Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

+39
Atelier Madame
TukTuk
GeKKiE
Caramba
MissBlunt
TwistedAngel
Joli86
Ilargi
TGR
Tsjip
Jeanette
SuperGrover
Tinus
rapa nui
Muurvlindertje
kwak
ekiaam87
Bubbelicious
silly-one
Alex
Pompoen
Susan
Qiara
lieke89
Kabouter
Nora
Roza
Burn
Esperanza
Eliesje
Chocolate Cookie
Monte
mzcharlotte
Marin
Zininzon
Ugly Betty
Thunder
Ibbeltje
Lady4
43 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  TGR za 24 dec 2011 - 12:25

Als ik zou gaan zou ik dat voor mijn moeder doen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Ilargi za 24 dec 2011 - 21:22

Ibbeltje schreef:Niet omdat ik niet gelovig ben en anders ook niet ga.

+1
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Joli86 zo 25 dec 2011 - 8:17

Nee
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  TwistedAngel zo 25 dec 2011 - 11:19

Gisteravond naar de kerstnachtdienst geweest in de buurt op de heide in de schaapskooi. Ga ik al jaren heen, elk jaar weer blauwbekken maar zoooo leuk.. gewoon de sfeer die in de stal hangt, de schapen, de ezel... Echt super
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  MissBlunt zo 25 dec 2011 - 14:54

TwistedAngel schreef:Gisteravond naar de kerstnachtdienst geweest in de buurt op de heide in de schaapskooi. Ga ik al jaren heen, elk jaar weer blauwbekken maar zoooo leuk.. gewoon de sfeer die in de stal hangt, de schapen, de ezel... Echt super

Jaja als er in de buurt heide en een schaapskooi zou zijn met echte dieren zou ik ook wel een kijkje nemen, ongelovig als ik ben. Ik hou wel van sfeer. Dat hele god verhaal vind ik alleen moeilijk te verteren. En 80% van de reacties die ik hier lees gaat alleen voor de sfeer. Prachtig hoor, maar als je op zoek bent naar zingeving kan dat toch ook een willekeurige zondag?
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Caramba zo 25 dec 2011 - 21:27

Ik ben zaterdag avond, als niet gelovige, naar de kerstnacht dienst geweest. Dit is mijn 3de jaar. Ik vond het geen mooi toespraak, heb me eigenlijk een beetje zitten ergeren naar wat er verteld/gezegd werd.
Wij gaan altijd met mijn vriend zijn familie naar de katholieke kerk, omdat zij van huis uit katholiek zijn.
Er werden dingen verteld die vorig jaar ook werden verteld, toen was ik het er, als niet gelovige, al niet mee eens, en nu nog niet! Volgend jaar ben ik het er ook niet meer eens, maar ga dan ook heen. Ik doe het echt om mijn vriend en zijn familie.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  GeKKiE zo 25 dec 2011 - 22:02

Ik ben met Kerst nog nooit naar de kerk geweest.
Zou het best wel eens willen meemaken.
Gewoon om ook eens te weten wat het is, wat er gebeurd, wat het voorstelt.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  TukTuk zo 25 dec 2011 - 22:02

Nee ik ben ook totaal niet gelovig, dus zou ook een beetje raar zijn smile Plus dat ik er ook totaal geen behoefte aan heb.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Atelier Madame zo 25 dec 2011 - 22:11

Nee, ik ben niet geweest, ik had er geen tijd voor door alle drukke familiebezoeken. Ging vroeger elke week naar de kerk, want ik ben wel gelovig. Maar het komt er nu gewoon heel vaak niet van en geloven is toch iets wat je IMO ook vooral zelf doet.

Ik ben wel iemand die het verschrikkelijk schijnheilig vind als je ineens wel met kerst gaat terwijl je anders nooit in de kerk te vinden bent. Vooruit als je nieuwsgierig bent is het een prachtige opstap natuurlijk, maar als je echt geen interesse hebt en je alleen maar ergert omdat je het er niet mee eens bent, heb je er wat mij betreft niets te zoeken.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Bacio zo 25 dec 2011 - 22:15

Ik ga niet. Ik ben gelovig opgevoed, maar ik geloof niet om vele redenen. Het zou dan hypocriet zijn om met kerst wel naar de kerk te gaan.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  TwistedAngel zo 25 dec 2011 - 22:42

MissBlunt schreef:
TwistedAngel schreef:Gisteravond naar de kerstnachtdienst geweest in de buurt op de heide in de schaapskooi. Ga ik al jaren heen, elk jaar weer blauwbekken maar zoooo leuk.. gewoon de sfeer die in de stal hangt, de schapen, de ezel... Echt super

Jaja als er in de buurt heide en een schaapskooi zou zijn met echte dieren zou ik ook wel een kijkje nemen, ongelovig als ik ben. Ik hou wel van sfeer. Dat hele god verhaal vind ik alleen moeilijk te verteren. En 80% van de reacties die ik hier lees gaat alleen voor de sfeer. Prachtig hoor, maar als je op zoek bent naar zingeving kan dat toch ook een willekeurige zondag?

Ff aanvulling dan; ik ben wél gelovig, ga dus niet alleen heen voor de sfeer.. Ben eerste kerstdag niet heen geweest omdat de voorganger die kwam mij nooit aanspreekt.
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 ma 26 dec 2011 - 0:21

Ik ben zaterdagavond dus geweest en vond het het heel fijn om er te zijn. Vriendin die met mij mee was (en regelmatig naar de kerk gaat) vond het ook een mooie avond. Er is zoveel om dankbaar voor te zijn, naast de momenten dat je verdriet hebt, dat realiseerde ik met zaterdagavond weer eens goed.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 0:44

MissBlunt schreef:
TwistedAngel schreef:Gisteravond naar de kerstnachtdienst geweest in de buurt op de heide in de schaapskooi. Ga ik al jaren heen, elk jaar weer blauwbekken maar zoooo leuk.. gewoon de sfeer die in de stal hangt, de schapen, de ezel... Echt super

Jaja als er in de buurt heide en een schaapskooi zou zijn met echte dieren zou ik ook wel een kijkje nemen, ongelovig als ik ben. Ik hou wel van sfeer. Dat hele god verhaal vind ik alleen moeilijk te verteren. En 80% van de reacties die ik hier lees gaat alleen voor de sfeer. Prachtig hoor, maar als je op zoek bent naar zingeving kan dat toch ook een willekeurige zondag?

Waarom dan niet met Kerst? Of je nou een zondag of met Kerst gaat, wat maakt volgens jou het verschil dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Caramba ma 26 dec 2011 - 0:56

Atelier Madame schreef:Nee, ik ben niet geweest, ik had er geen tijd voor door alle drukke familiebezoeken. Ging vroeger elke week naar de kerk, want ik ben wel gelovig. Maar het komt er nu gewoon heel vaak niet van en geloven is toch iets wat je IMO ook vooral zelf doet.

Ik ben wel iemand die het verschrikkelijk schijnheilig vind als je ineens wel met kerst gaat terwijl je anders nooit in de kerk te vinden bent. Vooruit als je nieuwsgierig bent is het een prachtige opstap natuurlijk, maar als je echt geen interesse hebt en je alleen maar ergert omdat je het er niet mee eens bent, heb je er wat mij betreft niets te zoeken.

Dan ben ik maar hypocriet en schijnheilig, maar ga alleen naar de kerk voor mijn vriend en zijn familie. Vind dat niet hypocriet en schijnheilig van mezelf. Weet voor wie ik het doe en waarom. En als dat voor mij duidelijk is, mag een ander van alles van mij vinden.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Kaboutertje ma 26 dec 2011 - 1:01

Princess schreef:Ik ga niet.
Ik ben niet gelovig en vind het toch wel een beetje hypocriet om met kerst ineens wel naar de kerk te gaan.
De diensten lijken me heel mooi, maar dus niet uit gelovig oogpunt.

+1
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Susan ma 26 dec 2011 - 1:06

Als je het trouwens zo schijnheilig vindt als ongelovigen met Kerst naar de kerk gaan dan kun je het ook wel schijnheilig vinden als gelovigen überhaupt Kerst vieren. Het is toch een christelijk feest, waarom opeens een christelijk feest vieren als je je de rest van het jaar niet met het geloof bezighoudt? Ik hoor nooit iemand die daar een punt van maakt, alleen als het in de kerk zelf is dan is het opeens vreselijk hypocriet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 1:10

Kaboutertje schreef:
Princess schreef:Ik ga niet.
Ik ben niet gelovig en vind het toch wel een beetje hypocriet om met kerst ineens wel naar de kerk te gaan.
De diensten lijken me heel mooi, maar dus niet uit gelovig oogpunt.

+1

Vind ik ook.
Ik vind het vooral altijd een kwestie van 'voor het oog van t kerkvolk'.
Omdat dan de hele kerk vol zit en mensen zien dat jij er ook bent.
Maar dat is puur mijn mening he.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Rush ma 26 dec 2011 - 1:37

Nee ik kom normaal ook niet in de kerk, dus met kerst ook niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Pandora ma 26 dec 2011 - 2:09

Nee, ik ga niet naar de kerk.
Ik ben wel gelovig opgevoed maar doe er sinds mijn 12e niets meer mee, mijn man is niet gelovig opgevoed en wij voeden onze dochter ook niet gelovig op.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 2:29

Susan schreef:Als je het trouwens zo schijnheilig vindt als ongelovigen met Kerst naar de kerk gaan dan kun je het ook wel schijnheilig vinden als gelovigen überhaupt Kerst vieren. Het is toch een christelijk feest, waarom opeens een christelijk feest vieren als je je de rest van het jaar niet met het geloof bezighoudt? Ik hoor nooit iemand die daar een punt van maakt, alleen als het in de kerk zelf is dan is het opeens vreselijk hypocriet.

Haha inderdaad. Ik zie die mensen ook niet door werken met Kerst. Nee, dan zijn ze allemaal vrij. Tja...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast ma 26 dec 2011 - 2:37

Jolicious schreef:
Susan schreef:Als je het trouwens zo schijnheilig vindt als ongelovigen met Kerst naar de kerk gaan dan kun je het ook wel schijnheilig vinden als gelovigen überhaupt Kerst vieren. Het is toch een christelijk feest, waarom opeens een christelijk feest vieren als je je de rest van het jaar niet met het geloof bezighoudt? Ik hoor nooit iemand die daar een punt van maakt, alleen als het in de kerk zelf is dan is het opeens vreselijk hypocriet.

Haha inderdaad. Ik zie die mensen ook niet door werken met Kerst. Nee, dan zijn ze allemaal vrij. Tja...

Door de verandering van baan ben ik nu inderdaad vrij met kerst.
Voorgaande jaren wel altijd gewerkt.
Voor mij is kerst meer een feest om met familie samen te zijn, ondanks drukte van iedereen. Hoewel ik wel in t kerstverhaal geloof.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 12:05

Ik ben toen ik mijn vriend een half jaar kende op kerstavond meegegaan naar de kerk, uit respect voor zijn ouders. Het was best bijzonder, maar ik ben niet gelovig in die zin en heb het bij die ene keer gelaten. Mocht ik ooit een kind krijgen, dan voeden wij hem of haar zonder geloof op en mag er zelf gekozen worden of ze er iets mee willen doen als de leeftijd er naar is.

Als er kindjes uit zijn familie gedoopt worden ga ik ook niet mee; ik vind dat dan hypocriet van mezelf omdat ik er niet achter sta.

Maar: ik vind het geloof wel een mooi iets als je er behoefte aan hebt.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 20:47

Tea, jij gaat niet mee naar een doop omdat jij er niet achter staat dat mensen kiezen om hun kind gelovig op te voeden? Ik ga juist wel mee uit respect voor de manier waarop die mensen kiezen te leven. Wat heb ik daar over te oordelen? Ik zou het zelf niet doen, maar je kunt toch wel respect op brengen voor de opvoeding van een ander?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 21:02

Jolicious schreef:Tea, jij gaat niet mee naar een doop omdat jij er niet achter staat dat mensen kiezen om hun kind gelovig op te voeden? Ik ga juist wel mee uit respect voor de manier waarop die mensen kiezen te leven. Wat heb ik daar over te oordelen? Ik zou het zelf niet doen, maar je kunt toch wel respect op brengen voor de opvoeding van een ander?
Inderdaad....onze zoon is gedoopt en ik zou het toch wel erg vinden als bijv. vrienden van mij niet wilden komen omdat ze niet helemaal achter het dopen staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Ibbeltje di 27 dec 2011 - 21:04

Ik vind het niet hypocriet als je mee gaat naar een ander zijn doop. Je bent er tenslotte voor een ander die wel gelooft en respecteert zo hun keuze denk ik.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? - Pagina 4 Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum