Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
+17
Lavendel
ekiaam87
Nathalie
Ellebel
Jilke
Penélope
Aziraphale
Gigi_
Muurvlindertje
Juul
Verona
Inge
Antibes
Niekske
Rovine
Starla
Merai
21 plaatsers
Pagina 6 van 17
Pagina 6 van 17 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17
Re: Afvallen met Weight Watchers => Wie doet er mee?
29 is heel lang het minimum geweest, maar per 1 januari is dat verlaagd naar 26 met een aantal vrije punten extra. Er zijn een aantal mensen die met 29 niet genoeg afvielen, daarom is dat ingevoerd. Je kunt ook die vrije punten gewoon bij je dagtotaal optellen, dan zit je op 26+7=33. Houd je alleen weinig ruimte over voor etentjes, stappen of extraatjes. Kan trouwens goed dat je er wel 29 mag, ik ben geen deskundige. Afgaande op mijn eigen kennis denk ik wel dat je rond die koers zit.
Maar ik zou gaan zoeken naar alternatieven voor brood. Zelf ben ik niet zo'n broodfan dus eet tussen de middag vaak (pasta)salades en als ontbijt yoghurt met fruit en lijnzaad. Yoghurt en pasta mag je verzadigende porties (=onbeperkt tot je er vol van zit) van nemen voor een vast aantal punten. Met brood mag dat niet omdat dat te zout is.
Maar ik zou gaan zoeken naar alternatieven voor brood. Zelf ben ik niet zo'n broodfan dus eet tussen de middag vaak (pasta)salades en als ontbijt yoghurt met fruit en lijnzaad. Yoghurt en pasta mag je verzadigende porties (=onbeperkt tot je er vol van zit) van nemen voor een vast aantal punten. Met brood mag dat niet omdat dat te zout is.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wat rekenen jullie trouwens als 1 portie brood? 1 snee of 2? Ik vind het nogal lastig inschatten want qua gewicht is 1 snee geen 50g. En 2 sneeen als 1 portie tellen voelt weer een beetje valsspelerig
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Starla schreef:Wat rekenen jullie trouwens als 1 portie brood? 1 snee of 2? Ik vind het nogal lastig inschatten want qua gewicht is 1 snee geen 50g. En 2 sneeen als 1 portie tellen voelt weer een beetje valsspelerig
Ik reken gewoon 1 snee per portie maar nu je het zegt is dat wel iets om over na te denken, ik ben benieuwd naar de andere reacties!
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Merai schreef:Starla schreef:Wat rekenen jullie trouwens als 1 portie brood? 1 snee of 2? Ik vind het nogal lastig inschatten want qua gewicht is 1 snee geen 50g. En 2 sneeen als 1 portie tellen voelt weer een beetje valsspelerig
Ik reken gewoon 1 snee per portie maar nu je het zegt is dat wel iets om over na te denken, ik ben benieuwd naar de andere reacties!
Ik heb vanmorgen 2 sneetjes wit brood gewogen en kwam op 60 gram
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
Starla, jij doet het met de boodschappengids zeker?
Ik heb ooit mijn brood gewogen. Het brood wat wij meestal hebben is 35 gram per snee. Ik vul online dus gewoon 35, 70 of 105 gram in en dan geeft WW de punten wel. Zo raadde mijn coach het ook aan omdat brood per soort heel erg kan verschillen qua gewicht.
Heb vandaag eens 2 eetlijstjes bij het voedingscentrum ingevuld omdat ik me niet zo jofel voel. Waarschijnlijk gewoon een half griepje, roeien heb ik gisteren een stand lager gedaan omdat het even niet lukte. Over die 2 dagen had ik alleen te weinig Seleen en vitamine A. Ga volgende week eens een hele week bijhouden om te kijken waar ik nog op moet letten qua voedingsstoffen.
Ik heb ooit mijn brood gewogen. Het brood wat wij meestal hebben is 35 gram per snee. Ik vul online dus gewoon 35, 70 of 105 gram in en dan geeft WW de punten wel. Zo raadde mijn coach het ook aan omdat brood per soort heel erg kan verschillen qua gewicht.
Heb vandaag eens 2 eetlijstjes bij het voedingscentrum ingevuld omdat ik me niet zo jofel voel. Waarschijnlijk gewoon een half griepje, roeien heb ik gisteren een stand lager gedaan omdat het even niet lukte. Over die 2 dagen had ik alleen te weinig Seleen en vitamine A. Ga volgende week eens een hele week bijhouden om te kijken waar ik nog op moet letten qua voedingsstoffen.
Rovine- Ratel
Rovine schreef:
Haha, en dit lees ik na al twee keer 9 punten gerekend te hebben voor extra pasta bij mijn avondeten!
Brood weeg ik ongeveer. Ben nog erg mijn draai aan het zoeken qua punten tellen. Als porties niet echt kloppen vul ik overigens gewoon grammen in inderdaad.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Jilke schreef:Jeetje 26 is nog minder! Met die 29 red ik het al net. En dan nog honger hebben Al dacht ik ergens gelezen te hebben dat je er zoiezo minimaal 29 per dag moest gebruiken?
Groente en fruit mag je nagenoeg onbeperkt eten, brood tikt hard aan, maar verder hoef je echt geen honger te lijden hoor.
Antibes- Ratel
Maar wat eten jullie dan in plaats van brood? Yoghurt lees ik hier al, crackers. Maar dat vult toch ook niet goed? Daar kan ik geen 6 uur lang op werken, voordat ik weer wat eet (even het fruit weggedacht, dat vult bij mij namelijk niet op een of andere manier). Of ik ben gewoon zo'n hongerlap?
En als ik een salade bereken, zit ik ook al gauw aan de 10/12 punten. Is ook niet handig voor op mijn werk.
Dus..iemand die mij hiermee kan helpen?
En als ik een salade bereken, zit ik ook al gauw aan de 10/12 punten. Is ook niet handig voor op mijn werk.
Dus..iemand die mij hiermee kan helpen?
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Ik zit bij mijn ontbijt de hele ochtend aardig vol van een grote bak optimel kwark met fruit, das minder dan 5 punten. Tussen de middag pastasalade (met veel pasta en groente en wat light mozzarella) voor rond de tien. Dan 's avond nog eten met veel groenten (heb dan ook nooit meer zo'n behoefte aan veel koolhydraten) wat me nooit veel punten kost. Maar je zou dus elke dag een paar extra punten uit die 49 weekpunten kunnen pakken.
En verder, tja, het idee is dat je afvalt, dus het zal niet heel gek zijn als je het idee hebt dat je anders/minder moet eten natuurlijk.
En verder, tja, het idee is dat je afvalt, dus het zal niet heel gek zijn als je het idee hebt dat je anders/minder moet eten natuurlijk.
Antibes- Ratel
Ik ontbijt met magere kwark waar ik vers fruit, noten en lijnzaad in doe. Daar zit ik wel vol van hoor.
Gast- Gast
Ja dat klinkt erg lekker, maar zodra ik ontbijt met zoveel zuivel heb ik hele dag last van mijn buik. Dus dat valt al af jammer genoeg
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Smikkell schreef:Ik ontbijt met magere kwark waar ik vers fruit, noten en lijnzaad in doe. Daar zit ik wel vol van hoor.
Dat klinkt heerlijk! Toch vind ik het lastig om daar de tijd voor te nemen als ik om kwart over zeven de deur uit moet. Dan wordt het toch snel brood mee in de trein.
Merai- Ratel
Rovine ik doe de online versie. Wegen van het brood is inderdaad ook wel een goed idee. Kwark als ontbijt is wel erg lekker, maar als ik vroege dienst heb krijg ik dat om 5.30 niet weg, en neem ik liever een broodje mee naar de trein. Ook zit ik van brood voller dan van kwark, en dat heb ik wel even nodig tijdens de eerste uurtjes werk. Kosten noten niet heel veel punten?
Ik denk dat het brood eten bij mij ook een beetje luiheid is, als ik vroege dienst heb moet ik om 5u op en maak ik een erg lange dag, als ik dan thuis kom heb ik geen puf om een salade te maken voor de volgende dag
Ik denk dat het brood eten bij mij ook een beetje luiheid is, als ik vroege dienst heb moet ik om 5u op en maak ik een erg lange dag, als ik dan thuis kom heb ik geen puf om een salade te maken voor de volgende dag
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Ik moet altijd iets gegeten hebben voor ik ga douchen, anders ga ik geheid van mijn stokkie.
Edit: grappig! Kwark werkt bij mij veeeeeel verzadigender dan brood (en dan heb ik altijd bruin of biljoen). En dat terwijl ik brood lastiger weg krijg!
Edit: grappig! Kwark werkt bij mij veeeeeel verzadigender dan brood (en dan heb ik altijd bruin of biljoen). En dat terwijl ik brood lastiger weg krijg!
Antibes- Ratel
Hmm, ik ga ook maar eens over op kwark. Doe nu magere yoghurt met fruit (kiwi, appel of banaan), lijnzaad en soms zemelen, maar daar doe ik het niet zo heel lang op. Ontbijten is altijd een beetje een issue geweest. Ik kan wel ontbijten, maar ineens kan iets me heel hard tegen gaan staan.
Wegen heb ik sowieso in het begin veel gedaan, nu weet ik van veel voedingsmiddelen wel in te schatten hoeveel het ongeveer is. En bij twijfel weeg ik weer gewoon, stiekem worden porties ongemerkt vaak toch weer groter.
Heb ook een setje van deze lepels (wel in het wit), die verkopen ze op de meetings en bij de IKEA. Gebruik ik ook superveel, zeker voor olie en lijnzaad.
Wegen heb ik sowieso in het begin veel gedaan, nu weet ik van veel voedingsmiddelen wel in te schatten hoeveel het ongeveer is. En bij twijfel weeg ik weer gewoon, stiekem worden porties ongemerkt vaak toch weer groter.
Heb ook een setje van deze lepels (wel in het wit), die verkopen ze op de meetings en bij de IKEA. Gebruik ik ook superveel, zeker voor olie en lijnzaad.
Rovine- Ratel
+1 en +1Antibes schreef:Ik moet altijd iets gegeten hebben voor ik ga douchen, anders ga ik geheid van mijn stokkie.
Gast- Gast
Zijn er mensen die mee gaan doen met het AD/weight watchers??
Ik zit eraan te denken mee te gaan doen, alleen kom ik er nog niet helemaal uit. Misschien dat een van jullie het wel weet.
Er zit een weekmenu in van 26 propoint, maar ik moet er 31. Waar kan ik vinden hoe ik die aan kan vullen? Of zijn jullie niet thuis in de ad/ww gezond&fit?
Ik zit eraan te denken mee te gaan doen, alleen kom ik er nog niet helemaal uit. Misschien dat een van jullie het wel weet.
Er zit een weekmenu in van 26 propoint, maar ik moet er 31. Waar kan ik vinden hoe ik die aan kan vullen? Of zijn jullie niet thuis in de ad/ww gezond&fit?
Nathalie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 431
Punten : 577
WOW, ben net stiekem op de weegschaal gaan staan en die zei 94.7! En ik ben al wekenlang niet meer onder de 95 geweest.
Zelfs als ik er 2 kg bij optel voor avondeten, spijkerbroek en schoenen, MOET er gewoon al wat af zijn dinsdag (woog vorige week 98,5 bij weging). Nu schommel ik sowieso altijd heel erg hoor, maar toch.. Het is iig goed nieuws.
Zelfs als ik er 2 kg bij optel voor avondeten, spijkerbroek en schoenen, MOET er gewoon al wat af zijn dinsdag (woog vorige week 98,5 bij weging). Nu schommel ik sowieso altijd heel erg hoor, maar toch.. Het is iig goed nieuws.
Antibes- Ratel
Mjam, heb nu thee met best een aardig stuk marsepein.. =D
Antibes- Ratel
Nathalie schreef:Zijn er mensen die mee gaan doen met het AD/weight watchers??
Ik ga meedoen. Weet niet hoe je er meer kan nemen qua punten.
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Antibes schreef:WOW, ben net stiekem op de weegschaal gaan staan en die zei 94.7! En ik ben al wekenlang niet meer onder de 95 geweest.
Goed bezig hoor! Ik mag morgen wegen, ik ben ook benieuwd!
@ Nathalie, ik weet niet hoe het via het ad werkt maar kun je dan niet ook op de website? Daar kun je precies zien wat je mag eten voor een bepaald aantal punten!
Merai- Ratel
Eigenlijk snap ik de vraag niet echt, je kunt punten halen uit wat je maar wilt. Extra pasta of vlees, of een koekje tussen de middag. Maar krijg je bij het AD behalve die weekmenu's wel een puntenidee mee dan? Hoeveel punten een koekje of 25 g pasta is?
Antibes- Ratel
Die combinatie AD&WW ken ik niet, al verbaast het me niks, gezien de publiciteitscampagnes van WW de laatste tijd. Maar Nathalie of Ekiaam, kunnen jullie misschien wat toelichten hierover zodat ik begrijp waar jullie het over hebben?
Ik heb naast mijn dagpunten nog 49 vrije punten die ik mag besteden zoals ik wil gedurende de week. Kan ze in één dag opeten, een beetje verspreiden of gewoon laten liggen. Denk dat dat voor iedereen geldt, tenzij die AD-manier afwijkt.
Antibes, denk wel dat er wat af is. Eerste maand schijnt het heel hard te gaan. Bij mij niet, lichaam protesteerde flink tegen dat gezonde eten waardoor er na 3 weken nog maar 0,9 af was, pas daarna kwam het bij mij op gang. Maar ik was overduidelijk een uitzondering. Het kan nog wel schommelen per dag, ik heb ook weleens te vroeg gejuicht.
Ik heb naast mijn dagpunten nog 49 vrije punten die ik mag besteden zoals ik wil gedurende de week. Kan ze in één dag opeten, een beetje verspreiden of gewoon laten liggen. Denk dat dat voor iedereen geldt, tenzij die AD-manier afwijkt.
Antibes, denk wel dat er wat af is. Eerste maand schijnt het heel hard te gaan. Bij mij niet, lichaam protesteerde flink tegen dat gezonde eten waardoor er na 3 weken nog maar 0,9 af was, pas daarna kwam het bij mij op gang. Maar ik was overduidelijk een uitzondering. Het kan nog wel schommelen per dag, ik heb ook weleens te vroeg gejuicht.
Rovine- Ratel
Ook ik ben nu binnen een week 2.6 kilo afgevallen.
Nu denk ik dat het ook komt doordat ik nu weer echt oplet hoeveel water ik drink.
Bij mij zal het nu dus vooral vocht zijn. Ik vind het ook echt werken bij mij.
Ik probeer om elke dag binnen mijn punten te blijven. Af en toe ga ik er overheen maar mijn weekpunten heb ik lang niet op.
Vanaf maandag begint zumba weer. Dat doe ik twee keer per week een uur. Dat levert in één week 30 active punen op!!
Aankomende week doe ik extra opletten gezien ik volgende week zaterdag mijn verjaardag vier.
Dat mag wel van mezelf met een paar wijntjes en een lekker etentje ;-)
Nu denk ik dat het ook komt doordat ik nu weer echt oplet hoeveel water ik drink.
Bij mij zal het nu dus vooral vocht zijn. Ik vind het ook echt werken bij mij.
Ik probeer om elke dag binnen mijn punten te blijven. Af en toe ga ik er overheen maar mijn weekpunten heb ik lang niet op.
Vanaf maandag begint zumba weer. Dat doe ik twee keer per week een uur. Dat levert in één week 30 active punen op!!
Aankomende week doe ik extra opletten gezien ik volgende week zaterdag mijn verjaardag vier.
Dat mag wel van mezelf met een paar wijntjes en een lekker etentje ;-)
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Ik moet echt beter drinken, maar dat komt vanzelf als ik weer college heb, dan drink ik met gemak 1,5 liter water. Kijken of ik meer trek heb als ik weer drukkere dagen heb. Ik heb nog wel moeite de punten gezond in te vullen. Zevenendertig is echt veel als je niets krijgt voor groente/fruit en geen grote broodeter bent..
Merk wel dat sowieso de bewustwording al goed is. OOK die twee plakjes salami die je gesnaaid hebt moeten. En even 2x nadenken over een portie en de punten (zoals die marsepein net).
Merk wel dat sowieso de bewustwording al goed is. OOK die twee plakjes salami die je gesnaaid hebt moeten. En even 2x nadenken over een portie en de punten (zoals die marsepein net).
Antibes- Ratel
Pagina 6 van 17 • 1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17
Soortgelijke onderwerpen
» Weight watchers
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
» Weight watchers
» Iemand ervarng met shakes van weight care?
» Weight Watchers cursus
» Weight Watchers afval-topic!
Pagina 6 van 17
Permissies van dit forum: