Taartbaksels Topic
+31
Sayuri
Cheesegirl
Jerry
SoGood
Marin
SarahKey
Rose
redd
NoName88
Rebecca
sanskie
Sundae
bolus26
Ella
Sweety
Mida4you
Highway
Bubbelicious
Cupcake
CCC
Ibbeltje
Novalee
PiP
flower
Minx
rapa nui
Suus
Evalynn
lieke89
Zora
Lejow
35 plaatsers
Pagina 10 van 10
Pagina 10 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Taartbaksels Topic
Wauw Zusje, die chocoladetaart ziet er echt heel lekker uit!
Ik heb vandaag sinds lange tijd ook weer eens een taart gemaakt. Een Banoffee (wel jammer van die verschrikkelijke naam...):
Ik heb vandaag sinds lange tijd ook weer eens een taart gemaakt. Een Banoffee (wel jammer van die verschrikkelijke naam...):
Gast- Gast
En issie lekker? Want zo klinkt hij inderdaad niet echt haha . Bedoelde je die chocoladetaart van laatst? Ja die was echt goddelijk. Heb getracht die van het weekend te maken in de kleine variant maar kreeg hem helaas niet uit de vorm . Wel nu een tip voor gekregen overigens al vraag ik me af of dat werkt dus die ga ik binnenkort eens testen.
Dit heb ik van het weekend gemaakt met Smikkell:
Dit heb ik van het weekend gemaakt met Smikkell:
Gast- Gast
Ja hij was erg lekker! Alleen de binnenkant was net niet helemaal gaar, we hebben een beetje een rot oven... Die chocoladetaart die je op pagina 13 heb gepost bedoelde ik. De taart die je dit weekend hebt gemaakt ziet er ook goed uit! Wat voor taart is het?
Gast- Gast
Ah ja, die is echt holy moly .
De laatste die ik heb gepost is een Oreo and Chocolate French Silk Pie Cake
(http://www.bakersroyale.com/cakes/oreo-and-chocolate-french-silk-cake) Als je de link ziet hebben zij er nog slagroom en oreo's bovenop gedaan. Daar hadden we geen zin meer in aangezien we nog drie andere dingen aan het bakken waren .
De laatste die ik heb gepost is een Oreo and Chocolate French Silk Pie Cake
(http://www.bakersroyale.com/cakes/oreo-and-chocolate-french-silk-cake) Als je de link ziet hebben zij er nog slagroom en oreo's bovenop gedaan. Daar hadden we geen zin meer in aangezien we nog drie andere dingen aan het bakken waren .
Gast- Gast
Ik had gisteren een chocolade truffeltaart gemaakt. Wat een heerlijke taart maar zo ongelooflijk machtig!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Hahaha nu ik weet wat voor taart het is, ziet het er opeens nog lekkerder uit! Die moet ik een keer maken
Gast- Gast
Mirjam4you schreef:Ik had gisteren een chocolade truffeltaart gemaakt. Wat een heerlijke taart maar zo ongelooflijk machtig!
Oe klinkt goed! Recept?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Mirjam4you schreef:Ik had gisteren een chocolade truffeltaart gemaakt. Wat een heerlijke taart maar zo ongelooflijk machtig!
Oe klinkt goed! Recept?
+ Foto?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Mirjam4you schreef:Ik had gisteren een chocolade truffeltaart gemaakt. Wat een heerlijke taart maar zo ongelooflijk machtig!
Oe klinkt goed! Recept?
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=14104
En je bent ook nog zo klaar met dit recept Alleen de likeur heb ik achterwege gelaten.
Mida4you- Ratel
@ zusje, ik heb er geen foto van gemaakt, vergeten!!
Maar ik heb ff gekeken maar hij zag er bijna net zo uit als deze, alleen dan zonder chocolade vlinder
Maar ik heb ff gekeken maar hij zag er bijna net zo uit als deze, alleen dan zonder chocolade vlinder
Mida4you- Ratel
Sayuri schreef:Ik ben mijn favoriet aan het maken: Tarte au citron met merengue on top!
Zo komt hij er ongeveer uit te zien. Ik maak hem bijna elk weekend en dan deel ik uit aan vrienden of collega's de dag erna.
Ooow die wil ik ook maken! Heb het recept al gevonden. Is ie goed te doen?
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
*Lookie* schreef:Sayuri schreef:Ik ben mijn favoriet aan het maken: Tarte au citron met merengue on top!
Zo komt hij er ongeveer uit te zien. Ik maak hem bijna elk weekend en dan deel ik uit aan vrienden of collega's de dag erna.
Ooow die wil ik ook maken! Heb het recept al gevonden. Is ie goed te doen?
Oeh die ziet er echt lekker uit! Hebben jullie een recept voor mij
Mida4you- Ratel
Oh mooie taarten zijn er weer bijgekomen zeg!
Sayuri: Die merengue is toch opgeklopt ei? Doe je dat dan zo in de oven of pas daarna er op maken?
Sayuri: Die merengue is toch opgeklopt ei? Doe je dat dan zo in de oven of pas daarna er op maken?
Gast- Gast
Ik zie toch géén supermarktbodem he?Snoepy87 schreef:Ik heb ook een taart gemaakt:
Een negerzoenentaart.
Gast- Gast
Haha Smikkel
Anyway, Smikkel en ik gaan eind juli weer eens ouderwets aan de bak als we het tot die tijd zonder elkaar uit kunnen houden (anders zou het weleens eerder kunnen voorkomen, wat denk je Smik?) maar tegen die tijd zullen weer foto's van onze kant komen
Anyway, Smikkel en ik gaan eind juli weer eens ouderwets aan de bak als we het tot die tijd zonder elkaar uit kunnen houden (anders zou het weleens eerder kunnen voorkomen, wat denk je Smik?) maar tegen die tijd zullen weer foto's van onze kant komen
Gast- Gast
Recept
La tarte au citron meringuée (citroentaart)
pwiggers heeft dit recept op 14 januari 2004 toegevoegd. Dit recept is 30.860 keer bekeken, 280 x bewaard en staat in 2 kookgroepen.
Deze verrukkelijke citroentaart kregen als afsluiting van een Frans "landelijk" dinertje bij vrienden. Het recept stond in een Frans tijdschrift. En nu dus op Smulweb!
Bereidingstijd:
Langer dan 1 uur
Keuken:
Franse keuken
Smaak:
Zoet
Techniek:
Bakken in oven
Soort gerecht:
Banket
Uit eigen keuken:
Ja (i)
Ingrediënten voor 8 personen
Voor het deeg:
125 gr gezeefde bloem - 60 gr harde boter in stukjes - 50 gr suiker - 1 ei - 1 mespunt zout
Garnituur:
3 citroenen - 3 eieren - 150 gr poedersuiker - 30 gr boter
Merengue:
3 eiwitten - 150 gr poedersuiker
Hulpmiddelen
Zesteur (=citroentrekker) - bakvorm ± 25 cm doorsnede
Voorbereiding
Meng alle ingrediënten voor het deeg door elkaar en vorm hiervan een deegbal. Laat het deeg ± 30 minuten in de koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 160° en bak het deeg blind (bedekt met bakpapier en bak-knikkers of bonen) even 15 min. voor.
Haal met een zesteur schilletjes van de citroenen en pers de citroenen uit. Doe dit samen met de overige ingrediënten voor het garnituur in een pan en zet alles op een heel laag vuur, blijf roeren tot je een dikke vla hebt (niet laten koken want dan schiften de eieren!).
Giet dit over de deegbodem.
Bereidingswijze
Schakel de oven terug op 130°C en zet de taart nog ± 15 minuten in de oven.
Sla de eiwitten stijf met een snufje zout. Voeg beetje voor beetje de poedersuiker erbij. Verdeel de merengue over de gebakken taart. Zet de taart 5 minuten onder de hete grill.
Serveertips
Een heerlijk dessert, maar ook bij koffie of thee niet te versmaden.
Bron
Van vrienden uit Frans tijdschrift
La tarte au citron meringuée (citroentaart)
pwiggers heeft dit recept op 14 januari 2004 toegevoegd. Dit recept is 30.860 keer bekeken, 280 x bewaard en staat in 2 kookgroepen.
- Print recept
- Boodschappenlijst
Deze verrukkelijke citroentaart kregen als afsluiting van een Frans "landelijk" dinertje bij vrienden. Het recept stond in een Frans tijdschrift. En nu dus op Smulweb!
Bereidingstijd:
Langer dan 1 uur
Keuken:
Franse keuken
Smaak:
Zoet
Techniek:
Bakken in oven
Soort gerecht:
Banket
Uit eigen keuken:
Ja (i)
Ingrediënten voor 8 personen
Voor het deeg:
125 gr gezeefde bloem - 60 gr harde boter in stukjes - 50 gr suiker - 1 ei - 1 mespunt zout
Garnituur:
3 citroenen - 3 eieren - 150 gr poedersuiker - 30 gr boter
Merengue:
3 eiwitten - 150 gr poedersuiker
Hulpmiddelen
Zesteur (=citroentrekker) - bakvorm ± 25 cm doorsnede
Voorbereiding
Meng alle ingrediënten voor het deeg door elkaar en vorm hiervan een deegbal. Laat het deeg ± 30 minuten in de koelkast rusten.
Verwarm de oven voor op 160° en bak het deeg blind (bedekt met bakpapier en bak-knikkers of bonen) even 15 min. voor.
Haal met een zesteur schilletjes van de citroenen en pers de citroenen uit. Doe dit samen met de overige ingrediënten voor het garnituur in een pan en zet alles op een heel laag vuur, blijf roeren tot je een dikke vla hebt (niet laten koken want dan schiften de eieren!).
Giet dit over de deegbodem.
Bereidingswijze
Schakel de oven terug op 130°C en zet de taart nog ± 15 minuten in de oven.
Sla de eiwitten stijf met een snufje zout. Voeg beetje voor beetje de poedersuiker erbij. Verdeel de merengue over de gebakken taart. Zet de taart 5 minuten onder de hete grill.
Serveertips
Een heerlijk dessert, maar ook bij koffie of thee niet te versmaden.
Bron
Van vrienden uit Frans tijdschrift
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Pagina 10 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het UP-topic
» Hét EK-topic
» Huh topic van PB weg?