Taartbaksels Topic
+31
Sayuri
Cheesegirl
Jerry
SoGood
Marin
SarahKey
Rose
redd
NoName88
Rebecca
sanskie
Sundae
bolus26
Ella
Sweety
Mida4you
Highway
Bubbelicious
Cupcake
CCC
Ibbeltje
Novalee
PiP
flower
Minx
rapa nui
Suus
Evalynn
lieke89
Zora
Lejow
35 plaatsers
Pagina 9 van 10
Pagina 9 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Re: Taartbaksels Topic
Mooie taarten, allemaal!
Prinsesbo, heb je een recept van de Rocky Road?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Raindrop schreef:Mooie taarten, allemaal!
Ik doe t heel simpel
800 gram chocola au bain marie smelten, in stukjes geknipte marshmellows erbij. Goed laten smelten. Dan in stukken gebroken maria koekjes erbij en de rest van de marshmellows. In n met bakpapier beklede ovenschaal gooien.
200 gram chocolade smelten en dat over het mengsel gooien om het egaal te maken. Afversieren met stukjes marshmellow. Dan zeker 3 uur in koelkast.
Marshmellows en koekjes doe ik naar eigen inzicht. Denk halve zak marshmellows en half rolletje koekjes.
Gast- Gast
The merengue is inderdaad gewoon stijf geklopt eiwit met poedersuiker er doorheen. Dat gaat er pas op als de rest van de taart klaar is. Normaal zou je dan met een brander de merengue een beetje laten bruinen zoals op de foto, maar ik heb geen brander. Dus ik laat de oven volledig afkoelen (om de taart niet verder te laten bakken) en dan zet ik de bovenste gril terug aan op 200 graden. De taart heel dicht onder de hete gril en na 5 min heb je dan die mooie bruine golfjes.
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
PrinsesBo schreef:Raindrop schreef:Mooie taarten, allemaal!
Ik doe t heel simpel
800 gram chocola au bain marie smelten, in stukjes geknipte marshmellows erbij. Goed laten smelten. Dan in stukken gebroken maria koekjes erbij en de rest van de marshmellows. In n met bakpapier beklede ovenschaal gooien.
200 gram chocolade smelten en dat over het mengsel gooien om het egaal te maken. Afversieren met stukjes marshmellow. Dan zeker 3 uur in koelkast.
Marshmellows en koekjes doe ik naar eigen inzicht. Denk halve zak marshmellows en half rolletje koekjes.
Thanks voor je recept! Ik ga ze denk ik volgend weekend maken
Raindrop- Ratel
Haha kan ik geloven Ik heb ze laatst bij een high tea op en daar zaten ook wat hazelnoten doorheen en een laagje geraspe kokosnoot bovenop. Misschien dat ik dat er ook bij ga doen
Raindrop- Ratel
Raindrop schreef:Haha kan ik geloven Ik heb ze laatst bij een high tea op en daar zaten ook wat hazelnoten doorheen en een laagje geraspe kokosnoot bovenop. Misschien dat ik dat er ook bij ga doen
Je kan ze idd op verschillende manieren naken, had er laatst bijvoorbeeld ook krentjes doorheen gedaan. Of probeer iets uit met andere chocols, zoals witte, of toblerone
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Oeh, ik heb weer een paar lekkere dingen gevonden. Hopelijk vind ik snel een excuus om wat te bakken!
Gast- Gast
Zo voor m`n verjaardag had ik een kwarktaart en chocolade B&J taart gemaakt. En ben zo trots op de laatste hij is voor het eerst goed gelukt (niet ingezakt) en hij was erg lekker:
Gast- Gast
Ziet er supergoed uit Lily! Ik ga denk ik in de pinkstervakantie maar weer eens aan het bakken.
Gast- Gast
Ziet er lekker uit Lily!!
Ik ben niet zo'n goede bakster maar vind het wel leuk om te doen. In Amerika had ik het recept gekregen voor een 'monkeybread'. Wij kennen dat als soort suikerbrood met veeel kaneel.
Nu ging ik dat voor moederdag maken, alleen was ik mijn recept vergeten. Met internet dingen opgezocht en ook wat ik zelf nog wist.
Resultaat is hieronder, het ziet er niet uit en hoort in een tulband vorm te zijn maar was uit elkaar gevallen. Wel wassie erg lekker ( en zoet!)
Ik ben niet zo'n goede bakster maar vind het wel leuk om te doen. In Amerika had ik het recept gekregen voor een 'monkeybread'. Wij kennen dat als soort suikerbrood met veeel kaneel.
Nu ging ik dat voor moederdag maken, alleen was ik mijn recept vergeten. Met internet dingen opgezocht en ook wat ik zelf nog wist.
Resultaat is hieronder, het ziet er niet uit en hoort in een tulband vorm te zijn maar was uit elkaar gevallen. Wel wassie erg lekker ( en zoet!)
Krullebol- Prater
- Aantal berichten : 822
Punten : 922
Hahaha, grappig. Was je ei vergeten misschien? Gelukkig was hij lekker, dan maakt het toch weinig uit .
Lilly, jouw taart ziet er ook prachtig lekker uit zeg! Ik krijg gelijk bakzin van dit alles .
Lilly, jouw taart ziet er ook prachtig lekker uit zeg! Ik krijg gelijk bakzin van dit alles .
Gast- Gast
JA dat is t! Sjonge, daar had ik niet aan gedacht. Ik had te weinig ei, en dacht dat t wel zou lukken /
Ach, voor de volgende keer. Hij smaakt gelukkig beter dan dat ie eruit ziet
Krullebol- Prater
Krullebol schreef:JA dat is t! Sjonge, daar had ik niet aan gedacht. Ik had te weinig ei, en dacht dat t wel zou lukken /
Haha ja ik heb eens een appeltaart zonder ei gemaakt, was het ook vergeten. Je merkt het gelijk
Gast- Gast
Lily, het smaakt zelfs nog beter dan dat het eruit ziet
Het recept ben ik kwijt! Ik ben bang dat die nog ergens in Amerika heb laten liggen. Maar via internet komen bijna gelijke recepten naar boven.
op deze website : http://www.browneyedbaker.com/2010/08/27/monkey-bread-recipe/ staat het recept wat het meeste erop lijkt en wat ik ook gebruikt heb,behalve het glazuur. Wel met amerikaanse maten, dus moet je ff googlen voor nederlandse.
Succes
Het recept ben ik kwijt! Ik ben bang dat die nog ergens in Amerika heb laten liggen. Maar via internet komen bijna gelijke recepten naar boven.
op deze website : http://www.browneyedbaker.com/2010/08/27/monkey-bread-recipe/ staat het recept wat het meeste erop lijkt en wat ik ook gebruikt heb,behalve het glazuur. Wel met amerikaanse maten, dus moet je ff googlen voor nederlandse.
Succes
Krullebol- Prater
Ik heb een pak met drie kant-en-klare taartbodems gekregen van m'n moeder. Hoe kan ik daar een lekkere chocoladetaart van maken? Misschien op basis van het recept van die gigantische chocoladetaart van jou Zusje? Die ziet er zoooo lekker uit!
Gast- Gast
Bo, dat weet ik nog niet, verzinnen we altijd ter plekke .
Freakie, je hebt al taartbodems zeg je, ik heb echt geen idee haha . De laatste chocotaart is een geheim recept sorry
Freakie, je hebt al taartbodems zeg je, ik heb echt geen idee haha . De laatste chocotaart is een geheim recept sorry
Gast- Gast
Wil je 'm dan wel een keer voor me maken? Ik droom er al zo lang van!Zusje schreef:Bo, dat weet ik nog niet, verzinnen we altijd ter plekke .
Gast- Gast
Ik ga zometeen even een boterkoek bakken denk ik!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Niet even doen. Je moet er al je liefde in stoppen en de tijd voor nemen
Gast- Gast
Pagina 9 van 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Soortgelijke onderwerpen
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het UP-topic
» Hét EK-topic