Tip kleding sollicitatiegesprek bijbaan!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tip kleding sollicitatiegesprek bijbaan!
Ik heb aankomende donderdag een sollicitatiegesprek bij La Place, voor een bijbaantje in de weekenden en vakanties. Maar wat moet ik aan!
Zouden jullie dan echt in het net gaan (nette grijze pantalon, net shirtje er op en hakken)
of een nette spijkerbroek met daarboven een nette blouse of net shirtje met een net vest er overheen?
Ik wil niet overdressed aankomen aangezien het om een bijbaantje gaat, maar zeker niet ook niet underdressed!
Zouden jullie dan echt in het net gaan (nette grijze pantalon, net shirtje er op en hakken)
of een nette spijkerbroek met daarboven een nette blouse of net shirtje met een net vest er overheen?
Ik wil niet overdressed aankomen aangezien het om een bijbaantje gaat, maar zeker niet ook niet underdressed!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tip kleding sollicitatiegesprek bijbaan!
Als je er één hebt, zou ik een pantalon aantrekken. Het personeel daar is zelf ook in blouse, toch (toch?)? Je kunt net zo netjes als zij gaan of één stapje netter.
Een polo en zo'n schort. Ik zou de pantalon doen.
Een polo en zo'n schort. Ik zou de pantalon doen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb 3 jaar lang bij la place gewerkt als bijbaan. Ik zou niet TE netjes gaan, ik zou dus geen pantalon aandoen maar gewoon een nette spijkerbroek met een mooi/net schirtje. Hakken kunnen wel gewoon daarbij volgens mij, zolang het niet te kakkerig wordt zeg maar. Ze verwachten daar echt niet van je dat overdressed komt, maar als je je gewoon netjes en een ook een beetje vlot kleedt, is het goed.
Gast- Gast
Ik heb ook bij la place gewerkt en ik zag veel sollicitanten die gewoon in spijkerbroek etc. kwamen solliciteren. Ik zou dus zeker niet al te netjes gaan. Een nette spijkerbroek is prima, die hebben de managers en medewerkers zelf ook aan.
Gast- Gast
Hm lastig hoor, ik denk dat ik dan toch voor een nette jeans ga. Morgen hier maar even het centrum in duiken om te kijken of ik er nog een nette blouse ofzo voor op kan vinden..
TukTuk- Ratel
Ik zou het inderdaad aanpassen aan de plek waar je gaat solliciteren, maar ook weer niet 'verkleed' gaan.
Ik heb gesolliciteerd voor mijn baan in mijn favoriete jurkje (beetje rockabilly), zoals altijd een bloempje in mijn haar, sandalen aan, klaar. Ik zou er zelf niet een hele opgedirkte toestand van maken.
Ik heb gesolliciteerd voor mijn baan in mijn favoriete jurkje (beetje rockabilly), zoals altijd een bloempje in mijn haar, sandalen aan, klaar. Ik zou er zelf niet een hele opgedirkte toestand van maken.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Denk niet dat het echt nodig is om super netjes te gaan, vooral niet als bijbaan. Kijk ik neem aan dat je er normaal ook wel netjes uitziet toch? Een nette spijkerbroek en een leuk shirtje, met eventueel een blazer ofzo.
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10
marjoleinnn schreef:Denk niet dat het echt nodig is om super netjes te gaan, vooral niet als bijbaan. Kijk ik neem aan dat je er normaal ook wel netjes uitziet toch? Een nette spijkerbroek en een leuk shirtje, met eventueel een blazer ofzo.
Vind het lastig.. Gister gezocht naar een nette jeans, maar niet echt kunnen vinden.. Heb wel 1 redelijk nieuwe jeans, maarja ben toch bang dat het er snel te casual uit ziet..
Op school draag ik regelmatig overigs wel gewoon pantalons etc.
TukTuk- Ratel
Casual is daar niet zo'n ramp. Althans niet in de vestiging waar ik voor enkele jaren terug heb gewerkt.
Het is geen kantoorbaan, zorg dat je er verzorgd uitziet en dan is het al lang goed.
Het is geen kantoorbaan, zorg dat je er verzorgd uitziet en dan is het al lang goed.
Gast- Gast
Megara schreef:Casual is daar niet zo'n ramp. Althans niet in de vestiging waar ik voor enkele jaren terug heb gewerkt.
Ok tnx voor de tip Weet je ook een beetje het salaris dan? Ik ben 23..
TukTuk- Ratel
Heel veel meer dan het minimumloon volgens de horeca zal het niet zijn vrees ik.
Gast- Gast
Ik zou ook gewoon voor casual gaan hoor, zolang je er verzorgd uitziet vinden ze het prima.
Ik was 22 en verdiende 7.90, dus zal je waarschijnlijk rond 8.50 zitten
Gast- Gast
HeartBeat schreef:Ik zou ook gewoon voor casual gaan hoor, zolang je er verzorgd uitziet vinden ze het prima.
Bedankt voor je reactie! Zolang het meer dan 8 euro is vindt ik het iig de moeite waard.. Is wel stuj minder als wat ik eerst verdiende (11,80 en 15 euro bij mijn vakantiebaantje), maar beter dan niks. Het is al niet zo makkelijk om als 23jarige een bijbaantje te vinden..
TukTuk- Ratel
Nee het is geen wereldsalaris, maar voor een bijbaantje prima te doen toch
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Kleding sollicitatiegesprek
» Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)
» Stage en bijbaan
» Wat is / was jouw leukste bijbaan?
» Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?
» Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)
» Stage en bijbaan
» Wat is / was jouw leukste bijbaan?
» Nav.. Wat was je minst leuke bijbaan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: