Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

+39
Atelier Madame
TukTuk
GeKKiE
Caramba
MissBlunt
TwistedAngel
Joli86
Ilargi
TGR
Tsjip
Jeanette
SuperGrover
Tinus
rapa nui
Muurvlindertje
kwak
ekiaam87
Bubbelicious
silly-one
Alex
Pompoen
Susan
Qiara
lieke89
Kabouter
Nora
Roza
Burn
Esperanza
Eliesje
Chocolate Cookie
Monte
mzcharlotte
Marin
Zininzon
Ugly Betty
Thunder
Ibbeltje
Lady4
43 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 10:09

En waarom wel of niet?

Ik ga morgenavond naar de kerstnachtdienst met een vriendin. Ik ben al lange tijd niet meer in de kerk geweest en kijk er echt een beetje naar uit.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Ibbeltje vr 23 dec 2011 - 10:11

Niet omdat ik niet gelovig ben en anders ook niet ga.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:11

Ik ga niet.
Ik ben niet gelovig en vind het toch wel een beetje hypocriet om met kerst ineens wel naar de kerk te gaan.
De diensten lijken me heel mooi, maar dus niet uit gelovig oogpunt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:11

Net als Ibbeltje. Ik heb niets met de kerk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Thunder vr 23 dec 2011 - 10:12

Nee.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:13

Ik ga morgenavond naar de kerstnachtdienst met mijn ouders en zusjes. Net als elk jaar. Gelukkig zal dit waarschijnlijk de laatste keer zijn in mijn vorige woonplaats. Mijn huis (plus die van mijn ex) stond echt 5 meter van de kerk af en elke keer sta ik daar weer tussen mijn oude deur en de deur van de kerk te wachten en dat doet me gewoon te veel aan vroeger denken.

Maar mijn ouders gaan volgend jaar verhuizen dus dan wordt het een andere kerk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Ugly Betty vr 23 dec 2011 - 10:13

Ja, ik ga morgen naar de kerst nachtdienst en 1e kerstdag naar de ochtend dienst. Maar ik ga elke week, dus niet speciaal voor kerst. Vooral de kerst nachtdienst vind ik altijd erg leuk, dan staan we buiten op een plein met vuurkorven en allemaal een kaarsje te zingen met een blaasorkest, dat is echt kerst voor mij smile
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Zininzon vr 23 dec 2011 - 10:16

Nee, ik ga niet.
Gewoon omdat ik er niets vind. Als ik ergens bij stil wil staan, kan ik dat thuis wel. Ik vind de mis altijd mooi, maar ik heb er gewoon niets mee.
Ik vind het (bij ons in het dorp) een hypocriete poppenkast, mensen die nooit in de kerk te vinden zijn, zitten dan ineens vooraan.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 10:16

Ik vind het niet zozeer hypocriet als je eens per jaar naar de kerk gaat. Ik voel me niet superhappy momenteel en ik weet dat ik in de kerk dan iets kan vinden. Iets wat recht in mijn hart binnenkomt. Daar heb ik nu behoefte aan, dus daarom ga ik morgenavond.

Ik voel me niet persoonlijk aangevallen door deze mening, maar vind het wel jammer dat mensen zulke uitspraken doen. Geloven doe je op je eigen manier en niet voor iedereen is de kerk daarbij even belangrijk.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:19

Ik ga niet. Wel ben ik gelovig opgevoed en werk ik op een Christelijke school, maar ik ga op zondags niet naar de kerk, dus nu ook niet. Nooit gedaan ook. Ik vond dat als kind al hypocriet, omdat we destijds zondags ook zelden gingen.

Mijn ouders doen dat trouwens ook niet. Mijn moeder gaat heel soms nog in haar eentje naar een zondagsdienst.


Laatst aangepast door Youandi op vr 23 dec 2011 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Marin vr 23 dec 2011 - 10:20

Ik zou zo graag naar de kerstkerkdienst van de Engelse of Amerikaanse kerk in Den Haag willen, maar die diensten zijn altijd in t weekend van m'n verjaardag. Ik ging in Engeland ook altijd naar de kerst dienst en ik vind t zo mooi.
Maar m'n vriend is zo atheïstisch als wat en in m'n familie hoeft eigenlijk ook niemand mee, wat ik wel jammer vind, ik zou t wel leuk vinden. Maar waarschijnlijk mag ik als oudste kind wel weer fijn uit de bijbel voorlezen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 10:23

Joy_ schreef:Ik zou zo graag naar de kerstkerkdienst van de Engelse of Amerikaanse kerk in Den Haag willen, maar die diensten zijn altijd in t weekend van m'n verjaardag. Ik ging in Engeland ook altijd naar de kerst dienst en ik vind t zo mooi.
Maar m'n vriend is zo atheïstisch als wat en in m'n familie hoeft eigenlijk ook niemand mee, wat ik wel jammer vind, ik zou t wel leuk vinden. Maar waarschijnlijk mag ik als oudste kind wel weer fijn uit de bijbel voorlezen.

Kun je niet naar een kinderkerstfeest gaan met K.iki. Dat vindt ze vast prachtig.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  mzcharlotte vr 23 dec 2011 - 10:23

Oh vast wel. Maar dat komt meer omdat we dan toeristje aan het uithangen zijn smile
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:25

Ik heb ook lang gezeten met het dilemma of het hypocriet is of niet aangezien ik verder nooit ga en zelfs twijfel of ik wel geloof.

Maar ik denk dan ook weer dat de kerk een plek is waar iedereen mag komen en dat God je echt niet zal 'straffen' als je alleen met kerst gaat. Juist rond de kerst kunnen mensen vaak wat extra steun gebruiken en ik denk dat God liever heeft dat ze dan alleen die ene keer in het jaar naar de kerk gaan dan helemaal niet meer.

(nou denk ik dat God het sowieso niet interesseert hoevaak je naar de kerk gaat maar dat is weer een andere discussie)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Monte vr 23 dec 2011 - 10:25

Ik ga morgenavond naar de kerk. Ik ben wel gelovig, maar heb geen vaste kerk op dit moment en ga zondag dus ook niet. Morgenavond ga ik naar de kerk waar ik als kind altijd kwam(en ik alleen nog op kerstavond kom)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 10:26

Confusion schreef:Ik heb ook lang gezeten met het dilemma of het hypocriet is of niet aangezien ik verder nooit ga en zelfs twijfel of ik wel geloof.

Maar ik denk dan ook weer dat de kerk een plek is waar iedereen mag komen en dat God je echt niet zal 'straffen' als je alleen met kerst gaat. Juist rond de kerst kunnen mensen vaak wat extra steun gebruiken en ik denk dat God liever heeft dat ze dan alleen die ene keer in het jaar naar de kerk gaan dan helemaal niet meer.

(nou denk ik dat God het sowieso niet interesseert hoevaak je naar de kerk gaat maar dat is weer een andere discussie)

Mooi verwoord en ik ben het geloof ik helemaal met je eens.


Laatst aangepast door Lady4 op vr 23 dec 2011 - 10:33; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:26

Lady4 schreef:En waarom wel of niet?

Ik ga morgenavond naar de kerstnachtdienst met een vriendin. Ik ben al lange tijd niet meer in de kerk geweest en kijk er echt een beetje naar uit.
In de harmonie??
Ik ga morgen eerst met mijn zoon naar het familiekerst feest en later naar de kerstnachtdienst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Lady4 vr 23 dec 2011 - 10:27

yvonne schreef:
Lady4 schreef:En waarom wel of niet?

Ik ga morgenavond naar de kerstnachtdienst met een vriendin. Ik ben al lange tijd niet meer in de kerk geweest en kijk er echt een beetje naar uit.
In de harmonie??
Ik ga morgen eerst met mijn zoon naar het familiekerst feest en later naar de kerstnachtdienst.

Ooh, is er daar ook eentje? Dat wist ik niet. We hebben het plan om naar D.okkum te gaan, daar woon mijn vriendin.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:29

Ik ga waarschijnlijk morgen naar de nachtmis met mijn vriend en zondagochtend naar de 'gewone' kerkdienst smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Chocolate Cookie vr 23 dec 2011 - 10:30

Maura schreef:Net als Ibbeltje. Ik heb niets met de kerk.
Here the same..
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:30

Ja, daar is elk jaar een kerstnachtdienst van het leger des heils.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 10:30

Confusion schreef:Ik heb ook lang gezeten met het dilemma of het hypocriet is of niet aangezien ik verder nooit ga en zelfs twijfel of ik wel geloof.

Maar ik denk dan ook weer dat de kerk een plek is waar iedereen mag komen en dat God je echt niet zal 'straffen' als je alleen met kerst gaat. Juist rond de kerst kunnen mensen vaak wat extra steun gebruiken en ik denk dat God liever heeft dat ze dan alleen die ene keer in het jaar naar de kerk gaan dan helemaal niet meer.

(nou denk ik dat God het sowieso niet interesseert hoevaak je naar de kerk gaat maar dat is weer een andere discussie)

Ik vind dat je het heel mooi uitlegt en zoals jij het zegt kan ik me ook wel in vinden.
Maar als ik in mijn omgeving kijk waar een aantal mensen gelovig zijn en de een wekelijks in de kerk zit en de ander niet, maar ook een aantal mensen helemaal niet geloven en dan op kerstavond wel naar de kerk gaan dat kan ik gewoon niet met elkaar rijmen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Eliesje vr 23 dec 2011 - 10:31

Ja ik ga dit jaar naar de kerk, zondagochtend en ik ben ook gelovig smile
Eliesje
Eliesje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 404
Punten : 448
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Esperanza vr 23 dec 2011 - 10:32

Nee ik ga niet. Ik ga nooit naar de kerk en ben in m'n jeugd ook nooit met kerst naar de kerk geweest. Al zou ik het wel een keer willen meemaken.
Lady en confusion, ik vind dat jullie het mooi verwoorden!
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Burn vr 23 dec 2011 - 10:33

Ik ben in twijfel.
Thuis ga ik normaal altijd.
En nu ben ik Oostnerijk, en graag wil ik hier ook wel een kerstnachtdienst meemaken. Maar ik ben de enige, en dan moet ik als enige vreemde naar een kerk..
Hmmm.. Deze kans krijg ik wel maar 1 keer..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Ga jij naar de kerk, een dezer dagen? Empty Re: Ga jij naar de kerk, een dezer dagen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum