Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Amerika-Topic

+30
Fenna
Winegum
Monte
Krullebol
Bacio
Polly
Poisongirl
Tunrida
knets
Minx
TukTuk
Mermaid
Sarah1985
Caribbeanlover
Jilke
Caro
Flower_L
Lejow
_Lacey_
Pancake
Tinus
Atelier Madame
GeKKiE
ChocoChip
Zora
Lady Starstruck
Highway
Linnie1985
Esperanza
Marin
34 plaatsers

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Ga naar beneden

Amerika-Topic - Pagina 2 Empty Re: Amerika-Topic

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 3:58

Even een vraagje? Wat geven jullie max uit voor z'n trip en hoe lang zijn jullie dan weg? Ik heb het idee dat het allemaal veel goedkoper kan maar ik zou niet weten war ik moet zoeken. Want als ik nu alle kosten moet optellen ben ik wel 2 ribben kwijt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 4:21

Ik vind dat lastig om te zeggen omdat ik meestal gratis onderdak heb maar ik zou rekenen op 80 tot 150 dollar per nacht hotelkosten, evt 50 voor motel. Ik geef altijd wel €2000 uit aan dingen daar doen, zien, eten en kopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  ChocoChip wo 21 dec 2011 - 4:23

Cimic, wij waren de afgelopen keer 7000 kwijt, incl vlucht/hotels/eten/benzine/excursie en ik denk daarvan 1000 shoppen.

Ik moet wel zeggen vlucht en auto via reisburo en we gingen 23 dagen. Nu heb ik me vlucht en auto voor dezelfde prijs en gaan we een week langer.

Maar ik denk ook dat dat iets persoonlijks is. Wij slapen makkelijk in een motel of cabin, als het maar schoon is en een eigen douche. In Las vegas dan wel luxe. Op de grote hoop kost ons dat ongeveer 100E per nacht.

Qua eten zijn wij meer van de ketens, en niet echt van de restaurants wij zijn al blij met een Denny's. En we schaffen altijd een koelbox aan en bij de wallmart ofzo halen we dan water/frisdrank broodjes/beleg snacks noem het op.

Op zo'n vakantie kijken we nergens naar, wij zijn in onderhoud gewoon wat simpeler. En tsja shoppen dat heb je zelf in de hand,. Haha
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 4:26

Joy_ schreef:Ik vind dat lastig om te zeggen omdat ik meestal gratis onderdak heb maar ik zou rekenen op 80 tot 150 dollar per nacht hotelkosten, evt 50 voor motel. Ik geef altijd wel €2000 uit aan dingen daar doen, zien, eten en kopen.

2000 als je onderdak hebt? Incl vlucht?

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 4:35

Nee excl vlucht. Dus al het eten (ik reken altijd 5 dollar ontbijt, 10 dollar lunch, 15 à 20 dollar diner plus 5 tussendoor = ongeveer 45 dollar per dag) plus alle toegang voor musea en nationale parken en alle OV kosten in steden en alles wat er geshopt wordt. Dan heb ik aan €2000 eigenlijk meestal nog te weinig. Vorige keer in NYC had ik al voor €100 aan etenswaren gekocht bij de Whole Foods om mee te nemen ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Atelier Madame wo 21 dec 2011 - 5:06

Wij waren inclusief alles 2500 euro per persoon kwijt voor 5 weken, sliepen dan wel altijd in hostels, vaak wel met eigen kamers. En ik denk dat daarbovenop nog zon 250 euro kwam aan shoppen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 5:38

Ik zou nu voor 16 of 18 dagen 3500 euro kwijt zijn. Das vlucht, auto, hotel Las Vegas (5 sterren) en motel LA en motel San Fransico.

Ik baal wel een beetje want als we een maand later gaan is het 1000 euro goedkoper. Dan zouden we voor de reis 2500 euro kwijt zijn. We vertrekken nu in juli en dat schijnt een ontzettende dure maand te zijn. Het probleem is alleen dat mijn vriend niet zeker weet of hij een maand later vakantie op kan nemen. Hij is echt aan de bouwvak vakantie gebonden.

Luxe hoef voor mij echt niet. Als de kamer en het bed maar schoon zijn. Wel hebben we gekozen voor een 5 sterren hotel in Las Vegas want dat moet je daar wel een keer hebben meegemaakt smile

Maar valt deze prijs dan nog mee want als ik kijk wat AM kwijt is voor meerdere weken? Snap goed dat je zelf bepaald hoe je wilt reizen en hoe je wilt leven. Maar wil liever meer geld daar uitgeven dan dat ik veel geld betaal voor de reis, wil me niet op vakantie inhouden.

Hebben jullie misschien nog een leuke tip voor een goed hotel in LA of San Fransico? smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 5:46

Ik zit trouwens voor NY hotel/hostel (wel prive kamer) of appartementjes die kort verhuurd worden te zoeken. Liefste in Manhattan (East/west village/Soho I love you ). Weet iemand iets goedkoops :P

Ben zelf wel redelijk goed in goedkope dingen zoeken, maar wie weet heeft iemand wel een tip! Het goedkoopste met redelijke recensies is tot nu toe 44 dollar per nacht in een 2 persoonskamer met eigen badkamer.

We willen echt niet in een slaapzaal!

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame wo 21 dec 2011 - 5:50

@cimic: je maakt het zo gek als je het zelf maakt he. Nou hadden wij in miami voor 12.50 (euro) pp een bed op 4 persoonskamer (delen met nog twee andere meisjes) en t hostel zorgde zelfs voor drie maaltijden binnen dat bedrag, tsja dan ben je snel klaar :p

Vroeg boeken is natuurlijk ook altijd goedkoper, en hoe langer je blijft, des te goedkoper je ticket in verhouding is of course.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast wo 21 dec 2011 - 6:03

Je hebt gelijk hoor AM. Moet je bij de hostels ook boeken etc of deden jullie dat daar te plekke? Hoor op zich helemaal geen vervelende verhalen. We vliegen trouwens met Arke fly of KLM als we vrijdag gaan boeken. Dat is een rechtstreekse vlucht van A'dam naar LA

Dit jaar hebben we 2 x moeten overstappen om naar de Bahamas te gaan. Dat vind ik toch minder ideaal omdat dit de reis nog vermoeiender maakt

Gast
Gast

Bericht  GeKKiE wo 21 dec 2011 - 6:38

ChocoChip schreef:
O en GeKKie dat is ook een leuke reis die je gaat maken! Druk met plannen? doe je dan alles gezamelijk regelen en uitzoeken? of regelt 1 iemand alles (misschien gekke vraag maar dat heb ik wel es om me heen gehoord)

We zijn zeker druk met plannen. Dat doen we gezamenlijk! Hebben al een paar keer bij elkaar gezeten.
Hebben nu de tickets en auto's geregeld. Nu nog hotels... Denk dat we met Kerst weer ervoor gaan zitten.
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tinus wo 21 dec 2011 - 8:18

Tof topic! Ik wil héél graag naar Amerika. In een eerder topic(maar is nu weet weg geloof ik) heb ik gezegd dat mijn droom is om van NY naar LA te rijden. Maar daar zou ik wel heel veel tijd aan kwijt zijn en of het echt haalbaar is... Op 2 staat een roadtrip van SF naar LA met stops bij de meest bekende NP.
Die trip wil ik heel graag volgend jaar gaan maken met mijn vriend, maar ik weet niet of dat haalbaar is. We zijn allebei leek(altijd met organisaties mee geweest) en dan ineens met z'n 2en alleen in Amerika. Ik denk dat wij nogal veel voorbereiding nodig hebben, dus w.s. wordt het meer 2013.
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Bericht  Pancake wo 21 dec 2011 - 8:33

Leuk topic, ga ik even in de gaten houden.

Ik ga over 3 weken naar Florida. Normaal gesproken zijn mijn vriend en ik van het makkelijke en doen we meestal iets van een pakket-reis, maar we hadden geen rondreis gevonden dat naar ons zin was, dus nu hebben we besloten om het gewoon eens zelf te proberen. Echt super spannend vind ik. Tot nu toe hebben we de vliegtickets, hotel in Key West en tickets voor een NBA-wedstrijd geregeld. De rest moet ik nog even een beetje uitzoeken.

De west-kust lijkt me ook erg leuk om een keer te doen. Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin wo 21 dec 2011 - 9:15

Even gauw voor Punk'd voor NYC. Probeer The Jane, The Gershwin, Broadway Hotel of Pod Hotel eens!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lacey_ do 22 dec 2011 - 6:49

Ik ben 3x in de USA geweest. De eerste keer was in 1999 naar New York.
De tweede keer, 2008, was weer New York (en New Jersey).
De laatste keer was een roadtrip langs de westkust: California, Nevada, Utah, Arizona en Colorado.
De zuidelijke staten staan nu hoog op mijn lijstje.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 21:26

Misschien, heel misschien kan mijn vriend later vakantie krijgen. Maar dat krijgt hij de 2de week van Januari pas te horen. Het zou dan een hoop kosten schelen wat we dan daar liever uitgeven. Very Happy Willen jullie duimen? Ik wil hier zo graag naar toe! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 23 dec 2011 - 22:35

Ik duim voor je! Wil je andersom voor mij duimen dat ik gauw een baan vind zodat we eindelijk eens vakantie plannen kunnen maken?! :-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 23 dec 2011 - 22:37

Marin schreef:Ik duim voor je! Wil je andersom voor mij duimen dat ik gauw een baan vind zodat we eindelijk eens vakantie plannen kunnen maken?! :-)

Dat ga ik zekers doen, want gun het jullie van harte! Mocht het zover komen wat zijn jullie plannen? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 23 dec 2011 - 22:44

Sowieso Detroit en hopelijk Chicago er bij en de omgeving er om heen, dus Lake Michigan en Amish country. En verder afhankelijk van tijd en budget. De midwest is een regio die we allebei nog niet gezien hebben en vermoedelijk toch wel weer heel anders is dan beide kusten. Ben erg benieuwd dus! En gezien we allebei in Amerika gewoond hebben en dat onze 'bindende' factor was, móeten we eigenlijk wel op eerste grote reis naar Amerika! I love you
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow vr 23 dec 2011 - 23:43

Haha ik moet even lachen om je onderschrift Marin
Weet nog zo goed dat je zusje dat zei :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Marin vr 23 dec 2011 - 23:54

Lejow schreef:Haha ik moet even lachen om je onderschrift Marin
Weet nog zo goed dat je zusje dat zei :P

Hahaha ja zo lief. Een wanhors. In haar ogen: een soort lila eenhoorn met gouden manen die de slee van de kerstman trekt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow za 24 dec 2011 - 0:08

Veel leuker en stijlvoller dan een rendier met een rode neus...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Flower_L ma 26 dec 2011 - 1:36

Leuk topic om te lezen! Wij horen morgen of onze optie doorgaat of niet, drie weken met de camper door noord amerika! Hoop het zo! Alleen heeft mn vriend een camper van ruim negen meter doorgegeven....is dat niet huge??? Ik stel me dan een hele bus voor.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Caro ma 26 dec 2011 - 2:02

9 meter is vrij groot ja, wij hadden in Australië voor vier personen een camper van 7 meter. Maar joh, als je de kans hebt en het is qua kosten niet heel veel anders dan kun je het toch doen?

Ik heb zelf een jaar in Californië gewoond, tussen Sacramento en San Francisco in...in 2012 gaan mijn msn en ik heb eindelijk een roadtrip door Californië maken samen. Heerlijk! We plannen nu voor de maand september, precies om de redenen die Joy ook al zei. Plus dat SF dan op zijn mooist is smile. Verder hebben we nog een 8-daagde trip naar NYC in 2009 gemaakt. Daar hebben we ook een fantastische tijd gehad! Mijn moeder en ik hebben nu het plan om samen naar NYC te gaan...
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Gast di 27 dec 2011 - 10:13

Ik hoop dat jullie me niet verplichten om een nieuw topic te openen, want ik heb eigenlijk maar één vrij simpele vraag. Althans, ik vind het niet waard om een eigen topic te openen. Embarassed

Al mijn hele leven droom ik ervan om naar Amerika te gaan. Maar niet om een weekend te shoppen in NYC, maar om daar echt rond te trekken. Een auto te huren en door Amerika te crossen. Lekker naar het park met de reuzenbomen, Disneyworld, Dolfijnenpark, Utah etc. Maar wat denken jullie dat het qua tijd en geld zou kosten?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 19 Vorige  1, 2, 3 ... 10 ... 19  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: