Trouwtopic 2013
+52
Exogenesis
Burn
me1987
Kamperseboekenwurm
Kat1980
rapa nui
Antibes
Alex
Wasmachine
Zonnetje
Marin
TukTuk
Rebecca
flower
Suus
Aziraphale
Caribbeanlover
Bosjesvrouw
Tsjip
Roxy89
mouette
Guus
Sam
Parel
Gizmo
Fearie
Mikki
Appeltje
Funk
Lousanne
Anmy
Sneeuwpopje
Muppetje
Arwyn
Rose
Rhyolite
Mermaid
Rapunzel
Joli86
Slakje
baboeska
Ster
Jolanda
TNMN
Inge
vlinder-2011
Blond
Snoes
Shisha
Tazz
Lash
slaatje
56 plaatsers
Pagina 18 van 40
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Re: Trouwtopic 2013
Jeeej Goochem wat ontzettend leuk allemaal!!
Ik zit stiekem aan iets te denken in mijn hoofd.. Van de zomer willen wij naar Amerika op vakantie (new york en nog wat andere plaatsen).. maar ik ben echt in love met new york.. Nu wilde ik daar gewoon gaan trouwen.. met zijn tweeen.. in cityhall.. Maar ik wil niet dat dat huwelijk in Nederland geldig is zodat je hier niet meer kunt trouwen. Het zou echt speciaal voor ons 2 daar moeten zijn. Ik heb er verder nog niet over gegoogled, nog niet met mijn vriend over gehad haha.. Maar dat idee zit gewoon in mijn hoofd. Ik weet dus helemaal niet of het kan.. maar goed.. ik vind het zo'n leuk idee
Ik zit stiekem aan iets te denken in mijn hoofd.. Van de zomer willen wij naar Amerika op vakantie (new york en nog wat andere plaatsen).. maar ik ben echt in love met new york.. Nu wilde ik daar gewoon gaan trouwen.. met zijn tweeen.. in cityhall.. Maar ik wil niet dat dat huwelijk in Nederland geldig is zodat je hier niet meer kunt trouwen. Het zou echt speciaal voor ons 2 daar moeten zijn. Ik heb er verder nog niet over gegoogled, nog niet met mijn vriend over gehad haha.. Maar dat idee zit gewoon in mijn hoofd. Ik weet dus helemaal niet of het kan.. maar goed.. ik vind het zo'n leuk idee
Gast- Gast
Punk'd schreef:Jeeej Goochem wat ontzettend leuk allemaal!!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Als je daar trouwt, ben je hier ook gewoon getrouwd volgens mij. Maar misschien moet je 't bij laten schrijven.
Laatst aangepast door Marin op do 4 okt 2012 - 9:48; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
hahaha fijn
Ik heb het net opgezocht.. Als je wilt trouwen en je wilt het geldig hebben in Nederland dan moet je een formulier invullen en hier in Nederland rechtsgeldig laten verklaren. (Dat was de eerste beste website die ik vond).
Maarr haha ik moet het eerst maar eens aan mijn vriend voorleggen .. Straks vind die het helemaal niets en zit ik hier voor niets alles uit te zoeken
Op het moment dat het hier geldig is wil ik het al niet..Ik wil puur en alleen voor de liefde daar trouwen maar hier in Nederland wil ik dus niets juridisch daarmee hebben.
Ik heb het net opgezocht.. Als je wilt trouwen en je wilt het geldig hebben in Nederland dan moet je een formulier invullen en hier in Nederland rechtsgeldig laten verklaren. (Dat was de eerste beste website die ik vond).
Maarr haha ik moet het eerst maar eens aan mijn vriend voorleggen .. Straks vind die het helemaal niets en zit ik hier voor niets alles uit te zoeken
Op het moment dat het hier geldig is wil ik het al niet..Ik wil puur en alleen voor de liefde daar trouwen maar hier in Nederland wil ik dus niets juridisch daarmee hebben.
Gast- Gast
Ik zou 't denk ik niet durven, bang dat het toch juridisch gezeur gaat geven in de toekomst. Maar het is wel leuk om over na te denken!
Marin- Lady Post-a-lot
Klopt Punk'd, je moet je alsnog bij laten schrijven in Den Haag zodat het ook in NL geldt. Dus volgens mij moet jouw plannetje mogelijk zijn. Leuk!!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Wat leuk als dat zou werken! Zou het wel echt dubbel checken bij de Nederlandse wet (geen idee hoe) of je dan wel echt hier voor de wet mag trouwen, maar als dat werkt, gaaf!
Hoe doen jullie dat Azi? Ook bij laten schrijven?
Hoe doen jullie dat Azi? Ook bij laten schrijven?
Marin- Lady Post-a-lot
Wij trouwen binnen de EU dus dat is wat makkelijker. Wij moeten vooraf allerlei documenten aanvragen en die moeten worden vertaald door een officiële vertaler. We gaan onszelf nog wel laten bijschrijven in Den Haag geloof ik, maar dat wordt voor ons gedaan door de weddingplanner.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ga in de kerstvakantie kijken naar een jurk. Eerst een beetje oriënteren omdat ik graag in een kleur wil trouwen. Ik ga eerst kijken of de kleur die ik in gedachten heb wel staat. Of dat ik het over een hele andere boeg moet gooien.
Gast- Gast
Ook wij sluiten ons aan bij trouwen in 2013! Het is allemaal nog een beetje spannend, want we hebben besloten het pas aan onze familie te vertellen met kerst. We zijn inmiddels al meer dan 7 jaar samen en vinden dat het wel eens mag gebeuren hihi. Nu een heel hoofd vol vragen... Ik hoop dat jullie mij al wat antwoorden kunnen geven.
1. Hoe werkt dat allemaal met de gemeente? Dag, documenten, gesprekken, etc.
2. Ik lees overal dat je 10 - 12 maanden voor de dag naar een jurk moet gaan zoeken, is dat echt?!
3. Hoe ver van te voren moet je beginnen met zoeken naar een uitnodiging?
4. Hoe ver van te voren verstuur je de uitnodigingen. Zal vervelend zijn als iedereen al wat heeft
2. Ik lees overal dat je 10 - 12 maanden voor de dag naar een jurk moet gaan zoeken, is dat echt?!
4. Hoe ver van te voren verstuur je de uitnodigingen. Zal vervelend zijn als iedereen al wat heeft
Roxy89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10
Ten eerste gefeliciteerd Roxy! Hebben jullie al een trouwdatum in gedachten?
Volgens mij kun je op de site kijken van de gemeente waar je gaat trouwen, op de site kun je een datum vastleggen dat je in ondertrouw gaat.
Verder weet ik het ook niet precies haha, volgens mij kun je dan ook je trouwdatum vastleggen als je in ondertrouw gaat!
Sommige jurken hebben een lange levertijd, maar ik trouw over 9 maanden en ga eind deze maand voor jurken kijken. Je hoeft volgens mij echt niet perse een jaar van tevoren je jurk al te zoeken. Een vriendin van mij ging in september trouwen en heeft in april pas haar jurk uitgezocht.
Volgens mij is het gebruikelijk ongeveer 8 weken van tevoren de uitnodigingen te versturen. Dus als je bijv. 4 maand van tevoren je uitnodiging hebt, kun je hem daarna laten drukken en zodra je het wilt kun je ze versturen.
Veel plezier met de voorbereidingen
Volgens mij kun je op de site kijken van de gemeente waar je gaat trouwen, op de site kun je een datum vastleggen dat je in ondertrouw gaat.
Verder weet ik het ook niet precies haha, volgens mij kun je dan ook je trouwdatum vastleggen als je in ondertrouw gaat!
Sommige jurken hebben een lange levertijd, maar ik trouw over 9 maanden en ga eind deze maand voor jurken kijken. Je hoeft volgens mij echt niet perse een jaar van tevoren je jurk al te zoeken. Een vriendin van mij ging in september trouwen en heeft in april pas haar jurk uitgezocht.
Volgens mij is het gebruikelijk ongeveer 8 weken van tevoren de uitnodigingen te versturen. Dus als je bijv. 4 maand van tevoren je uitnodiging hebt, kun je hem daarna laten drukken en zodra je het wilt kun je ze versturen.
Veel plezier met de voorbereidingen
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Roxy89 schreef:Ook wij sluiten ons aan bij trouwen in 2013! Het is allemaal nog een beetje spannend, want we hebben besloten het pas aan onze familie te vertellen met kerst. We zijn inmiddels al meer dan 7 jaar samen en vinden dat het wel eens mag gebeuren hihi. Nu een heel hoofd vol vragen... Ik hoop dat jullie mij al wat antwoorden kunnen geven.
Wij hebben eerst contact gelegd met de eetlocatie en de feestlocatie, dit zijn bij ons 2 verschillende locaties. We hebben hier een paar data in optie genomen, omdat beide locaties natuurlijk beschikbaar moeten zijn. Daarna hebben we een lijstje gemaakt van de tijden die onze voorkeur hadden en vervolgens heb ik de gemeente gebeld. (Bij ons kun je niet via de website een datum vastleggen) Met het lijstje erbij heb ik aan de telefoon bekeken welke data en tijden er nog vrij waren.
Wij trouwen eind mei 2013 en ik heb vorige week mijn jurk uitgezocht. 2 maanden voor ons huwelijk ga ik terug om te passen. Toen we in de winkel waren, was er een meisje die een of twee maanden eerder trouwt en daar zeiden de medewerkers wel tegen dat ze niet heel veel later had moeten starten met zoeken...
naar uitnodigingen kijken doe ik zo af en toe, voor de leuk :-) Het echte bestellen zal nog wel even duren.
Toen bij ons de datum vaststond hebben we de meeste mensen al wel verteld wanneer het huwelijk is en er bij gezegd dat ze die datum dus maar beter konden vrij houden ;-)
Wat leuk Roxy, gefeliciteerd!
Ik heb ik de quote antwoorden gegeven op je vragen :-)
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Bedankt Appeltje en LindaK! Een echte datum of iets hebben we nog niet. We wilden gaan voor juni, alleen kwamen de ouders van mijn vriend opeens met de suprise dat ze de hele maand juni op vakantie gaan... En aangezien mijn vriend echt pas met Kerst wil vertellen dat we gaan trouwen, kan ik moeilijk zeggen dat ze maar een andere keer gaan hihi!
Op de site van de gemeente kan ik helaas niets vinden. Ze zijn bezig met het aanpassen van die pagina. Dus ik hoop dat ze daar snel mee klaar zijn! Heb inmiddels wel een informatie gids aangevraagd alleen daar staat meer reclame in als nuttige informatie. Alleen de prijzen weten ze heel goed te vermelden
Op de site van de gemeente kan ik helaas niets vinden. Ze zijn bezig met het aanpassen van die pagina. Dus ik hoop dat ze daar snel mee klaar zijn! Heb inmiddels wel een informatie gids aangevraagd alleen daar staat meer reclame in als nuttige informatie. Alleen de prijzen weten ze heel goed te vermelden
Roxy89- Fluisteraar
Gefeliciteerd Roxy! Welkom
Wat leuk dat hetbij iedereen nu een beetje gaat lopen allemaal! Och ik zou willen dat we het gewoon maanden eerder kunnen doen, alles gaat tot nu toe zo soepel dat ik wel wat eerder zou willen... Het duurt nog zooo laaang!
Hoe zit het met jullie budget dames? Ik ben zo benieuwd!
Wij hebbe nu een begroting van 9000 euro, dat is voor:
-Gemeentekosten (kosten trouwlocatie krijgen we aangeboden)
-Kleding (of eigenlij uiterlijk, ook kapper en make up natuurlijk)
-eten 35 man
-feest 135 man
-huwelijksnacht
-aankleding
-bloemen
-fotograaf
-ondertrouw lunch met familie
-uitnodigingen
- budget voor ceremoniemeesters
-cadeautjes voor bruidspersoneel en alle gasten
Goedkoper dan 9000 euro wordteen uitdaging! Tot nu toe zitten webij alles netjes onder of precies op budget en we hebben het feest heel ruim begroot en we betalen op nacalculatie dus dat kan bijna alleen aar goedkoper uitvallen
Alles wat we besparen of meer sparen gaa naar de huwelijkres die we ook vragen als cadeau aan de gasten
Wat leuk dat hetbij iedereen nu een beetje gaat lopen allemaal! Och ik zou willen dat we het gewoon maanden eerder kunnen doen, alles gaat tot nu toe zo soepel dat ik wel wat eerder zou willen... Het duurt nog zooo laaang!
Hoe zit het met jullie budget dames? Ik ben zo benieuwd!
Wij hebbe nu een begroting van 9000 euro, dat is voor:
-Gemeentekosten (kosten trouwlocatie krijgen we aangeboden)
-Kleding (of eigenlij uiterlijk, ook kapper en make up natuurlijk)
-eten 35 man
-feest 135 man
-huwelijksnacht
-aankleding
-bloemen
-fotograaf
-ondertrouw lunch met familie
-uitnodigingen
- budget voor ceremoniemeesters
-cadeautjes voor bruidspersoneel en alle gasten
Goedkoper dan 9000 euro wordteen uitdaging! Tot nu toe zitten webij alles netjes onder of precies op budget en we hebben het feest heel ruim begroot en we betalen op nacalculatie dus dat kan bijna alleen aar goedkoper uitvallen
Alles wat we besparen of meer sparen gaa naar de huwelijkres die we ook vragen als cadeau aan de gasten
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Dat gevoel van het wel eerder willen herken ik wel Goochempie, maar wij moeten echt nog wel een hoop regelen (maar daar ook nog alle tijd voor) en we vinden beide het idee wel prettig om klaar te zijn met de studie wanneer we trouwen, en daar niet nog stress van te hebben.
Ons oorspronkelijke budget was €7000,-, maar die hebben we al heel snel verhoogd naar €8000,- omdat we aan een heleboel dingen niet gedacht hadden. Voor de fotograaf gaan we ook meer neertellen dan we begroot hadden, we hebben echt getwijfeld omdat het 300,- meer was dan bedacht (eerst zelfs €400,-, maar nadat we hadden opgebeld of er niet nog iets af kon omdat we dat erg hoog vonden heeft ze dat gedaan), maar zij was het gewoon voor ons, een hele leuke, enthousiaste, geïnteresseerde vrouw, die uiteraard ook hele mooie foto's maakt .
Bij ons zit het volgende in het budget:
- gemeentekosten voor het trouwen
- eten, drank etc voor 30 personen, wij hebben een all in prijs met een 4gangendiner, 2 amuses voorafgaand aan het diner, bij aankomst krijgen de gasten kruidkoek en al het drinken erbij. We vonden de prijs hiervoor heel schappelijk.
- Kleding, sierraden, make-up, haar etc
- Trouwringen
- fotograaf
- Bloemen
- Uitnodigingen
- trouwauto
- cadeautjes voor de getuigen
De huwelijksnacht en huwelijksreis zitten hier nog niet bij in, maar ik verwacht dat we meer zullen sparen door eindejaarsuitkering/vakantiegeld/belastinggeld etc.
Ook de taart en bedankjes voor alle gasten heb ik niet meegerekend, die ga ik zelf maken. Ik heb natuurlijk wel materiaalkosten, maar veel spullen/materialen heb ik ook standaard wel in huis.
Ons oorspronkelijke budget was €7000,-, maar die hebben we al heel snel verhoogd naar €8000,- omdat we aan een heleboel dingen niet gedacht hadden. Voor de fotograaf gaan we ook meer neertellen dan we begroot hadden, we hebben echt getwijfeld omdat het 300,- meer was dan bedacht (eerst zelfs €400,-, maar nadat we hadden opgebeld of er niet nog iets af kon omdat we dat erg hoog vonden heeft ze dat gedaan), maar zij was het gewoon voor ons, een hele leuke, enthousiaste, geïnteresseerde vrouw, die uiteraard ook hele mooie foto's maakt .
Bij ons zit het volgende in het budget:
- gemeentekosten voor het trouwen
- eten, drank etc voor 30 personen, wij hebben een all in prijs met een 4gangendiner, 2 amuses voorafgaand aan het diner, bij aankomst krijgen de gasten kruidkoek en al het drinken erbij. We vonden de prijs hiervoor heel schappelijk.
- Kleding, sierraden, make-up, haar etc
- Trouwringen
- fotograaf
- Bloemen
- Uitnodigingen
- trouwauto
- cadeautjes voor de getuigen
De huwelijksnacht en huwelijksreis zitten hier nog niet bij in, maar ik verwacht dat we meer zullen sparen door eindejaarsuitkering/vakantiegeld/belastinggeld etc.
Ook de taart en bedankjes voor alle gasten heb ik niet meegerekend, die ga ik zelf maken. Ik heb natuurlijk wel materiaalkosten, maar veel spullen/materialen heb ik ook standaard wel in huis.
Welkom Roxy.
Wij hebben een budget van 4000 euro, exclusief huwelijksreis. Die betalen we van ons vakantiegeld/belastingaangifte/geld van de bruiloft.
Wij hebben een budget van 4000 euro, exclusief huwelijksreis. Die betalen we van ons vakantiegeld/belastingaangifte/geld van de bruiloft.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Ik zou ook willen dat de tijd wat sneller ging :-)
Wij zitten met het budget rond de 7000,-. Sommige dingen zijn ruimer begroot en bij sommige dingen zullen de kosten wat hoger uitvallen...Volgens mij gaat het redelijk kloppen.
Hoe hebben jullie de daggasten gekozen? En hoeveel daggasten nodigen jullie uit?
Wij hebben er nog net geen ruzie over gehad :-)
Ik ben bang voor scheve gezichten van bepaald familieleden...maar dat is ook niet echt een reden om ze uit te nodigen hè? ;-)
Lastig hoor!
Wij zitten met het budget rond de 7000,-. Sommige dingen zijn ruimer begroot en bij sommige dingen zullen de kosten wat hoger uitvallen...Volgens mij gaat het redelijk kloppen.
Hoe hebben jullie de daggasten gekozen? En hoeveel daggasten nodigen jullie uit?
Wij hebben er nog net geen ruzie over gehad :-)
Ik ben bang voor scheve gezichten van bepaald familieleden...maar dat is ook niet echt een reden om ze uit te nodigen hè? ;-)
Lastig hoor!
LindaK- Prater
Wij hebben als daggasten alleen familie en vrienden die dicht bij ons staan, we zitten op 35 gasten. Veel van de familie van mijn vriend komen 'savonds, daarbij denken aan ooms tantes en neven nichten. Die komen van mijn kant van de familie niet, want die spreken we vrijwel nooit. Kijken voornamelijk naar wie we ook kaarten hebben egstuurd met de geboorte van D.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij hebben geen feest, de gasten die er komen zijn er dan ook vanaf de ceremonie de hele tijd bij. Wat betreft familie hebben we alleen diegenen uitgenodigd die we ook op onze verjaardag uitnodigen en dus dichtbij ons staan. De enige uitzondering daarop zijn mijn oma en (mocht ze kunnen komen) mijn tante, die vanuit de VS komen en we daarom bijna nooit zien. Ja dit gaat scheve gezichten opleveren, en ik voorzie nu al discussie nummer 3 met mijn schoonouders, maar mensen die ik nooit zie hoef ik ook niet op mijn bruiloft.
Verder komt er 1 bevriend paar, daarnaast een aantal vriendinnen van mij en vrienden van mijn vriend. We hebben niet zo'n druk sociaal leven, dus die keus was snel gemaakt. Deze vrienden/vriendinnen komen op 1 na (die verder niemand kent) allemaal zonder aanhang, omdat we het bewust heel klein willen houden en met die aanhang niks hebben.
Verder komt er 1 bevriend paar, daarnaast een aantal vriendinnen van mij en vrienden van mijn vriend. We hebben niet zo'n druk sociaal leven, dus die keus was snel gemaakt. Deze vrienden/vriendinnen komen op 1 na (die verder niemand kent) allemaal zonder aanhang, omdat we het bewust heel klein willen houden en met die aanhang niks hebben.
Wij hebben buiten het vastleggen van de datum nog amper iets geregeld.. We zijn nu eerst aan het verbouwen en dat is bijna klaar. Volgende week ga ik wel kijken voor een jurk, en dan gaan we ook een lijstje maken wat we allemaal moeten regelen. We hebben verder geen locatie nodig, omdat we de tuin van mijn schoonouders mogen lenen, dus we hebben nog tijd genoeg.
Wij nodigen overigens ongeveer 30 mensen uit, die zijn er de hele dag bij. Familie die we normaal ook niet zien, hebben we niet uitgenodigd, gelukkig wordt dat ook door niemand van ons verwacht. De ceremonie in het kasteel (trouwlocatie gemeentehuis) is toch vrij toegankelijk, dus daar verwacht ik nog wel wat tantes ed.
Wij nodigen overigens ongeveer 30 mensen uit, die zijn er de hele dag bij. Familie die we normaal ook niet zien, hebben we niet uitgenodigd, gelukkig wordt dat ook door niemand van ons verwacht. De ceremonie in het kasteel (trouwlocatie gemeentehuis) is toch vrij toegankelijk, dus daar verwacht ik nog wel wat tantes ed.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Gefeliciteerd Roxy!
Wij hebben niet echt een budget, maar kijken wat het kost en wegen dan af of het ons dat waard is. Ik ben al een paar dagen van plan alle kosten die we nu weten eens onder elkaar te zetten en te kijken waar we nu ongeveer op zitten.
Wij nodigen overdag ouders, broers/zussen, opa's en oma's en onze peetoom en peettante uit, natuurlijk allemaal met hun partner en komen zo op 21 mensen. De kerk is vrij toegankelijk daar is natuurlijk iedereen welkom. 'S avonds zitten we aan ongeveer 150 mensen. We nodigen dan alle oom's, tantes, neefjes en nichtjes uit, onze vrienden groepen,nog een aantal losse vrienden, de collega's van mijn vriend met partner en de verening waar mijn vriend bij is. De buren, minder goede vrienden en mijn collega's nodigen we alleen uit voor de receptie.
Gaan jullie mensen uitnodigen voor de receptie of zie je wel wie er uit zichzelf komt? Ik vind het een beetje raar om mensen voor de receptie uit te nodigen, maar niet uitnodigen vind ik ook vreemd en denk dat mensen dan misschien niet durven te komen.
Wij hebben niet echt een budget, maar kijken wat het kost en wegen dan af of het ons dat waard is. Ik ben al een paar dagen van plan alle kosten die we nu weten eens onder elkaar te zetten en te kijken waar we nu ongeveer op zitten.
Wij nodigen overdag ouders, broers/zussen, opa's en oma's en onze peetoom en peettante uit, natuurlijk allemaal met hun partner en komen zo op 21 mensen. De kerk is vrij toegankelijk daar is natuurlijk iedereen welkom. 'S avonds zitten we aan ongeveer 150 mensen. We nodigen dan alle oom's, tantes, neefjes en nichtjes uit, onze vrienden groepen,nog een aantal losse vrienden, de collega's van mijn vriend met partner en de verening waar mijn vriend bij is. De buren, minder goede vrienden en mijn collega's nodigen we alleen uit voor de receptie.
Gaan jullie mensen uitnodigen voor de receptie of zie je wel wie er uit zichzelf komt? Ik vind het een beetje raar om mensen voor de receptie uit te nodigen, maar niet uitnodigen vind ik ook vreemd en denk dat mensen dan misschien niet durven te komen.
Ster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 186
Punten : 240
We hebben geen receptie, dus daar nodigen we ook niemand voor uit
We hadden op de 'daggastenlijst' eerst zo'n 40 mensen staan, inclusief een aantal kinderen, maar ik ga dus twijfelen of we niet ook nog andere familieleden moeten uitnodigen.
We nodigen de 2 broers van mijn vader, inclusief gezin, in eerste instantie niet uit als daggast, de 2 zussen van mijn moeder wel. Maar ik ben dus wel bang voor scheve gezichten, hoewel ik ook vind dat het onze dag is en wij dus bepalen wie we er bij willen hebben...
Stom hè?
Als ik nu een lijst zou maken van daggasten, van wie ik er graag overdag bij zou willen hebben, zou ik naast mijn ouders en zusjes(+aanhang), m'n opa en oma uitnodigen, 2 goede vriendinnen en 1 van de zussen van mijn moeder...Misschien moet ik dat maar gewoon doen
Toestanden, toestanden, haha!
We hadden op de 'daggastenlijst' eerst zo'n 40 mensen staan, inclusief een aantal kinderen, maar ik ga dus twijfelen of we niet ook nog andere familieleden moeten uitnodigen.
We nodigen de 2 broers van mijn vader, inclusief gezin, in eerste instantie niet uit als daggast, de 2 zussen van mijn moeder wel. Maar ik ben dus wel bang voor scheve gezichten, hoewel ik ook vind dat het onze dag is en wij dus bepalen wie we er bij willen hebben...
Stom hè?
Als ik nu een lijst zou maken van daggasten, van wie ik er graag overdag bij zou willen hebben, zou ik naast mijn ouders en zusjes(+aanhang), m'n opa en oma uitnodigen, 2 goede vriendinnen en 1 van de zussen van mijn moeder...Misschien moet ik dat maar gewoon doen
Toestanden, toestanden, haha!
LindaK- Prater
Wij hebben ook geen receptie. Het aantal daggasten is bij ons trouwens exclusief kinderen. Als alle kinderen erbij zijn, dan komen er zo'n 16 gasten meer! Dat zien we dan wel, vind het leuk als de kinderen meekomen, die van ons zijn er tenslotte ook bij.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ons budget ligt rond de €5000,- ben benieuwd of we dat gaan halen. Scheelt al dat we geen dj/band willen op het feest. Spotify op de achtergrond vinden wij goed genoeg. Gaan eigenlijk meer voor een gezellig samenzijn dan een groot feest. Ook een trouwauto slaan we over hebben we al besloten, beide hebben we niks met auto's en onze eigen auto vinden we dan ook mooi genoeg
Vraag me nog wel een beetje af hoe jullie een receptie precies bedoelen. Ons idee voor nu is overdag trouwen, dan bbq en dan feestje. Overdag en tijdens de bbq willen we het klein houden met max 30 man. 'S avonds mag dan iedereen komen voor een borreltje. Eerst wilde we dat laatste ook klein houden, maar gezien ons drukke leven willen we toch graag onze dag met iedereen delen. Wel weten we zeker dat stukjes/optredens/speeches echt verboden gaan worden!
Vraag me nog wel een beetje af hoe jullie een receptie precies bedoelen. Ons idee voor nu is overdag trouwen, dan bbq en dan feestje. Overdag en tijdens de bbq willen we het klein houden met max 30 man. 'S avonds mag dan iedereen komen voor een borreltje. Eerst wilde we dat laatste ook klein houden, maar gezien ons drukke leven willen we toch graag onze dag met iedereen delen. Wel weten we zeker dat stukjes/optredens/speeches echt verboden gaan worden!
Roxy89- Fluisteraar
Ons budget lag rond de 10000 euro, we zitten hier alleen al overheen.
Dit komt met name doordat onze locatie duurder is uitgevallen. We waren alleen zo enthousiast over de locatie dat we besloten hebben dat we dan wat meer moesten sparen
qua daggasten zitten wij nu op 23 volwassene en 1 kind. 's avonds op 75 volwassene. ''s middags eten we de bruidstaart en 's avonds doen we een luxe bbq met drankjes erin betalen wij in total 5000 euro voor gehele dag.
Inmiddels heb ik mijn jurk gevonden! ik ben bij 2 zaken geweest en toen ik deze jurk aan had voelde het gelijk goed, het is een jurk die echt bij mij past! Ik kijk meerdere keren per dag de foto's:D
Gaan jullie mee met het uitzoeken van het pak van jullie aanstaande?
Dit komt met name doordat onze locatie duurder is uitgevallen. We waren alleen zo enthousiast over de locatie dat we besloten hebben dat we dan wat meer moesten sparen
qua daggasten zitten wij nu op 23 volwassene en 1 kind. 's avonds op 75 volwassene. ''s middags eten we de bruidstaart en 's avonds doen we een luxe bbq met drankjes erin betalen wij in total 5000 euro voor gehele dag.
Inmiddels heb ik mijn jurk gevonden! ik ben bij 2 zaken geweest en toen ik deze jurk aan had voelde het gelijk goed, het is een jurk die echt bij mij past! Ik kijk meerdere keren per dag de foto's:D
Gaan jullie mee met het uitzoeken van het pak van jullie aanstaande?
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Trouwtopic 2013
» trouwtopic 2011 !
» trouwtopic 2012
» N.A.V. Trouwtopic: Gewaardeerde huwelijkscadeaus
» 2013
» trouwtopic 2011 !