Het was een keer te verwachten.
+25
Pompoen
Paper Crown
Bolleke
_Mashimaro_
Sylvana
Evalynn
Susan
SarahKey
JD
Minx
maiadebij
LMCurious
Tania
Darius
Jasmine
Printje
frolic
Roodkapje
Coco
Rush
Benthe
ekjir@M
Monte
Happydobby
Ellebel
29 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Het was een keer te verwachten.
Ik zie niet in waarom het zielig zou zijn. Iedere ouder bepaald voor een kind wat hetvwel en niet mag. En er zullen altijd kinderen zij die iets wel.mogen.
Is het dan ook zielig dat ik hem niet meeneem naar een feestje waar gerookt wordt en waar zijn neefjes en nichtjes wel komen?
Of dat er ouders zijn die rechtsomkeert maken als er gerookt wordt?
Ik vind het aan de kant zielig dat kinderen zoveel vlees krijgen.
Is het dan ook zielig dat ik hem niet meeneem naar een feestje waar gerookt wordt en waar zijn neefjes en nichtjes wel komen?
Of dat er ouders zijn die rechtsomkeert maken als er gerookt wordt?
Ik vind het aan de kant zielig dat kinderen zoveel vlees krijgen.
Gast- Gast
Ik vind écht dat ouders zelf moeten kunnen bepalen wat hun kind wel of niet eet. Bij sommigen is dat vanuit een geloofsovertuiging bij anderen vanuit een levensovertuiging. Ik zie daarin geen groot verschil en vind ook niet dat kinderen maar alles moeten mogen omdat het zo zielig is. Het zal altijd zo zijn dat het ene kind iets wel mag en het andere niet. Dit kan gaan over na het eten buitenspelen, televisie kijken, laat opblijven, snoepen of over vlees eten. Daarin bepalen de ouders hoe het kind opgevoed word en ik vind het niet raar dat dit ook buitenshuis word doorgezet.
Het is bovendien voor een kind ook veel duidelijker volgens mij als iets altijd zo is (dat het geen vlees mag eten bijvoorbeeld), dan als het de ene keer wel zo is en de andere keer niet.
Mijn vader en zijn broers en zussen zijn vegetarisch opgevoed, ze zijn er niet minder van geworden. Ook mijn neefje en nichtje worden vegetarisch opgevoed. Ik zie geen kinderen die daar diep ongelukkig onder zijn, ze zijn niet anders gewend!
Of je het persoonlijk wel of niet zou doen is een ander verhaal. Ik persoonlijk zou mijn kinderen niet vegetarisch opvoeden, ik zou ze wel weinig vlees geven maar ik zou er buitenshuis geen punt van maken. Maar het is dan ook geen levensovertuiging! En als ik niet wil dat mijn kinderen snoepen tot ze 3 zijn, omdat ik vind dat suikers slecht, onnodig en verslavend zijn en ik bovendien zelf er erg gevoelig voor ben en bang ben dat mijn kinderen dat ook krijgen. Dan is dat mijn beslissing, mijn overtuiging en dan zou ik het héél vervelend vinden als een ander voor mij bepaald dat mijn kind het wel krijgt!
Het is bovendien voor een kind ook veel duidelijker volgens mij als iets altijd zo is (dat het geen vlees mag eten bijvoorbeeld), dan als het de ene keer wel zo is en de andere keer niet.
Mijn vader en zijn broers en zussen zijn vegetarisch opgevoed, ze zijn er niet minder van geworden. Ook mijn neefje en nichtje worden vegetarisch opgevoed. Ik zie geen kinderen die daar diep ongelukkig onder zijn, ze zijn niet anders gewend!
Of je het persoonlijk wel of niet zou doen is een ander verhaal. Ik persoonlijk zou mijn kinderen niet vegetarisch opvoeden, ik zou ze wel weinig vlees geven maar ik zou er buitenshuis geen punt van maken. Maar het is dan ook geen levensovertuiging! En als ik niet wil dat mijn kinderen snoepen tot ze 3 zijn, omdat ik vind dat suikers slecht, onnodig en verslavend zijn en ik bovendien zelf er erg gevoelig voor ben en bang ben dat mijn kinderen dat ook krijgen. Dan is dat mijn beslissing, mijn overtuiging en dan zou ik het héél vervelend vinden als een ander voor mij bepaald dat mijn kind het wel krijgt!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
тыквашка schreef:Ik vind écht dat ouders zelf moeten kunnen bepalen wat hun kind wel of niet eet. Bij sommigen is dat vanuit een geloofsovertuiging bij anderen vanuit een levensovertuiging. Ik zie daarin geen groot verschil en vind ook niet dat kinderen maar alles moeten mogen omdat het zo zielig is. Het zal altijd zo zijn dat het ene kind iets wel mag en het andere niet. Dit kan gaan over na het eten buitenspelen, televisie kijken, laat opblijven, snoepen of over vlees eten. Daarin bepalen de ouders hoe het kind opgevoed word en ik vind het niet raar dat dit ook buitenshuis word doorgezet. Het is bovendien voor een kind ook veel duidelijker volgens mij als iets altijd zo is (dat het geen vlees mag eten bijvoorbeeld), dan als het de ene keer wel zo is en de andere keer niet.
Of je het persoonlijk wel of niet zou doen is een ander verhaal. Ik persoonlijk zou mijn kinderen niet vegetarisch opvoeden, ik zou ze wel weinig vlees geven maar ik zou er buitenshuis geen punt van maken. Maar het is dan ook geen levensovertuiging!
Helemaal 100% +1.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
2CKC2 schreef:kruimelje schreef:Lissa schreef:wat betreft allergiën vind ik het ook belachelijk als daar niet goed op gelet wordt.
de keuze om vegetarisch te eten is jouw éigen keuze, ik vind niet dat je een kind dit moet opleggen. je kunt natuurlijk uit principe thuis geen vlees in huis halen, maar buitenshuis vind ik dat een ander verhaal. een kind hoef je niet te verbieden een frikadel of een knakworst op een verjaardag te eten. of bij de kinderopvang waar ik vroeger naar toe ging, daar kregen we tussen de middag ook wel eens een knakworstje op ons brood. en wat als je kind met een verjaardagsfeestje naar de macdonalds gaat? dan krijgt hij alleen frietjes terwijl anderen wel lekker kipnuggets of een hamburger zitten te eten?
ik vind persoonlijk dat een kind zelf de overweging moet kunnen maken om vegetarisch te worden als het kind daar oud genoeg voor is en ook goed begrijpt wat het inhoudt (een jaar of 16). dan hoef je het kind dus niets af te pakken in de kinderjaren en maken ze vaak toch wel de keuze om ook vegetarisch verder te gaan. laat
ze er vrij in.
Ik ben het hier ook mee eens, een kind snapt niet waarom hij geen vlees mag en andere kinderen wel, ik vind dat dus heel zielig. En ze krijgen er niks van, om buitenshuis eens een beetje vlees te eten.
Dat je geen vlees in huis haalt uit overweging snap ik, en daar kan ik mij goed in vinden maar dan zou ik de keus maken hem buitenshus wel gewoon te laten eten.
Ik ben het hier NIET mee eens. Je mag als ouder wel bepalen of je kind elke dag friet krijgt of niet, of hij of zij niet voor 1 jaar snoepgoed mag of niet. Je wordt HYSTERISCH als je moeder god forbit hem of haar een toefje slagroom geeft, want dat mag je wel verbieden. Je kind mag niet elke dag uren voor de tv gezet worden terwijl hij dat wel wil natuurlijk en als ie gaat krijsen doe je hem ook maar niet in bad want dat wil hij niet?! Maar vlees mag je niet verbieden?
Nee, dat is meten met 2 maten. Ik geef Sunprincess wel gelijk.. alleen het is al gebeurd helaas en het is niet terug te draaien. De juf zal zich ook rot gevoeld hebben en met lood in de schoenen je het toch verteld hebben.. want anders had je het wellicht nooit geweten! Ik zou me er nu niet meer druk om maken.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt eigenlijk, het is niet dat ik iets niet verbied omdat ik het zielig vind, maar ik verbied iets omdat het niet goed is (zak snoep per dag, uren voor de tv). Een stukje vlees is niet slecht, als in ongezond, dus dat zou ik niet verbieden, ik snap niet goed wat die andere dingen er mee te maken hebben.
En je kunt het bijna niet tegenhouden, mijn zoon gaat vrijdag naar Mcdonalds voor een kinderfeestje, zou je dan tegen die moeder moeten zeggen nou hij gaat niet mee? En dan is het we zielig voor het kind.
Geen vlees uit geloofsovertuiging vind ik ook eigenlijk zielig, voor kinderen die in groep 1/2/3 zitten. Die snappen niet waarom een varken niet gegeten mag worden maar een koe wel. Pas als een kind zelf kan beslissen vind ik dat je als ouder niet kunt bepalen wat er uitenshuis (aan vlees) word gegeten.
En dat het verwarrend zou zijn denk ik niet, ik heb namelijk bijna nooit koekjes in huis, dat krijgt hij dus thuis bijna niet, en als hij er naar vraagt zeg ik dat ik het gewoon niet heb. Dat zou je dan met vlees toch ook kunnen doen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Kruimeltje, wat jij zegt, dat was ook wat door mijn hoofd schoot. Ik kon het alleen niet zo goed verwoorden.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Op een kinderfeestje kan C.iske patatjes eten, bij de mac een groenteburger of visburger.
Ik zie het probleem niet. Vegetarische frikandellen en knakworsten zijn er ook en als ouders dat vervelend vinden om te kopen voor een kinderfeestje, wil ik dat ook best meegeven.
Op een kinderfeestje kan C.iske patatjes eten, bij de mac een groenteburger of visburger.
Ik zie het probleem niet. Vegetarische frikandellen en knakworsten zijn er ook en als ouders dat vervelend vinden om te kopen voor een kinderfeestje, wil ik dat ook best meegeven.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Waarom vind jij vlees wel ongezond dan? En ik oordeel er verder niet over, en als hij idd de keus heeft uit andere lekkere dingen dan is dat natuurlijk niet zielig. Ik zou hem dan alleen geen vleesvervangend "vlees" geven want zou bang zijn dat dat juist verwarrend is. Dan zou ik er juist ook zo strikt in zijn ook geen vervangers te eten, maar juist extra groenten ofzo.
Bolleke- Kletskop
kruimelje schreef:Lissa schreef:wat betreft allergiën vind ik het ook belachelijk als daar niet goed op gelet wordt.
de keuze om vegetarisch te eten is jouw éigen keuze, ik vind niet dat je een kind dit moet opleggen. je kunt natuurlijk uit principe thuis geen vlees in huis halen, maar buitenshuis vind ik dat een ander verhaal. een kind hoef je niet te verbieden een frikadel of een knakworst op een verjaardag te eten. of bij de kinderopvang waar ik vroeger naar toe ging, daar kregen we tussen de middag ook wel eens een knakworstje op ons brood. en wat als je kind met een verjaardagsfeestje naar de macdonalds gaat? dan krijgt hij alleen frietjes terwijl anderen wel lekker kipnuggets of een hamburger zitten te eten?
ik vind persoonlijk dat een kind zelf de overweging moet kunnen maken om vegetarisch te worden als het kind daar oud genoeg voor is en ook goed begrijpt wat het inhoudt (een jaar of 16). dan hoef je het kind dus niets af te pakken in de kinderjaren en maken ze vaak toch wel de keuze om ook vegetarisch verder te gaan. laat ze er vrij in.
Ik ben het hier ook mee eens, een kind snapt niet waarom hij geen vlees mag en andere kinderen wel, ik vind dat dus heel zielig. En ze krijgen er niks van, om buitenshuis eens een beetje vlees te eten.
Dat je geen vlees in huis haalt uit overweging snap ik, en daar kan ik mij goed in vinden maar dan zou ik de keus maken hem buitenshus wel gewoon te laten eten.
Maar dan nog moet je als juf er rekening mee houden dat het vd ouders niet mag. Ik ben niet de baas over het kind dat zijn de ouders en daar moet je je als juf in schikken.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
@ Sunprincess Wat ik hier uit opmaak is dat je wel vis eet? Ik vraag me af waarom je dat wel doet, dat is toch ook een dier?
Edit: Wat printje hierboven zegt, daardoor schiet me te binnen dat ik daar zelf nog niets over heb gezegd. Ik vind het inderdaad niet netjes als een juf het wel doet als de ouders aan hebben gegeven dat het niet gedaan mag worden. Het is voor mij meer het kinderen vegetarisch opvoeden waar ik moeite mee heb.
Edit: Wat printje hierboven zegt, daardoor schiet me te binnen dat ik daar zelf nog niets over heb gezegd. Ik vind het inderdaad niet netjes als een juf het wel doet als de ouders aan hebben gegeven dat het niet gedaan mag worden. Het is voor mij meer het kinderen vegetarisch opvoeden waar ik moeite mee heb.
Evalynn- Prater
Ze vindt vlees ongezond zegt ze en vis dus schijnbaar nietLissa schreef:@ Sunprincess Wat ik hier uit opmaak is dat je wel vis eet? Ik vraag me af waarom je dat wel doet, dat is toch ook een dier?
.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
kruimelje schreef:Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Waarom vind jij vlees wel ongezond dan? En ik oordeel er verder niet over, en als hij idd de keus heeft uit andere lekkere dingen dan is dat natuurlijk niet zielig. Ik zou hem dan alleen geen vleesvervangend "vlees" geven want zou bang zijn dat dat juist verwarrend is. Dan zou ik er juist ook zo strikt in zijn ook geen vervangers te eten, maar juist extra groenten ofzo.
omdat ik geloof dat ons lichaam niet goed in staat is om vlees te verteren en onze huidige lichamelije inspanning verbrandt het ook niet meer.
Dit zirgt er samwn voor dat we meer overgewicht hebben en parasieten in de darm krijgen (vlees rot ipv dat het verteerd) en meer kans hebben op darmkanker.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Vind je vis wel gezond? Ik heb laatst een hele docu gezien waardoor ik twijfelde of ik ooit nog vis wilde eten.
Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten welke keuze ze maken voor hun kind. Ik vind het helemaal niet zielig als een kindje vegetarisch wordt opgevoed. Er zijn altijd wel alternatieven voor vlees. Al geloof ik best dat je soms vreemde reactie krijgt. Als ik bij de slager of de AH zeg dat J. echt geen plakje worst hoeft, maken sommige daar een hele discussie van (hij lust het trouwens gewoon niet).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
kruimelje schreef:Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Ik vind dat niet zo raar, er zit zó veel troep vaak in vlees! Die beesten krijgen vaak gewoon afval te eten, ze krijgen hormonen, antibiotica. Dan is er misschien nog wat voor te zeggen om biologisch vlees te geven. Maar op zich is het een fabeltje dat mensen veel vlees nodig hebben!
Wat betreft vleesvervangers, dat is echt een beetje onzin hoor! Vleesvervangers lijken vaak helemaal niet zo op vlees als veel mensen denken. Quorn lijkt bijvoorbeeld helemaal niet op kip, qua structuur niet, qua smaak niet. Maar het is wel te gebruiken als vervanger voor kip omdat het op dezelfde manier verwerkt kan worden. Ik maak bijvoorbeeld vaak rode thai curry met quorn en niet met kip omdat ik quorn gewoon lekkerder vind.
Het heet een vleesvervanger omdat er eiwitten in zitten en omdat het verwerkt kan worden op dezelfde manier. Maar dat betekend niet dat het ook zo smaakt, voelt of er uit ziet!
Geen vervangers eten zou zijn doel een beetje voorbij gaan. Dan mag je kind dus bij de mac óók geen groenteburger omdat het een vleesvervanger is en mag je kind geen eiwitrijke quornblokjes eten omdat het toevallig een beetje op kip lijkt. Dat lijkt mij een vrij scheve gedachte!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Ik eet zelf wel vlees, en Chri.stian ook maar er word niet dagelijks vlees gegeten, ik vind niet dat mensen het dagelijks nodig hebben. Ik snap jouw overweging hierin heel goed, maar ik zou het zelf dan wat minder drastisch doen.
Bolleke- Kletskop
тыквашка schreef:kruimelje schreef:Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Ik vind dat niet zo raar, er zit zó veel troep vaak in vlees! Die beesten krijgen vaak gewoon afval te eten, ze krijgen hormonen, antibiotica. Dan is er misschien nog wat voor te zeggen om biologisch vlees te geven. Maar op zich is het een fabeltje dat mensen veel vlees nodig hebben!
Wat betreft vleesvervangers, dat is echt een beetje onzin hoor! Vleesvervangers lijken vaak helemaal niet zo op vlees als veel mensen denken. Quorn lijkt bijvoorbeeld helemaal niet op kip, qua structuur niet, qua smaak niet. Maar het is wel te gebruiken als vervanger voor kip omdat het op dezelfde manier verwerkt kan worden. Ik maak bijvoorbeeld vaak rode thai curry met quorn en niet met kip omdat ik quorn gewoon lekkerder vind.
Het heet een vleesvervanger omdat er eiwitten in zitten en omdat het verwerkt kan worden op dezelfde manier. Maar dat betekend niet dat het ook zo smaakt, voelt of er uit ziet!
Geen vervangers eten zou zijn doel een beetje voorbij gaan. Dan mag je kind dus bij de mac óók geen groenteburger omdat het een vleesvervanger is en mag je kind geen eiwitrijke quornblokjes eten omdat het toevallig een beetje op kip lijkt. Dat lijkt mij een vrij scheve gedachte!
Ik heb zelf geen verstand van vleesvervangers weet alleen dat het er als vlees uitziet en het ter vervanging dient van vlees. Dus dat zou ik voor een kind (niet voor mijzelf) verwarrend vinden. Ik denk dat mijn zoon niet het onderscheid zou maken tussen een groenteburger en een hamburger als hij mocht kiezen, dat is meer wat ik er mee bedoel.
Bolleke- Kletskop
Smikkell schreef:Zou een kind echt wat missen aan knakworsten en frikandellen? Zeker wanneer hij het niet kent. Zolang hij iets anders krijgt waar hij ook blij van wordt is er toch geen probleem? Ik denk dat het iets is in jezelf wat maakt dat je het zielig vindt.frolic schreef:Het lijkt me heel moeilijk om een kind totaal vleesloos te laten opgroeien , denk aan knakworsten en frikandellen op een verjaardagsfeestje straks , Je kan het natuurlijk gewoon tegen de ouders zeggen , maar zit nu zo te denken stel C.iske komt op T.euns verjaardagsfeestje .. ik heb knakworstjes ( die zal t.eun erg graag willen heb ik het idee ) en ik zie dat C.iske er ook 1 neemt .. denk dat ik dat heel moeilijk zal vinden. Wil jou dan niet te kort doen , maar lijkt me ook zo moeilijk om dat dan te moeten afpakken
Hoe sta jij daarin ?
( trouwens totaal niet bedoeld als commentaar op het vegatarisch opvoeden hoor , lijkt me alleen af en toe lastig )
Kindjes met allergieeen krijgen ook andere dingen wanneer er wat wordt gegeten wat zijn niet mogen. Zolang er maar een alternatief is en dat alternatief kun je ook leuk maken.
SP, wat vervelend en ik snap dat jij je daar niet fijn over voelt. Ik vind het ook een kwalijke zaak. Sommigen vinden een keer vlees misschien niet zo erg, maar het gaat om het principe. Het is slordig. Een kind met een allergie kan door zo'n slordige fout erg ziek worden.
C. is dan misschien wel niet allergies, maar jullie hebben hier jullie redenen voor en je mag er toch op vertrouwen dat de school jullie redenen serieus nemen en er ook serieus op letten.
Wel fijn dat ze haar excuus heeft aangeboden. Nog even en dan heeft C. de leeftijd waarop hij er zelf op kan gaan letten. Op mijn stages wisten kleuters al heel goed wat en wanneer zij iets niet mochten vanwege geloof, allergie of veganisme.
Uhm misschien even lezen wat ik typ , heb ik ergens iets gezegd over dat ik het zielig zou vinden , of dat een kind iets zou missen aan frikandellen ???
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Tania schreef:Sunprincess schreef:Ik ben van mening dat vlees wel ongezond is.
Vind je vis wel gezond? Ik heb laatst een hele docu gezien waardoor ik twijfelde of ik ooit nog vis wilde eten.
Verder vind ik dat iedereen zelf moet weten welke keuze ze maken voor hun kind. Ik vind het helemaal niet zielig als een kindje vegetarisch wordt opgevoed. Er zijn altijd wel alternatieven voor vlees. Al geloof ik best dat je soms vreemde reactie krijgt. Als ik bij de slager of de AH zeg dat J. echt geen plakje worst hoeft, maken sommige daar een hele discussie van (hij lust het trouwens gewoon niet).
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook mijn twijfels heb bij vis. Maar vis is wel een goede bron van vit.b en het verteerd goed. Plus dat C.iske natuurlijk maar 1 a 2 keer per week vis eet. En dan het liefst puur en eerlijk.
Zelf eet ik overigens geen vis, uit principe maar ik leg mijn kinderen niet zijn principes op. Ik doe wat ik denk dat het meest gezond is.
Gast- Gast
Maar waarom is vlees dan precies zo ongezond? Er zitten toch ook goede stoffen in? En als je biologisch vlees koopt zitten er toch niet van al die toevoegingen in als het goed is?
De discussie over of vlees wel of niet ongezond is en of vegetarisch wel of niet gezond is doet me overigs wel altijd aan dit plaatje denken (zonder nu een oordeel te vellen!)
De discussie over of vlees wel of niet ongezond is en of vegetarisch wel of niet gezond is doet me overigs wel altijd aan dit plaatje denken (zonder nu een oordeel te vellen!)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Even offtopic hoor, maar ik vind Nigella zo'n leuk mens. En die maakt altijd van die superlekkere toetjes!
Evalynn- Prater
Zeker! Ze maakt heerlijke dingenLissa schreef:Even offtopic hoor, maar ik vind Nigella zo'n leuk mens. En die maakt altijd van die superlekkere toetjes!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Te veel vlees is inderdaad ongezond en kan darmkanker veroorzaken, maarja, iets over alles waar 'te' voor staat...
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Lissa schreef:Oh sorry Mashimaro, ik had je bericht verkeerd gelezen, in plaats van 'jij voedt X en X' las ik 'ik voed X en X', mijn fout!Maar qua geloof heb ik eigenlijk het zelfde standpunt. Binnen huis is het wat mij betreft oke, maar buitenhuis, ja dan vind ik niet dat je er bij een klein kind nog de baas over moet zijn. Laatst op de basisschool was een kindje die van zwarte piet geen pepernoten aan mocht nemen van zijn ouders, omdat het niet hun feest is. Dat vind ik ook sneu, net zo sneu als kinderen die geen knakworst aannemen terwijl ze het wel willen.
Ik heb er wel respect voor dat jij je kind gewoon de kans geeft om vlees te eten.
Geeft niet hoor, ik dacht al dat je het zo gelezen had.
Dankje voor je respect, maar ik vind het normaal. Ik kies ervoor om als vegetariër te leven, maar ik verplicht er een ander niet toe. Ik verwacht daarom ook dat een ander mij niet verplicht om vlees te eten. Het is ieder z'n eigen keus om het wel/niet te eten.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Even puur reagerend op dit plaatje, heb dit al vaker voorbij zien komen o.a op Facebook: ik vind dit plaatje nou niet echt een bewijs dat vlees eten gezond is en vegetarisch zijn ongezond. Ik ken genoeg knappe mensen die er gezond uit zien die vegetarisch zijn en genoeg mensen die er oud en verlept uit zien die vlees eten, daarom vind ik die vergelijking in dit plaatje wel zo'n onzin...AngelNyn schreef:Maar waarom is vlees dan precies zo ongezond? Er zitten toch ook goede stoffen in? En als je biologisch vlees koopt zitten er toch niet van al die toevoegingen in als het goed is?
Gast- Gast
Vooropgesteld vind ik dat als je als ouder aangeeft dat je kind iets niet mag, daarop gelet moet worden.
Ik vind het wel frappant te lezen dat vlees niet gegeten mag worden omdat het niet goed is, maar bij de Mac mag alles gegeten worden zolang er geen vlees in zit, alsof de Mac zo lekker gezond is? Ik heb dan liever dat ie een stukje vlees eet dan bij de Mac zit...
Ik vind het wel frappant te lezen dat vlees niet gegeten mag worden omdat het niet goed is, maar bij de Mac mag alles gegeten worden zolang er geen vlees in zit, alsof de Mac zo lekker gezond is? Ik heb dan liever dat ie een stukje vlees eet dan bij de Mac zit...
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Antibes schreef:Te veel vlees is inderdaad ongezond en kan darmkanker veroorzaken, maarja, iets over alles waar 'te' voor staat...
Ik heb een keer goed de verpakking gelezen van vleesvervangers (zoals vegetarisch gehakt, leverworst etc) en daar zit ook een heleboel rotzooi in. Onwijs veel e-nummers en toevoegingen, dan eet ik liever een stukje biologisch vlees.
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Dit was te verwachten...
» Wat te verwachten bij een 2e gesprek?
» Wat verwachten mensen niet van jou?
» Nog een keer een namentopic..
» Audiologisch centrum, wat kan ik verwachten?
» Wat te verwachten bij een 2e gesprek?
» Wat verwachten mensen niet van jou?
» Nog een keer een namentopic..
» Audiologisch centrum, wat kan ik verwachten?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: