Trouwtopic 2013
+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers
Pagina 34 van 40
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Re: Trouwtopic 2013
Bij ons is het al lekker opgeschoten afgelopen week...
De datum is vastgelegd bij de gemeente, feestlocatie is vastgelegd, dinerlocatie is vastgelegd, ringen zijn uitgezocht, Kostenplaatje voor bloemist is bekend.. Daarnaast valt nog genoeg te doen...
De datum is vastgelegd bij de gemeente, feestlocatie is vastgelegd, dinerlocatie is vastgelegd, ringen zijn uitgezocht, Kostenplaatje voor bloemist is bekend.. Daarnaast valt nog genoeg te doen...
me1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 165
Registratiedatum : 06-12-10
@me1987: Zo, jullie hebben lekker veel geregeld deze week. Mag ik vragen wat de bloemen bij jullie kosten?
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn vorige week in ondertrouw gegaan, en hebben inmiddels ook bedacht wat we met de ringen willen. Na heel wat juweliers af te zijn geweest en overal een heel hoge prijs gehoord te hebben (we hebben schijnbaar een dure smaak), hebben we besloten om onze ringen zelf te gaan maken, dat kan bij een juwelier in Den Bosch. Over 1,5 maand mogen we, ben heel benieuwd!
Verder zijn we bezig geweest met de huwelijksreis, een huisje hebben we al geboekt, nu de overtocht geregeld en we willen vast de autoroute bepalen en in ieder geval voor de heenweg hotelletjes vastleggen.
Ik heb wel alles bijgelezen, maar niet allemaal onthouden, dus ik reageer niet op alles. Wij hebben wel save the kaartjes verstuurd. Mijn moeder maakt veel kaarten en wilde deze graag maken.
Verder zijn we bezig geweest met de huwelijksreis, een huisje hebben we al geboekt, nu de overtocht geregeld en we willen vast de autoroute bepalen en in ieder geval voor de heenweg hotelletjes vastleggen.
Ik heb wel alles bijgelezen, maar niet allemaal onthouden, dus ik reageer niet op alles. Wij hebben wel save the kaartjes verstuurd. Mijn moeder maakt veel kaarten en wilde deze graag maken.
Ik ben zoals het nu lijkt ben ik onder de 100 euro kwijt voor mijn boeket en een corsage voor mijn vriend
me1987- Fluisteraar
- Aantal berichten : 106
Punten : 165
Registratiedatum : 06-12-10
Wat houdt de ondertrouw eigenlijk in bij jullie?
Bij ons is het zo dat ik een aantal formulieren heb gekregen via de mail, en die moet uitprinten en invullen en dan afgeven bij de balie. Verder hoef ik geloof ik bij ons niks te doen.
Op de formulieren staan onze gegevens en ook die van de getuigen. Welke naam ik wil aannemen en welk soort trouwboekje dat we willen.
Bij ons is het zo dat ik een aantal formulieren heb gekregen via de mail, en die moet uitprinten en invullen en dan afgeven bij de balie. Verder hoef ik geloof ik bij ons niks te doen.
Op de formulieren staan onze gegevens en ook die van de getuigen. Welke naam ik wil aannemen en welk soort trouwboekje dat we willen.
Kylie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 155
Registratiedatum : 30-12-10
Kylie schreef:Wat houdt de ondertrouw eigenlijk in bij jullie?
Wij moesten kopieën van legitimatiebewijzen meenemen, eigen legitimatie meenemen. A die gegevens werden ingevuld. We hebben het trouwboekje gekozen en de achternaam gekozen. En we mochten betalen :-)
Dus eigenlijk hetzelfde als bij jullie, alleen hoefden wij vooraf niets in te vullen.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Wij moeten het letterlijk afgeven bij de balie, en wanneer we dan moeten betalen... geen idee.
Want dat wat jij opnoemt moet ik dus allemaal al in die formulieren aangeven.
En valt er verder niks te vertellen. Naast het betalen dus, maar misschien krijg ik een acceptgiro? Van de trouwlocatie (bij ons kun je uit meerdere locaties kiezen) heb ik ook een acceptgiro gekregen, een paar dagen na ons telefoongesprek.
Maar de gemeente moet ik nog betalen.
Ik heb het in ieder geval klaar liggen en ik kan het dus op de post doen. Maar ik wil het liever even persoonlijk aan de balie gaan afgeven. Het is ook nogal een dik pakket, het paste bijna niet in de envelop.
En valt er verder niks te vertellen. Naast het betalen dus, maar misschien krijg ik een acceptgiro? Van de trouwlocatie (bij ons kun je uit meerdere locaties kiezen) heb ik ook een acceptgiro gekregen, een paar dagen na ons telefoongesprek.
Ik heb het in ieder geval klaar liggen en ik kan het dus op de post doen. Maar ik wil het liever even persoonlijk aan de balie gaan afgeven. Het is ook nogal een dik pakket, het paste bijna niet in de envelop.
Kylie- Fluisteraar
Wat zijn voor jullie dan de totale kosten voor het trouwen, dus de ceremonie?
Omdat je zegt dat je van de locatie al een acceptgiro hebt ontvangen...
LindaK- Prater
LindaK schreef:Wat zijn voor jullie dan de totale kosten voor het trouwen, dus de ceremonie?
Wij zijn voor de trouwceremonie €209 kwijt inclusief trouwboekje, maar trouwen op een dinsdag en om 11 uur. Dat was nog een goedkoop tarief :-)
Voor onze feest locatie zijn we €475 kwijt, voor de hele dag. Maar dat is zonder drank, eten, etc.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Je kunt in onze gemeente op 8 plekken trouwen. Voor de ceremonie van een half uur (dus bij een van die 8 locaties) betalen wij 175 euro. We trouwen op vrijdag om 12 uur.
Wat we wel hebben is onze eigen trouwambtenaar, dat kost ook nog eens 83 euro. Die heb ik ook nog niet hoeven betalen. En voor het trouwboekje ook niet. Hier is dat trouwens of geen trouwboekje of een luxe trouwboekje dat ergens in de 30 euro kost meen ik.
Denk dat ik morgen de papieren even ga afgeven. Daarom vroeg ik mij af wat de ondertrouw inhoudt. Ik ga daar morgen dan alleen heen, en hier gaan de meesten even gezellig romantisch samen. Terwijl er hier dus niks samen hoeft want het is letterlijk de post brengen.
Wat we wel hebben is onze eigen trouwambtenaar, dat kost ook nog eens 83 euro. Die heb ik ook nog niet hoeven betalen. En voor het trouwboekje ook niet. Hier is dat trouwens of geen trouwboekje of een luxe trouwboekje dat ergens in de 30 euro kost meen ik.
Denk dat ik morgen de papieren even ga afgeven. Daarom vroeg ik mij af wat de ondertrouw inhoudt. Ik ga daar morgen dan alleen heen, en hier gaan de meesten even gezellig romantisch samen. Terwijl er hier dus niks samen hoeft want het is letterlijk de post brengen.
Kylie- Fluisteraar
Zonnetje: WIj hebben eerst een rondreis op java (geloof 9 of 10 dagen) , methotels en half pension. Daarna blijf je 3 dagen op bali waar je jezelf mag vermaken, wij gaan bali echter verlengen met 4 dagen zodat we daar een week zijn.. wij betalen voor de tickets, rondreis java met hotels, half pension en 3 dagen bali met ontbijt enhotel 1499 euro pp dus jou tickets klinken dan best duur voor 1250 euro!!
Wij gaan volgende week in ondertrouw, volgens de mevrouw aan de telefoon hoefde wij alleen legitamatie mee te nemen, en geboortedatum getuige.. verder niks..
Wij gaan volgende week in ondertrouw, volgens de mevrouw aan de telefoon hoefde wij alleen legitamatie mee te nemen, en geboortedatum getuige.. verder niks..
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
@Flower: dat is inderdaad veel minder geld dan wij kwijt zouden zijn, alleen nog maar aan ticket en hotels met ontbijt. Via welke organisatie hebben jullie geboekt?
Ik zag nu trouwens wel tickets voor 1050 euro, dat lijkt me al een betere prijs.
Wij zitten trouwens wel echt in het hoogseizoen, dat scheelt waarschijnlijk ook in prijs.
Ik zag nu trouwens wel tickets voor 1050 euro, dat lijkt me al een betere prijs.
Wij zitten trouwens wel echt in het hoogseizoen, dat scheelt waarschijnlijk ook in prijs.
Zonnetje- Kletskop
Rebecca; wat leuk dat jullie de ringen zelf gaan maken!
Hier is de ondertrouw hetzelfde als bij Lindak. Ik moet er nog steeds voor bellen.
Hier kost het trouwen op zaterdag 522 euro, en daar komt een trouwboekje ed. bij.
Ik verwacht trouwens elk moment een telefoontje dat mijn jurk binnen is, zou hem graag weer gaan passen!
Hier is de ondertrouw hetzelfde als bij Lindak. Ik moet er nog steeds voor bellen.
Hier kost het trouwen op zaterdag 522 euro, en daar komt een trouwboekje ed. bij.
Ik verwacht trouwens elk moment een telefoontje dat mijn jurk binnen is, zou hem graag weer gaan passen!
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ik geloof dat het in onze gemeente gewoon wat onromantisch geregeld is dan
En op zaterdag trouwen was bij ons ook meer dan 400 euro duurder. We waren graag op zaterdag getrouwd, maar daar hebben we het budget niet voor..
Ik wil ook graag weer passen! Hij komt in februari binnen als het goed is.
Ik heb de 1e keer alleen mijn moeder meegenomen, toen hebben we hem dus uitgezocht en betaald. Deze keer gaan mijn schoonmoeder en schoonzusje mee, en ook weer mijn moeder. Aangezien mijn schoonmoeder alleen zoons heeft, en mijn schoonzusje in haar gewone kleren is getrouwd vind ik het wel leuk om haar mee te nemen. En schoonzusje vroeg het me.
Vind het leuk om te lezen hoe iedereen er zo mee bezig is, en ervan geniet!
En op zaterdag trouwen was bij ons ook meer dan 400 euro duurder. We waren graag op zaterdag getrouwd, maar daar hebben we het budget niet voor..
Ik wil ook graag weer passen! Hij komt in februari binnen als het goed is.
Ik heb de 1e keer alleen mijn moeder meegenomen, toen hebben we hem dus uitgezocht en betaald. Deze keer gaan mijn schoonmoeder en schoonzusje mee, en ook weer mijn moeder. Aangezien mijn schoonmoeder alleen zoons heeft, en mijn schoonzusje in haar gewone kleren is getrouwd vind ik het wel leuk om haar mee te nemen. En schoonzusje vroeg het me.
Vind het leuk om te lezen hoe iedereen er zo mee bezig is, en ervan geniet!
Kylie- Fluisteraar
Hier zijn de kosten voor doordeweekse dagen net zo duur als een zaterdag. Alleen zon- en feestdagen zijn duurder.
Dus daarvoor maakte het ons niet uit.
Dus daarvoor maakte het ons niet uit.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Even ego, ik heb een beetje een baal-dag:
Kreeg gisteren een berichtje van een vriendin dat ze niet zeker weet of ze op onze bruiloft kan komen omdat hij net valt in hun 2 weken zomervakantie en de kans dus groot is dat ze dan weg zijn. Ik baal hier echt wel van, want zo te horen hebben ze nog niks geboekt en dan zou je je vakantie toch aan de bruiloft kunnen aanpassen als je echt graag wilt komen...
Verder ben ik bang dat ik morgen niet naar de bruidswinkel kan vanwege de sneeuw om te kijken welk model schoen het mooiste staat. Dan moet ik maar op de gok gaan kijken of ik een paar van de schoenen wil houden aangezien ik ze binnen 2 weken kosteloos retour kon doen(kan eventueel wel bellen of ze een stukje stof van de jurk willen sturen ivm de kleur).
Daarnaast heeft mijn zoontje ook nog eens zijn dag niet en wil nu niet slapen. Ga maar weer even bij hem kijken, hopelijk wil hij zo slapen en is hij daarna weer een beetje vrolijk.
Kreeg gisteren een berichtje van een vriendin dat ze niet zeker weet of ze op onze bruiloft kan komen omdat hij net valt in hun 2 weken zomervakantie en de kans dus groot is dat ze dan weg zijn. Ik baal hier echt wel van, want zo te horen hebben ze nog niks geboekt en dan zou je je vakantie toch aan de bruiloft kunnen aanpassen als je echt graag wilt komen...
Verder ben ik bang dat ik morgen niet naar de bruidswinkel kan vanwege de sneeuw om te kijken welk model schoen het mooiste staat. Dan moet ik maar op de gok gaan kijken of ik een paar van de schoenen wil houden aangezien ik ze binnen 2 weken kosteloos retour kon doen(kan eventueel wel bellen of ze een stukje stof van de jurk willen sturen ivm de kleur).
Daarnaast heeft mijn zoontje ook nog eens zijn dag niet en wil nu niet slapen. Ga maar weer even bij hem kijken, hopelijk wil hij zo slapen en is hij daarna weer een beetje vrolijk.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Kylie schreef:Wij moeten het letterlijk afgeven bij de balie, en wanneer we dan moeten betalen... geen idee.
Wij moesten in Amsterdam echt een afspraak maken voor de ondertrouw. We hoefde geen uittreksel van ons geboorteregister mee te nemen maar we kregen wel formulieren met onze gegevens en de volledige namen van onze ouders en we moesten tekenen of dat allemaal klopte. Ze heeft kopieen gemaakt van onze legitimatie en gecontroleerd of we niet onder curatele staan geloof ik.
Daarnaast hebben we de datum geprikt, de locatie en een trouwboekje gekozen. We kregen uitleg over het eventueel aannemen van elkaars achternaam en welke instanties dat automatisch weten (belastingdienst bijvoorbeeld) en waar het slim is om dat even door te geven zoals bij onze werkgevers. We kregen formulieren mee waar we onze achternaam keus op in moeten vullen en die moeten we terug sturen, samen met een formulier waar de namen van de getuigen op moeten en er moet nog een kopie van hun legitimatie bij.
Ook moesten we de locatie kiezen en toen vertelde ze ook hoeveel personen er in de zaal kunnen die wij gekozen hebben en dat er een uur voor ons gereserveerd is. Daarnaast moesten we inderdaad ook betalen 338 euro, dat is het vaste tarief, alleen op vrijdag is het nog duurder en er zijn twee ochtenden waarop er gratis getrouwd kan worden maar die zaten al vol het komend half jaar.
Alles bij elkaar zijn we denk ik een half uur binnen geweest, de dame die ons hielp was er vriendelijk en belangstellend en probeerder er echt nog een beetje wat van te maken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik was even benieuwd wie van jullie de achternaam gaat veranderen na het trouwen? Ik twijfel namelijk nog... Ik denk dat ik m'n eigen naam houd.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Aziraphale schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie de achternaam gaat veranderen na het trouwen? Ik twijfel namelijk nog... Ik denk dat ik m'n eigen naam houd.
Ik houd mijn eigen naam, maar zet die van hem ervoor Vind het wel leuk om ook dezelfde naam als de kinderen te hebben.
LindaK- Prater
Aziraphale schreef:Ik was even benieuwd wie van jullie de achternaam gaat veranderen na het trouwen? Ik twijfel namelijk nog... Ik denk dat ik m'n eigen naam houd.
Ik twijfel hier ook nog over. Mijn eigen achternaam is best een ingewikkelde naam. Vroeger zei ik altijd dat ik een vriend wilde met een gemakkelijke achternaam. Die heb ik gevonden de achternaam van mijn vriend staat in de achternamentop 5 gok ik. Dat vind ik ook wel weer saai, dus ik denk er toch over om mijn eigen achternaam te houden. Alleen als we in de toekomst kinderen hebben, vind ik het wel handig en prettig om allemaal hetzelfde te heten. Kortom: ik ben er nog niet uit.
Zonnetje- Kletskop
@Kat1980: dat zou ik ook echt niet leuk vinden, als een vriendin van mij die nog geen vakantie geboekt had, ineens op vakantie zou zijn met onze bruiloft. Is het zo dat zij of haar vriend echt alleen die twee weken vrij kunnen krijgen op hun werk?
Volgens mij is het morgen minder met de sneeuw. Ik dacht dat er vandaag het grootste deel zou vallen, dus waarschijnlijk kun je morgen gewoon naar de bruidswinkel toe.
Volgens mij is het morgen minder met de sneeuw. Ik dacht dat er vandaag het grootste deel zou vallen, dus waarschijnlijk kun je morgen gewoon naar de bruidswinkel toe.
Zonnetje- Kletskop
Ik hou mijn eigen naam maar mijn vriends naam komt er voor te staan :-)
Mijn vriend had niet op zitten letten bij de ondertrouw en kwam hier pas maanden later achter haha.
@Kat, mooi vervelend van die vriendin, hoop dat ze er wel bij kan zijn.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
minoessepoes schreef:
Wij moesten in Amsterdam echt een afspraak maken voor de ondertrouw. We hoefde geen uittreksel van ons geboorteregister mee te nemen maar we kregen wel formulieren met onze gegevens en de volledige namen van onze ouders en we moesten tekenen of dat allemaal klopte. Ze heeft kopieen gemaakt van onze legitimatie en gecontroleerd of we niet onder curatele staan geloof ik.
Daarnaast hebben we de datum geprikt, de locatie en een trouwboekje gekozen. We kregen uitleg over het eventueel aannemen van elkaars achternaam en welke instanties dat automatisch weten (belastingdienst bijvoorbeeld) en waar het slim is om dat even door te geven zoals bij onze werkgevers. We kregen formulieren mee waar we onze achternaam keus op in moeten vullen en die moeten we terug sturen, samen met een formulier waar de namen van de getuigen op moeten en er moet nog een kopie van hun legitimatie bij.
Ook moesten we de locatie kiezen en toen vertelde ze ook hoeveel personen er in de zaal kunnen die wij gekozen hebben en dat er een uur voor ons gereserveerd is. Daarnaast moesten we inderdaad ook betalen 338 euro, dat is het vaste tarief, alleen op vrijdag is het nog duurder en er zijn twee ochtenden waarop er gratis getrouwd kan worden maar die zaten al vol het komend half jaar.
Alles bij elkaar zijn we denk ik een half uur binnen geweest, de dame die ons hielp was er vriendelijk en belangstellend en probeerder er echt nog een beetje wat van te maken.
Wat fijn dat je het zo uitlegt, nu kan ik zien of wij iets missen nog.
Zoals ik lees niet. Ik heb een paar maanden geleden de gemeente gebeld om te vragen of we die dag om zo laat konden trouwen. Ze zei toen ook dat ik een mail kreeg met alle benodigde formulieren voor de ondertrouw. Die heb ik ook gekregen en toen alles uitgeprint en ingevuld.
Wij moeten ook kopieën van onze legitimatiebewijzen en die van de getuigen meezenden, en we hebben in een formulier ook de volledige namen van onze ouders en onszelf moeten invullen. Het trouwboekje kon ik ook aangeven op een formulier. Namen van de getuigen moest ik ook volledig invullen op weer een nieuw formulier. En mijn naamkeuze ook.
Oh en toen ik de locatie belde waar we wilden trouwen werd mij ook aan de telefoon verteld hoeveel zitplaatsen er zijn. Maar dat wist ik al ongeveer.
Maar ik heb dus nu al door dat het bij ons dus niet langsgaan is, maar dus zo geregeld via die formulieren wordt. We hebben ook aan vrienden van ons gevraagd hoe zij het hebben geregeld en zij zijn ook niet langs hoeven gaan daarvoor.
Jammer dat het overal zo verschillend is
@kat1980, wat balen zeg, voor goede vrienden zou ik altijd thuisblijven, kan ook na de bruiloft nog weg of anders dagtripjes. Hopelijk besluiten ze toch te blijven.
En we hopen dat je ondanks de sneeuw gewoon voor je schoenen kunt gaan
Kylie- Fluisteraar
Ik heb ook gekozen voor naam vriend en dan eigen naam. Vond ik ook handig ivm eventuele kinderen en hij heeft ook nog eens een leuke achternaam (vind ik).
Kylie- Fluisteraar
Ik hou mijn eigen naam! Ik heb al een naam, zeg ik altijd maar
Waar ik bovendien ook best wel aan gehecht ben, ook al moet ik hem altijd spellen en spreken mensen het altijd verkeerd uit.
Waar ik bovendien ook best wel aan gehecht ben, ook al moet ik hem altijd spellen en spreken mensen het altijd verkeerd uit.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Pagina 34 van 40 • 1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Trouwtopic 2013
» trouwtopic 2011 !
» trouwtopic 2012
» N.A.V. Trouwtopic: Gewaardeerde huwelijkscadeaus
» 2013
» trouwtopic 2011 !