Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
+17
Lavendel
ekiaam87
Nathalie
Ellebel
Jilke
Penélope
Aziraphale
Gigi_
Muurvlindertje
Juul
Verona
Inge
Antibes
Niekske
Rovine
Starla
Merai
21 plaatsers
Pagina 5 van 17
Pagina 5 van 17 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17
Re: Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/index.aspx?recipeid=220572
De lasagne. Ik laat de tomatensap meestal weg omdat er dan weer een pak blijft staan. Gewoon klein beetje water bij de tomatenpuree. Die balsamico-azijn laat ik ook weg, maak je me gewoonweg niet blij mee.
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/index.aspx?recipeid=12299038
De muffins. Ik moet geen fruit in mijn eten, althans niet in cake en koek. Cranberries laat ik daarom weg en doe vaak in de helft van het beslag een klein beetje cacaopoeder zodat ik ook chocolademuffins heb.
De lasagne. Ik laat de tomatensap meestal weg omdat er dan weer een pak blijft staan. Gewoon klein beetje water bij de tomatenpuree. Die balsamico-azijn laat ik ook weg, maak je me gewoonweg niet blij mee.
http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/index.aspx?recipeid=12299038
De muffins. Ik moet geen fruit in mijn eten, althans niet in cake en koek. Cranberries laat ik daarom weg en doe vaak in de helft van het beslag een klein beetje cacaopoeder zodat ik ook chocolademuffins heb.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
En wat als je (gaaaaap) uitslaapt? Als je zeg maar het ontbijt overslaat. Moet je dan alsnog al je punten opmaken?
Laatst aangepast door Antibes op di 3 jan 2012 - 23:32; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Rovine schreef:
Als je flink zat wil worden is wodka-cola light de beste optie, die is maar 2 punten.
De lasagne verdura (WW-recept) is trouwens erg lekker en maar 8 punten. Als wij de hoeveelheden uit het recept pakken hebben we een grote ovenschaal vol, flinke porties dus.
Haha, dat heb ik nog nooit gedronken, eens kijken of ik dat lekker vind. Hoeveel zou een gin tonic zijn?
Die lasagne is voor 4 personen, moet even kijken of ik hem makkelijk half kan maken dan, want ik woon alleen.
Antibes- Ratel
Punten moeten op ja. Met slapen verbrand je ook calorieën. Wij zitten rond de 2000 calorieën per dag met die 37/38 punten, da's net genoeg om je basisverbranding op gang te houden. 1 punt is ongeveer 50 calorieën. Als je met jouw gewicht 24 uur zou slapen zou je rond de 2100 verbranden. Hoe zwaarder je bent, hoe meer energie alles kost, zelfs slapen dus.
Soms wel verwarrend, als ik ga stappen op vrijdag ben ik gemakkelijk 20 uur wakker, als ik zondag uitslaap en 's avonds weer vroeg naar bed ga heb ik een dag van 12 uur gehad.
Die lasagne maken wij altijd wel voor 4 personen, vriezen we 2 porties in. Minder maken kan ook, je zit dan alleen wel met een halve knolselderij te kijken.
Nog 3 kwartier, kan ik lunchen. Heb volkoren pasta met paprika, feta, olijven en olijfolie met stukjes knoflook en ui. Zin in.
Edit: hier reken ik dat energieverbruik uit. http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Soms wel verwarrend, als ik ga stappen op vrijdag ben ik gemakkelijk 20 uur wakker, als ik zondag uitslaap en 's avonds weer vroeg naar bed ga heb ik een dag van 12 uur gehad.
Die lasagne maken wij altijd wel voor 4 personen, vriezen we 2 porties in. Minder maken kan ook, je zit dan alleen wel met een halve knolselderij te kijken.
Nog 3 kwartier, kan ik lunchen. Heb volkoren pasta met paprika, feta, olijven en olijfolie met stukjes knoflook en ui. Zin in.
Edit: hier reken ik dat energieverbruik uit. http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Rovine- Ratel
Nouja, dan kom ik met die wijn wel aan mijn punten vanavond haha! Ik heb in mijn boekje een recept met pasta, spinazie en zalm voor 12 punten, denk dat ik dat vanavond ga eten met wat extra pasta.
Antibes- Ratel
Ah zo, ja klopt mijn basaal metabolisme ligt ook al boven de 2000, inderdaad door lengte/gewicht. Heb ooit bij de sportschool zo'n programma gevolgd, daar viel ik supergoed af bij iets van 2400 per dag!
Antibes- Ratel
Gebruikt er iemand ook weleens snackproducten van weight watchers? En zo ja, welke zijn aamraders? Ik vind dat zelf een beetje dubbel, enerzijds is het mooi om lekkere trek af en toe te bevredigen zonder de rest van de week rauwkost te eten. Anderzijds is juist dat snacks-gaan-ten-koste-van-iets-leerproces wel belangrijk om je levensstijl echt aan te passen.
Antibes- Ratel
In het begin heb ik die best veel gekocht, heb ze denk ik allemaal wel uitgeprobeerd. Nu koop ik zo nu en dan nog een pakje repen, maar ik eet er misschien eentje per week. Qua punten kun je net zo goed een B'tween of minimarsje nemen. Had ook heel enthousiast die cappuccino-dingetjes gekocht en de toffees, maar eigenlijk kun je qua punten net zo goed een chocotoff pakken. Dus laatst bij de Action maar neppe chocotoffs gekocht, veel goedkoper.
Het enige waar ik echt dol op ben zijn de schuimwafels van 1 punt. Koop elke week wel een pak en die gaan ook op. Eet ze vaak als het nog geen etenstijd is, maar ik al bijna omval. Of wanneer ik zin heb om te snaaien.
Het enige waar ik echt dol op ben zijn de schuimwafels van 1 punt. Koop elke week wel een pak en die gaan ook op. Eet ze vaak als het nog geen etenstijd is, maar ik al bijna omval. Of wanneer ik zin heb om te snaaien.
Rovine- Ratel
Schuimwafels? Dat klinkt wel lekker haha!
Ik moet denk ik wel een beetje oefenen nog met waar ik mijn punten vandaan haal. Want ik eet nu net een grote bak optimel kwark (250 g) en dat is maar 3 punten, terwijl het wel heel erg vult. En ik wil niet teveel magere producten eten, waardoor ik dan weer zovéél moet eten om aan mijn dagelijkse punten te komen. Helemaal omdat groente/fruit bijna allemaal 0 zijn. Dus misschien dat ik voor de volgende keer gewoon een product pak dat meer punten waard is ofzo.
Voel jij je totaal niet schuldig over hoe je je dag verder invult, als je maar met je punten uitkomt en je fit-gebeuren haalt? Want ik ga vanavond gewoon wijntjes drinken en dat worden gewoon 12 of 15 punten, want het wordt een leuk feestje, maar toch voel ik me er nu al schuldig over..
Ik moet denk ik wel een beetje oefenen nog met waar ik mijn punten vandaan haal. Want ik eet nu net een grote bak optimel kwark (250 g) en dat is maar 3 punten, terwijl het wel heel erg vult. En ik wil niet teveel magere producten eten, waardoor ik dan weer zovéél moet eten om aan mijn dagelijkse punten te komen. Helemaal omdat groente/fruit bijna allemaal 0 zijn. Dus misschien dat ik voor de volgende keer gewoon een product pak dat meer punten waard is ofzo.
Voel jij je totaal niet schuldig over hoe je je dag verder invult, als je maar met je punten uitkomt en je fit-gebeuren haalt? Want ik ga vanavond gewoon wijntjes drinken en dat worden gewoon 12 of 15 punten, want het wordt een leuk feestje, maar toch voel ik me er nu al schuldig over..
Antibes- Ratel
Haha, sommige dingen vind ik wel vreemd hoor, ga zo boodschappen doen en was aan het kijken voor een lunch morgen. Heb nog boontjes in de diepvries, dus ga makkelijke versie van salade nicoise maken. Maar nu mag je 5 groene olijven voor 1 punt en maar 2 zwarte..
En 2 eetlepels honingmosterddressing is maar 1 punt!
En 2 eetlepels honingmosterddressing is maar 1 punt!
Antibes- Ratel
Ik prop 5 olijven in een punt hoor. Amateur. Pas sinds een week of 2 zijn de punten afgerond, voorheen had je ook halve punten waardoor je vaak lager uitkwam. Om die reden zoek ik nog weleens de grenzen van een punt op. Dus geen 28 gram chips, maar 27, scheelt een punt. Natuurlijk houd ik vooral mezelf daarmee voor de gek, maar soms schat ik dingen ook weleens groter in dan ze zijn, dus het heft elkaar wel ongeveer op.
Ik voel me niet echt schuldig als ik een dagje weinig eet om het op te maken aan drank. Maar meestal red ik dat niet. Mijn verbranding is weer tot leven gekomen en om de 2-3 uur heb ik honger en moet ik wat eten. Dat begon ik na ongeveer een maand te merken. Ik maak het in de weekenden nog wel eens op aan ongezonder spul, maar daar voel ik me niet zo heel schuldig over. Het werkt voor mij, val af volgens een perfect patroon, never change a winning team.
Waar ik wel jeuk van krijg zijn onbekende puntenwaarden. Zo kreeg ik een paar maanden geleden op mijn werk onverwachts een durum feta voor mijn neus (ik had iets totaal anders besteld) en ik was te verbouwereerd om te weigeren. Opgegeten en me daarna echt nog een paar dagen schuldig gevoeld. Geen flauw idee hoeveel punten dat was, die controle kwijt zijn vind ik niet zo fijn. Ik reset mijn punten altijd op maandag, ook al is mijn weegdag op woensdag. Doordeweeks eet ik meestal wel netjes, dus probeer binnen de 38 te blijven. In het weekend nog weleens etentjes, stappen, verjaardagen, dan schrijf ik gewoon niks op en probeer zo'n beetje binnen die 49 vrije te blijven. Ik vind het vervelend als ik op maandag al vrije punten aanspreek, houd graag wat reserves.
Ik voel me niet echt schuldig als ik een dagje weinig eet om het op te maken aan drank. Maar meestal red ik dat niet. Mijn verbranding is weer tot leven gekomen en om de 2-3 uur heb ik honger en moet ik wat eten. Dat begon ik na ongeveer een maand te merken. Ik maak het in de weekenden nog wel eens op aan ongezonder spul, maar daar voel ik me niet zo heel schuldig over. Het werkt voor mij, val af volgens een perfect patroon, never change a winning team.
Waar ik wel jeuk van krijg zijn onbekende puntenwaarden. Zo kreeg ik een paar maanden geleden op mijn werk onverwachts een durum feta voor mijn neus (ik had iets totaal anders besteld) en ik was te verbouwereerd om te weigeren. Opgegeten en me daarna echt nog een paar dagen schuldig gevoeld. Geen flauw idee hoeveel punten dat was, die controle kwijt zijn vind ik niet zo fijn. Ik reset mijn punten altijd op maandag, ook al is mijn weegdag op woensdag. Doordeweeks eet ik meestal wel netjes, dus probeer binnen de 38 te blijven. In het weekend nog weleens etentjes, stappen, verjaardagen, dan schrijf ik gewoon niks op en probeer zo'n beetje binnen die 49 vrije te blijven. Ik vind het vervelend als ik op maandag al vrije punten aanspreek, houd graag wat reserves.
Rovine- Ratel
Ik wilde me ook gaan aanmelden bij weightwatchers. Welk pakket hebben jullie ? Is die combipas van 11 euro voldoende? Kan je daarmee ook alles op de site vinden over de punten van het eten etc?
Sorry voor de vele vragen maar de site is erg onduidelijk voor mij.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Penélope schreef:Ik wilde me ook gaan aanmelden bij weightwatchers. Welk pakket hebben jullie ? Is die combipas van 11 euro voldoende? Kan je daarmee ook alles op de site vinden over de punten van het eten etc?
Ik heb een combipas, daarmee kun je volgens mij echt alles. Dat is nu de eerste maand 29,95 en vervolgens 39 per maand. Dan kun je onbeperkt naar cursussen (dat je echt zo'n wekelijks weegmoment hebt) en online kun je ook alles volgens mij.
En ik vond het ook ontzéttend onduidelijk hoor.
Antibes- Ratel
Oeh, mijn avondeten was zooooooooo lekker! Farfalle met bladspinazie, ui, zalm en twee eetlepels light kruidenkaas.. En maar 12 punten (of 15 omdat ik er extra pasta bij gedaan heb haha)..
Antibes- Ratel
Woww, dat is de helft minder als mijn lasagnette van maarliefst 28 punten
Zo kun je maar weer zien wat eten uit een pakje scheelt. (Was zo'n knorr wereldgerecht uit de aanbieding )
Zo kun je maar weer zien wat eten uit een pakje scheelt. (Was zo'n knorr wereldgerecht uit de aanbieding )
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Die Knorr-gerechten vond ik echt schrikken. Ik wist wel dat ze niet supergezond waren, maar zoveel punten is echt bizar. Wij kruiden nu alles zelf en soms is het supersimpel. Onlangs wilde ik tacokruiden, dus ik in de winkel gekeken wat erin zat. Chilipoeder en 1000 conserveermiddelen dus. Nou, dat was dus simpel.
Na 10 dagen niet WW-en net wel een vrij onverwacht resultaat op de meeting: 0,4 eraf! Met de nieuwe berekening heb ik ook 37 punten toegewezen gekregen. Heb ook het adres gekregen van een bakker die brood heeft wat op een telvrije dag mag. Dus ik ga binnenkort een telvrij dagje inlassen. Ben benieuwd.
Na 10 dagen niet WW-en net wel een vrij onverwacht resultaat op de meeting: 0,4 eraf! Met de nieuwe berekening heb ik ook 37 punten toegewezen gekregen. Heb ook het adres gekregen van een bakker die brood heeft wat op een telvrije dag mag. Dus ik ga binnenkort een telvrij dagje inlassen. Ben benieuwd.
Rovine- Ratel
Antibes schreef:Penélope schreef:Ik wilde me ook gaan aanmelden bij weightwatchers. Welk pakket hebben jullie ? Is die combipas van 11 euro voldoende? Kan je daarmee ook alles op de site vinden over de punten van het eten etc?
Ik heb een combipas, daarmee kun je volgens mij echt alles. Dat is nu de eerste maand 29,95 en vervolgens 39 per maand. Dan kun je onbeperkt naar cursussen (dat je echt zo'n wekelijks weegmoment hebt) en online kun je ook alles volgens mij.
En ik vond het ook ontzéttend onduidelijk hoor.
Dankjewel! Dan ga ik me morgen ook maar eens aanmelden.
Penélope- Prater
- Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Oefffff, ik ben thuis en heb me schandalig gedragen ..
Antibes- Ratel
Antibes schreef:Oefffff, ik ben thuisen heb me schandalig gedragen..
Haha dat kun je op meerdere manieren opvatten Maar ik hoop dat het leuk was!
Ik heb gisteren de hele dag gerepeteerd, drukke dag maar wel erg leuk! En nu ga ik op naar de sauna met een vriendinnetje, even relaxen voor de vakantie weer voorbij is.. Hopelijk lukt het me daar ook een beetje om de punten aan te houden en anders heb ik nog vrije weekpunten genoeg. Succes weer vandaag ladies!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, het was erg leuk en alleen misdragen in WW-context.. Had mezelf voorgenomen om vier wijntjes te nemen, daar zijn nog twee gin tonics en een handje pinda's bijgekomen.. Dat mag ik zeker niet bij vandaag optellen?
Ter verdediging: ik ga praktisch nooit uit, dus vandaar dat ik het ervan genomen heb haha!
Ter verdediging: ik ga praktisch nooit uit, dus vandaar dat ik het ervan genomen heb haha!
Laatst aangepast door Antibes op vr 6 jan 2012 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Ik zat te kijken, minimaal moet je 29 pro points per dag? Ben 1.70 en weeg 70 kg.
Als ik dan ontbijt met 2 boterham mager beleg, smiddags 3 en mijn avondeten, zit ik dus al minimaal aan de punten.
Hoe zit dat?
Als ik dan ontbijt met 2 boterham mager beleg, smiddags 3 en mijn avondeten, zit ik dus al minimaal aan de punten.
Hoe zit dat?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Gezien je gewicht denk ik zelfs dat je er maar 26 mag, maar ik ben geen WW-coach, dus pin me er niet op vast. Maar wat je omschrijft klopt inderdaad wel ongeveer.
Ontbijt zal ongeveer 6 punten zijn, lunch 9, avondeten heb je er dan 11 voor. Brood tikt nogal aan. Je hebt dan ook nog 49 vrije punten, die je per week uit mag geven, maakt niet uit of je dat in één keer doet of verspreidt over de week.
Ontbijt zal ongeveer 6 punten zijn, lunch 9, avondeten heb je er dan 11 voor. Brood tikt nogal aan. Je hebt dan ook nog 49 vrije punten, die je per week uit mag geven, maakt niet uit of je dat in één keer doet of verspreidt over de week.
Rovine- Ratel
Jeetje 26 is nog minder! Met die 29 red ik het al net. En dan nog honger hebben Al dacht ik ergens gelezen te hebben dat je er zoiezo minimaal 29 per dag moest gebruiken?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Jilke schreef:Jeetje 26 is nog minder! Met die 29 red ik het al net. En dan nog honger hebben Al dacht ik ergens gelezen te hebben dat je er zoiezo minimaal 29 per dag moest gebruiken?
Ik begrijp nog steeds niet helemaal op basis waarvan het aantal punten wordt bepaald maar ik moet er 27 per dag dus 29 is sowieso niet het minimum!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 5 van 17 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17
Soortgelijke onderwerpen
» Weight watchers
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
Pagina 5 van 17
Permissies van dit forum: