Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

+15
Flower_L
Clapperdie
Pien
Dolphinne
Fearie
pindaatje
schuddebuikje
Bay
Sjirafje
Supertalentje
Susan
PapillonRose
Happydobby
Bolleke
chipa
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 20:52

Vorig jaar ben ik afgestudeerd (master privaatrecht) en nu ben ik op zoek naar werk voor max 4 dagen in de week. Het is behoorlijk lastig werk te vinden als starter laat staan voor 3-4 dagen in de week. Nu heb ik een functie gevonden in mijn vakgebied voor 4 dagen in de week. Al 3 keer langs geweest en een assesment gemaakt en vandaag hoor ik of ik de baan krijg. Alleen nu het zo dichtbij komt begin ik ontzettend te twijfelen!
Het zou betekenen dat mijn zoontje 4 dagen per week van 7:00-18:00 bij mijn ouders zit. Mijn moederhart breekt gewoon bij deze gedachte.

Maar ja, stel ik dat ik toch bedank voor de baan dan kan ik weer van voren af aan beginnen. De banen liggen niet voor het oprapen. Voor 3 dagen zou dit nog wel ok zijn maar de vacature was voor 32-40uur. Nu kan ik, als ik de baan uberhaupt krijg, natuurlijk ook een maandje dit doen kijken hoe het bevalt en dan aankaarten dat 4 dagen toch te veel is en vragen of 3 dagen kan. Al ben ik bang dat ze dan gelijk klaar zijn met me. Wat moet ik nu? Zit echt in tweestrijd en kan wel janken.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:03

Moeilijk! Doen wat je gevoel je in geeft. Al vind ik 4 dagen opvang bij je ouders niet te veel ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Bolleke zo 30 okt 2011 - 21:06

Ik zou die keus zelf niet maken, het betekend dat je je zoon vroeg uit bed moet plukken om hem ' s avonds nadat je hem hebt opgehaald ook weer snel in bed te leggen om te zorgen dat hij aan voldoende slaap komt.. Het is een moeilijke keus, maar ik denk dat ik het toch niet zou doen, of zou kijken of er mogelijkheden zijn om thuis te werken of de tijden anders in te delen.
Anderzijds vind ik opvang bij je ouders anders dan opvang op een kdv.. Hij zal daar toch ook aan zijn ontspanning toekomen, dus denk dat het eerder dan voor jou moeilijk is dan voor je zoon.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Happydobby zo 30 okt 2011 - 21:09

Er zijn meer mama's die 32 uur werken. En je hebt een mooie studie gedaan, als je er nu niks mee doet word het later moeilijk om werk te vinden.
Kan je het niet proberen voor 6 maanden bijvoorbeeld. Kan je dan niet minder werken of vind je het toch teveel kan je gaan kijken naar iets anders.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 21:10

Het worden dan idd heel vroege dagen voor F. Hij moet dan ook idd vroeg zijn bedje uit en er ook weer vroeg in. En wat zie ik mijn zoontje dan nog? Een uurtje per dag totaal?

Probleem is dat flexibel werken hier niet mogelijk is. Is een heel klein team en iedereen begint gewoon om 8:00 en werkt tot 17:00.

Daarnaast is de opvang bij mijn ouders tijdelijk, totdat er plaats is bij het kdv 3 dagen in de week.

Ik verwacht vandaag het telefoontje of ik wel of niet de baan heb. Aan de ene kant wil ik natuurlijk graag een baan, aan de andere kant zit ik bijna te duimen voor een afwijzing!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:11

Wat moet dat moet. En ik zou dan zelf absoluut niet kiezen voor 4 dagen opvang door ouders, want dat zou ik niet prettig vinden, ik zou zelf dan minstens 2 dagen voor een KDV gaan en was alle 4 de dagen. Maar als jij een baan nodig hebt om jezelf en je kind te onderhouden, dan is er toch geen enkele reden om die baan niet aan te nemen? Je kunt altijd nog veranderen van baan en een kind houdt werkelijk niets over van opvang. Echt niet.
Jij hebt veel tijd en energie in een studie gestoken, de banen liggen niet voor het oprapen en eigenlijk vind ik het net zo goed voor je kind zorgen als je wél die baan neemt. Want wat heeft je kind eraan dat je die baan afzegt?

Edit: ik lees nu dat je op de wachtlijst staat voor een KDV, dat lijkt me verstandig. Maar mijn kinderen maken ook lange dagen, en soms is dat best lastig, zeker nu de jongste net naar school gaat en in 1 klap moet overblijven én naar de BSO moet, 3 dagen per week, omdat we domweg de vrije dagen niet meer hebben om dat langzaam op te bouwen. Wel heftig, maar wat is de andere optie? Dat ik me ziekmeld om mijn kind op te vangen? Lijkt me niet het goede voorbeeld.

Heb je een partner? Waarom zou die niet wat kunnen schuiven? Tijdelijk wat minder werken? Ouderschapsverlof? Zodat jij rustig kunt opstarten in je nieuwe baan? Het hoeft, als je niet alleenstaand bent, toch niet allemaal op jou neer te komen?


Laatst aangepast door Eucalypta op zo 30 okt 2011 - 21:14; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 21:13

Happydobby schreef:Er zijn meer mama's die 32 uur werken. En je hebt een mooie studie gedaan, als je er nu niks mee doet word het later moeilijk om werk te vinden.
Kan je het niet proberen voor 6 maanden bijvoorbeeld. Kan je dan niet minder werken of vind je het toch teveel kan je gaan kijken naar iets anders.

Dat is idd precies het dillema! Pak ik het nu niet aan dan krijg ik wellicht nooit een baan op niveau/in mijn vakgebied.
In de eerste instantie gaat het om een contract voor 6 mnd met verlenging bij goed functioneren. Dan zou ik idd kunnen vragen of 3 dagen mogelijk is. Maar dat betekent nu wel 6 mnd lang dat F zijn papa en mama 4 dagen per week nauwelijks ziet.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:15

chipa schreef:
Happydobby schreef:Er zijn meer mama's die 32 uur werken. En je hebt een mooie studie gedaan, als je er nu niks mee doet word het later moeilijk om werk te vinden.
Kan je het niet proberen voor 6 maanden bijvoorbeeld. Kan je dan niet minder werken of vind je het toch teveel kan je gaan kijken naar iets anders.

Dat is idd precies het dillema! Pak ik het nu niet aan dan krijg ik wellicht nooit een baan op niveau/in mijn vakgebied.
In de eerste instantie gaat het om een contract voor 6 mnd met verlenging bij goed functioneren. Dan zou ik idd kunnen vragen of 3 dagen mogelijk is. Maar dat betekent nu wel 6 mnd lang dat F zijn papa en mama 4 dagen per week nauwelijks ziet.
Dat betekent ook een goede investering in jouw/zijn/jullie toekomst en dat je er 3 dagen wél volledig bent.
Maar nogmaals: waarom kan je man niet even wat minder/op andere tijden gaan werken zodat jij wat meer ruimte hebt? Jij bent toch niet alleen verantwoordelijk voor de opvang van jullie kind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Bolleke zo 30 okt 2011 - 21:16

Ik denk dat je je eigen gevoel gewoon moet volgen. Een kind houdt niets over aan opvang, maar het is wel erg druk vind ik voor ze. HEt is een moeilijk dilemma, en aan de andere kant denk ik dat ik het wel zou doen om werkervaring alleen al op te doen, maar aan de andere kant zou ik het toch erg veel vinden 4 lange dagen hem weg te brengen. Hoe staat je partner erin?
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  PapillonRose zo 30 okt 2011 - 21:17

Ik zou persoonlijk 4 dagen teveel vinden. Maar als ik het zou doen, zou ik het fijn vinden dat mijn ouders op zouden passen. Dat vind ik toch anders als 4 dagen KDV, daar is minder persoonlijke aandacht en rust voor een kindje vind ik. Maar sociaal gezien vind ik een KDV wel heel fijn. Zelf heb ik er nu voor gekozen om 1 dag in de week KDV te doen en 2 dagen past mijn moeder op. Ik heb het gelukkig weten te regelen dat ik maar 3 dagen hoef in plaats van 5, maar ik studeer nog dus kan dat makkelijker doen natuurlijk.

Anders inderdaad geen slecht idee om het eerst te proberen, en mocht het niet bevallen toch aankaarten of het niet een dag minder kan. En is thuiswerken geen optie?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 21:22

Mijn man is er veel makkelijker in dan ik. Hij zou wel kunnen schuiven met zijn werktijden zodat F wat later naar de opvang gebracht kan worden. Dat is een heel goede optie. Maar mijn man wil gaan carpoolen omdat we 2.5 km bij elkaar vandaag zouden werken en dan scheelt dat veel centjes. Ook heb ik een heel oud autootje waarvan het maar de vraag is of die het 4 dagen in de week gaat redden om 60km per dag te rijden.
Mocht ik de baan krijgen dan ga ik het daar nog wel met mijn man over hebben. Ik heb dan liever dat F wat later uit zijn bedje en naar de opvang kan dan dat ik die reiskostenvergoeding in mijn zak kan stoppen.

Denk dat er weinig op zit dan de baan te accepteren (ALS,ALS ALS ze me willen hebben) en dan kijken hoe het gaat. Of vragen of 3 dagen mogelijk is of desnoods stoppen. Blijf sowieso kijken voor een baan dichterbij want die reistijd is gewoon tijd die ik anders aan F zou kunnen besteden. Mis op dit moment werkervaring waardoor het heel moeilijk is om werk te vinden.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:24

Chipa, ik kan me goed voorstellen dat je dit een moeilijke keuze vindt. In eerste instantie dacht ik direct; gewoon doen! Maar jouw zoontje is natuurlijk pas vier maanden, en dat is nog erg klein. Ik snap dat de dagen zonder hem dan helemaal lang lijken.

Ik denk dat niemand je echt kan helpen met het maken van deze beslissing. Het is een afweging die alleen jij en je man kunnen maken. Hoe groot is de kans dat je een andere baan vindt voor drie dagen? Hoe hard hebben jullie het geld nodig om rond te komen? Wat zou het voor je zoontje niet fijn maken om vier dagen bij je ouders/het kdv te zijn?

Wij hebben ook vier dagen opvang nodig voor de kinderen. En ze zijn dan echt van 7.30 tot 18.15 op het KDV. Ik heb er vooralsnog niks van gemerkt dat ze er iets onder te lijden zouden hebben. Ze vinden het allebei super om er naar toe te gaan en ze gaan gewoon prima mee in het ritme. Maar goed, onze kinderen zijn natuurlijk wel een stukje ouder. Ik weet niet hoe ik het had gevonden om ze zoveel 'weg te brengen' toen ze nog zo klein waren. Dat zul je zelf moeten ondervinden.

Als ik de keuze moest maken zou ik het in ieder geval proberen. Dan wéét je hoe het is en of je het wel of niet te doen vindt. Anders zul je altijd blijven twijfelen of je het misschien toch had moeten doen.

Succes en ik ben benieuwd of je wordt aangenomen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 21:24

Kunnen je ouders niet bij jou thuis komen oppassen? Misschien maakt dat het makkelijker omdat hij dan in elk geval in zijn eigen huis is, 's ochtends niet vroeg uit bed hoeft worden gehaald, 's middags in zijn eigen bedje slaapt, enzovoort.

Ik zou het denk ik wel doen omdat het een enorme kans is, maar ik kan me wel indenken dat je het moeilijk hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:28

Ik denk echt dat het je mee gaat vallen hoor. Niet te krampachtig doen, niemand houdt er iets aan over. Het gaat niet om hoeveel tijd je daadwerkelijk in de buurt bent. Volwassen mensen moeten nou eenmaal werken voor hun geld, dat is best belangrijk om te leren voor een kind. Daarbij: je hebt weinig keus, de banen liggen niet voor het oprapen. Die reistijd went snel genoeg.

Carpoolen is trouwen helemaal niet handig als je een kind hebt: als je kind ziek is moet er iemand naar huis kunnen, en dat gaat niet als je samen met 1 auto bent. Ik zou dan liever wat schuiven met werktijden zodat je wat meer rust in huis hebt dan dat je per se samen wilt rijden ivm het geld. Hier hebben we een vroege en een late dienst, mijn man en ik reizen beiden 3 kwartier naar het werk. De één begint vroeg en haalt ze op, de ander begint later en werkt wat langer door. We eten nog steeds elke avond samen, maar de één is om kwart voor 6 uur thuis en de ander een half uur later.

Het is soms haasten: we gaan om 8.00 weg (eerst wat dat vroeger, maar school begint nou eenmaal niet voor 8.30 en voorschoolse opvang is er niet op onze school) en komen om ongeveer 18.00 weer thuis en om 19.00 gaan de kinderen naar bed. Krap, maar het is niet anders. En ze hebben er geen last van volgens mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 21:40

Mijn kind gaat ook 4 dagen naar de opvang (2 dagen kdv en 2 dagen oma). Het is een ontzettend blij mannetje. Ik heb ook absoluut niet het idee dat hij er iets verkeerds aan over houdt. Sterker nog, als ik op donderdag een keer thuis ben vindt hij het absoluut niet leuk als hij niet naar oma gaat waar al zijn neefjes en nichtjes dan ook zijn.

Ik zou de kans ook nemen. Je hebt niet voor niks deze studie gedaan natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 21:48

Misschien is het idd voor mij 'erger' dan voor F. Het zou een mooie kans zijn om te starten en ook nog eens in mijn vakgebied en 4 dagen ipv 5. Ik moet wat meer de positieve kanten gaan zien en het zal wellicht allemaal wel meevallen als ik eenmaal ben begonnen. Hij krijgt straks heel veel aandacht bij opa en oma en als hij naar het kdv gaat is hij alweer een paar maandjes ouder. Daarnaast moet ik niet werken maar wil ik werken. Wij kunnen best rondkomen van 1 salaris maar er is straks gewoon veel meer mogelijk als ik ook werk. Maar op dit moment doet de gedachte dat ik mijn kleine F straks zoveel moet missen gewoon heel erg veel pijn. Maar ik ben ook in een luxe positie geweest dat ik nu al 20 weken met hem samen ben ipv 12 weken die veel werkende mama's hebben.
Proberen kan altijd en wie weet vind ik het heel fijn om 4 dagen te werken en anders kunnen we altijd nog praten over 3 dagen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 22:04

Ik snap dat het lastig is, helemaal met zo'n klein hummeltje nog. Maar soms heb je geen keus. Ik werk in totaal 4,5 dag(zit stage bij) en dat zou ik liever ook anders zien voor de toekomst, maar het is nu gewoon de enige optie. En het is echt te doen hoor! Ik zou dus zeker deze kans pakken, er fijn wat werkervaring opdoen voor een paar jaar en daarna heb je vast meer te kiezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  chipa zo 30 okt 2011 - 23:01

Ik heb de baan! Ik ga het gewoon doen en we zien wel hoe het loopt!
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:06

Gefeliciteerd en veel succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Susan zo 30 okt 2011 - 23:07

chipa schreef:Ik heb de baan! Ik ga het gewoon doen en we zien wel hoe het loopt!

Gefeliciteerd! cheers
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:09

Gefeliciteerd !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 23:15

Dat is fijn! Veel succes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Supertalentje zo 30 okt 2011 - 23:23

Gefeliciteerd! Wat leuk!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Sjirafje zo 30 okt 2011 - 23:38

* plop * (dat was de champagne)

Gefeliciteerd! cheers
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Bay zo 30 okt 2011 - 23:48

Gefeliciteerd!!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk? Empty Re: kindje 4 lange dagen per week naar opvang ivm werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum