Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stage en bijbaan

+2
Jeanette
Benthe
6 plaatsers

Ga naar beneden

Stage en bijbaan Empty Stage en bijbaan

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 2:17

Ik zit zo te twijfelen. In februari begin ik met mijn afstudeerstage. Het lijkt me een heel leuk bedrijf en ik heb de mogelijkheid om in 3 richtingen af te studeren (1 is sowieso verplicht, 3 komt zelden voor en is best wel cool). Dit kost best wel wat tijd, want dat betekent minstens 3 plannen schrijven (je kan die 3 richtingen ook weer uitbreiden door meer kerntaken erbij te pakken) terwijl je normaal 1 plan zou schrijven. Maar ik vind dat ik het wel moet doen, want er zijn echt maar heel weinig bedrijven waar je in 3 richtingen kan afstuderen. Het gaat trouwens om de richtingen marketing, communicatie en evenementen. Misschien maakt dat het verhaal wat duidelijker. In ieder geval, als je dat doet, heb je best wel een goed diploma.

Mijn punt is, ik werk nu 's avonds 3 uurtjes en overdag heb ik school. Dat doe ik 5 avonden in de week. Ik werk op 2 locaties en 1 locatie is sowieso niet meer haalbaar tijdens stage waardoor er 3 avonden afvallen. Ik heb toegezegd nog 2 avonden te blijven werken, maar ik begin steeds meer te twijfelen. Stage gaat energie en tijd kosten + de opdrachten nog. Dat betekent naast een 40-urige werkweek nog afstudeer plannen schrijven en 2 avonden werken.

Ik ben uiteindelijk degene die moet beslissen, maar ik twijfel. Aan de ene kant is het geld (al krijg ik ook een stagevergoeding), maar het is ook tijd. Dan moet ik op dinsdag en vrijdag nog tot 22.00 uur werken.

Wat zou jij doen? Het baantje opzeggen of denk je, ach die 6 uurtjes...wat maakt dat nou uit?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stage en bijbaan Empty Re: Stage en bijbaan

Bericht  Benthe do 5 jan 2012 - 2:26

Lastig. Ik persoonlijk vind het erg veel om naast een fulltime week stage lopen ook nog een bijbaan te hebben. Daarbij vind ik stage ook erg intensief (veel nieuwe dingen leren, indrukken, mensen) en kon ik er niet meer bij werken. Gelukkig kon ik het altijd zo regelen met mijn bijbaan dat ik mijn contract gewoon hield, maar er tijdens mijn stage niet was. Ik weet niet hoe lang jouw stage duurt (afstudeerstages zijn meestal wel wat langer), maar bij mij was het meestal maar een maand 3 en dat was dan geen probleem. Anders zou ik het gewoon proberen en dan als nog stoppen als het te veel is (mits je het geld kunt missen natuurlijk).
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 2:33

Stage duurt 20 weken, best wel een lange periode. De kans is er dat ik de laatste 10 weken ook nog in het buitenland zit, daardoor kan ik sowieso het baantje niet aanhouden als dat gebeurt. Bluh, ik vind het maar lastig. Het is ook zo dat ik vrijdag uitleg krijg over een nieuw apparaat waar ik mee moet gaan werken, en ik vind het lullig als de manager helemaal naar mijn locatie moet komen en het uit gaat leggen terwijl ik misschien wel weg ga.

Dank je voor je reactie!

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 5 jan 2012 - 5:54

Ik zou je afstudeerstage toch iets belangrijker vinden. Het is toch een investering voor je toekomstbeeld en het zou zonde zijn als dit minder zou lopen door je bijbaan. Als je het goed kunt blijven combineren en geen hinder van je studie zou ondervinden zou ik de bijbaan houden, anders zou ik even vol voor je studie gaan.

Succes alvast met je afstudeerstage!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond do 5 jan 2012 - 6:30

Moeilijk. Ik vond het altijd heerlijk om naast mijn studie ook nog een bijbaantje te hebben waar ik met andere mensen samenwerkte, en aan andere dingen kon denken. Bij mij speelde ook mee dat ik mijn bijbaantje erg leuk vond. Tijdens mijn afstudeerstage op de Pabo had ik zelfs twee bijbaantjes (maar daar was stage 28 uur en scriptie 16, maar ik zat gemiddeld maar 4uur per week aan mijn scriptie te werken).

Vind je je bijbaan leuk?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 6:40

Heb je het nodig voor het geld? Zo nee, dan zou ik stoppen. Een fulltime stage is vermoeiend en vergt al je concentratie.
Ben je na deze stage afgestudeerd? Zo ja, dan zou ik sowieso stoppen omdat je daarna op zoek kan naar een normale baan.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:22

Ik heb besloten dat ik het wel ga proberen.

Ik ben hierna wel afgestudeerd, maar ik ga nog doorstuderen. Als ik het baantje aan kan houden, is dat ook wel fijn voor in de zomer.

Als het niet gaat, zeg ik sowieso op. Mijn diploma is veel belangrijker. Maar na wikken en wegen en het feit dat ik wel weekend heb, ga ik het toch proberen.

Bedankt voor jullie adviezen!

Laatst aangepast door Jolee op zo 29 jan 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Arwyn do 5 jan 2012 - 9:58

Ik heb tijdens mij afstudeerstage mijn bijbaan wel gehouden.
Deels financieel, omdat ik geen stagevergoeding kreeg en het geld dus ook echt wel nodig had, maar ook omdat het wel te combineren viel.
Stage was in het onderwijs, waardoor ik op woensdagavond wel kon werken. Daarnaast waren er diensten in het weekend en dan kon ook wel. Ik heb ook gewoon geluk met mijn bijbaan, want het is servicebalie werk. Als het werk daar klaar is, mogen we met onze eigen dingen bezig, dus kon ik daar ook lessen voorbereiden, verslagen schrijven en dergelijke.

Ik zou het inderdaad eerst gewoon even proberen. Mocht het echt teveel zijn samen, kun je altijd nog stoppen! Je weekenden moet je ook deels voor jezelf houden hè, 20 weken lang alleen maar met school/werk bezig zijn is ook niet bepaald fijn..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Atelier Madame vr 6 jan 2012 - 3:29

Tijdens mijn afstudeerstage (40u) heb ik mn bijbaan opgezegd, trok het echt niet om daarnaast nog te werken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 9:53

En in plaats van losse avonden werken, proberen bij een van je bijbaantjes regelen dat je een hele zaterdag kan werken?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 10:05

Yoyo schreef:En in plaats van losse avonden werken, proberen bij een van je bijbaantjes regelen dat je een hele zaterdag kan werken?

Ik wil geen zaterdagen meer werken, daarom heb ik dit baantje genomen. 1 dag in de week vrij werkt niet voor mij, dan kan ik niet opladen. (sowieso ben ik zondag vaak brak, haha, en dan is die dag dus weg) Liever bikkel ik dan doordeweeks en kan ik in het weekend uitrusten en socializen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 9:32

Omdat ik goede adviezen heb gekregen, laat ik nog even weten; toch besloten om te stoppen en op stage te richten. Zat te lang te twijfelen en ben nu blij dat ik deze keus heb gemaakt.

Alleen deze week nog en waarschijnlijk 1 avond de week daarna ivm opzegtermijn.

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 30 jan 2012 - 20:47

Lijkt me een verstandige keuze. Als ik de mogelijkheid zou hebben zou ik het ook doen. Helaas is dit niet het geval.

Bij mij is het zo dat ik 28 uur stage loop en 14 uur reistijd naar mijn stage heb wat dus neer komt op 42 uur in 4 dagen. Daarnaast nog werken is gewoon bijna niet te doen maar het moet wel. Denk dat het daarom voor jou ook een goede keuze is. Afstuderen kost heel veel energie en daarnaast nog werken dan hou je geen sociaal leven meer over wat ook belangrijk is de boog kan nou eenmaal niet 24/7 gespannen staan
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond ma 30 jan 2012 - 22:15

Het belangrijkste is dat je je goed voelt over je keuze smile . Heel veel succes met je laatste stage & het afstuderen de komende maanden!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gast di 31 jan 2012 - 9:20

Thanks!

Voel me er zeker goed bij. Heb net mijn eerste 2 dagen gehad, het zijn natuurlijk wel de eerste dagen, maar het is wel intensief ja. Mijn vorige stage heb ik 3 maanden lang 60 uur per week gemaakt en dat viel me zo zwaar, dus dat heb ik ook wel meegenomen in mijn twijfel.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: