Taartbaksels Topic
+31
Sayuri
Cheesegirl
Jerry
SoGood
Marin
SarahKey
Rose
redd
NoName88
Rebecca
sanskie
Sundae
bolus26
Ella
Sweety
Mida4you
Highway
Bubbelicious
Cupcake
CCC
Ibbeltje
Novalee
PiP
flower
Minx
rapa nui
Suus
Evalynn
lieke89
Zora
Lejow
35 plaatsers
Pagina 6 van 10
Pagina 6 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Taartbaksels Topic
Smikkell schreef:Zusje schreef:LOL, dat willen er wel meer
Oh jullie gaan t dus niet geven?
Gast- Gast
ik heb van de week een caramel shortbread gemaakt! recept kun je zo googleen was heeel erg lekker!
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Die choco-taart-geval lijkt een beetje op Bram Bokkepoots Chocoladetaart uit Matilda! (die is gruwelijke lekker trouwens)
Alleen dan met allemaal chocoladebende er over heen gemieterd
Gast- Gast
Ik had van het weekend een (niet gebakken) cheesecake gemaakt.. Hij was echt zo hemels lekker haha. De bodem was alleen een beetje dik.. maar boeie, ik hou van bastogne.
Nu moet ik eigenlijk dit weekend weer een taart maken maar heb niet zo'n zin. Denk dat ik maar gewoon weer eens een taartje ga kopen
Nu moet ik eigenlijk dit weekend weer een taart maken maar heb niet zo'n zin. Denk dat ik maar gewoon weer eens een taartje ga kopen
Gast- Gast
Ziet er super uit Punk'd! Had ie nog een bepaald smaakje of gewoon 'naturel' ?
Gast- Gast
Dat is inderdaad een gigantische bodem, maar dat zou mij ook heeeeelemaal niets uitmaken
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
hahah gigantisch is inderdaad het juiste woord .. Is een heel pak bastogne koeken voor een 18 cm springvorm haha. Ik had maar de helft nodig blijkbaar.. Heb het zonder recept gedaan.. beetje uit de mouw geschud.. gewoon hoe ik hem dacht lekker te vinden.
Het was trouwens een lemoncheesecake.
Uiteindelijk zit er 1 pak bastogne in, 2 pakje roomkaas van euroshopper, 1 plastic bekertje slagroom (opgeklopt) en daarna gemengt met een half bakje mascarpone. Het sap uit 1 citroen, en de schil van 1 citroen. Verder nog een klein beetje poedersuiker (laatste beetje wat ik had, maar die bodem was al rete zoet, dus ik hoefde er niet zo nodig extra suiker in).. De bodem is trouwens met 1/3 pakje roomboter bij elkaar gehouden.
Al met al.. weinig suiker.. Heeel veel vett MAAR.. wel erg lekker!
Het was trouwens een lemoncheesecake.
Uiteindelijk zit er 1 pak bastogne in, 2 pakje roomkaas van euroshopper, 1 plastic bekertje slagroom (opgeklopt) en daarna gemengt met een half bakje mascarpone. Het sap uit 1 citroen, en de schil van 1 citroen. Verder nog een klein beetje poedersuiker (laatste beetje wat ik had, maar die bodem was al rete zoet, dus ik hoefde er niet zo nodig extra suiker in).. De bodem is trouwens met 1/3 pakje roomboter bij elkaar gehouden.
Al met al.. weinig suiker.. Heeel veel vett MAAR.. wel erg lekker!
Gast- Gast
lekekr cheesecake!
ik heb voro n verjaardag morgen net weer ee ncaramelshortbread gemaakt, een witte chocolade frabozen taart en mini appelspeculaastaartjes( in cupcakeformaat)
ik heb voro n verjaardag morgen net weer ee ncaramelshortbread gemaakt, een witte chocolade frabozen taart en mini appelspeculaastaartjes( in cupcakeformaat)
bolus26- Ratel
bolus26 schreef:lekekr cheesecake!
Heb je hiervoor toevallig ook de recepten?
Sundae- Fluisteraar
- Aantal berichten : 38
Punten : 37
Registratiedatum : 18-01-11
Niet mee eens. Onze taart was toch echt wel heel anders. Een taart als deze hebben we ook gemaakt btw.Bazinga schreef:Die choco-taart-geval lijkt een beetje op Bram Bokkepoots Chocoladetaart uit Matilda! (die is gruwelijke lekker trouwens)
Gast- Gast
Ik ga straks met m'n zus een taart bakken die denk ik meer in dit topic thuis hoort. Uit het taartenboek van Blond Amsterdam. Plaats wel een foto als het is gelukt.
Gast- Gast
passievruchtenthee schreef:bolus26 schreef:lekekr cheesecake!
Heb je hiervoor toevallig ook de recepten?
voor de appeltaartjes heb k gewoon een mix voro appeltaart gebruikt en dan van alles de helft en speuclaaskruiden doro het deeg. de vormpjes bekleden en vullen met de appels en dan een roostertje van deeg erop maken.
caramel shortbread:
Ingrediënten
Voor de bodem: 120 gram boter, 180 gram zelfrijzend bakmeel, 60 gram suiker, mespuntje zout. Voor de topping: 120 gram basterdsuiker, 120 gram boter, 2 eetlepels stroop, 1 klein blikje zoete melk, 1 flinke reep (melk)chocolade
Bereidingswijze
Bodem: meng de boter en de suiker tot romig. Voeg dan toe het meel en zout en meng dit goed, kneed er snel eenstevig deeg van en bekleed hiermee een ingevette bakplaat (ongeveer 20x20cm). Bak op 180 graden Celcius ongeveer 30 minuten. De koek hoort dan lichtbruin te zijn. Vulling: Doe alle ingredienten (behalve de chocolade) in een pan. Breng dit aan het koken en roer dan gedurende 5 minuten de inhoud goed. Giet deze massa over de (afgekoelde!) koek. Wacht tot dit gestold en afgekoeld is, smeer er dan de chocolade overheen, die je au bain marie heb laten smelten.
wiite cocolade taart was niet zo n succes dus als ik daar de goede verhouding voor gevonden heb plaats ik hem!
bolus26- Ratel
Smikkell schreef:Niet mee eens. Onze taart was toch echt wel heel anders. Een taart als deze hebben we ook gemaakt btw.Bazinga schreef:Die choco-taart-geval lijkt een beetje op Bram Bokkepoots Chocoladetaart uit Matilda! (die is gruwelijke lekker trouwens)
Komt deze/dit taart/recept uit de allerhande ?
sanskie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 117
Punten : 143
Registratiedatum : 18-02-12
Beetje ingezakt, ik heb geen flauw idee waar ik slagroomversteviger kan vinden, maar super lekker:
Was trouwens niet zo slim, het is een zomertaart en we hebben een hele zoektocht naar dit fruit gehad, haha. Ook megaduur nog eens omdat het het seizoen niet is.
Was trouwens niet zo slim, het is een zomertaart en we hebben een hele zoektocht naar dit fruit gehad, haha. Ook megaduur nog eens omdat het het seizoen niet is.
Gast- Gast
Jammer dat de vulling eruit druipt, ziet er wel errug lekker uit zeg!
Klopfix kun je in der supermarkt vinden bij de afdeling met bakmeel en al dat soort dingen
Klopfix kun je in der supermarkt vinden bij de afdeling met bakmeel en al dat soort dingen
Jolee schreef:Beetje ingezakt, ik heb geen flauw idee waar ik slagroomversteviger kan vinden, maar super lekker:
ligt als het goed is bij de bakspullen in de buurt van de vanillesuiker e.d. klopfix of klop klop heet het
verder ziet de taart er lekker uit
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Fairytale schreef:Jolee schreef:Beetje ingezakt, ik heb geen flauw idee waar ik slagroomversteviger kan vinden, maar super lekker:
ligt als het goed is bij de bakspullen in de buurt van de vanillesuiker e.d. klopfix of klop klop heet het
Klop-fix van dr Oetker, Klop klop is een soort slagroom.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Fairytale schreef:Jolee schreef:Beetje ingezakt, ik heb geen flauw idee waar ik slagroomversteviger kan vinden, maar super lekker:
Klop-fix van dr Oetker, Klop klop is een soort slagroom.
ah ok, ja ik pak altijd zo het zakje als ik het moet hebben let eigenlijk niet echt op de naam
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Thanks, Zusje. Smaakt echt heerlijk, al zeg ik het zelf. Voortaan hou ik dit beslag ook als basis voor taarten aan, echt jammie.
Gast- Gast
Chipp schreef:Mmmjam, monchou
Kom maar stukje eten!
Dit stuk is eigenlijk 'overschot'.
Gast- Gast
Pagina 6 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het UP-topic
» Hét EK-topic
» Huh topic van PB weg?