracht maar dat vond ik toch echt helemaal niks. Ik kreeg toen iets van 10 eruo per keer en ik was er echt zooo lang mee bezig. Toch heb ik het wel de hele zomer gedaan.
*Purple*
*Purple*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 62
Punten : 93
Registratiedatum : 19-12-11

Bericht  Lady4 wo 4 jan 2012 - 9:30

Champignons plukken in een champignonkwekerij. Ik heb het na 1 dag voor gezien gehouden. :shock:
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  M@niek wo 4 jan 2012 - 9:57

Glazen ophalen bij VIP party's na een voetbalwedstrijd (betaald voetbal). Wat een balletjes liepen daar rond bah! Ik denk dat we er 4 uur rond hebben gelopen toen zijn mijn vriendin en ik er mee gestopt.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Suus wo 4 jan 2012 - 11:50

Bollen pellen...
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Toet wo 4 jan 2012 - 12:51

Bramen plukken, vreselijk werk en een nog vreselijkere baas! Nooit meer!

Ik heb ook twee dagen in een restaurant in de afwas gewerkt. Het werk opzich is niet verkeerd, ik doe het nu nog wel eens, maar die baas die ik daar had was ook echt een vreselijke man. Op dag twee ben ik na 3 uur werken mijn geld gaan vragen en weggegaan, terwijl de vaat tot het plafond stond angel

Mijn baantje van afgelopen zomer mag er trouwens ook wel bij. 5,50 verdienen terwijl ik 20 was, ruim 8 uur werken zonder pauze en iedere dag rugpijn hebben van het sjouwen omdat ze te eigenwijs waren om een vaatkar aan te schaffen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 22:45

Ik denk mijn eerste baantje in een schoenenwinkel. Op gegeven moment werd ik in een dump filiaal gezet en daar deed niemand ene flikker en ik wel en toen kwam de chef naar mij toe dat ik harder moest werken. Binnen 2 maanden gaf ik het op.

Mijn tweede was enigszins vreemd. Ik gaf aan dat ik wilde stoppen omdat ik stage ging lopen, en bij mijn laatste gesprek kreeg ik een lijst met dingen te horen waarom ik ontslagen was scratch ik was te jong om er tegen in te gaan, maar ik begrijp het op de dag van vandaag nog niet...

Gast
Gast

Bericht  Rovine wo 4 jan 2012 - 22:59

Hmm, nu ik dit allemaal zo lees bedenk ik ineens een nog veel slechter baantje. Het was een bakker die in de omgeving een hele goede reputatie had. Als je brood of gebak van hem had was dat echt wel superlekker! Ik was toen 15 en op de leidinggevenden na één van de oudste meisjes die daar werkte. Stonden ook meisjes van 13. Ik werkte op zaterdag, dus loeidruk, maar ook onderbezet.
Geen pauzes dus. Ik heb eens een dag gehad dat ik me niet lekker voelde. Ik heb toen stiekem 2 minuten "gepauzeerd" op de toiletvloer. Ik kon écht niet meer. Ook geen eetpauzes dus, terwijl je de hele dag tussen het eten staat. Elke dag, aan het einde moest ik alle overschotten weggooien terwijl ik zelf de hele dag niet gegeten had. Soms schoof ik dan stiekem een halve appelflap naar binnen, mezelf verstoppend achter de container.
De oven lag niks naast, geen tang of handschoen. Moest dus met mijn blote handen gloeiend hete broodjes eruit halen. Probeerde om die reden altijd de klanten maar een koud broodje aan te raden.
Leidinggevenden waren overigens wel aardig, die zaten een beetje in hetzelfde schuitje. Die gaven stiekem nog wel eens een doosje gebak mee omdat ze het ook zonde vonden dat het anders weggegooid werd. Die probeerden ons ook nog wel eens pauze te geven.
Ik was 15, dus ik deed het maar gewoon. Het zijn mijn ouders geweest die toen maar gezegd hebben dat ik daar moest stoppen. Het is ook gewoon belachelijk meisjes van 13-16 dagen van 9 uur te laten maken zonder pauze of eten.
Een paar maanden nadat ik weg was is de ARBO weer eens langs geweest. 15.000 gulden boete, het was niet de eerste keer dat hij regels zo hard overtrad.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: